Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
kertokaas mistäs sitten om603 turboon saa edullisesti KK laakerit?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Tarvikemotista/jeemulta ainaki saa aivan sopevaan hintaan.
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
tarvikemotista tilattu laakerit ja liimaa. 192e lakrut.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Tilaan lähinnä kaikki auton osat atp autolta saksasta. Se on noin puolta halvemmat kuin täällä tulee viikossa kotiovelle.. Ja takuu pelaa..
Kerran yhdestä mersun alatukivarresta puuttui alumiini pusla niin atp auto käski mennä korjaamolle vaihdattamaan sen ja lasku heille...
Postikulut oli jotain alle 30e sama mitä tilaa..
https://www.atp-autoteile.de/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Kerran yhdestä mersun alatukivarresta puuttui alumiini pusla niin atp auto käski mennä korjaamolle vaihdattamaan sen ja lasku heille...
Postikulut oli jotain alle 30e sama mitä tilaa..
https://www.atp-autoteile.de/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
w124 300td
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
w124 300tdt
w124 200d
w 201 250 st
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Per mäntä vai 5kpl sarja?Bryggi kirjoitti:goetzet taitaa irrota 120€ jos en ihan väärin muista.jeemu kirjoitti:En moisista maksais ko Suomestaki saapi Goetze renkaat palijo halavemmalla.MarkusJVainio kirjoitti:http://WWW.deves.com Sieltä saa 250TD om605.960 männänrenkaat 180 dollaria plus kuljetus 40 dollaria, olisko sitte vielä tulli päälle. kilpa männän renkaita ilmeisesti myyvät. Noi on varmaan semmoset että tarvii rakotulkilla tarkistaa männän renkaiden päädyt ettei ota yhteen tai ole liian suuri väli. jos veholla on 780€ niin tuolta kannattaa tilata jos visaa viitsii käyttää.
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Jumalation, tarvii kyllä vaihtaa männänrenkaat omaan mosaan. Mittasin eilen männänrenkaiden päädyt sylinterissä niin ylimmäinen rengas oli 0.3mm keskimmäinen 0.4mm ja öljyrengas 0.2mm Ohjearvo maksimit oli näille kirjan mukaan, ylin 0.2 keskimmäinen 0.15 ja öljyrengas 0.10. Tai ymmärsin kirjaa väärin
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
...Korjatkaa muuten jos olen väärässä, mutta onko nuo määnänrenkaiden välykset dieseliin oikeat, bensoissa on isommat välit.
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Bensamoottorin kanssa yhtenevät välit syntyivät minulle aikoinaan.
...googlenkin mukaan se 0,55 - 0,40mm on ihan hyvä rako dieselille: http://www.competitiondiesel.com/forums ... hp?t=77933" onclick="window.open(this.href);return false;
Joku tuossa sun tarinassa nyt mättää kun se top ring pitäisi olla tiukin ja öljyrengasta ei pitäsi mitata ollenkaan. Tässä vielä tarina millä itse kokosin koneen ja hoonatun lohkon kanssa meni uudet renkaat spekseihin luokkaan Street-Moderate Turbo / Nitrous...
http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
eli minkä kirjan mukaan ?
...googlenkin mukaan se 0,55 - 0,40mm on ihan hyvä rako dieselille: http://www.competitiondiesel.com/forums ... hp?t=77933" onclick="window.open(this.href);return false;
Joku tuossa sun tarinassa nyt mättää kun se top ring pitäisi olla tiukin ja öljyrengasta ei pitäsi mitata ollenkaan. Tässä vielä tarina millä itse kokosin koneen ja hoonatun lohkon kanssa meni uudet renkaat spekseihin luokkaan Street-Moderate Turbo / Nitrous...
http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
eli minkä kirjan mukaan ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
veskola kirjoitti:Bensamoottorin kanssa yhtenevät välit syntyivät minulle aikoinaan.
...googlenkin mukaan se 0,55 - 0,40mm on ihan hyvä rako dieselille: http://www.competitiondiesel.com/forums ... hp?t=77933" onclick="window.open(this.href);return false;
Joku tuossa sun tarinassa nyt mättää kun se top ring pitäisi olla tiukin ja öljyrengasta ei pitäsi mitata ollenkaan. Tässä vielä tarina millä itse kokosin koneen ja hoonatun lohkon kanssa meni uudet renkaat spekseihin luokkaan Street-Moderate Turbo / Nitrous...
http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
eli minkä kirjan mukaan ?
Tilasin skruvatilta Haynesin tekemän korjauoppaan http://www.skruvat.fi/Haynes-korjauskas ... 29778.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; Sieltä luin nuo tiedot. Siitä öljyrenkaasta otin sen sisäpuolella olevan renkulan pois ja laitoin renkaan sylinteriin ja painoin männällä tasan. Mutta keskimmäisen renkaan rako on isompi kuin ylemmän ni se on hyvä. Ja kiitos muuten noista tiedoista jota tuossa viestissä on. Helpotti kummasti
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
onks nyt perkule niin että 603 turbossa ylin männänrengas on 3mm ja vaparissa vaan 2mm?
kun mulle myytiin turbo koneen männänrengas setit ja kaikki muuten sopis mut ylin rengas on millin pienempi
kun mulle myytiin turbo koneen männänrengas setit ja kaikki muuten sopis mut ylin rengas on millin pienempi
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Ei tietua että onko, mut kiinnostaa, että mistä myytiin tuollaasta?
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Yksityiseltä ne tuli mut ihmetyttää vaan.Choke kirjoitti:Ei tietua että onko, mut kiinnostaa, että mistä myytiin tuollaasta?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Kyllä noin on, turbon mäntään pitää ostaa kalliimpi setti ja vaparin mäntään löytyy halvempi, jopa motonetista sai vapariin aikoinaan.
Toi on semmonen hyvä vinkki kun hajottaa sen turbon öljyrenkaan niin voi hakea halvan motonetsarjan ja siitä saa öljyrenkaan.
Toi on semmonen hyvä vinkki kun hajottaa sen turbon öljyrenkaan niin voi hakea halvan motonetsarjan ja siitä saa öljyrenkaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
180e oli kierros. eli 6 sarjaa.veskola kirjoitti:Kyllä noin on, turbon mäntään pitää ostaa kalliimpi setti ja vaparin mäntään löytyy halvempi, jopa motonetista sai vapariin aikoinaan.
Toi on semmonen hyvä vinkki kun hajottaa sen turbon öljyrenkaan niin voi hakea halvan motonetsarjan ja siitä saa öljyrenkaan.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Goetze männänrenkaat tuli. Mitkäs nyt sitte on ne oikeet renkaan välykset? ja niitäkö joutuu aina uusissa säätään?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Ei tarvitse, parempi kun ei mittaa vaan pistää paikalleen. Mersut ei ole mitään jenkkikoneita mitä pitää varmistaa onko ne sentin tarkkuudella siellä vai täällä. Varmaan jotain 0,4 ... 0,55mm välille menee riippuen mittaako 1 vai 2 renkaan ja miten sattuu mittaamaan. Oikeasta arvosta en sitten tiedä, mutta eikös sullakin ole oikea viritetty peli ?
Kallis se on tuokin sarja, en nyt tiedä puhuitko vaparista vai turbosta
Kallis se on tuokin sarja, en nyt tiedä puhuitko vaparista vai turbosta
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Ootko varma et 3mm?oltzi kirjoitti:onks nyt perkule niin että 603 turbossa ylin männänrengas on 3mm ja vaparissa vaan 2mm?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Juu ei se oliki 2,5 ja vaparissa se 2mm. Otin kiinalaisen tönärin tilalle mitutojon ni sit se oliki enää 2,5jeemu kirjoitti:Ootko varma et 3mm?oltzi kirjoitti:onks nyt perkule niin että 603 turbossa ylin männänrengas on 3mm ja vaparissa vaan 2mm?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
No juu mynä ja hx40 ym. 150€ jäi maksaa ilman veroo renkaat.veskola kirjoitti:Ei tarvitse, parempi kun ei mittaa vaan pistää paikalleen. Mersut ei ole mitään jenkkikoneita mitä pitää varmistaa onko ne sentin tarkkuudella siellä vai täällä. Varmaan jotain 0,4 ... 0,55mm välille menee riippuen mittaako 1 vai 2 renkaan ja miten sattuu mittaamaan. Oikeasta arvosta en sitten tiedä, mutta eikös sullakin ole oikea viritetty peli ?
Kallis se on tuokin sarja, en nyt tiedä puhuitko vaparista vai turbosta
Jostain luin sitten sisään ajosta hoonauksen ja rengastuksen jälkeen. Mikäs on raadin mielipide asiaan?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Mä olen pari vuotta ajellut jo sisään, taitaa piisata
...eli kyllä se kannattaa mutta harva sitä taitaa malttaa tehdä.
...eli kyllä se kannattaa mutta harva sitä taitaa malttaa tehdä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
nii eiku eksyin tälläsen lukee http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65571" onclick="window.open(this.href);return false;
ni pitäiskö tollai tehdä? ketuttaa vielki ku en eile saanukkaa lohkoo ja kampuraa takas koneistamolta vaikka se nii lupas
nyt joutuu kaiken maailman kevät hömpötyksiä väsäilee akan kanssa
ni pitäiskö tollai tehdä? ketuttaa vielki ku en eile saanukkaa lohkoo ja kampuraa takas koneistamolta vaikka se nii lupas
nyt joutuu kaiken maailman kevät hömpötyksiä väsäilee akan kanssa
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
itse suosinu mineraaliöljyjä ja reipasta houtokäyntiä sisäänajossa. tiedä sitten onko se oikea tapa ajaa körötelleen se tonni, vai onkos se sitten se, että annetaan vähän reippaammin niitä kierroksia het alkuunsa, mutta tehdään se joutokäynnillä, eli ei ajeta heti. siitä sitten koneet kuumaks ja muuten normaalia ajoa, mutta ei mitään täysvetoja.
kai se periaatteessa on ihan sama, sinne ne hiotuu ne osat toisiinsa teit sitten kuinka tahansa sen sisäänajon. paitsi jos heti lähtee täysillä luukuttaan, niin voi olla, että osat kuluu liian terhakkaasti, eikä tulekkaan sitä tiiveintä mahdollista lopputulosta.
kai se periaatteessa on ihan sama, sinne ne hiotuu ne osat toisiinsa teit sitten kuinka tahansa sen sisäänajon. paitsi jos heti lähtee täysillä luukuttaan, niin voi olla, että osat kuluu liian terhakkaasti, eikä tulekkaan sitä tiiveintä mahdollista lopputulosta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Tuo MikaJ jota kakkagolffimiehet varmaan pitää jumalasta seuraavana juttelee mielenkiintoisia:
"Mielelläni otan TUTKITTUA tietoa vastaan paremmista tavoista, kumminkin jos toisennäköisellä sisäänajolla saadaan 1hp enemmän kuin tuolla, se on jo lähemmäs 500euron arvoinen tieto sillä viritystasolla mitä harrastepeleissäni vaparina joutuu maksamaan lisätehoista/tehopainosuhteesta."
No jos sisäänajon tarkoitus on saada maksimaalinen teho seuraavalle viikolle niin ehkä se sitten on noin ja moottorin käyttöikä on jotain 10-20 ratapäivää. Toisaalta jos sen lohkon hioo hiomatahnalla löysäksi niin eikös silläkin turhat vastukset häviä joutuun. Jotenkin tuntuu että käyttöauton moottoria ei kannata kuluttaa turhaan muutaman heosvoiman hakemisen takia. No en kyllä tiedä tästä asiasta, mutta sotii vasten minun maalaisjärkeä.
Ei mitään täysvetoja missään nimessä minunkaan mielestä ekojen tonnien aikana. Tieteellistä vastausta asiaan ei tulla saamaan, koska jollekin se 1hp enemmän on se must juttu ja toiselle on se kun moottorilla ajetaan seuraavat 600 000km. No volkkarillahan ei nyt kuitenkaan ajeta vaikka mitä tekisi, paitsi trailerin avulla.
"Mielelläni otan TUTKITTUA tietoa vastaan paremmista tavoista, kumminkin jos toisennäköisellä sisäänajolla saadaan 1hp enemmän kuin tuolla, se on jo lähemmäs 500euron arvoinen tieto sillä viritystasolla mitä harrastepeleissäni vaparina joutuu maksamaan lisätehoista/tehopainosuhteesta."
No jos sisäänajon tarkoitus on saada maksimaalinen teho seuraavalle viikolle niin ehkä se sitten on noin ja moottorin käyttöikä on jotain 10-20 ratapäivää. Toisaalta jos sen lohkon hioo hiomatahnalla löysäksi niin eikös silläkin turhat vastukset häviä joutuun. Jotenkin tuntuu että käyttöauton moottoria ei kannata kuluttaa turhaan muutaman heosvoiman hakemisen takia. No en kyllä tiedä tästä asiasta, mutta sotii vasten minun maalaisjärkeä.
Ei mitään täysvetoja missään nimessä minunkaan mielestä ekojen tonnien aikana. Tieteellistä vastausta asiaan ei tulla saamaan, koska jollekin se 1hp enemmän on se must juttu ja toiselle on se kun moottorilla ajetaan seuraavat 600 000km. No volkkarillahan ei nyt kuitenkaan ajeta vaikka mitä tekisi, paitsi trailerin avulla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Miepä ajan joka päivä, ja vielä kärri perässä....
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
No etkä aja kun portterilla, siinähän on oikean tyyppinen moottori sentään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Tallista ulos, ni siin o sisään ajo.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Mä kåytin evomitsun lämpöseks, vaihdoin öljyt ja ajoin 240km maatsille ja sit jarrutettiin koneesta mitå saatiin. Hyvin skulaa.
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Kotka on laskeutun...eiku, momenttipiste on sulkeutunut ?veskola kirjoitti:No etkä aja kun portterilla, siinähän on oikean tyyppinen moottori sentään.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Re: Runkolaakerit/Männänrenkaat OM605 koneeseen
Minkäs kokoset renkaat om605 turbossa on? 2,5x2,0x3,0mm ja 87mm kö? Ja mistä ne halvimmat nyt sitten oli ostettu kun kaikkea sanottiin kalliiksi mutta silti ei kerrottu paikkaa missä ois halvemmat