Ensin siinä oli sellanen ite tehty hukkaportti, joka tuli pakosarjan mukana ja nyt siinä on joku kiinanportti.veskola kirjoitti:No niin, mitäs portteja tässä on nyt kokeilut, kun kahtahan siellä on testailtu ?
jukkis. kirjoitti:omien kokemusten perusteellanuissa kiinan porteissa on tosi löysät jouset sisällä, 0.5-0.8bar on ollu. vaikka jättää kellosta ohjausletkut kokonaan pois jolloin vain pakopaine avaa porttia ei ahtopaine kasva vieläkään liian suureksi.
Voishan tota muuten koittaa itekki sillain että ottaa kellolta ohjausletkun kokonaan irti ja säätää jousen ihan löysälle että venttiili aukeis riittävästi, eikä ahdot pääse liian korkeelle ja kattoo sitte ajamalla että mihin kohtaan ahdot nousee keskikierroksilla (eli missä kohtaa venttiili rupee aukenemaan, pelkästä pakopaineen voimasta).
Taikka sitte jos vaihtais vielä jäykemmän jousen ni ei lähtis venttiili avautumaan liian aikasin ja laittais säädön kuitenki mahdollisimman löysälle, jotta yläkierroksilla ei paine nousis riskilukemiin, kun venttiilille jäis enemmän avautumispituutta.