lisää hönkää om603:seen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sinni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 25.05.2013 23:39
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Sinni »

Viisaimmat kertokaas, paljonkohan on ajotus 300dt lankussa alunperin? OM603
W211 400cdi 2003
W124 300 td 1995
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Choke »

15jykk, kannattaa laittaa 13jykk
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Avatar
Sinni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 25.05.2013 23:39
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Sinni »

Choke kirjoitti:15jykk, kannattaa laittaa 13jykk

Kiitos, kannattaako pitää samana kun jossain vaiheessa tulee isompaa ahdinta ja pumppu7mm eli kannattaako pitää vakiona? :)
W211 400cdi 2003
W124 300 td 1995
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Sinni kirjoitti:
Choke kirjoitti:15jykk, kannattaa laittaa 13jykk

Kiitos, kannattaako pitää samana kun jossain vaiheessa tulee isompaa ahdinta ja pumppu7mm eli kannattaako pitää vakiona? :)
Pumpun oikea ajoitus riippuu siitä millä elementeillä pumppu on tehty ja kuka se on tehnyt.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Sinni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 25.05.2013 23:39
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Sinni »

Mynälle tarkotus viiä, eli siellä varmasti kertovat.
W211 400cdi 2003
W124 300 td 1995
konstappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ti 24.07.2012 11:02

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja konstappi »

Mynän pumput ajoitetaan aina 20EYKK
Elzux
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 23.06.2013 01:01

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elzux »

Tyhmä kyselee taas. Edelleenkin projekti W124 hakusessa, ja tekee mieli hiukan kysellä tyhmiä. Jos laitan hiukan isompaa ahdinta kehiin ja 7mm tapeilla olevan mynäpumpun, niin tarviiko laatikkoa vahvistaa jotenkin? Kuinka paljon lisähönkää saa pelkällä vakiopumpun säädöllä?
-96 W202 M111
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Puhutaan varmaankin 722.3 laatikosta. Mikäli 7mm pumpusta ottaa kaiken irti ja on tarpeeksi iso ahdin niin aina tarvitsee vahvistetun laatikon. Eihän se sitä kuitenkaan tarkoita, että pumppu on pakko säätää täysille jos ajelee vakiolaatikolla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Tervehdys taas tännekkin :wave:

Olis taas aika ottaa tuo mesenaatti talvisäilöstä ja tuli vaan mieleeni että mitä mieltä olette olisikohan suositeltavaa vaihtaa ST koneeseen öljyt talviseisonnan jäljiltä, vaikka niillä ei ole ajettu kun 2500 km sen jälkeen kun ne viime syksynä vaihdoin?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Nyt on mesellä tullu taas päästeltyä sydämen kyllyydestä, ehkä vähän liiaksikin. On meinaa ollu edelleen vähä sitä samaa ongelmaa ku minkä kans tuli syksylläkin taisteltua, että ei saa ahtoja kuriin. Ahdot pääsee nousemaan isolla vaihteella vieläkin 5500 rpm jälkeen yli kahen kilon.

No nyt siitä hyvästä on ruvennu taas vesitila keräämään painetta ja osittain vähä omastakin tyhmyydestä. Tuli nimittäin tossa yks päivä otettuu vähä rajumpi veto isoimmalla vaihteella ja oli vähä kuormaakin päällä. Ahtopaineet pääs karkaamaan yli kahen kilon... en nyt tarkkaan tiedä ku asteikko ei riitä mittarissa ku kahteen bariin mut veikkaisin et johonki 2,2-2,3 bariin, äkkiä vilkastuna ku kierrokset rupes huitelee jossain 5500-6000 rpm välillä ja isoimmalla vaihteella tietenkin. :twisted: On yleensä ollu tapana käydä aina puristelemassa kovempien käskytyksien jälkeen syylärin ylävesiletkua että onko kova ja aina on tähän mennessä letku ollu sellanen puolipehmeä, että on saanu kädellä lyttyyn mutta nyt oli kyllä aika kova. Seuraavana päivänä kun ajelin taas ihan suht nätisti niin letku oli kova kun kivi.

3 tkm olen nyt päässyt edellisen kansiremontin jälkeen ja taas taitais olla aika ottaa kansi auki ja kattoa mitä on syönyt. Muita oireita siinä nyt ei ole vielä kerennyt ilmenemään, mutta kannaataakohan tuolla nyt turhanpäiten ajellakkaan ettei tule lisätuhoja, ennen ku ottaa kannen auki selvittää mistä paine tulee?

Isompaa hukkaporttia se nyt ainaki selvästi huutaa kun ei niitä ahtoja saa edelleenkään pysymään kahen kilon rajassa korkeilla kierroksilla vaikka säätö on kellolla on melkeen nii löysällä ku mahollista.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
230cupee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 25.07.2011 21:32

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja 230cupee »

moro! Ostin tuossa om603 turbokoneen ja ajattelin että saako tuota piristeltyä järkevästi ihan vaan "säätämällä"? Eli jos käytän vakio ahdinta ja pumppua, niin saako/kannattaako syöttöjä hirveesti lisäillä ja saako ahtoja myös enempi? Ehkä voisin laitella coolerin jos sille on tarvetta pienessä tehonlisäyksessä? Kone tulossa ihan käyttöpeliin ja hakusessa alhaalta hyvin vetävä kone, kuitenkin vakiota hiukan tehokkaampi.
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

230cupee kirjoitti:moro! Ostin tuossa om603 turbokoneen ja ajattelin että saako tuota piristeltyä järkevästi ihan vaan "säätämällä"? Eli jos käytän vakio ahdinta ja pumppua, niin saako/kannattaako syöttöjä hirveesti lisäillä ja saako ahtoja myös enempi? Ehkä voisin laitella coolerin jos sille on tarvetta pienessä tehonlisäyksessä? Kone tulossa ihan käyttöpeliin ja hakusessa alhaalta hyvin vetävä kone, kuitenkin vakiota hiukan tehokkaampi.
Saahan sitä. Parhaiten saat ruutia vakio pumpusta kun viet sen vaikka mynä-dieselille tai Herleville jossa säädetään penkissä syöttöä lisää ja kaikki pumpun säädöt muutenkin kohilleen, niin tulee kaikkein paras. Saa sitä toki kotikonsteinkin säädettyä ja foorumilta löytyy ohjeetkin siihen hommaan, jos ite haluaa säädellä. Ite säätämällä ei tuu kyllä yleensä niin hyvä. Siksi suosittelisin Mynä-dieseliä. Itellä oli joskus vakiopumppu siellä säädettävänä ja kyllä se auto huomattavasti tulisemmin säädön jälkeen liikkus. Jos laittaa vielä coolerin voi saada 200 hp rikki. Ahdot maks 1 baria vaikka olis cooleri kun vakio ahdin on niin pieni. Jos ei cooleria ni sitte 0,9 baria on sopiva. Näin itellä joskus oli ja kesti hyvin ajaa ilman ongelmia... kunhan vaa muistaa että ei liian pitkään yhtä soittoa kaasupohjassa aja niin kestää kansikin. :wink:
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
230cupee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 25.07.2011 21:32

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja 230cupee »

Ookkei et ahdinta olis hyvä hieman suurentaa. Pieni ahdin tekee niitä pakopaineita?
Onkos se nyt aina niin että jos suurennan ahdinta niin nouseeko tehot/väännöt myös sinne suuremmille kierroksille?
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

230cupee kirjoitti:Pieni ahdin tekee niitä pakopaineita?
Juu tekee. Vaikka niitä paineita nostaiskin enemmän vakioahtimella ni ei tuo ruutia oikeestaan yhtään lisää, koska ahdin on pullonkaulana. Eli pelkästään paine kasvaa mutta ei kuitenkaan ilmamäärä. Eli ei oo mitään muuta ku haittaa liiasta paineesta. Hiukan isompi ahdin parantaa tilannetta. Muistaakseni myös jotkut on vakioahtimiakin päivittäny paremmin virtaavimmiksi jossain turbopajoissa, jos haluaa pitää yhtä alavireänä.
230cupee kirjoitti:Onkos se nyt aina niin että jos suurennan ahdinta niin nouseeko tehot/väännöt myös sinne suuremmille kierroksille?
Riippuu ahtimesta, mutta yleisesti ajatellen nousee kyllä. Siihen ei kyllä tarvi eikä kannata laittaa kauheen paljoa isompaa ahdinta vakiosta, jos aikoo pitää vakio elementit, koska muuten herääminen kärsii eikä yläkierroksille tule silti yhtään enempää voimaa ku ei vakio tapeissa riitä tuotto suuremmalle ilmalle. Sitten jos laittaa 6 mm elementit ni asia paranee huomattavasti, mutta samalla vaivalla ja rahalla laittaa jo 7 mm elementit, jolla pääsee jo helposti superturbo tehoihin, mutta sitten muuttuu jo moni muukin asia kerta heitolla, jos sille tielle lähtee.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Otin tällä viikolla kannen auki ja tiiviste oli antanu periks 6. pytyn toisen etummaisen vesikanavan ja pytyn välistä periks. Pienen näköne vaurio oli, mutta pahemmakshan se vaa olis ajan saatos menny. Olen nyt vaa miettiny taas että kannattaako sitä uraa sinne kutosen päätyyn tehdä turhaan vai ei ku ei ollu sieltä nyttekää antanu periks? Onko se kuinka yleistä että tiiviste pettää sieltä? Nyt on tulossa 60 mm tarvikehukkis ja paineita meinaan pitää 1,8-2 barissa. Entä kuinka monta kerrosta sitä kupariliimaa siihen massatiivisteen pintaa kannattaa vetää?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Omassa meni kaks kertaa sieltä kutosen päädystä ennenkuin tein kunnon uran, kaverin autossa meni myös kaks kertaa kutosen päädystä eli aika yleistä on. Tiivisteeseen tuli suihkutettua pari ohutta kerrosta että peitti kunnolla ja tuli tasaiseksi, myös lohkoon ja kanteen on tullut välillä laitettua lisäks. Mites om606 tiiviste? kaverin autoon laitettiin ilman lisäreikien poraamista ja plaanattiin kansi sekä lohkon pinta puhdistettiin huolellisesti täysin kiiltäväksi. Tällä reseptillä toiminut vuotamatta.
W201 250D
W202 250D
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Kuisma_ kirjoitti: Tiivisteeseen tuli suihkutettua pari ohutta kerrosta että peitti kunnolla ja tuli tasaiseksi, myös lohkoon ja kanteen on tullut välillä laitettua lisäks.
Tarttisko niitä sylintereitä ja kannesta venttiileitä ja esikammioita vähä suojata jotenkin jos sumuttaa myös lohkon ja kannen pintaan, ettei oo kaikki paikat täynnä sitä?
Kuisma kirjoitti: Mites om606 tiiviste? kaverin autoon laitettiin ilman lisäreikien poraamista ja plaanattiin kansi sekä lohkon pinta puhdistettiin huolellisesti täysin kiiltäväksi. Tällä reseptillä toiminut vuotamatta.
Se olis kyllä kova sana, mutta ku ei viittis sen takia moottori kokonaan levittää että saa lohkon koneistukseen.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Kyllähän niitä kannattaa kevyesti suojata. Lohkon pintaa ei tullut sen kummemmin suojattua, vähän joutui huuhtelemaan jäähdytysjärjestelmää kun oli kuparin väriä nesteissä.
W201 250D
W202 250D
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Mistähän nyt kiikastaa kun rupesin kantta kasaamaan niin en saa enään nokka-akselin ketjupyörää paikalleen kun ketju ei tahdo millää ylettää, että sais pyörän paikalles siihen nokka-akselin päähän? Koitin vähä pyöräyttääkki kampurasta sitä mutta tuntus karkaavan kauemmaks vaan, vaikka kuinka koitin pitää ketjua samalla piukalla. :thumbdown:
Onkohan se ketju vaa vähä jotenkin solmussa siellä sen verra että ei yletä? Voiskohan johtuu siitä jotenki että käänsin kampuraa lohkon pintaa putsatessa joku 10 astetta myötäpäivään ja sitte sen jälkee yläkuolokohtaan takas vastapäivään ja siinä olis pudonnu jotenki pois paikaltas? Korjauskirjas vaan luki että ei sais vastapäivään pyörittää. Mikä olis fiksuinta saada ne ylimääräset tulemaan sieltä? Pyörittää kampurasta kierros myötäpäivään 0 OT:seen ja toinen pitää vaikka ketjua piukalla samaan aikaan? Ja on siis sama ketju ja kaikki muutkin osat ku purettaessakin oli. Huome aamupäivällä meen taas tallille, joten neuvoja kaivattais kyllä :!:
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei sillä juurikaan ole merkitystä mihin suuntaan sitä kääntelee kunhan ei tee ketjuun krymppiä ruiskutuspumpun ja ketjuohjureiden tienoolle ja hajota niitä. Ota ketjusta nokan kohdalta kiinni, vedä tiukalle ja pyörittele kampiakselia samalla edestakaisin ja tarkista, että ketju liikkuu nokalla juuri samaa tahtia kuin kammellakin. Katsele samalla että ketju menee oikeassa kohdassa ohjureita pitkin. Ketjunkiristin varmaankin on jo kokonaan irti. Tarkista silti että ketju menee siellä laahaimessa oikeassa kohdassa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Juu irrottelin alipainepumpun ni oli menny ketju rymppyyn pumpun ja kampuran pyörien välillä, sekä toinen krymppy oli vielä kampurallakin. Sain pumpun pyörältä helposti krympyn pois kun pääsi oikee näkemään krympyn ku irrotti sen pumpun. Kampurayörän krymppy oli vähä haastavampi ku krymppy pisti aina hanttiin ku koitti kääntää suuntaan tai toiseen ni aina nappas jomman kumman ohjuriin kiinnes eikä pyöriny enää siitä eteenpäin yhtään. Sain sen sit kuitenki ku otin nii paljo myötäpäivään ku tulee ja sit inan takasi ettei hajota ohjuria ja päästin vähä löysälle kiskasin kunnolla ni tuli krymppy suoraks ja jakoki pysys kaikissa päissä kohdallas :wink:
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Onkohan mahdollista semmonen ilmiö että hukkaportin jouset ois päässsy väsähtämään, kun on ollut hetken käytössä? Tai sitte vaihtoehtoisesti kun on kaksi jousta käytössä niin jousien langat olis menny keskenään toistensa väliin, jollon olisi ensin ollu enemmän vastettta jousissa jotenki ja nyt ois sitte muljahtanu jouset paikoilleen ja sen takia löysempi? Oli ensin ahtopaineet noin 1,8-1,9 baria kun ensimmäisiä ajoja ajoin kansrempan jälkee, mutta nyt ei paineet nouse enään kun 1,6 bariin. :think: Koitin kiristää kellon ruuvia yhteensä kuusi kierrosta, mutta eipä tuntunu paljoa vaikuttavan.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Ja pakosarja ei vuoda mistään? Sieltä jos vuotaa niin alkaa äkkiä ahtopaineet tippumaan.
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

En tiedä. Vedin pakosarjan mutterit 35 nm kansirempan yhteydessä. Vois kyllä vaatia ehkä jälkikiristyksen kun on uudet mutteritkin. Ahdin herää kyllä mielestäni samalla tavalla ku ennenki, joka viittais ettei vuoda, mutta ehkä voi silti vuotaakkin.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Kiristelin tänään niitä pakosarjan muttereita. Vedin samaan 35 nm momenttiin ku kasatessakin ja kiristyihän ne hiukan, mutta yks pultti tietysti päätti napsahtaa poikki. Ei kestänyt enää samalla tavalla varmaa ku oli kone vielä hiuka lämmin. Kävin sitte kokeilemassa miten paineet käyttäytyy kun yks pultti/mutteri uupus kokonaan. Ahtoviive oli huomattavasti korkeampi ja paineet oli silti ne samat 1,6 barin huitteilla. Otin nyt sitte koko pakosatsin pois paikaltas että saa ehjän pultin laitettua. Testasin samalla hukkaporttia, että missä paineessa aukee kun syöttää kelloon paineilmaa. Aukee täysin samassa paineessa kun aikasemminki sillon kun paineet oli vielä sen verran mitä pitääkin. Sitte rupes hoksottimet käymään. Hokasin sellasen homman että oli sillon aikasemmin kun paineet oli viäl sen verran ku kuuluukin ni magneettiventtiili käytössä, mutta sen jälkeen kun otin venttiilin pois käytöstä, tippu paineet 1,6 bariin. Paine-ero tulee siitä kun venttiilin läpi menevä reikä on niin pikkuruinen että hukkaportti vuotaa paineilmaa kellosta hiukan ulos, jolloin vuotava ilma virtaa nopeammin kuin venttiilin läpi pääsevä ilma. Eli kun paine tulee sen pienen venttiilin reijän läpi on ahtopaine sen verran kun pitääkin ja kun venttiiliä ei ole niin paine tulee koko ajan suurempaa letkua pisin, jolloin paine-eroa ei synny. Olisinpa heti hokannu asian ni olisin säästynyt pakosarjajumpalta. :roll: Eli taidanpa pistää samanlaisen venttiilin väliin kun oli alunperinkin ja ajella tyytyväisenä oikeilla paineilla :thumbup: PS: Olisin pistänyt jo mutta kun möivät mulle vaihtovirralla toimivan venttiilin, vaikka 12 voltilla toimivaa pyysin... sen takia pulttikin nyt katkes :evil:
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Oliskohan 25Nm oikea momentti, tosin eihän ne sillä tunnu pysyvän kiinni. Ainakin mutterit pitäisi olla mahdollisimman hyviä tuohn tarkoitukseen, lukkiutuvia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Noniin nyt oli taas mese ajokunnossa taas hetken aikaa kunnes porsis vetoakseli, kun lähdin ekaa vetoa kokeilemaan isolle tielle. Just kerkes kakkosen vaihtaa ni pamahti poikki. :clap: Minkähän moinen homma mahtaa olla kun ei ole ikään ennen tarvinnu vaihtaa? Tossa vähä korjauskirjastaki kattelin jo et tarttis olla jotain eksoottista ulosvetäjää että saa sen ulkopään sieltä navasta irti ja sen mutteri on vissii aika piukassa. Että varmaan joku kaks metrinen varsi olis kova sana että sais aukiki joskus ja 300 nm momenttiavain että saa kiinni. :shock: Ja uudet pultit ja mutteri ainakin vissiin tarttis olla. Ja minkä kantaset ne pultit on? Torxiko?

Oli vähä niin ku tarkotus osallistuu lauantaina järjestettäviin katukiihdytyskisoihin, mutta en tiä onko tollanen yhen illan aikana vaihettu, etenki kun ei oo uutta vetariakaa viäl löytyny :D
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Avatar
T-D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 24.09.2007 23:09
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja T-D »

en minä ainakaan oo ikinä ulosvetäjää ja uusia pultteja tarvinnut. isolla mopolla päätymutteri auki niin ei tarvi taistella. onko sulla uutta akselia? tänään ku täältä maailmalta kotiin pääsee nii voin tulla kyllä jeesaan? eihän siinä mee kun tunti tupakkeineen jos ei isommin vastustele :D

edit: lukihan tossa että sitä vetaria ei ole. joku tovi sitten olis ollu sulle pari kpl akseleitakin mutta tuli myytyä :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pistät metrin varren ja painat vasemmalla kädellä 30 kg, niin on momentti just kohdallaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Nimimerkillä stonehead kannattaa kysästä vetareita. Ne kestää eikä oo kalliita!!!

Yhteystiedot
Postiosoite: Välimaantie 305
62310 VOLTTI
Puhelin: 0400 -864106
Sähköpostiosoite: vesa kivimäki(a)crazy-drivers.com
Vastaa Viestiin