mikä perä kestää ST käytössä
mikä perä kestää ST käytössä
Pitäisi olla PITÄVÄLLÄ lukolla,muttei kemppi ja sais kestää ainakin yhen kesän hiljasena Onko bmw:n omia paljon kokeiltu? toyota,vai joku muu? pitäisi saada sellasilla muutoksilla,et katsastus inssin ei tarvisi kommentoida
Diesel on puhtaampi
Re: mikä perä kestää ST käytössä
eikös se bemarin 210 mm ole hyväksi havaittu monessakin viritetyssä vehkeessä... saatavuuskin on kohtuullista ja lukon saa kai vahvistettua n. 75%
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: mikä perä kestää ST käytössä
tekeekö joku bolt on vetareita tollaselle ja mersun navoille?
Diesel on puhtaampi
Re: mikä perä kestää ST käytössä
eikös siihen sovi ihan ASD perän vetarit, mikä on myös positiivinen asia... tai teettää sitten vaikka karpiollalla sellaiset jotka varmasti kestää ja samalla vois uusia sen ulomman vetarin systeemin, eli uusi pyörän napa ja erillinen laippaliitos vetarille, kuten esim. bemarissa... tuo pyöränpää siellä kuitenkin seuraava heikko lenkki tulee olemaan...j.a kirjoitti:tekeekö joku bolt on vetareita tollaselle ja mersun navoille?
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: mikä perä kestää ST käytössä
Sinne mittää Bemarin osia tarvii alakaa keksiin. Eikä mittää napa style "napa laippaliitos tsydeemi" virityksiä
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: mikä perä kestää ST käytössä
no äläs nyt... kyllä tuo mersun vakio vetari aika lujilla on, jos kunnon slikseillä saa otettua lähdön transbrakea vasten ja lähinnä huoltamisen helpottamiseksi (lue katkenneen vetarin/rikkoontuneen nivelen vaihtoa ajatellen), se ulompipää kannattaisi tehdä laippaliitoksellajeemu kirjoitti:Sinne mittää Bemarin osia tarvii alakaa keksiin. Eikä mittää napa style "napa laippaliitos tsydeemi" virityksiä
karpiolan kanssa tuosta oli joskus kauan sitten puhetta ja tuollaisilla pikku muutoksilla pystyis tekemään n. 32 mm paksun vetarin (boorin pohjasta, eli heikoin kohta) + sen ulommanpään boorituksen, sitten ei enää tarvitsis jatkuvasti pelätä, että hajoaako, vai ei lisäksi sais käyttää jatkossa audin tai bemarin niveliä, joiden saatavuus on huomattavasti helpompaa, kuin hyväkuntoisten mersun nivelien...
mutta kukin tavallaan...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: mikä perä kestää ST käytössä
en minäkään kauheasti liputtais mersun osien kestosta pyöränlaakeritkin on mitä on ja loput vielä huonompia osia....
Diesel on puhtaampi
Re: mikä perä kestää ST käytössä
Kyllä se mersun oma asd perä ja hyvät terveet vetarit kestää melekosta rääkkiä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: mikä perä kestää ST käytössä
kuka saa asd:n lukon pitämää silleen ettei tunnu ykspyörävetoselt invamopolta oon vissii liikaa ajan kemppilukolla
Diesel on puhtaampi
Re: mikä perä kestää ST käytössä
Vaikka sinä kun laitat rässillä lisää painetta.j.a kirjoitti:kuka saa asd:n lukon pitämää silleen ettei tunnu ykspyörävetoselt invamopolta oon vissii liikaa ajan kemppilukolla
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: mikä perä kestää ST käytössä
Kuha ny joku koittas särkee niitä Mersun osia oikeesti woiman kera eikä typeryyellä nii vois alakaa miettii jotn kestävempää. HÄ.
Tokihan jokainen saa sovittaa vaikka Valtran murikan siihe kylän kowimpaan Mersuu ku mikkää muu ei osaamattomuutaa kestä.
Tokihan jokainen saa sovittaa vaikka Valtran murikan siihe kylän kowimpaan Mersuu ku mikkää muu ei osaamattomuutaa kestä.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: mikä perä kestää ST käytössä
kyllä mersun vetarikin kestää hullun vedon jos se on ehjä eli ei ole ruostunut paskaksi. "Tehdyissä "akseleissa se boorin pohjassa oleva r- kevennys ratkaisee paljon asioita. Lämpökäsittelyllä tehdään akselin perusaineeseen se joustavuus jota akselin täytyy kestää.
Re: mikä perä kestää ST käytössä
On ne mersun perät perseestä...+500tkm ajettu murikka ottaa heti nokkiinsa kun sudittaa yhtäpyörää pari kesää. Vetaritkin melkosta paskaa kun ei kestä...vaikka akselista ei ole kun puolet ruostunut pois!
Pakko laittaa jotain vahvempaa tilalle kun noilla mersun osilla ei tee mitään.
Ei vaan....kaikenhan saa paskaksi kun oikein yrittää. Kasikoneisissa on ollut kunkkuperää paksuilla vetareilla ja vetonivel muistaakseni 125mm. Sellainen kestää jo jonkinverran voimaa. Lukkoa niissä ei vaan vakiona ole.
Pakko laittaa jotain vahvempaa tilalle kun noilla mersun osilla ei tee mitään.
Ei vaan....kaikenhan saa paskaksi kun oikein yrittää. Kasikoneisissa on ollut kunkkuperää paksuilla vetareilla ja vetonivel muistaakseni 125mm. Sellainen kestää jo jonkinverran voimaa. Lukkoa niissä ei vaan vakiona ole.
Re: mikä perä kestää ST käytössä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=106510" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuos mun aloottamas topicis on bemarin perästä juttua. Ajokokemusta ittellä ei viä ole.
ku murikka on vasta sovitus vaihees.
Tuos mun aloottamas topicis on bemarin perästä juttua. Ajokokemusta ittellä ei viä ole.
ku murikka on vasta sovitus vaihees.
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: mikä perä kestää ST käytössä
a
Alkupään 560SECeistä ainakin löytyy kitkalukkoa Kuka lie tietää mitä se kestää.... Ainakin vakiot 300 heposta.Petehri kirjoitti:On ne mersun perät perseestä...+500tkm ajettu murikka ottaa heti nokkiinsa kun sudittaa yhtäpyörää pari kesää. Vetaritkin melkosta paskaa kun ei kestä...vaikka akselista ei ole kun puolet ruostunut pois!
Pakko laittaa jotain vahvempaa tilalle kun noilla mersun osilla ei tee mitään.
Ei vaan....kaikenhan saa paskaksi kun oikein yrittää. Kasikoneisissa on ollut kunkkuperää paksuilla vetareilla ja vetonivel muistaakseni 125mm. Sellainen kestää jo jonkinverran voimaa. Lukkoa niissä ei vaan vakiona ole.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: mikä perä kestää ST käytössä
Hydraulisella käsijarrulla lukon ohjaus, on nii paljo pitoja ku jaksaa kahvaa nykiä ?j.a kirjoitti:kuka saa asd:n lukon pitämää silleen ettei tunnu ykspyörävetoselt invamopolta oon vissii liikaa ajan kemppilukolla
Re: mikä perä kestää ST käytössä
oletko ikinä purkanut mersun ASD perää ja sitten sellaista perää, mikä on oikeasti kestävän maineessa mersun ASD perän osat tuo mieleen lähinnä fiat 600 perän, joka on suunniteltu 28 hepalleSiekkinen kirjoitti:Kyllä se mersun oma asd perä ja hyvät terveet vetarit kestää melekosta rääkkiä.
topikin aiheenahan on "kestävä perä ST käytössä", eikä missään arkiajossa...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: mikä perä kestää ST käytössä
kunkku kempillä on hyvä ja kestävä onkos toi ny sit w129 SL:än perä ja vetarit mitkä mulla on.... 2.65 välit ja vetarit sopi suoraan lankkuun ja kardaanin laippa sopi suoraan 300 turbon perseestä. taka kanteen hitsasin paikat että sopi tohon lankun kehtoon...ja joo tiedän että siihen löytyy kyllä sopivaa takakantta! mutta teimpä itte silti.. että näin.
W124 300td 24v -ST
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e
EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.
[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e
EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.
[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
Re: mikä perä kestää ST käytössä
siitä tässä olikin kysymys,että mikä kestää käskytystä kestää mersun pikkuperäkin mädillä vetareilla vaikka kuinka tehokkaassa autossa,jos ei ikinä käske ja ei mulla ainakaan asd pidä edes rasvaprässillä paineistettuna,kun on puolmillii ajettu paska.... ihan uuden kunkku asd:n ku sais varmasti ois hyvä,mut riittääkö 5000€ hinnaksi eli ei kovin järkevä vaihtoehto....
Diesel on puhtaampi
Re: mikä perä kestää ST käytössä
jos sun asd-kitkalevyt on tarpeeks kuluneet niin siitä asd-sylkystä loppuu varmaan iskunpituus, pitäs purkaa ja laittaa uusia kitkalevyjä
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: mikä perä kestää ST käytössä
Kyllä. Esipaine eli kireys ilman hydrauliikkaa säädetään erikseen pienillä levyillä (shimmaus).Timo N kirjoitti:jos sun asd-kitkalevyt on tarpeeks kuluneet niin siitä asd-sylkystä loppuu varmaan iskunpituus, pitäs purkaa ja laittaa uusia kitkalevyjä
Niillä saa sen alle 100% lukon aikaiseksi, 25-35% uusissa perissä. Saattaisi levyjen paksuntaminen
vielä hiukan tekohengittää kuluneita kitkalevyjäkin, mutta samantien sinne laittaa uudet
kitkalevyt, jos perän avaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: mikä perä kestää ST käytössä
En ole. Sitten puran kun sellainen hajoaa ilman omaa tyhmyyttä. Jos puolen millin jälkeen hajoaa niin se ei ole perän kestävyydestä kiinni. Ja mitä meinaa st-käytössä? Itsellä on "st" enkä aja koko ajan lappu lattiassa. Joku toinen voi sitten niin tehdäkkin. Kestävä perä sitten vaikka scaniasta jos ei mersun kunnossa olevat asd:t kestä.napa kirjoitti:oletko ikinä purkanut mersun ASD perää ja sitten sellaista perää, mikä on oikeasti kestävän maineessa mersun ASD perän osat tuo mieleen lähinnä fiat 600 perän, joka on suunniteltu 28 hepalleSiekkinen kirjoitti:Kyllä se mersun oma asd perä ja hyvät terveet vetarit kestää melekosta rääkkiä.
topikin aiheenahan on "kestävä perä ST käytössä", eikä missään arkiajossa...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: mikä perä kestää ST käytössä
purkaa tai yritä päästä katsomaan jonkun purkamaa ASD perää, niin otat heti syöttöä pois parikierrosta ja alat ajemaan muutenkin, kuin veisit vanhusta paskalle... on ne hilut siellä ASD perän sisällä niin lapsellisia käytännössä ne ei eroa kestävyydeltään/vahvuudeltaan yhtään pikkuperäisestä pikkurataat taitaa olla peräti samat, jotka nyt yleensäkkin on perissä se heikoin lenkki... keskitappi samoin taitaa olla ihan sama... itse välityshän (lautaspyörä/pinjoni) peristä harvoin antaa periksi ja se taitaa olla hieman reilummin mitoitettu ASD perässä, pikkuperään verrattuna...Siekkinen kirjoitti:En ole. Sitten puran kun sellainen hajoaa ilman omaa tyhmyyttä. Jos puolen millin jälkeen hajoaa niin se ei ole perän kestävyydestä kiinni. Ja mitä meinaa st-käytössä? Itsellä on "st" enkä aja koko ajan lappu lattiassa. Joku toinen voi sitten niin tehdäkkin. Kestävä perä sitten vaikka scaniasta jos ei mersun kunnossa olevat asd:t kestä.
joku toinen voi käskyttää ST mersua jo tunnissa enemmän, kuin sinä vuodessa (vaikka ratapäivillä tai varttimaililla kokeillessa), että ei nämä asiat aina niin kaavamaisia ole, että jos mulla kestää, niin kestää kaikilla...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: mikä perä kestää ST käytössä
napa puhuu asiaa kaikkien käyttöaste ei ole ihan sama... ei ne teholla säry vaan ajomäärällä ja kuljettajan typeryydellä
Diesel on puhtaampi
Re: mikä perä kestää ST käytössä
Olikos se nyt niin, että kaikissa "ST" mersuissa on se sama 200hp teho ja 256Nm vääntömomentti
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: mikä perä kestää ST käytössä
Tässä tapauksessa vääntöä reilusti tuplat ja tehoa reilu puolet enemmän. En sitä kuitenkaan st:ksi sano kun tosi st:t on nykyään niitä +500 heppasia monivenoja.veskola kirjoitti:Olikos se nyt niin, että kaikissa "ST" mersuissa on se sama 200hp teho ja 256Nm vääntömomentti
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: mikä perä kestää ST käytössä
Eli ilman moniventtiiliä ei tänään enää saa superturbo lippalakkia Semmoisia lippiksiähän oli aikoinaan käytössä ja niitä sai vain harvat ja valitut.
Toi otsikko vähän ärsyttää kun jollakin ST on tosiaan 350Nm ja jolllain toisella se on 900 Nm. Kun "käyttö" sitten on toisilla sitä, että laitetaan 6500 rpm koneeseen ja nykästään kytkin ylös ja toiset lähtevät puolella kaasulla ja liisäävät loput peliin 60ft kohdalla, niin eihän tähän saa mitään järkevää vastausta koskaan, siis mikä perä kestää ja mikä ei.
Toi otsikko vähän ärsyttää kun jollakin ST on tosiaan 350Nm ja jolllain toisella se on 900 Nm. Kun "käyttö" sitten on toisilla sitä, että laitetaan 6500 rpm koneeseen ja nykästään kytkin ylös ja toiset lähtevät puolella kaasulla ja liisäävät loput peliin 60ft kohdalla, niin eihän tähän saa mitään järkevää vastausta koskaan, siis mikä perä kestää ja mikä ei.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: mikä perä kestää ST käytössä
tämähän saattaa olla vielä se kaikkein kamalin kohtalo perän kannalta, eli voimaa ei ole riittävästi, että renkaan pito irtoaa heti, vaan sitten annetaan niitä kytkinpommeja, että saatais edes kerran rengas ulahtamaan kylillä perä pääsee kuitenkin aika helpolla siinävaiheessa, kun renkaan pito on menetetty, ei siinä silloin enää kovin suuret voimat jyllää (niitä lepokitka juttuja...)veskola kirjoitti:Olikos se nyt niin, että kaikissa "ST" mersuissa on se sama 200hp teho ja 256Nm vääntömomentti
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: mikä perä kestää ST käytössä
Mulla on kilpurissa kestäny voimansiirto ihan hyvin tuota kytkinpommia, voimaa saati alavääntöä kun ei tosiaan riittävästi ole niin aika rajuja otteita driftingissä vaatii. Tosin voimansiirrosta ei löydy itään mersun osaa. Eli kokoonpano ap-racing 2 levy 215mm asetelma, toyota r154 vaihteisto (supra mk3) ja toyota 8" perä kitkalukolla (hilux). Ainoa voimansiirto vaurio on ollu etummainen kytkinlevy josta repes keskiö niittauksesta irti. Vähäistä tehoa niille antoi om605 420hp/660Nm joka mitattu turbolla josta puuttui pakosiivestä isoja paloja+päittäislaakerointi rikki. Tänä kesänä pitäis olla tehoa enemmän, vääntö suunnilleen sama koska pumppu sama ja syötöt oli jo viimevuonna täysillä, nyt vain vetäviä nostettu ja hieman isompi turbo.napa kirjoitti:tämähän saattaa olla vielä se kaikkein kamalin kohtalo perän kannalta, eli voimaa ei ole riittävästi, että renkaan pito irtoaa heti, vaan sitten annetaan niitä kytkinpommeja, että saatais edes kerran rengas ulahtamaan kylillä perä pääsee kuitenkin aika helpolla siinävaiheessa, kun renkaan pito on menetetty, ei siinä silloin enää kovin suuret voimat jyllää (niitä lepokitka juttuja...)veskola kirjoitti:Olikos se nyt niin, että kaikissa "ST" mersuissa on se sama 200hp teho ja 256Nm vääntömomentti
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
Käyttismersusta taas hajos asd perä ihan cruisella traileri perässä ylämäkeen, nopus rupes laskemaan > cruise lisäs kaasua > ahtoviive hidasti tehon nousua ja vauhti jatkoi laskemistaan, sitten loota tiputti pienempää, josta helvetti pääsi irti. Suti hetken matkaa kunnes cruise havaitsi että nyt on jotain pielessä ja päästi kaasun. Tuon jälkeen perä rupesi pitämään vaimeaa raksutusta ja aika pian ääni paheni. Perän aukaisu paljasti että pinionista puuttui 3 hammasta.
Mun on vaikea uskoa että esim tuosta hiluxin perästä olisi voinu moisessa tilanteessa tulla entistä, se on kuitenkin todella paljon rajumpaa tekoa, supran perähän on "sama" ku hiluxissa mutta erillisjousitettuna. Joten jos minä perää joksikin rupeaisin muuttamaan niin semmoisen etsisin, tai vaihtoehtoisesti jäykkä akseli ja joku jenkki perä, niin voi välitykseksi valita mieleisen.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: mikä perä kestää ST käytössä
ei, kun tää on just niitä pahimpia mahdollisia juttuja. vanha ja väsyny ASD perä, asfaltti alla ja laiskasti tehoa. siitä sitten täräytetään kytkimellä ja saadaan renkaan pito irti. toinen rengas savuaa ja piirtää lakua, kun samalla toisen renkaan pito ei irtoa. perän pikkurattaat huutaa hoosiannaa, kitkalevyistä lentelee ne loputkin jämät mäkeen ja keskitappi väljistyy. lopulta ihmetellään, kun perä on ihan paska. ei kestäny edes muutamaa kumenpolttoa.napa kirjoitti:tämähän saattaa olla vielä se kaikkein kamalin kohtalo perän kannalta, eli voimaa ei ole riittävästi, että renkaan pito irtoaa heti, vaan sitten annetaan niitä kytkinpommeja, että saatais edes kerran rengas ulahtamaan kylillä perä pääsee kuitenkin aika helpolla siinävaiheessa, kun renkaan pito on menetetty, ei siinä silloin enää kovin suuret voimat jyllää (niitä lepokitka juttuja...)veskola kirjoitti:Olikos se nyt niin, että kaikissa "ST" mersuissa on se sama 200hp teho ja 256Nm vääntömomentti
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
jos puhutaan mersun perästä, niin sen perän on paras olla lukossa, tai jotenkin muuten varmistua siitä, että molemmat takakumit pyörii, kun poltetaan kumppaa. muuten kyllä lärvähtää perä ja aika nopeestikkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E