S211 642 viritys

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:59
ViestiLähetetty: Ti 18.06.2019 17:33
Tuolloinen ohjelmoija meinasi että soppa loppuu, pyynti ylitti jo 1600. Silloin välijäähdytin oli vakio ja nykyisin iso joten käyrät olisi ainakin uusinnassa huomattavasti paremmat, ehkä myös lukemat. Venttiilinjouset on myös listalla, mutta tällä uudemman pumpullako yksinkertaisesti ei enään moottorista enempää irti saa?

Kannattaako nuo omat suuttimet käyttää irti ja huollattaa mikäli ei uudemmilla saada hyötyä irti. Todella kitkerä savu siis ongelmana lähinnä tyhjäkäynnillä ja kaupunkiajelussa, käyntiääni kuulostaa omaan korvaan ok. Tyhjä putki on ja ohjelmasta poistettu kaikki dpf liittyvä, paine-eroanturi, turbo ei tunnu väljältä, öljy ei katoa eikä lisäänny ja vikaa ei löydy.


Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4242
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ti 18.06.2019 21:35
.
Pumppu on vakiona T75, joka riittää hiukan päällekkin neljänsadan.
Moottorin hengitystä vaan pitää saada paremmaksi ja sylinterin täytöstä.tämällisemmäksi.

Suuttimissakin pätee, että ehjää ei kannata korjata.
Savun/hajun saa kyllä aika hyvin poikkeen.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 519
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 19.06.2019 06:56
Ensin poistetaan saastelaitteet sit ihmetellään käryä, kyllä se vaan vähän traktorille aina haisee kun pöntöt on tyhjiä, mielestäni käry ei edes ole paha. Väitän kyllä että ennen diesel haisi paremmalle, ja leipä maistui leivältä jne...

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:59
ViestiLähetetty: Ke 19.06.2019 07:23
On näitä saastelaitteilla olevia joista ne on sitten irti revitty ollut aiemminkin, eikä ne ole tältä haisseet. Traktori kun puheeksi tuli niin vanhan taavetin käynti haisee paremmalta. Jotain vikaa tässä siis on, mutta mitä? Pitääkö sinne nyt katti laittaa takaisin jos siitä haluaa eroon vai onko ohjelmassa jotain vai sittenkin suuttimessa? Kulutus on kyllä noussut 20tkm aikana ainakin litran ja mitään ei ole tehty sen aikana. Katti sieltä viimeisenä lähti jonka jälkeen haju tulikin (edelleen tiedossa että kyllä sen kuuluukin haista mutta tuskin näin) onhan se voinut vuotavan suuttimen oireita peittää?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
ViestiLähetetty: Ke 19.06.2019 08:46
kyllä tuolla on karuja vehkeitä. Valkoisia audeja joissa perät mustina ja savuhäntä perässä, kun on joku tuning tero virittänyt.

ja näkyyhän noita mersujakin, melko tuoreitakin, jotka kihnuttaa jollain viritettyä nelikolla ylämäkeen, ei lähde mihinkään, mutta savua on.

Tässä käy melko varmasti niin, että kun harrastetoiminta on ollut pienissä piireissä, niin se on melko vapaata ja valvomatonta, mutta kun siitä puhutaan ja yhä törkeämpiä savutuslaitoksia ilmenee liikenteessä, niin lopulta siihen puututaan, ja sitten ei ole kelläkään kivaa.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 519
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 19.06.2019 09:06
No savutus yleensä johtuu noista bulkki lastuista, softa on tehty päin persettä kun ei osata edes alkeellisimpia seos laskuja tehdä, on saatu iskostettua kansaan se että savu on voimaa mutta sehän on vain palamatonta lientä ilman puutteesta, väärästä ajoituksesta yms johtuen.

Jos savua tulee niin että sen näkee peilistä niin viekää laite takas ja vaatikaa vakioksi ja rahoja takas.
Ei nykyaikainen dieseli savuta vaikka vetoja olisi vähän enempi jos homma on tehty yhtään järkevästi.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:59
ViestiLähetetty: Ke 19.06.2019 11:54
En nyt tiedä enään vastasivatko nämä 2 edellistä postausta mulle vai yleistä höpinää savuttavista autoista ohi aiheen. Kyseinen auto siis on ihan asiallisesti osaavalla softantekijällä ohjelmoitu ja vetää niinkuin kuuluu. Reilu 350hp ja savua ei tule vedossa, ehkä pari sekuntia hieman tummanharmaata kun ahdot vasta nousussa ja lämä lattiassa. Kyseinen kitkerä savu jota esiintyy lähinnä tyhjäkäynnillä ja pahiten puolilämpöisenä on hieman sinertävää. Löytyykö tälle selitystä?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
ViestiLähetetty: Ke 19.06.2019 12:45
jos se on jotain kertynyttä öljyä välijäähdyttimestä. Eli ei tulisi suuttimista ollenkaan. kun öljyä sinne voi joutua huohottimesta yms. vai onko huohotinpönttö vaihdettu, vai minne ohjattu.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 28.04.2013 11:31
ViestiLähetetty: Ke 19.06.2019 17:49
Yksi mahdollisuus on, että pakoputkeen pääsee jostain öljyä. Käytännössä siis joko turbo tai joku venttiiliverran kumeista päästää öljyä. Putkessa käryävät öljy on tosi kitkerän hajuinen. Montaa tippa sitä ei sinne tarvitse mennä.
Pakopaine monesti tiivistää heikkokuntoisen ahtimet vedon ajaksi ja savua tulee siis kevyessä vedossa.

Yksi arvaus muiden joukossa.
Myydään Rado iso viritys välijäähdytin 700€+postit/nouto. Sopii suoraan täydellisesti OM651-moottoriin kaikkiin malleihin W204, R172, W212,ehdoton jokaiseen ohjelmoituun autoon. Oli meillä SLK:sa (vm.2012), mutta tehty C-sarjaan. Käy suoraan alkuperäisen välijäähdyttimen tilalle. Ainut tietämäni tehdas valmisteinen plug-and-play vaihtoehto. YV:llä lisää tietoja ja kuvia.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 519
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 19.06.2019 19:07
Se oli vähän yleistä joo, lähinnä siihen edelliseen viestiin, pahoittelut siitä.
Mutta tosiaan ArtoCdi on asian ytimessä, ahdin alkaa olla kulunut ja ei ole tietenkään helpottanut asiaa kun pyydetään enemmän mitä aikaisemmin.
Turbiinin männänrengastiiviste alkaa olemaan tiensä päässä ja poistetaan romua mikä madaltaa pakopainetta turbiinin jälkeen niin alkaa helposti itkemään öljyä matalilla kuormituksilla kun kampikammion paine on suurempi kuin paine turbiinin puolella.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:59
ViestiLähetetty: To 20.06.2019 07:24
Kiitoksia pohdinnoista. Huohotinventtiili on itse asiassa koitettu vaihtaa, ei vaikutusta. Pitäisikö sitä ohjata muualle?

Ahdinkin on murolan pajan käsialaa ja ajettu 20-30tkm, ei kai pitäisi vielä olla menemässä mutta mistäs näistä tietää. Pitäiskö tuon venttiilinvarren kumin oireilla siten et kun mulla auto usein seisoo viikonkin niin siitä startatessa pölläyttää? Tämä kun ei pölläytä käynnistyksessä mitään, savua alkaa muodostua kun on saanut käydä jonkin aikaa.

Öljyperäiseksi tätä oon kanssa epäillyt mutta tuo suutinhomma on vaan ruvennut epäilyttämään kun turbo tuntu kuitenkin käteen ok, ahtoletkut välijäähyllä ei olleet öljyisiä ja kulutuskin on noussut.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1910
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: To 20.06.2019 09:08
Jamppai kirjoitti:Kiitoksia pohdinnoista. Huohotinventtiili on itse asiassa koitettu vaihtaa, ei vaikutusta. Pitäisikö sitä ohjata muualle?

Ahdinkin on murolan pajan käsialaa ja ajettu 20-30tkm, ei kai pitäisi vielä olla menemässä mutta mistäs näistä tietää. Pitäiskö tuon venttiilinvarren kumin oireilla siten et kun mulla auto usein seisoo viikonkin niin siitä startatessa pölläyttää? Tämä kun ei pölläytä käynnistyksessä mitään, savua alkaa muodostua kun on saanut käydä jonkin aikaa.

Öljyperäiseksi tätä oon kanssa epäillyt mutta tuo suutinhomma on vaan ruvennut epäilyttämään kun turbo tuntu kuitenkin käteen ok, ahtoletkut välijäähyllä ei olleet öljyisiä ja kulutuskin on noussut.


Valeaa sauhua tuo jos niin usein ahdin vuotaa pakopesään
helpppo tarkistaa kurkista sinne näkyykö maärkää
Mökkillä
'
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Ma 02.07.2012 17:10
Paikkakunta: Kymi
ViestiLähetetty: To 20.06.2019 09:40
Minulla ainakin ahdin alkoi tekemään tuollaista. Vähän aikaa kävi tyhjäkäyntiä, jonka jälkeen alkoi savutus.
S204 300cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Edellinen

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi