kompressori rikki?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27
ViestiLähetetty: Ke 30.01.2013 10:27
Jooh elikkäs tollanen 200 97vm. slk mese rykäs putkeen ja lopetti ahtamisen. tai kyl se ahtaa mut kuuluu rallatus ahtimelta ja auto todella laiska.


onko kellään ideoita mistä lähtisin ettiin uutta kompressoria?

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3476
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: Ke 30.01.2013 17:21
Toimiiko ahtimen magneettiventtiili (solenoidi) ja kytkeekö se ahtimen pyörimään? Tarkista ensin kaikki ahtimelle ja bypass-venttiilille menvät johdot ja ahtimen ja imusarjan väliset ilmaletkut sekä välijäähdyttimen kunto ennen kuin ostat uusia ahtimia. Ahdin on yksinkertainen laite, jonka ei pitäisi noin vain poksahtaa, esim. laakerit kuluvat vähitellen ja ahdin alkaa pitää meteliä.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Kuljetin 309D 602.417
Käyttöauto C180 203.035, edellinen C200 202.020

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27
ViestiLähetetty: Ke 30.01.2013 17:47
tomant kirjoitti:Toimiiko ahtimen magneettiventtiili (solenoidi) ja kytkeekö se ahtimen pyörimään? Tarkista ensin kaikki ahtimelle ja bypass-venttiilille menvät johdot ja ahtimen ja imusarjan väliset ilmaletkut sekä välijäähdyttimen kunto ennen kuin ostat uusia ahtimia. Ahdin on yksinkertainen laite, jonka ei pitäisi noin vain poksahtaa, esim. laakerit kuluvat vähitellen ja ahdin alkaa pitää meteliä.

tomant




Hmm kyllä se ahtaa tosin en tiedä minkä verran. siitä magneettiventtiilikytkimen päästä heiluttelee ni tuntuu pieni klappi olevan

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27
ViestiLähetetty: Ke 30.01.2013 21:16
Muuten paljonkohan ton pitäs ahtaa vakion? Nyt ahtaa halpis mittarin mukaan 0.4-0,5
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ti 15.09.2009 22:03
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ke 30.01.2013 21:45
Löytyykö tuosta muuten valmista paikkaa ahtopainemittarille?
MB W209
SUZUKI GSX-750
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 10:19
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: Ke 30.01.2013 23:17
Ainakin kaverin w202 230 kompressor ahtaa 0,4bar. Imusarjasta (eli painekotelosta) tais löytyä valmis, tulpattu lähtö.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27
ViestiLähetetty: To 31.01.2013 20:33
No vikakoodit ei antanu mitää vikaa mut 2t rpm pätkäsee ku painaa hiljaa kaasua alkaa konstit loppuu ton kans.... btw ahtovuotoja ei löytynyt tosin en kunnolla päässy kaikkia kattoon

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27
ViestiLähetetty: Su 03.02.2013 13:28
Eik ketään tiedä paljo tälläsen 200 slk pitäs ahtaa elikkäs kilowatteja on 141 ja vuosimalli 97
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3476
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: Su 03.02.2013 16:29
Ehjä kompressori tuottaa vähintään 0,4 bar. Omassa C-mallin vastaavanlaisessa koneessa on max ahtopaine noin 0,5-0,6 bar.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Kuljetin 309D 602.417
Käyttöauto C180 203.035, edellinen C200 202.020

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27
ViestiLähetetty: Su 03.02.2013 20:52
tomant kirjoitti:Ehjä kompressori tuottaa vähintään 0,4 bar. Omassa C-mallin vastaavanlaisessa koneessa on max ahtopaine noin 0,5-0,6 bar.

tomant




joo no tossa omassa italiaanossa pitäs olla vaikiona näköjään 0,8 bar
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3476
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: Su 03.02.2013 21:10
Torne kirjoitti:...joo no tossa omassa italiaanossa pitäs olla vaikiona näköjään 0,8 bar
Mistä tuo tieto on peräisin?

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Kuljetin 309D 602.417
Käyttöauto C180 203.035, edellinen C200 202.020

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27
ViestiLähetetty: Su 03.02.2013 21:56
tomant kirjoitti:
Torne kirjoitti:...joo no tossa omassa italiaanossa pitäs olla vaikiona näköjään 0,8 bar
Mistä tuo tieto on peräisin?

tomant


http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... htopaineet
mese.fi
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3476
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: Su 03.02.2013 23:26
Tuossa jutussa todetaan myös, että 0,8 bar saadaan yleensä hihnapyöriä vaihtamalla ja normaaliarvo on 0,5 bar luokkaa. 2-litraisessa ja 2,3-litraisessa on samat hihnapyörät, joten tuo 0,8 vakiona tuntuu oudolta, vaikka paine hieman onkin isompi pienemmässä koneessa.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Kuljetin 309D 602.417
Käyttöauto C180 203.035, edellinen C200 202.020

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 29.01.2013 21:27
ViestiLähetetty: Pe 08.02.2013 20:16
tomant kirjoitti:Tuossa jutussa todetaan myös, että 0,8 bar saadaan yleensä hihnapyöriä vaihtamalla ja normaaliarvo on 0,5 bar luokkaa. 2-litraisessa ja 2,3-litraisessa on samat hihnapyörät, joten tuo 0,8 vakiona tuntuu oudolta, vaikka paine hieman onkin isompi pienemmässä koneessa.

tomant




Millä muulla tomant saadaan 200kompressorista 141Kw ku paineita nostamalla ?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 10:00
Paikkakunta: sotkamo
ViestiLähetetty: Pe 08.02.2013 21:16
mitään pensoista tiiä mutta jos vähän ohjelmistoa muuttaa, kantta, nokkia........
w201 om605
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3476
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: Pe 08.02.2013 22:51
Torne kirjoitti:...Millä muulla tomant saadaan 200kompressorista 141Kw ku paineita nostamalla ?
Ostamalla Kreikan, Portugalin ja Italian markkinoille suunnitellun C 200 K:n tai SLK 200:sen, joissa on vakiona 141 kW. Näitä on kulkeutunut myös Suomeen.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Kuljetin 309D 602.417
Käyttöauto C180 203.035, edellinen C200 202.020
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1369
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Ke 21.03.2018 19:40
Clk 230 kompura. Narahti kompura jumiin. Mistä kannattaa kysellä uutta?

Pulley kit ja ohjelma asennettu. Ei ole vielä päästy kunnolla testaamaan miten toimii. Halusi aluksi tehdä vikatilaa, muutettiin ohjelmaa. Sitte alkoi kytkin luistaa ja kun se vaihdettiin, meni ahdin jumiin :)

Normi hommat sanoisin. Sen vähän mitä ajettu, voimaa on mukavasti :)
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3476
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: Ke 21.03.2018 20:23
joop79 kirjoitti:Clk 230 kompura. Narahti kompura jumiin. Mistä kannattaa kysellä uutta?...
Uutta ei vissiin saa kuin Mersulta, mutta hyviä käytettyjä voi säkällä saada purkaamoilta, esim. bildelsbasen.se, varaosahaku.fi tai muualta verkosta, esim. ebay.de.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Kuljetin 309D 602.417
Käyttöauto C180 203.035, edellinen C200 202.020

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: CeKupee, Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 5 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi