OM603, KKK K26 AMG-turbo?!
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
OM603, KKK K26 AMG-turbo?!
Tuossa tänään tutkiessani oman käyttöautoni (puoli vuotta sitten ostettu -94 W124 E300DT) konepellin alusta öljyvuotojen varalta satuin silmäilemään turboakin... Konehuonetta oli pesty muutama päivä sitten.
Sitten hoksasin turbossa tuon stanssauksen "AMG 1". Olin aika hämmentynyt, kun aina tähän päivään asti oletin että vakioturbohan tuossa on (kokonsa puolesta ainakin)
Onko kukaan muu nähnyt tämmöistä AMG-stanssausta W124:n tai muun mersun turbossa ikinä? Mitä se näin käytännössä tarkoittaa? Näitä on ilmeisesti joskus saanut AMG:ltä? Jos niin on, mahtaako tässä olla jotain eroa vakioturboon, ja jos niin mikä on ero? Itse yritin hakea tuolle selitystä internetistä, mutta mistään ei löytynyt mitään selitystä tälle... Mahtaakohan olla harvinainenkin AMG-osa?
Ja ei, kuva ei ole mikään feikki eikä photoshoppaus, jos joku sitä epäilee.....
Numerosarja turbossa siis on 53 26 101 (5295) jonka jälkeen stanssaus AMG 1.
Erään tiedon mukaan tuo numerosarja tarkoittaisi jotakuinkin seuraavaa...
53 = ?
26 = kompressorin lähtöputken halkaisija 2.6" = 65 mm = K26
101 = ?
52 = kompressorin imuputken halkaisija ulostuloputken halkaisijasta, %
95 = ?
Mystiseen kysymykseen haetaan vastausta... Vertailun vuoksi, olisiko jollakin laittaa ketjuun kuvaa "vakio" turbosta? Oliko se KKK K26 vai KKK 24?
Sitten hoksasin turbossa tuon stanssauksen "AMG 1". Olin aika hämmentynyt, kun aina tähän päivään asti oletin että vakioturbohan tuossa on (kokonsa puolesta ainakin)
Onko kukaan muu nähnyt tämmöistä AMG-stanssausta W124:n tai muun mersun turbossa ikinä? Mitä se näin käytännössä tarkoittaa? Näitä on ilmeisesti joskus saanut AMG:ltä? Jos niin on, mahtaako tässä olla jotain eroa vakioturboon, ja jos niin mikä on ero? Itse yritin hakea tuolle selitystä internetistä, mutta mistään ei löytynyt mitään selitystä tälle... Mahtaakohan olla harvinainenkin AMG-osa?
Ja ei, kuva ei ole mikään feikki eikä photoshoppaus, jos joku sitä epäilee.....
Numerosarja turbossa siis on 53 26 101 (5295) jonka jälkeen stanssaus AMG 1.
Erään tiedon mukaan tuo numerosarja tarkoittaisi jotakuinkin seuraavaa...
53 = ?
26 = kompressorin lähtöputken halkaisija 2.6" = 65 mm = K26
101 = ?
52 = kompressorin imuputken halkaisija ulostuloputken halkaisijasta, %
95 = ?
Mystiseen kysymykseen haetaan vastausta... Vertailun vuoksi, olisiko jollakin laittaa ketjuun kuvaa "vakio" turbosta? Oliko se KKK K26 vai KKK 24?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: OM603, KKK K26 AMG-turbo?!
Mulla oli tommoinen tehdasuus kkk26 vakioturbo (300:sen 124 dieselin vakioturbo) ja siinä oli kopassa kanssa amg teksti. Se on vain sattumaa että nuo kirjaimet ja tuossa järjestyksesä. ///AMG:llä ei ole tuon turbon kanssa 99.999% varmuudella mitään tekemistäW124_E300DT kirjoitti:Tuossa tänään tutkiessani oman käyttöautoni (puoli vuotta sitten ostettu -94 W124 E300DT) konepellin alusta öljyvuotojen varalta satuin silmäilemään turboakin... Konehuonetta oli pesty muutama päivä sitten.
Sitten hoksasin turbossa tuon stanssauksen "AMG 1". Olin aika hämmentynyt, kun aina tähän päivään asti oletin että vakioturbohan tuossa on (kokonsa puolesta ainakin)
Onko kukaan muu nähnyt tämmöistä AMG-stanssausta W124:n tai muun mersun turbossa ikinä? Mitä se näin käytännössä tarkoittaa? Näitä on ilmeisesti joskus saanut AMG:ltä? Jos niin on, mahtaako tässä olla jotain eroa vakioturboon, ja jos niin mikä on ero? Itse yritin hakea tuolle selitystä internetistä, mutta mistään ei löytynyt mitään selitystä tälle... Mahtaakohan olla harvinainenkin AMG-osa?
Ja ei, kuva ei ole mikään feikki eikä photoshoppaus, jos joku sitä epäilee.....
Numerosarja turbossa siis on 53 26 101 (5295) jonka jälkeen stanssaus AMG 1.
Erään tiedon mukaan tuo numerosarja tarkoittaisi jotakuinkin seuraavaa...
53 = ?
26 = kompressorin lähtöputken halkaisija 2.6" = 65 mm = K26
101 = ?
52 = kompressorin imuputken halkaisija ulostuloputken halkaisijasta, %
95 = ?
Mystiseen kysymykseen haetaan vastausta... Vertailun vuoksi, olisiko jollakin laittaa ketjuun kuvaa "vakio" turbosta? Oliko se KKK K26 vai KKK 24?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: OM603, KKK K26 AMG-turbo?!
samoilla linjoilla minäkin olen. Joku taisi jossain kohtaa foorumillakin myydä tuollaista perus ahdinta jonain AMG speciaaliversioina mutta mun tietääkseni sama ahdin se siltikin on.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: OM603, KKK K26 AMG-turbo?!
http://www.turbo-product.com/KKK/K24.2.ASP" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla taas on mainittu, että
KKK Mercedes-Benz 300 TD (W124) 1985-09 OM603A (3.0) 147 D K24.2 53249706701 0020969899 3K
KKK Mercedes-Benz 300 TD (W124) 1986-10 OM603A (3.0) 147 D K24.2 53249706702 0030963299 3K
KKK Mercedes-Benz 300 TD (W124) 1986-93 OM603A (3.0) 147 D K24.2 53249706704 0040966699 3K..
Joten, onko siis vakioahtimia ollut kahdenlaisia asennettuna näihin 300 turbodieseleihin, K24 ja K26?
Olisi mukava tietää selitys sille että miksi tuo teksti "AMG 1" on sitten tuossa noin korostettuna. Herää kysymys..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 98&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa topicissa oli jotain tämmöistä:
Tuolla taas on mainittu, että
KKK Mercedes-Benz 300 TD (W124) 1985-09 OM603A (3.0) 147 D K24.2 53249706701 0020969899 3K
KKK Mercedes-Benz 300 TD (W124) 1986-10 OM603A (3.0) 147 D K24.2 53249706702 0030963299 3K
KKK Mercedes-Benz 300 TD (W124) 1986-93 OM603A (3.0) 147 D K24.2 53249706704 0040966699 3K..
Joten, onko siis vakioahtimia ollut kahdenlaisia asennettuna näihin 300 turbodieseleihin, K24 ja K26?
Olisi mukava tietää selitys sille että miksi tuo teksti "AMG 1" on sitten tuossa noin korostettuna. Herää kysymys..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 98&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa topicissa oli jotain tämmöistä:
Osta tuosta laineen laittamasta linkistä uusi kkk k26. Jos nuo on niitä "amg" turboja (ilmeisesti ainakin isommalla pakopesällä) niin riittää yli 200 heppaan pakopaineiden pysyessä vielä kurissa.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: OM603, KKK K26 AMG-turbo?!
Eikös k24 ole volkkari 1,6td:n:n ja w123 turbojen vakioahdin?
W124 turboissa on taas k26 ja 350td S-korisissa garretin T03 ahtimet. Saa korjata jos tai kun olen ymmärtänyt väärin
W124 turboissa on taas k26 ja 350td S-korisissa garretin T03 ahtimet. Saa korjata jos tai kun olen ymmärtänyt väärin
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: OM603, KKK K26 AMG-turbo?!
W124_E300DT kirjoitti:http://www.turbo-product.com/KKK/K24.2.ASP
Tuolla taas on mainittu, että
KKK Mercedes-Benz 300 TD (W124) 1985-09 OM603A (3.0) 147 D K24.2 53249706701 0020969899 3K
KKK Mercedes-Benz 300 TD (W124) 1986-10 OM603A (3.0) 147 D K24.2 53249706702 0030963299 3K
KKK Mercedes-Benz 300 TD (W124) 1986-93 OM603A (3.0) 147 D K24.2 53249706704 0040966699 3K..
Joten, onko siis vakioahtimia ollut kahdenlaisia asennettuna näihin 300 turbodieseleihin, K24 ja K26?
Olisi mukava tietää selitys sille että miksi tuo teksti "AMG 1" on sitten tuossa noin korostettuna. Herää kysymys..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 98&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa topicissa oli jotain tämmöistä:
Osta tuosta laineen laittamasta linkistä uusi kkk k26. Jos nuo on niitä "amg" turboja (ilmeisesti ainakin isommalla pakopesällä) niin riittää yli 200 heppaan pakopaineiden pysyessä vielä kurissa.
Offipalstan puolella on myynissä kanssa tuollainen amg turbo, siinä lukee AMG 2 joten lienee sitten tuosta 1 ahtimestakin viritetty versio?
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119280" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä imusiipi 42, pakosiipi 45 ja pakopesä 6 myyjän mukaan.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: OM603, KKK K26 AMG-turbo?!
K26 tai garret T03 on W123 turbodieselin vakioahtimet.Jolle kirjoitti:Eikös k24 ole volkkari 1,6td:n:n ja w123 turbojen vakioahdin?
W124 turboissa on taas k26 ja 350td S-korisissa garretin T03 ahtimet. Saa korjata jos tai kun olen ymmärtänyt väärin
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: OM603, KKK K26 AMG-turbo?!
Mersu kyllä omisti turbovalmistaja KKK:n 80-luvulla tytäryhtiönsä MTU:n (ent. Maybach Motorenbau) kautta, mutta ///AMG:ltä tuli ensimmäinen turbomalli vasta 2003 (C30 CDI AMG), joten siten uskoisin tuon AMG-merkinnän olevan puhtaasti sattumaa.W124_E300DT kirjoitti:Tuossa tänään tutkiessani oman käyttöautoni (puoli vuotta sitten ostettu -94 W124 E300DT) konepellin alusta öljyvuotojen varalta satuin silmäilemään turboakin... Konehuonetta oli pesty muutama päivä sitten.
Sitten hoksasin turbossa tuon stanssauksen "AMG 1". Olin aika hämmentynyt, kun aina tähän päivään asti oletin että vakioturbohan tuossa on (kokonsa puolesta ainakin)
Onko kukaan muu nähnyt tämmöistä AMG-stanssausta W124:n tai muun mersun turbossa ikinä? Mitä se näin käytännössä tarkoittaa? Näitä on ilmeisesti joskus saanut AMG:ltä? Jos niin on, mahtaako tässä olla jotain eroa vakioturboon, ja jos niin mikä on ero? Itse yritin hakea tuolle selitystä internetistä, mutta mistään ei löytynyt mitään selitystä tälle... Mahtaakohan olla harvinainenkin AMG-osa?
Ja ei, kuva ei ole mikään feikki eikä photoshoppaus, jos joku sitä epäilee.....
Numerosarja turbossa siis on 53 26 101 (5295) jonka jälkeen stanssaus AMG 1.
Erään tiedon mukaan tuo numerosarja tarkoittaisi jotakuinkin seuraavaa...
53 = ?
26 = kompressorin lähtöputken halkaisija 2.6" = 65 mm = K26
101 = ?
52 = kompressorin imuputken halkaisija ulostuloputken halkaisijasta, %
95 = ?
Mystiseen kysymykseen haetaan vastausta... Vertailun vuoksi, olisiko jollakin laittaa ketjuun kuvaa "vakio" turbosta? Oliko se KKK K26 vai KKK 24?
Re: OM603, KKK K26 AMG-turbo?!
Voiskohan olla jotain tekemistä materiaalin kanssa esim. joku alumiini magnesium seos?