V6 CDI:n ahtopaineen ja imusarjan läppien säätömoottorit

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2987
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: To 15.11.2012 17:17
JarkkoN kirjoitti:Mutta ei tuommoinen y-haara nyt liian kallis ole ja se on helppo vaihtaa itsekin.
Harrastuksen piikkiin se minulla menee ja onneksi on talli ja työkalut.


Niin tuliko se auto nyt toiminta kuntoon kuitenkin???

Juu kyllähän tuollainen on helppo itse vaihtaa ja harrastella.
Enkä missään nimessä halua maalailla piruja, mutta entä jos sinne vielä jää se ahtopaineen säädin vika joka ei korjaannukkaan kuin turbon vaihdolla (noita kun ei löydy käytettynä/irtonaisena). Sitten kun sinne vielä lisätään jossain vaiheessa ne särkyneet pakosarjat ni hohhoijaa. Siinä merkin vaihto voi tosiaan käydä jossakin vaiheessa mielessä..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 978
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi
ViestiLähetetty: To 15.11.2012 17:27
Se kun olisi vain y-haarasta kiinni.Tuo turbon sijoituspaikka vaan on huono niin kauan kun on mahdollisuus että huohotusöljyä voi vuotaa johtosarjan/läppämoottorin päälle.
Omassa öljytty johtosarja aiheutti ahtopainesäädin yms.vikakoodeja.
Jätin läpät auki asentoon,uusi säätömoottori omalle paikalleen niitä tankojen kiinnityspaikkoja lyhensin että mahtuu tyhjää pyöriä siellä.
Ensimmäistä kertaa vähän aikaa vievä homma,kun harjoittelee niin 15 minuuttiin ajon jäljiltä on moottori käpälässä.
Sitten alkoi tuntua että suora cdi on enempi mun juttu ja ei ole vielä ikävä tullut haaramoottori cdi:tä.
CLS 350 cdi-11
GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: To 15.11.2012 17:35
simppa80 kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Mutta ei tuommoinen y-haara nyt liian kallis ole ja se on helppo vaihtaa itsekin.
Harrastuksen piikkiin se minulla menee ja onneksi on talli ja työkalut.


Niin tuliko se auto nyt toiminta kuntoon kuitenkin???

Juu kyllähän tuollainen on helppo itse vaihtaa ja harrastella.
Enkä missään nimessä halua maalailla piruja, mutta entä jos sinne vielä jää se ahtopaineen säädin vika joka ei korjaannukkaan kuin turbon vaihdolla (noita kun ei löydy käytettynä/irtonaisena). Sitten kun sinne vielä lisätään jossain vaiheessa ne särkyneet pakosarjat ni hohhoijaa. Siinä merkin vaihto voi tosiaan käydä jossakin vaiheessa mielessä..


Kulkupuoli ei ainakaan huonontunut, kun vaihdoin vuotavan tiivisteen ahtoputkesta.
Auto liikkuu kuin raketti, vaikka se uusi läppämoottori ei läppiä heiluttelekaan.

Autolla voi hyvin ajaa, mutta on vain ajan kysymys, milloin se menee vikatilaan, kun
vikakoodit ovat päällä.

Vaihdetaan nyt seuraavaksi tuo y-haara ja katsotaan sitten uudestaan.

Käytettyjä takuuturboja saa UK:sta ja Saksasta alle 500 euron. Itse maksoin muutama
vuosi sitten 420 euroa rahteineen Mersun alipaineohjatusta VNT-turbosta. Ostopaikka oli
silloin UK-Turbo ja vanhaa ei tarvinnut antaa vaihdossa. Turbon vaihto ei näyttäisi
olevan paha homma tehdä itse? Pakosarjan vaihto vaatisi jo nosturin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4362
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: To 15.11.2012 21:14
Kuinka herkästi noi pakosarjat näistä hajoilee? Onko uusiin sarjoihin tullu parempaa rakennetta?
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ti 20.11.2012 20:58
Läppämoottori oli ehjä. Se ei ollut uinut öljyssä, se oli vain päältä likainen.

Ilmamassamittarin vikakoodi saattoi johtua likaisesta ilmansuodattimesta. Nyt on vaan
määräaikaishuolto ostettuna tarjouksesta ja saattavat siellä vaihtaa suodattimet.
Täytyy tarkkailla, tarvitseeko y-putki vaihtaa. Huoltoväli ei muuten ole vielä täysi.

Otin sen ahtopaineensäätimen irti ja korjasin sen. Saa nähdä, toimiiko se nyt
ja kestääkö korjaus. Koeajolle lähden vasta huomenna.

ahtopaineensaadin_avattuna.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2987
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ti 20.11.2012 21:06
JarkkoN kirjoitti:Otin sen ahtopaineensäätimen irti ja korjasin sen. Saa nähdä, toimiiko se nyt
ja kestääkö korjaus. Koeajolle lähden vasta huomenna.


Mikä siinä oli vikana ja miten korjasit?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ti 20.11.2012 21:22
simppa80 kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Otin sen ahtopaineensäätimen irti ja korjasin sen. Saa nähdä, toimiiko se nyt
ja kestääkö korjaus. Koeajolle lähden vasta huomenna.


Mikä siinä oli vikana ja miten korjasit?


Elektroniikassa vikaa, korjaus ei onnistu kotikonstein.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2987
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ti 20.11.2012 21:42
JarkkoN kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Otin sen ahtopaineensäätimen irti ja korjasin sen. Saa nähdä, toimiiko se nyt
ja kestääkö korjaus. Koeajolle lähden vasta huomenna.


Mikä siinä oli vikana ja miten korjasit?


Elektroniikassa vikaa, korjaus ei onnistu kotikonstein.


Sieltä oli siis ihan joku komponentti palanut ja joku elektroniikka liike vaihtoi uuden tilalle vai hä? :geek:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ke 21.11.2012 10:27
simppa80 kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Otin sen ahtopaineensäätimen irti ja korjasin sen. Saa nähdä, toimiiko se nyt
ja kestääkö korjaus. Koeajolle lähden vasta huomenna.


Mikä siinä oli vikana ja miten korjasit?


Elektroniikassa vikaa, korjaus ei onnistu kotikonstein.


Sieltä oli siis ihan joku komponentti palanut ja joku elektroniikka liike vaihtoi uuden tilalle vai hä? :geek:


Voisin kyllä kuvata ongelman ja korjauksen tarkasti, mutta taitaisin tehdä karhunpalveluksen.
Joku kuitenkin haluaisi kokeilla omatoimista korjausta ja aiheuttaisi peruuttamatonta tuhoa.

Itse pystyin kotona havaitsemaan vian, mutta en korjaamaan tavanomaisilla elektroniikkalaitteilla.
Tehty korjaus ei välttämättä toimi, koska korjauksessa nyt sovellettu tekniikka ei vastaa alkuperäistä.
En tiedä, onko Pirkanmaalla yhtään paikkaa, jossa korjaus pystyttäsiin tekemään alkuperäisellä tavalla.

Pystyisin ehkä kokeilemaan erästä toista korjaustapaa. Kokeilen sitä, jos tämä ei nyt ala toimia.

ECU Testing LTD. ottaa korjauksesta 195 puntaa (45 jos laite onkin ehjä) + rahtit. Muitakin
kaupallisia korjauspaikkoja on tarjolla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2987
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ke 21.11.2012 10:32
No menipä salamyhkäseksi tämän mersun korjaaminen :D

Toivotaan että alkaa toimia.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ke 21.11.2012 12:03
simppa80 kirjoitti:No menipä salamyhkäseksi tämän mersun korjaaminen :D

Toivotaan että alkaa toimia.


Joo, valitan. Ei ole vielä tietoa, oliko vika oletetussa paikassa, korjaantuiko vika, kestääkö paikkaus käytössä
ja oliko laitteessa muitakin vikoja. Aamulla 6 km sujui ainakin hyvin.

Jo sinulla on rikkinäinen säädin, voitaisiin yrittää korjata se. Veloittaisin vain tarvittavat osat ja postimaksut
eli 50 euroa, jos vika on sama kuin minulla. Jos tätä vikaa ei ole, veloitan vain palautuskulut.

Valitettavasti en voi antaa mitään takuuta mihinkään suuntaan, eli en ota mitään vastuuta. Korjausten
ei pitäisi vahingoittaa laitetta lämmöllä, mekaanisesti tai sähköisesti, mutta tästäkään en ota vastuuta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ke 21.11.2012 16:41
Vikakoodi poissa, turbon säädin toimii taas.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2987
Liittynyt: Su 27.04.2008 19:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ke 21.11.2012 17:00
JarkkoN kirjoitti:Vikakoodi poissa, turbon säädin toimii taas.


Hienoa! Eikä minulla ole tällä hetkellä mitään vikakoodia.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S212 250 CDI 4matic -12
_______________________________________
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: La 24.11.2012 17:48
Auton MAF:a koskeva vikakoodi liittyi ilmansuodattimiin. Tarkistin huoltokirjan
merkinnät ja merkkihuolto ei ole koskaan vaihtanut ilmansuodattimia. Edellinen
huoltomerkintä oli 97 tkm ja 5 vuotta kohdalla, ilmansuodattimien vaihtoväli
on 80 tkm tai 4 vuotta.

Vikakoodit nollattiin ja suodattimet ja ilmamassamittarit kuitattiin vaihdetuiksi.
Jos vikailmoitus palaa, niin hyllyssä on uusi Y-haara ilmamassamittareineen.
Samaten hyllyssä on varalla uusi läppämoottori, vanha jatkaa taas hommia.

Uudet suodattimet maksoivat 27,90, muita kustannuksia ei tullut, jos ei laske
hyllyyn jääviä osia (läppämoottori 160 euroa ja ilmamassamittarit 240 euroa).
Nämä voi varmaankin myydä eteenpäin.

Takapuolituntumalla puhtaat suodattimet ja toimivat imusarjan läpät antavat
hiukan lisää puhtia menoon, mutta riittävän räväkästi tuo kulki ennenkin.
Toivottavasti kulutus laskee.

Kuvassa 122 tkm ja 6 vuotta ajetut suodattimet:

ilmansuodattimet.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 12:14
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: La 24.11.2012 18:51
JarkkoN kirjoitti:Auton MAF:a koskeva vikakoodi liittyi ilmansuodattimiin. Tarkistin huoltokirjan
merkinnät ja merkkihuolto ei ole koskaan vaihtanut ilmansuodattimia. Edellinen
huoltomerkintä oli 97 tkm ja 5 vuotta kohdalla, ilmansuodattimien vaihtoväli
on 80 tkm tai 4 vuotta.

Vikakoodit nollattiin ja suodattimet ja ilmamassamittarit kuitattiin vaihdetuiksi.
Jos vikailmoitus palaa, niin hyllyssä on uusi Y-haara ilmamassamittareineen.
Samaten hyllyssä on varalla uusi läppämoottori, vanha jatkaa taas hommia.

Uudet suodattimet maksoivat 27,90, muita kustannuksia ei tullut, jos ei laske
hyllyyn jääviä osia (läppämoottori 160 euroa ja ilmamassamittarit 240 euroa).
Nämä voi varmaankin myydä eteenpäin.

Takapuolituntumalla puhtaat suodattimet ja toimivat imusarjan läpät antavat
hiukan lisää puhtia menoon, mutta riittävän räväkästi tuo kulki ennenkin.
Toivottavasti kulutus laskee.

Kuvassa 122 tkm ja 6 vuotta ajetut suodattimet:

ilmansuodattimet.jpg

Vaihdoin ilmansuodattimet edellisen kerran 25tkm sitten ja silti olivat todella täynnä tavaraa, kannattaa vaihtaa vähintään 30tkm välein omien kokemusten perusteella näihin v6:iin
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4362
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 25.11.2012 01:44
Ahaa, eli tuo V6cdi ei ookkaan niin huono, omistajat on vaan olleet niin älyvapaita että ku moottori alkaa tukkeutua kävyistä sun muusta, mitä nyt normaalisti löytyy metsäkoneen ilm.suod. niin aletaan vasta katsoa että voisko noitakin vaihtaa :roll:
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Su 25.11.2012 05:34
S202 kirjoitti:Ahaa, eli tuo V6cdi ei ookkaan niin huono, omistajat on vaan olleet niin älyvapaita että ku moottori alkaa tukkeutua kävyistä sun muusta, mitä nyt normaalisti löytyy metsäkoneen ilm.suod. niin aletaan vasta katsoa että voisko noitakin vaihtaa :roll:


Joku omistaja saattaa jopa olla niin älyvapaa, että kuvittelee merkkihuollon huolehtivan huoltotöistä.
Kaikki pitäisi vaan itse tehdä. Toisaalta ei oikein voisi itse mennä tekemään huoltotöitä, ettei goodwill laukea.
Vaikea dilemma.

Edellisessä huollossa on näemmä vaihdettu moniurahihna, jarrunesteet ja yhdistelmäsuodatin,
joten hämmästyttää, miksei sitten ilmansuodattimia. Kyllähän ne suodattimet ovat aika ahtaassa
paikassa, mutta tuskin se merkihuollolle este on eikä hintakaan ole paha.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4362
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 25.11.2012 12:42
Niin no. Mutta miten sinne edes on kertynyt tuollainen määrä paskaa :shock:
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Su 25.11.2012 13:49
S202 kirjoitti:Niin no. Mutta miten sinne edes on kertynyt tuollainen määrä paskaa :shock:


Sano muuta. Ikinä en ole ennen nähnyt hiekkaa ilmansuodattimissa, suodattimet ovat olleet
vain hiukan pölyisiä ja tummuneita. Ilmanotto on maskin takana lamppujen korkeudella.
Toisessa ilmanpuhdistimessa oli lisäksi jotain muovinpaloja, joiden alkuperä ei selvinnyt.
Mikään ei vaikuta rikkinäiseltä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 542
Liittynyt: Ti 02.06.2009 21:36
ViestiLähetetty: La 22.12.2012 12:59
sl350 kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Auton MAF:a koskeva vikakoodi liittyi ilmansuodattimiin. Tarkistin huoltokirjan
merkinnät ja merkkihuolto ei ole koskaan vaihtanut ilmansuodattimia. Edellinen
huoltomerkintä oli 97 tkm ja 5 vuotta kohdalla, ilmansuodattimien vaihtoväli
on 80 tkm tai 4 vuotta.

Vikakoodit nollattiin ja suodattimet ja ilmamassamittarit kuitattiin vaihdetuiksi.
Jos vikailmoitus palaa, niin hyllyssä on uusi Y-haara ilmamassamittareineen.
Samaten hyllyssä on varalla uusi läppämoottori, vanha jatkaa taas hommia.

Uudet suodattimet maksoivat 27,90, muita kustannuksia ei tullut, jos ei laske
hyllyyn jääviä osia (läppämoottori 160 euroa ja ilmamassamittarit 240 euroa).
Nämä voi varmaankin myydä eteenpäin.

Takapuolituntumalla puhtaat suodattimet ja toimivat imusarjan läpät antavat
hiukan lisää puhtia menoon, mutta riittävän räväkästi tuo kulki ennenkin.
Toivottavasti kulutus laskee.

Kuvassa 122 tkm ja 6 vuotta ajetut suodattimet:

ilmansuodattimet.jpg

Vaihdoin ilmansuodattimet edellisen kerran 25tkm sitten ja silti olivat todella täynnä tavaraa, kannattaa vaihtaa vähintään 30tkm välein omien kokemusten perusteella näihin v6:iin



Olen huomannut saman; saa vaihtaa aika tiheään ilmansuodattimet V6: ssa.

Kun se punainen silikoonitiiviste on päivitetty versio + huolellisesti asennettu, niin ei vuoda huohotusöljyä... ja ei aiheuta näitä läppämoottorimurheita.

Itsellä ainakin facelift - 07 on kulkenut 160 000 km ilman murheita.

Useassa merkkihuollossa näitä tiivisteitä on asennettu huolimattomasti (vinoon, kuivana, pölyisenä ym )... sitten tulee näitä murheitakin.
--------------------------------------------------------


W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm; turvallisilla säädöillä, mutta pakokaasua ei syödä enää uudelleen ja pakoputki ei ole enää DPF:llä tulpattu ( www.facebook.com/turbotec.fi/)
C 124 320 24 Coupe Sportline -94


Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: La 22.12.2012 16:58
Minulla on nyt sitten ylimääräisenä läppämoottori ja y-haara ilmamassamittareineen.
Läppämoottori oli viikon käytössä. Y-haarassa on uusimman mallin tiiviste ja se on yhä
tehtaan paketissa. Voin myös korjata ahtopaineensäätimiä. Kysykää, jos on tarvetta.

Mahtaa muuten mennä turbo kerrasta vaihtoon ja ehkä moottoriinkin tulla vaurioita,
jos tuommoinen kuvassa näkyvä soramäärä pääsisi ilmanpuhdistimen ohi. Kun moottorin
imu on melkoinen, luulisi tukkiutuneen ilmanpuhdistimen lopulta antavan periksi.
Kannattaa tosiaan vaihtaa suodatin usein ja käyttää laadukkaita suodattimia.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2689
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna
ViestiLähetetty: La 29.12.2012 10:12
Entiä mistä johtuu mutta v6 cdi ilmansuotimet syytä vaihtaa melkein joka öljynvaihdossa,maksimissaa joka toisessa. Tosi paljon paskaa imevät kyllä verraten muihin malleihin.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 12:14
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Su 30.12.2012 17:11
laineracing kirjoitti:Entiä mistä johtuu mutta v6 cdi ilmansuotimet syytä vaihtaa melkein joka öljynvaihdossa,maksimissaa joka toisessa. Tosi paljon paskaa imevät kyllä verraten muihin malleihin.


Usein saa tosiaan vaihtaa niitä suodattimia. On myös toinen ongelma, TIEDOKSI jos ajelette lumipyryssä niin kannattaa ne putket ottaa pois jotka liitetään niihin ilmanputsarin koteloihin, oli kotelot täynnä lunta ja auto vikatilassa, ajelin yhden rekan perässä 150km. Otin ne talveksi pois ei ime liian lämmintä ilmaa talvella, eikä ole lunta täynnä, nyt toimii.
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1287
Liittynyt: Ti 13.07.2004 14:38
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ma 14.01.2013 10:02
Jännä homma kun omassa oli 24 tkm tkm edellisestä vaihdosta ja Veho ei ollutkaan viimeisimmässä huollossa vaihtanut.
Vaihdoin itse ja vanhoissa oli lika kerääntynyt juuri samoihin kohtiin kun tuossa Jarkon postaamassa kuvassa.
On melkoisen hankala homma.Tuonkin olisi voinut suunnitella siten että suodattimet tiputetaan ylhäältä päin - avautuvalla kannella.
Tietysti V6 vie oman tilansa tuosta eikä autoa yhtä moottoria varten suunnitella.
S205 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 02.11.2011 10:30
ViestiLähetetty: Ma 21.01.2013 20:22
Moro. Kyselempä seuraavaa kun hyvän ketjun löysin aiheesta. Heiluuko ne läpät hulluna siellä imusarjassa jos on se vanha rikkinäinen säätömoottori kiinni niissä läppiä ohjaavissa tangoissa. Kun kiihyttää reippaammin niin alkaa nykimään siinä noin 3000kierroksen nurkilla. Uusi säätömoottori on laitettu paikoilleen toisaalle ja on toiminnassa.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ti 22.01.2013 10:14
Weicco kirjoitti: Heiluuko ne läpät hulluna siellä imusarjassa jos on se vanha rikkinäinen säätömoottori kiinni niissä läppiä ohjaavissa tangoissa. Kun kiihyttää reippaammin niin alkaa nykimään siinä noin 3000kierroksen nurkilla.


Moottori ei liiku ilman sähköä ja se lukitsee läpät paikoilleen auki-asentoon eli täysille tehoille.

Ei pitäisi nykiä vanhalla tai uudellakaan moottorilla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 02.11.2011 10:30
ViestiLähetetty: Ti 22.01.2013 10:19
Jatkan vielä aihetta sen verran että, kannattaako sitä vanhaa moottoria alkaa kaiveleen pois sieltä jos kerta läpät on auki asennossa.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ti 22.01.2013 10:33
Weicco kirjoitti:Jatkan vielä aihetta sen verran että, kannattaako sitä vanhaa moottoria alkaa kaiveleen pois sieltä jos kerta läpät on auki asennossa.


Sen verran tiukassa se on että moni on kuulemma jättänyt vanhan moottorin paikalleen ja laittanut
uuden moottorin jonnekin muualle, kuten tässäkin tapauksessa lienee nyt tehty. Ääni on hiukan
römeämpi ja taloudellisuus ja vääntö voi olla hiukan huonompi, muttei huomattavasti.

En usko, että nykimiset korjaantuvat, vaikka laittaisit sen uuden moottorin oikealle paikalleen vanhan tilalle.
Kannattaa tutkia muita paikkoja.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 02.11.2011 10:30
ViestiLähetetty: Ti 22.01.2013 11:29
Uus on nippusiteillä paremmassa paikassa. Pitää tutkailla mistä johtuu nykiminen kunnon kiihdytyksessä, heittää yleensä vikatilaan nykimisen jälkeen. Nykiminen korjaantuu kun sammuttaa auton ja lähtee uudelleen liikenteeseen, kunnes taas palaa jossain vaiheessa. Häiriövalo ei syty noiden nykimisten vuoksi. *rin nokassa ollut muutamie kertoja mut ei siinä ole selvyyttä tullut. Häätyy pähkäillä. Mietityttää että onko uus läppienohjaus moottori "viallinen" vai onko johdotuksessa vikaa kun joutui tekemään jatkoksen uuden säätömoottorin siirron yhteydessä.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ti 22.01.2013 11:48
Weicco kirjoitti:Uus on nippusiteillä paremmassa paikassa. Pitää tutkailla mistä johtuu nykiminen kunnon kiihdytyksessä, heittää yleensä vikatilaan nykimisen jälkeen. Nykiminen korjaantuu kun sammuttaa auton ja lähtee uudelleen liikenteeseen, kunnes taas palaa jossain vaiheessa. Häiriövalo ei syty noiden nykimisten vuoksi. *rin nokassa ollut muutamie kertoja mut ei siinä ole selvyyttä tullut. Häätyy pähkäillä. Mietityttää että onko uus läppienohjaus moottori "viallinen" vai onko johdotuksessa vikaa kun joutui tekemään jatkoksen uuden säätömoottorin siirron yhteydessä.


Kyllä nykimisestä vikakoodi jää ja sen perusteella voi sitten korjata.
Taitaa se Star ehdottaakin jotain testejä, joilla voi tarkemmin hakea vikaa.

Käy nyt ainakin luetuttamassa koodit ja laita tänne ihmeteltäväksi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
EdellinenSeuraava

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 3 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi