Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1450
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja oltzi »

kertokaas mistäs sitten om603 turboon saa edullisesti KK laakerit?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Tarvikemotista/jeemulta ainaki saa aivan sopevaan hintaan.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1450
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja oltzi »

tarvikemotista tilattu laakerit ja liimaa. 192e lakrut.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
sammy79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: To 01.12.2011 00:26
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja sammy79 »

Tilaan lähinnä kaikki auton osat atp autolta saksasta. Se on noin puolta halvemmat kuin täällä tulee viikossa kotiovelle.. Ja takuu pelaa..
Kerran yhdestä mersun alatukivarresta puuttui alumiini pusla niin atp auto käski mennä korjaamolle vaihdattamaan sen ja lasku heille... :)
Postikulut oli jotain alle 30e sama mitä tilaa..


https://www.atp-autoteile.de/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
w124 300td
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Bryggi kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
MarkusJVainio kirjoitti:http://WWW.deves.com Sieltä saa 250TD om605.960 männänrenkaat 180 dollaria plus kuljetus 40 dollaria, olisko sitte vielä tulli päälle. kilpa männän renkaita ilmeisesti myyvät. Noi on varmaan semmoset että tarvii rakotulkilla tarkistaa männän renkaiden päädyt ettei ota yhteen tai ole liian suuri väli. jos veholla on 780€ niin tuolta kannattaa tilata jos visaa viitsii käyttää.
En moisista maksais ko Suomestaki saapi Goetze renkaat palijo halavemmalla.
goetzet taitaa irrota 120€ jos en ihan väärin muista.
Per mäntä vai 5kpl sarja?
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Jumalation, tarvii kyllä vaihtaa männänrenkaat omaan mosaan. Mittasin eilen männänrenkaiden päädyt sylinterissä niin ylimmäinen rengas oli 0.3mm keskimmäinen 0.4mm ja öljyrengas 0.2mm Ohjearvo maksimit oli näille kirjan mukaan, ylin 0.2 keskimmäinen 0.15 ja öljyrengas 0.10. Tai ymmärsin kirjaa väärin :D
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

...Korjatkaa muuten jos olen väärässä, mutta onko nuo määnänrenkaiden välykset dieseliin oikeat, bensoissa on isommat välit.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Bensamoottorin kanssa yhtenevät välit syntyivät minulle aikoinaan.

...googlenkin mukaan se 0,55 - 0,40mm on ihan hyvä rako dieselille: http://www.competitiondiesel.com/forums ... hp?t=77933" onclick="window.open(this.href);return false;

Joku tuossa sun tarinassa nyt mättää kun se top ring pitäisi olla tiukin ja öljyrengasta ei pitäsi mitata ollenkaan. Tässä vielä tarina millä itse kokosin koneen ja hoonatun lohkon kanssa meni uudet renkaat spekseihin luokkaan Street-Moderate Turbo / Nitrous...

http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

eli minkä kirjan mukaan ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

veskola kirjoitti:Bensamoottorin kanssa yhtenevät välit syntyivät minulle aikoinaan.

...googlenkin mukaan se 0,55 - 0,40mm on ihan hyvä rako dieselille: http://www.competitiondiesel.com/forums ... hp?t=77933" onclick="window.open(this.href);return false;

Joku tuossa sun tarinassa nyt mättää kun se top ring pitäisi olla tiukin ja öljyrengasta ei pitäsi mitata ollenkaan. Tässä vielä tarina millä itse kokosin koneen ja hoonatun lohkon kanssa meni uudet renkaat spekseihin luokkaan Street-Moderate Turbo / Nitrous...

http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

eli minkä kirjan mukaan ?

Tilasin skruvatilta Haynesin tekemän korjauoppaan http://www.skruvat.fi/Haynes-korjauskas ... 29778.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; Sieltä luin nuo tiedot. Siitä öljyrenkaasta otin sen sisäpuolella olevan renkulan pois ja laitoin renkaan sylinteriin ja painoin männällä tasan. Mutta keskimmäisen renkaan rako on isompi kuin ylemmän ni se on hyvä. Ja kiitos muuten noista tiedoista jota tuossa viestissä on. Helpotti kummasti :D
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1450
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja oltzi »

onks nyt perkule niin että 603 turbossa ylin männänrengas on 3mm ja vaparissa vaan 2mm?

kun mulle myytiin turbo koneen männänrengas setit ja kaikki muuten sopis mut ylin rengas on millin pienempi :x
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja Choke »

Ei tietua että onko, mut kiinnostaa, että mistä myytiin tuollaasta?
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1450
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Choke kirjoitti:Ei tietua että onko, mut kiinnostaa, että mistä myytiin tuollaasta?
Yksityiseltä ne tuli mut ihmetyttää vaan.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä noin on, turbon mäntään pitää ostaa kalliimpi setti ja vaparin mäntään löytyy halvempi, jopa motonetista sai vapariin aikoinaan.

Toi on semmonen hyvä vinkki kun hajottaa sen turbon öljyrenkaan niin voi hakea halvan motonetsarjan ja siitä saa öljyrenkaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1450
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja oltzi »

veskola kirjoitti:Kyllä noin on, turbon mäntään pitää ostaa kalliimpi setti ja vaparin mäntään löytyy halvempi, jopa motonetista sai vapariin aikoinaan.

Toi on semmonen hyvä vinkki kun hajottaa sen turbon öljyrenkaan niin voi hakea halvan motonetsarjan ja siitä saa öljyrenkaan.
180e oli kierros. eli 6 sarjaa.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1450
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Goetze männänrenkaat tuli. Mitkäs nyt sitte on ne oikeet renkaan välykset? ja niitäkö joutuu aina uusissa säätään?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei tarvitse, parempi kun ei mittaa vaan pistää paikalleen. Mersut ei ole mitään jenkkikoneita mitä pitää varmistaa onko ne sentin tarkkuudella siellä vai täällä. Varmaan jotain 0,4 ... 0,55mm välille menee riippuen mittaako 1 vai 2 renkaan ja miten sattuu mittaamaan. Oikeasta arvosta en sitten tiedä, mutta eikös sullakin ole oikea viritetty peli ?

Kallis se on tuokin sarja, en nyt tiedä puhuitko vaparista vai turbosta :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja jeemu »

oltzi kirjoitti:onks nyt perkule niin että 603 turbossa ylin männänrengas on 3mm ja vaparissa vaan 2mm?
Ootko varma et 3mm?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1450
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja oltzi »

jeemu kirjoitti:
oltzi kirjoitti:onks nyt perkule niin että 603 turbossa ylin männänrengas on 3mm ja vaparissa vaan 2mm?
Ootko varma et 3mm?
Juu ei se oliki 2,5 ja vaparissa se 2mm. Otin kiinalaisen tönärin tilalle mitutojon ni sit se oliki enää 2,5 :D
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1450
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja oltzi »

veskola kirjoitti:Ei tarvitse, parempi kun ei mittaa vaan pistää paikalleen. Mersut ei ole mitään jenkkikoneita mitä pitää varmistaa onko ne sentin tarkkuudella siellä vai täällä. Varmaan jotain 0,4 ... 0,55mm välille menee riippuen mittaako 1 vai 2 renkaan ja miten sattuu mittaamaan. Oikeasta arvosta en sitten tiedä, mutta eikös sullakin ole oikea viritetty peli ?

Kallis se on tuokin sarja, en nyt tiedä puhuitko vaparista vai turbosta :D
No juu mynä ja hx40 ym. 150€ jäi maksaa ilman veroo renkaat.

Jostain luin sitten sisään ajosta hoonauksen ja rengastuksen jälkeen. Mikäs on raadin mielipide asiaan?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mä olen pari vuotta ajellut jo sisään, taitaa piisata :lol:

...eli kyllä se kannattaa mutta harva sitä taitaa malttaa tehdä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1450
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja oltzi »

nii eiku eksyin tälläsen lukee http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65571" onclick="window.open(this.href);return false;

ni pitäiskö tollai tehdä? ketuttaa vielki ku en eile saanukkaa lohkoo ja kampuraa takas koneistamolta vaikka se nii lupas :thumbdown:

nyt joutuu kaiken maailman kevät hömpötyksiä väsäilee akan kanssa :D
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

itse suosinu mineraaliöljyjä ja reipasta houtokäyntiä sisäänajossa. tiedä sitten onko se oikea tapa ajaa körötelleen se tonni, vai onkos se sitten se, että annetaan vähän reippaammin niitä kierroksia het alkuunsa, mutta tehdään se joutokäynnillä, eli ei ajeta heti. siitä sitten koneet kuumaks ja muuten normaalia ajoa, mutta ei mitään täysvetoja.

kai se periaatteessa on ihan sama, sinne ne hiotuu ne osat toisiinsa teit sitten kuinka tahansa sen sisäänajon. paitsi jos heti lähtee täysillä luukuttaan, niin voi olla, että osat kuluu liian terhakkaasti, eikä tulekkaan sitä tiiveintä mahdollista lopputulosta.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuo MikaJ jota kakkagolffimiehet varmaan pitää jumalasta seuraavana juttelee mielenkiintoisia:

"Mielelläni otan TUTKITTUA tietoa vastaan paremmista tavoista, kumminkin jos toisennäköisellä sisäänajolla saadaan 1hp enemmän kuin tuolla, se on jo lähemmäs 500euron arvoinen tieto sillä viritystasolla mitä harrastepeleissäni vaparina joutuu maksamaan lisätehoista/tehopainosuhteesta."

No jos sisäänajon tarkoitus on saada maksimaalinen teho seuraavalle viikolle niin ehkä se sitten on noin ja moottorin käyttöikä on jotain 10-20 ratapäivää. Toisaalta jos sen lohkon hioo hiomatahnalla löysäksi niin eikös silläkin turhat vastukset häviä joutuun. Jotenkin tuntuu että käyttöauton moottoria ei kannata kuluttaa turhaan muutaman heosvoiman hakemisen takia. No en kyllä tiedä tästä asiasta, mutta sotii vasten minun maalaisjärkeä.

Ei mitään täysvetoja missään nimessä minunkaan mielestä ekojen tonnien aikana. Tieteellistä vastausta asiaan ei tulla saamaan, koska jollekin se 1hp enemmän on se must juttu ja toiselle on se kun moottorilla ajetaan seuraavat 600 000km. No volkkarillahan ei nyt kuitenkaan ajeta vaikka mitä tekisi, paitsi trailerin avulla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Miepä ajan joka päivä, ja vielä kärri perässä....
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja veskola »

No etkä aja kun portterilla, siinähän on oikean tyyppinen moottori sentään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Tallista ulos, ni siin o sisään ajo.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mä kåytin evomitsun lämpöseks, vaihdoin öljyt ja ajoin 240km maatsille ja sit jarrutettiin koneesta mitå saatiin. Hyvin skulaa.
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

veskola kirjoitti:No etkä aja kun portterilla, siinähän on oikean tyyppinen moottori sentään.
Kotka on laskeutun...eiku, momenttipiste on sulkeutunut ? :lol:
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
leinou
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 16.06.2014 10:01

Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen

Viesti Kirjoittaja leinou »

Minkäs kokoset renkaat om605 turbossa on? 2,5x2,0x3,0mm ja 87mm kö? Ja mistä ne halvimmat nyt sitten oli ostettu kun kaikkea sanottiin kalliiksi mutta silti ei kerrottu paikkaa missä ois halvemmat :D
Vastaa Viestiin