320 cdi V6 turbon vihellys

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2987
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ti 06.03.2012 08:17
Kuuluko kellään 320 CDI V6 moottorista turbon ääni kylmänä? Ääni on aika vaisu. Soitin pitää olla pienellä jotta äänen kuulee. Mulla ääntää sellaset ensimmäiset 500m kun lähtee ajamaan. Sitä siis kyselen että onko näissä mahdollisesti ominaisuus? Työkaverin Toyotaan kun uusi turbo vaihdettiin niin tekee kuulema kylmänä samoin..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 06.09.2011 10:27
Paikkakunta: pori
ViestiLähetetty: Ti 06.03.2012 08:19
sulla on niin kovat ahdot siellä :D :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11842
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ti 06.03.2012 09:13
simppa80 kirjoitti:Kuuluko kellään 320 CDI V6 moottorista turbon ääni kylmänä? Ääni on aika vaisu. Soitin pitää olla pienellä jotta äänen kuulee. Mulla ääntää sellaset ensimmäiset 500m kun lähtee ajamaan. Sitä siis kyselen että onko näissä mahdollisesti ominaisuus? Työkaverin Toyotaan kun uusi turbo vaihdettiin niin tekee kuulema kylmänä samoin..


Ainakaan vakiona
Äänessä ei pitäis olla mitään eroa kylmänä/kuumana
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4251
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ti 06.03.2012 09:32
.
No
Voi se äni johtua ihan "normaalista" mekaanisesta kulumisestakin.
Sitten, jos kylmänä vaan kuuluu, niin voisikko jokin tiiviste vuotaa.
Sitten on vielä sellainenkin vaiva noissa, että pakosarjasta, lähinnä siitä joustokohdasta voi murusia irtoilla, jotka sitten menee pakosiiven läpi aiheuttaen jonkinlaisia vaurioita, hyvinkin pienet riittää sen äänen muodostumiseen.
Se ääni ei tietenkään mikään erityisen hyvä merkki ole, mutta ei se välttämättä vielä kovin suuria merkitse, voi olla niinkin, että siitä on vaan lähinnä "henkinen haitta", eikä muuta sitten tulekkaan.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11842
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ti 06.03.2012 11:30
Lämpö jos siihen vaikutta niin yleisiä on ollut
särö, tiiviste(yleensä niin päin että kylmän ääni kovempi kun kuuman)
joskus myös ollut säätö siivissä vikaa
Mikä kuulunut kuumana, siivissä, imu, pako, säätö ei tarvitse olla
Oikeen mitään näkyvää edes niin voi ääntä kuulua ja kestää vielä monta100tkm
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9760
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ti 06.03.2012 13:15
CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Kuuluko kellään 320 CDI V6 moottorista turbon ääni kylmänä? Ääni on aika vaisu. Soitin pitää olla pienellä jotta äänen kuulee. Mulla ääntää sellaset ensimmäiset 500m kun lähtee ajamaan. Sitä siis kyselen että onko näissä mahdollisesti ominaisuus? Työkaverin Toyotaan kun uusi turbo vaihdettiin niin tekee kuulema kylmänä samoin..


Ainakaan vakiona
Äänessä ei pitäis olla mitään eroa kylmänä/kuumana


CDI203 kirjoitti:Lämpö jos siihen vaikutta niin yleisiä on ollut
särö, tiiviste(yleensä niin päin että kylmän ääni kovempi kun kuuman)
joskus myös ollut säätö siivissä vikaa
Mikä kuulunut kuumana, siivissä, imu, pako, säätö ei tarvitse olla
Oikeen mitään näkyvää edes niin voi ääntä kuulua ja kestää vielä monta100tkm


Mitenkäs tuo nyt pitäisi ymmärtää? Ääniä ei normaalisti ole mutta ovat kuitenkin yleisiä? Ei eroa kylmänä tai kuumana mutta säätösiipien viat ääntävät kuumana. :?:

Kommentin oli varmaan tarkoitus lisätä jotain oleellista tuohon mitä Tuikku sanoi (muuten kommenttia ei olisi kirjoitettu) mutta en oikein osannut tulkita.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 09:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela
ViestiLähetetty: Ti 06.03.2012 22:35
Tuohon on muutamankin mahdollisuus, eli todellakin lievästi viottunut ahdin, joka kylmänä ääntelee, toisena sitten on putkissa/coolerissa vuoto ja mikä suurimpana mahdollisuutena, jos joskus on otettu esim ahtimelle tuleva ilmaputki pois syystä tai toisesta, on siinä putken ja ahtimen välissä sellainen kumirengas, jonka hivenen huolimattomasti kun asentaa, pettää varmasti.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11842
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ke 07.03.2012 01:09
DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Kuuluko kellään 320 CDI V6 moottorista turbon ääni kylmänä? Ääni on aika vaisu. Soitin pitää olla pienellä jotta äänen kuulee. Mulla ääntää sellaset ensimmäiset 500m kun lähtee ajamaan. Sitä siis kyselen että onko näissä mahdollisesti ominaisuus? Työkaverin Toyotaan kun uusi turbo vaihdettiin niin tekee kuulema kylmänä samoin..


Ainakaan vakiona
Äänessä ei pitäis olla mitään eroa kylmänä/kuumana


CDI203 kirjoitti:Lämpö jos siihen vaikutta niin yleisiä on ollut
särö, tiiviste(yleensä niin päin että kylmän ääni kovempi kun kuuman)
joskus myös ollut säätö siivissä vikaa
Mikä kuulunut kuumana, siivissä, imu, pako, säätö ei tarvitse olla
Oikeen mitään näkyvää edes niin voi ääntä kuulua ja kestää vielä monta100tkm


Mitenkäs tuo nyt pitäisi ymmärtää? Ääniä ei normaalisti ole mutta ovat kuitenkin yleisiä? Ei eroa kylmänä tai kuumana mutta säätösiipien viat ääntävät kuumana. :?:

Kommentin oli varmaan tarkoitus lisätä jotain oleellista tuohon mitä Tuikku sanoi (muuten kommenttia ei olisi kirjoitettu) mutta en oikein osannut tulkita.



Niin ääniä ei normalisti ole jos on ehjä ja jos taas on vikoja mistä kirjoitin niin niissä tosissa lämpö ei vaikuta ääneen ja toisen tyyppisissä vaikutaa
Ja monesti on oleet imusiivet kärsineet Antti V:en mainitsemasta syystää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 978
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi
ViestiLähetetty: Ke 07.03.2012 11:32
Alunperin kysyttiin siis kylmänä ääntelystä.Vitoskoneisesta cdi:stä joskus etsin kylmänä ujeltamiseen syytä,aluksi olin varma että pakosiivestä puuttuu palanen.Ei puuttunut.
Paikallistin sen sitten siihen kohtaan auton alla,missä katalysaattoreiden jälkeen putket yhtyvät.Tarkka syy sille ei koskaan selvinnyt ,mutta kylmänä teki tuota,radio pois päältä sen parhaiten kuuli.
CLS 350 cdi-11
GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 11.10.2015 18:57
ViestiLähetetty: To 29.03.2018 00:10
220 cdi:n turbon vihellys kylmänä johtui pakosarjantiivisteen vuotamisesta! 1 pytyn pultit poikki! :thumbdown: Lämmetessään ilmeisesti sen verran tiivistyi että loppui ääni.
Jos vihellys kuuluu merkittävästi myös kylmänä, syynä usein ahtopainevuoto. ahtopainevuodon huomaa myös vedoissa.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Ke 21.10.2009 19:36
Paikkakunta: Karhula
ViestiLähetetty: Pe 30.03.2018 07:33
Antti V kirjoitti:Tuohon on muutamankin mahdollisuus, eli todellakin lievästi viottunut ahdin, joka kylmänä ääntelee, toisena sitten on putkissa/coolerissa vuoto ja mikä suurimpana mahdollisuutena, jos joskus on otettu esim ahtimelle tuleva ilmaputki pois syystä tai toisesta, on siinä putken ja ahtimen välissä sellainen kumirengas, jonka hivenen huolimattomasti kun asentaa, pettää varmasti.


Itsellä piti kylmänä ääntä n 15sek pakkasella käynnistyksen jälkeen, syynä ilmaputken ja turbon imupuolen välissä oleva tiiviste.
W251 320cdi "ärrä"
Ex: C32 AMG -02

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 1 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi