elementtien vaihto pumppuun.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

eikö sieltä dieselkonttorilta saa? tai tammertiiselistä? tai vaikka diiselipojilta, tai mitä näitä diiselipajoja nyt onkaan olemassa? homma varmaan menee jotenkin niin, että ne ketkä tekee pääasiassa viripumppuja, ei tahdo myydä pelkkiä elementtejä ja taas ne, ketkä tekee pumppuremontteja ja muuta diiseleihin liittyvää, mutta ei virityksiä, niin ne taas ei tiedä, että mitkä ne sopivat tapit sinne pumppuun on, eikä osaa myydä osia, vaikka niitä saiskin.

jostain vaan selville osanumeroo tms, niin sitten pitäis helpottaa.

toi dieselkonttori tarjoaa ainakin tollasta: http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=3462" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: ja tossa vähän halvemmalla jotain 7mm tappeja meseen. http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=3271" onclick="window.open(this.href);return false;
W201 250DT 20V
w201 190E
hegeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 11.09.2005 17:08
Paikkakunta: Rauma

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja hegeli »

Tulipa mieleen että lojuu tollanen 300 purku auto jouten...Jos tekis pukin ja nostais koneen siihen ja tulille ni pystyis varmaan tota säätöö tekemään paremmin ko olis se pumppu siin silmien edes.Itekki miettiny tätä elementtien vaihtoo ja säätöö ko tullu kaikennäkösten vehkeitten kanssa ropattuu.Eli säätäis pumpun tossa "Säätömoottorissa" ja löis sitten autoon kiinni.Saa ja kuuluu kommentoida jos tulee jotain mieleen...
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Voi kettu.. Epähuomios tuli elementit väärinpäin. Taas kauhia rumba :D Onneksi se ei lähde käyntiin kun ne on väärinpäin, vois olla niinkin että on kaasu pohjas koko ajan. Silloin vaan mietin että kuinkahan käy jos ne menee väärinpäin ja olisin kyllä väittäny että rupiaas huutamaan eikä suinkaan ole lähtemättä käyntiin.

Kantapään kautta tämäkin sitte tuli tehtyä. Olis pitäny olla tarkempi sen kans. Eli jos joku vaihtelee elementtejä niin muistutus että ne viisteet/rälläkän jäljet tulee moottoriin päin. Pitääpä laittaa kuva Jussi's billett syötönsäädöstä ;)
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Sehän käy! Eli vaihdoin tonne käyttis -90 300D pumppuun 7mm tapit, toki hx35/12# kaverina. Pari pyttyä ontuu, pitääpä kokeilla siitä tangosta säätää vähä syöttöä lisää ko. pytyille.

Kyllä muuten noi tasapää elementit kalkattaa :D Ja race-henkisesti heijjaa tyhjäkäynnillä.

Noistahan sais esim rälläkällä viistetyt kun tekis jigin viilapenkkiin, ottaas niistä vakioelementeistä mallia. Vois kokeilla, mutta onhan toi niin miehekkään kuuloinen ja mahottoman kierrosherkkä. Eihän itse vaihtelemalla saa sellasta "hyvää" pumppua, mutta ei täs ny haeta mun tapaukses ku sellaaset alta 300hp tehoa. En mitenkää nittaallu/säädelly pumppua vaan vain vaihdoin elementit.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kokeiles vähän myöhästää ennakkoa. mulla ainakin käy ihan siististi. tossa yks päivä räpläilin ennakkojen kanssa, niin jos veti turhan aikaselle, niin kalkatti kyllä miehekkäästi. samalla tehoja puuttu. ja myähäsellä taas savuttaa ehkä vähän harmaampaa ja haisee nafta. korvakuulolta ja persdynolla ennakot kohdilleen. :D
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Eikä sen kyllä kuulu heijata sen käynnin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Se käynti on heijannut aina tuos. Joku urvelo roplannut pummpusta kaikkia ruuveja. Tuli säädettyä se käymään tasasemmin, 3 ja 5 pytty kävi vähä heikommin muihin verrattuna. Voin kertoa että mauserilla kannattaa ottaa mitta siitä säätöpalikasta toiseen kun rupee säätään, aika tarkkaa hommaan, vähä niinku hyttysen nainti, milli vinon niin se on silmäs. Toki heikon tyhjäkäynnin osasyy oli kuseva suutin, pitää vaihtaa kärjet niihin ku eivät olleet tyyriitä (hyviä puolia kun on töis autokorjaamolla, halpoja osia).

Mikäs ruuvi se ny sitte oli, se jolla säädetään kierrosten pito, meinaan ku toi on automaagi ja kun pukkaa jonku vaihteen päälle niin kierrokset laskee, ja jos ilmastointi päällä niin sammuu?

Oottakos ottanu sen kaasuvivun rajoitinruuvin pois sieltä mihkä se vipu pumpunkyljes lohkonpuolella stoppaa?
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Mie sääjin vakiosta pumpun ulkopuolelta "isoksi" tyhjäkäynnin ja kannen alta vasta kohilleen. Oliha siel vissii muutaki "torgue capsulia" jolla tota voi säätää.

E: ei kannata ny niin tosissaan ottaa mun sanomista jossei kukkaa muu varmista tai kerro totuutta. :D
S124 & W124
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

olikos se nyt se mikä on maksimikierrosten alapuolella. siitä säädät vaikka kierroksen nyt ekana. öö.. muistais vaan, että kumpaan suuntaan. kokeile :D oikeestaan tolla ja sit sillä mikä on maksimierrosten yläpuolella. noilla kahdella se tyhjäkäynti voima säädellään.

mut jos sulla on esim. syöttöruuvvi liian auki, niin ei sitä saa kummastakaan säädettyä kohdilleen. olikos sulla ELR:ää? vai mikä se sähkönen tyhjäkäynnin korotin nyt olikaan?
W201 250DT 20V
w201 190E
harppa93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 15.11.2011 14:22

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja harppa93 »

Maks kierrosten alapuolella olevasta ruuvista saa säädettyä kuinka äkkiä palauttaa kierrokset tyhjäkäynnille, vaikuttaa myös vetäviin kierroksiin. Maks. kierrosten yläpuolella olevasta ruuvista saa tyhjäkäynnille voimaa. Sitä ei tartte liikauttaa kun ihan maksimissaan vartti kierros suuntaan tai toiseen ni pitäs jaksaa käydä tyhjäkäyntiä.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

harppa93 kirjoitti:Maks kierrosten alapuolella olevasta ruuvista saa säädettyä kuinka äkkiä palauttaa kierrokset tyhjäkäynnille, vaikuttaa myös vetäviin kierroksiin. Maks. kierrosten yläpuolella olevasta ruuvista saa tyhjäkäynnille voimaa. Sitä ei tartte liikauttaa kun ihan maksimissaan vartti kierros suuntaan tai toiseen ni pitäs jaksaa käydä tyhjäkäyntiä.
Tyhjäkäynnille saa voimaa siitä takakannen ulkopuolella olevasta ruuvista jossa on 13mm kannalla lukitusmutteri ja 6mm avaimella säädetään. Siitä maksimikierrosruuvin ja tyhjäkäyntiruuvin välissä olevasta säädetään tyhjäkäyntiä. Toki pitää ottaa rajotinruuvi pois. Niin ja noista suutinkäristä. Hyvät käret on kyllä suht tyyriitä luokkaa 40-50e kpl. Boziot on ainakin hyvät. Italialaisia saa halvalla ja ne onkin täyttä paskaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

harppa93 kirjoitti:Maks kierrosten alapuolella olevasta ruuvista saa säädettyä kuinka äkkiä palauttaa kierrokset tyhjäkäynnille, vaikuttaa myös vetäviin kierroksiin. Maks. kierrosten yläpuolella olevasta ruuvista saa tyhjäkäynnille voimaa. Sitä ei tartte liikauttaa kun ihan maksimissaan vartti kierros suuntaan tai toiseen ni pitäs jaksaa käydä tyhjäkäyntiä.
tuossa vaan kannattaa olla tarkkana, ettei säädä liikaa. muuten saattaa tuntua hyvältä, mutta eka kertaa, kun painaa kierrokset riittävän korkeelle, niin jääkin huutaan hulluuteen saakka. eli kannattaa siinä säätäessä jo kokeilla nostaa kierrokset ihan tappiin saakka, niin tietää sitten, että palautuuko ne sieltä alas enää ollenkaa. ja jos palautuu, niin kuinka nopsaa. tuo ruuvvi on kompromissi kierrosten palautumisen ja tyhjäkäyntiväännön kanssa. karkeesti sanottuna mitä enemmän vääntöä tyhjäkäynnillä, sitä huonommin kierrokset palaa alas. ja taas toisinpäin, että mitä paremmin ne kiekat palaa alas, niin sitä heikommin se jaksaa käydä tyhjää. mutta, kuten sanottu, niin siihen vaikuttaa moni muukin, esim. se max kierrosten yläpuolellakin oleva ruuvvi.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Joo elr löytyy. Nyt tuli voimaa alhaalle ja käy siististi. Kunkahan paljon näissä omatekoosis on syöttöä ku tuntuu että samantien loppuu kesken? Pitää vielä kannen alta lisätä syöttöä ja miettiä lisää, mutta jo baarin paineella polttaa kaiken, hx35 ja 12 pesä.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jaa.. varmaan riippuu aika paljon säätäjästä. kyllä se entinen lankku sauhutti vielä 1,7 baarin jälkeenkin. ja siinäkin oli kotitekonen pumppu. niin ja 2,5dt + hx40
W201 250DT 20V
w201 190E
wepsu86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 07.04.2013 00:15
Paikkakunta: mänttä

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja wepsu86 »

käykös noi ihan keskenään toisiinsa noi pumppujen säädin osat?ku tuli vaihettua noi tapit pumppuun mis ei oo morkoolia ja nyt olis tossa pumppu mis on ni voiko sen vaan heitellä siihe..? mikäköhän muuten tossa kaikilla on niin vaikeeta noitte elementtien löytämisessä onko laiskuutta vai pitääkö koittaa sieltä löytää mistä aita o matalin.eipä itellä ainakaa tarvinnu ku googletella ja soitella muutama puhelu diiseli korjaamoihin ni kyllähän niitä löyty,ei ehkä varmaa halvimmat muttta löysin ja vaihdoin ite ja vielä toimiikin:)
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

wepsu86 kirjoitti:käykös noi ihan keskenään toisiinsa noi pumppujen säädin osat?ku tuli vaihettua noi tapit pumppuun mis ei oo morkoolia ja nyt olis tossa pumppu mis on ni voiko sen vaan heitellä siihe..? mikäköhän muuten tossa kaikilla on niin vaikeeta noitte elementtien löytämisessä onko laiskuutta vai pitääkö koittaa sieltä löytää mistä aita o matalin.eipä itellä ainakaa tarvinnu ku googletella ja soitella muutama puhelu diiseli korjaamoihin ni kyllähän niitä löyty,ei ehkä varmaa halvimmat muttta löysin ja vaihdoin ite ja vielä toimiikin:)
Käyhän se säädinosa toisesta pumpusta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
wepsu86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 07.04.2013 00:15
Paikkakunta: mänttä

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja wepsu86 »

no sehä ok sit ni ei tarvi vaihella niitä tappeja enää pumpusta toiseen.vähän sinne kyllä tarvis tehä säätöö ku se käy vähä humputtamalla tyhjä käynnillä, kierroksilla kyllä käy hyvin ja lämpösenä paremmi ku kylmänä..
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

wepsu86 kirjoitti:no sehä ok sit ni ei tarvi vaihella niitä tappeja enää pumpusta toiseen.vähän sinne kyllä tarvis tehä säätöö ku se käy vähä humputtamalla tyhjä käynnillä, kierroksilla kyllä käy hyvin ja lämpösenä paremmi ku kylmänä..
Sylinterikohtaset säätämättä? Itse pumpun säädöthän luonnollisesti muuttuu kun säädinosan vaihtaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
wepsu86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 07.04.2013 00:15
Paikkakunta: mänttä

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja wepsu86 »

juu sylinterikohtaset pitäs vielä säätää,mikäköhän tohon hommaan olis se paras tapa millä ne sais hyvin säädettyä,korva kuulolla? ja kannaattaako ne säädellä ku syöttö ruuvi kokonaan auki?
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Jolle »

wepsu86 kirjoitti:käykös noi ihan keskenään toisiinsa noi pumppujen säädin osat?ku tuli vaihettua noi tapit pumppuun mis ei oo morkoolia ja nyt olis tossa pumppu mis on ni voiko sen vaan heitellä siihe..? mikäköhän muuten tossa kaikilla on niin vaikeeta noitte elementtien löytämisessä onko laiskuutta vai pitääkö koittaa sieltä löytää mistä aita o matalin.eipä itellä ainakaa tarvinnu ku googletella ja soitella muutama puhelu diiseli korjaamoihin ni kyllähän niitä löyty,ei ehkä varmaa halvimmat muttta löysin ja vaihdoin ite ja vielä toimiikin:)
Mitkä elementit sinne tuli? Kiinalaiset?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jolle kirjoitti:
wepsu86 kirjoitti:käykös noi ihan keskenään toisiinsa noi pumppujen säädin osat?ku tuli vaihettua noi tapit pumppuun mis ei oo morkoolia ja nyt olis tossa pumppu mis on ni voiko sen vaan heitellä siihe..? mikäköhän muuten tossa kaikilla on niin vaikeeta noitte elementtien löytämisessä onko laiskuutta vai pitääkö koittaa sieltä löytää mistä aita o matalin.eipä itellä ainakaa tarvinnu ku googletella ja soitella muutama puhelu diiseli korjaamoihin ni kyllähän niitä löyty,ei ehkä varmaa halvimmat muttta löysin ja vaihdoin ite ja vielä toimiikin:)
Mitkä elementit sinne tuli? Kiinalaiset?
Kiinalaiset maksaa euron pari kappaleelta eli ei varmaan :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
wepsu86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 07.04.2013 00:15
Paikkakunta: mänttä

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja wepsu86 »

juu ei ollu made in kiina:)
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Nonnii, omalla 300d kapiakantisesta avaamattomasta vaparikoneesta omatekelepumpulla ja hx35/12# jarrutettiin 331hp ja 507nm. Lappukin löytyy jos kiinnostaa. 1.4bar ahdoilla, isommilla paineilla loota luisti. Kierroksia otti 5500 vedossa, käyrä notkahti heti 5000 rpm nurkilla.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Mihin ootta kierrokset rajoottanu? Tohtiiskoha 6000 kierrättää tolla vapari kapialla?
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
aniemiko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: Pe 28.01.2011 01:30
Paikkakunta: Pornainen

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Eiköhän tuota kärsi. Oliko sulla poistettu se kaasuvivun rajoitin?
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Ei, mutta ajattelin täs samalla kun nyt on kansi pois niin ruuvata sen irti ja laittaa liimalla jenganpätkä tilalle. Olikos sillä iso vaikutus?

Edit. Siis selvennykseksi moottorin sylinterikansi on irti, pääsee hyvin käsiksi
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ei siihen tarvii mitään tilalle. Vaikuttaahan se aika hyvästi teholukemiin jos pakopuoli virtaa vielä isoilla kierroksilla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
aniemiko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: Pe 28.01.2011 01:30
Paikkakunta: Pornainen

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Kyllä pers dynolla testattuna tehoa tuli lisää niin että huomaa.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

aniemiko kirjoitti:Kyllä pers dynolla testattuna tehoa tuli lisää niin että huomaa.
Näkee sen kierrosmittaristakin kun nousee kierrokset nopeasti sinne maksimikierroksiin eikä hyydy 1000 kierrosta ennen maksimia :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: elementtien vaihto pumppuun.

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Eikös se oo läpi asti se jenka? Tuloo öljyvuoto jos näin on vai oonko vääräs?
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Vastaa Viestiin