320cdi suuttimet

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
musta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 09.12.2004 19:56
Paikkakunta: laukaa

320cdi suuttimet

Viesti Kirjoittaja musta »

löytyykö mistään isompia suuttimia? onko kukaan muu virittänny kuin demec. :twisted: karala ei taida tehdä muuta kuin ohjelmointia.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 320cdi suuttimet

Viesti Kirjoittaja veskola »

musta kirjoitti:löytyykö mistään isompia suuttimia? onko kukaan muu virittänny kuin demec. :twisted: karala ei taida tehdä muuta kuin ohjelmointia.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... =suuttimet

..muutoinkin 'tuikku' on jutellut noista suuttimista. Katselehan haulla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Karala nykyään vaan ohjelmoi, kyllä neuvookin, jollei satu just olemaan ryysis päällä.

Lastuttaminen on ihan hyvä tapa aloittaa. Siinä hinta ja laatu kohtaa parhaiten. Auto myös toimii, kuten ennenkin, mikä ei nyt niin suuresti haittaava tekiä ole sekään. Tehot nousee yleensä väh. sen kaksikymmentä prosenttia. Tehonnousun kyllä varmasti huomaa. Siis niinkuin parantuneena suorituskykynä.

Amg suuttimia saa nyt kolmesta paikasta, demec, karalan kautta 500€, kl-varaosat 510€ ja veho 540€. Veho taitaa kuitenkin loppupelissä olla näistä halvin, kun sponsorin alennuspolitiikasta en tiedä. Eli kilpailu ei ole kovin veristä. Hinnat ovat kappalehintoja.

Kuusipyttyisessä varmaankin suuttimien tuoman hyödyn kokonaan käyttöön ottaminen vaatii erittäin suurella todennäköisyydellä myös muiden asiaan vaikuttavien osien vaihtamista, ahdin, polttoaineen syöttö, pakoputkisto........
Varmuutta ei ole, kun kukaan ei ole vielä tehnyt, mutta teho nousee kyllä jo niille lukemille, että vakio-osien mitoitus ei edes mersussa taida riittää.

Pienemmissä moottoreissa auttaa konsernin politiikka käyttää myös niissä isompien moottoreiden mukaan mitoitettuja osia. Mm. imu- ja pakoputkistoissa.

Suuttimien vaihto edellyttää aina oikein toimiakseen muutoksia tehoa säätävään ohjelmaan. Siis aina, siihen ei vaikuta, paljonko tehoja moottorista otetaan.

Tämä on nyt vielä tämmöistä tuumailua, mutta eiköhän kesään mennessä ole jo jotain omakohtaistakin kerrottavaa.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No niin.
Jatketaanpas sitten vaikka tästä.

Turussa vaikuttaa sellainen paja, kun Autosähkö ja dieselhuolto Häkkinen,http://www.asdhakkinen.com.

Olen sinne nyt parikin kertaa soitellut, palvelu on ollut asiallista.
Pystyvät kuulemma mersuun cdi- suuttimen kärkiosan vaihtamaan, sekä siellä voidaan tarkastaa, että suihku on halutun muotoinen.

Valikoima on nyt vaan vielä tällä hetkellä aika rajallinen, neljä erilaista Bosion tekemää vakiomallista suutinta. Mutta Bosion valikoima kuulemma laajenee koko ajan.
Boschin suuttimien osat tulevat valikoimaan helmikuun alussa.
Pitemmän päälle, luulisin että tuo Bosio on kuitenkin se kiinnostavampi valmistaja, jolle varmaankin tulee asian harrastajia paremmin palveleva mallisto.

Hintaa operaatiolla, mikäli suutinta ei muuten tarvitse korjailla, on n.200€/kpl. Riippuu tietenkin kärjen tekijästä ja mallista.
Nelipyttyisen auton koko vaihto-operaatio "avaimet käteen" alle 1000€, mikäli kaikki sujuu ilman normaalia suurempia vaikeuksia, hinnat tietenkin etukäteisarvioita.

No hintahan alkaa olla jo sopivalla mallilla ja kun vaihdetaan pelkkä kärkiosa ja suutimen runko on alkuperäinen, niin sopivuusongelmia ei pitäisi olla.

Itse olen nyt sitten varannut ajan sinne helmikuun alkuun.
Seuraavana päivänä olisi tarkoitus tietenkin käydä Jyväskylässä, kun se siinä matkan varrella on, niin tulee se ohjelmapuolikin kuntoon samon tein.
Toivottavasti nyt sitten kaikki sujuu suunnitelmien mukaisesti, ja osat on saatavilla, niin että olisi jotain kerrottavaakin.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

tuikku kirjoitti:.
No hintahan alkaa olla jo sopivalla mallilla ja kun vaihdetaan pelkkä kärkiosa ja suutimen runko on alkuperäinen, niin sopivuusongelmia ei pitäisi olla.

Itse olen nyt sitten varannut ajan sinne helmikuun alkuun.
Seuraavana päivänä olisi tarkoitus tietenkin käydä Jyväskylässä, kun se siinä matkan varrella on, niin tulee se ohjelmapuolikin kuntoon samon tein.
Toivottavasti nyt sitten kaikki sujuu suunnitelmien mukaisesti, ja osat on saatavilla, niin että olisi jotain kerrottavaakin.
.
Olen pihalla noista suutinjutuista, mutta saako noin sen virtauksen vastaamaan vaikkapa sitä amg suutinta, vai mistä tuossa kärjen vaihdossa on kyse ? Mikäli noin niin halvallahan se teho sieltä kohta lähtee...vielä kun joku rupiaa noita kärkiä tekemään/tilaamaan oikein urakalla...pitäähän ne kärjet muutenkin joskus uusia, joten vaimokin sen ymmärtää :P
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

veskola kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
No hintahan alkaa olla jo sopivalla mallilla ja kun vaihdetaan pelkkä kärkiosa ja suutimen runko on alkuperäinen, niin sopivuusongelmia ei pitäisi olla.

Itse olen nyt sitten varannut ajan sinne helmikuun alkuun.
Seuraavana päivänä olisi tarkoitus tietenkin käydä Jyväskylässä, kun se siinä matkan varrella on, niin tulee se ohjelmapuolikin kuntoon samon tein.
Toivottavasti nyt sitten kaikki sujuu suunnitelmien mukaisesti, ja osat on saatavilla, niin että olisi jotain kerrottavaakin.
.
Olen pihalla noista suutinjutuista, mutta saako noin sen virtauksen vastaamaan vaikkapa sitä amg suutinta, vai mistä tuossa kärjen vaihdossa on kyse ? Mikäli noin niin halvallahan se teho sieltä kohta lähtee...vielä kun joku rupiaa noita kärkiä tekemään/tilaamaan oikein urakalla...pitäähän ne kärjet muutenkin joskus uusia, joten vaimokin sen ymmärtää :P

No tuota Veskua se vaan kiinnostaa, mikä multa jää kirjoittamatta :wink:

Näissä mesen cdi-suuttimissa, virallinen nimi taitaa olla injektori, on runko-osa samanlainen. Eroa on vaan siellä suuttimen kärkiosassa, missä ne reijät, joiden läpi polttoaine sylinteriin suihkautetaan, sijaitsevat.
Suutinreikiä on erikokoisia ja eri määriä, mallista riippuen.
Erot suuttimien virtauskyvyissä johtuvat siis nimenomaan suuttimen kärkiosasta.
Tässä minun autoni moottoriversiossa on seitsämän reikäiset suuttimet, vähän vanhemmissa kuusi. Amg,ssä muistaakseni yhdeksän.

Elikkä nykyisen boschin suuttimen saa amg,tä vastaavaksi sen suuttimen kärkiosan vaihdattamalla, mikä on edullisempaa. Tämä ei vielä ole ollut mahdollista euroopassa monessakaan paikassa ja vain tämän (04) vuoden ajan.

Sinun autossasi, Vesku taitaa olla sellaiset suuttimet, että ne ruiskutuspaineen lisääntyessä vaan aukeavat enemmän jo luontojaan.
Niitä ei kannata eikä tarvitse vaihtaa.
Elikkä asennuspullon ostoon tarvitset jonkun muun tekosyyn. :roll:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

tuikku kirjoitti:No tuota Veskua se vaan kiinnostaa, mikä multa jää kirjoittamatta :wink:
Noin tai ehkä se mitä en ymmärrä..
tuikku kirjoitti: Sinun autossasi, Vesku taitaa olla sellaiset suuttimet, että ne ruiskutuspaineen lisääntyessä vaan aukeavat enemmän jo luontojaan.
Niitä ei kannata eikä tarvitse vaihtaa.
Tuo oli tiedossa, en siis missään nimessä omaan ajatellut. Mullahan on se syöttöruuvi [edit: jota muuten en ole vielä ruuvanut]. Pitää vain yrittää pysyä kärryillä noiden uudempienkin suhteen, kuka tietää koska oma auto vaihtuu. Mielenkiinnolla odotan näitä tuloksia, ja taidat kuitenkin olla ekoja, jollet peräti ensimmäinen kun noita tuolle tasolle vie...skoll sille.

Siinä joutuu Karala ilmeisesti myös tuotekehitystöihin, jotta saa taas kartat kohdalleen, vai tapahtuukohan se ihan teoriapohjalta kun tietää kärjen 'tyypin' tai virtauksen jms.
tuikku kirjoitti: Elikkä asennuspullon ostoon tarvitset jonkun muun tekosyyn. :roll:
Pullot on ostettu, 6,80 € / 12 kpl, oli pakko ostaa kun halpaa oli. Siinä sitä syytä mulle :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No tulipahan tässä esille sellainenkin asia, jota ei nyt tullut aikaisemmin huomioitua.

Nimittäin tämä Häkkinen sanoi pystyvänsä myös korjaamaan niitä injektoreita.

Hinnoista en tiedä, mutta kannattaa varmasti soittaa ja kysyä, ennenkuin rientää veholle. Luulen kuitenkin, että halvempaa on.

Kun itse on tollo, niin tuntuu vaikealta ymmärtää, että joillekkin riittää, että auto toimii, ihan noinniinkuin vakiona :wink:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No niin.

Päivitetäänpäs nyt taas hieman.
Tänään viimeksi Häkkinen soitteli.
Amg, n suutinkärjet edelleen viipyy.

Mutta tärkeämpää on nyt se, että hän tuntuu olevan aidosti kiinnostunut asiasta, ja on nyt sitten kartoittanut tulevaisuutta varten eri variaatioita, eli suuttimen runko/kärkivaihtoehtoja.

Esim. tällä hetkellä hänellä olisi jo valmiina sprintterin suutikärjillä satsi, joka antaa tyhjäkäynnillä suunnilleen vakiomäärän polttoainetta ja keski- ja suurilla kierroksilla n.20 prossaa vakiota enemmän. Tämän satsin hyvyyshän olisi siinä, että periaatteessa mitään uudelleenohjelmointia ei välttämättä edes tarvittaisi, ainakaan automaatti vaihteisessa. Jos hyvän haluu, niin sen pakokaasun kierrätyksen voisi tulpata.
Vakio- ohjelmallahan se tehokin nousee melkolailla siinä polttoaineen lisäyksen tahdissa, onhan tässä nyt kuitenkin kyse sen verran pienistä määristä. Väännöt nousee varmaan kovastikkin. Vakiossa on sen verran paljon "ilmaylimäärää", että tuon vertainen lisäys palaa, että heilahtaa.

Muutekin paikka tuntuu erittäin ammattitaitoiselta ja palvelu ystävälliseltä, niin että jos niitä suutinmurheita tulee, vaikka tarkoitus ei olisikkaan niitä suuttimia vakiosta muuttaa, niin älkää nyt hyvät ihmiset niitä vehon hintoja suosiolla maksako, vaan soittakaa nyt ainakin ensin tuonne. http://www.asdhakkinen.com.
Siellä pystytään korjaamaan suuttimista lähes kaikki viat ja hintataso on huomattavasti alhaisempi. Kannattaa ajaa vaikka täältä kehitysalueelta.

Itse nyt vielä, ainakin jonkun aikaa odottelen sitä amg,n juttua.

.


Korjataanpas tästä yksi asiavirhe, ennenkuin melitos huomaa :wink:

Kun suuttimet vaihdetaan, niin se syötetty polttoainemäärähän tietenkin lisääntyy suhteessa saman verran koko kierroslukualueella, mutta tässä ko. tapauksessa se pysyy kuitenkin tehtaan antamien raja-arvojen puitteissa siellä tyhjäkäynnin tietämillä.
Ja n.20 % lisäys tulee nimenomaan 1300 bar järjestelmissäkin niillä sprintterin kärjillä. Amg ei anna kyllä ilmeisesti yhtään enempää.
Sprintterin suuttimessa vähemmän reikiä -> halvempi hinta ?.
.
Avatar
musta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 09.12.2004 19:56
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja musta »

kiitoksia tiedoista! lastutus on tehty potkii aika kivasti menemään. suutin homma kytee. jospa kevät toisi sprintterin suuttimet minun autoon. jäädäänpä odottelemaa! ja vielä kiitos mielenkiinnosta asiaa kohden!
Mikke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 03.11.2003 23:30

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Mites nämä suutin hommat etenee.
Joko on kenelläkään kokemuksia Sprintterin kärjistä henkilöautossa tai Bosiosta?
Joko on amg:n kärkiä saatavilla?
Nykyinen:
W211 200 CDI -07 Facelift

Entiset:
W211 220 CDI -02
W210 220 CDI -99
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Mikke kirjoitti:Mites nämä suutin hommat etenee.
Joko on kenelläkään kokemuksia Sprintterin kärjistä henkilöautossa tai Bosiosta?
Joko on amg:n kärkiä saatavilla?

Etenee kun purkka tukassa, tuskaisesti.

Italian poika kun meni sorvin ääreen, niin huomasi, ettei ollukkaan työpiirustuksia.
Häkkinen sanoi laittaneensa ensimmäiset bochilta saadut injektorinsa sinne särjettäväksi, jotta olisi edes malli.

Aikataulu on nyt kuulemma sellainen, että toukokuun alussa vois jo olla täällä.
No ei tässä nyt enää tiedä, uskoakko vai mitä.

Suuttimia vaihdellessa täytyy olla tarkkana, niitä kärkiosia näkyy olevan ainakin kahta mittaa, toiset millin lyhyemmät ja toiset millin pidemmät.

Amg,n ja näiden uusimpien (646,647...) moottoreissa näyttäisi olevan se lyhyempi malli ja vanhemmissa se pidempi.

Hyvin kuitenkin kuulemma pelaa myös vanhemmissa moottoreissa (611,612...), vaikka siis jää millin "syvälle" kanteen se kärki. Siinä injektori alapäässä on kantta vasten kuparinen prikka tiivisteenä, siihen jos löytää ohuemman, niin sillähän se kärki laskeutuisi alkuperäiselle tasolle. Jos haluaa.

Sitä, mitä tapahtuu, jos se kärki on sen millin liian pitkä, niin en tiedä, enkä ole kuullut toistenkaan kokemuksista.

Pitää sitten kirjoitella, kunhan on jotain kerrottavaa. Mulla on yhdet suuttimet odottamassa muutostyötä.
Muutamaan on Karala jo ohjelmaa muokannu, mikäli ko. henkilöitä roikuskelee täällä, niin voisivat kyllä tekosensa tunnustaakkin.
.
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

syksymmällä tulee cdi tuplapumpulla ja suuttimet 0.98mm per reikä, että semmonen
Billett
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

jorma kirjoitti:syksymmällä tulee cdi tuplapumpulla ja suuttimet 0.98mm per reikä, että semmonen
Et enempää viittis paljastaa?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

ja vielä se softa, katelaan
Billett
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jorma kirjoitti:ja vielä se softa, katelaan
Aika oleellinen komponentti tuossa virityksessä :D Karalan softa vai onko pohjanmaalla ruvettu jo ohjelmoimaan. Sitä tässä on vähän odoteltu, jotta josko mynädiesel Jr alkaa tuottamaan lastuvirityksiä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

jorma kirjoitti:syksymmällä tulee cdi tuplapumpulla ja suuttimet 0.98mm per reikä, että semmonen
Vieläkös tällainen rojekti on hengissä, vai oliko pelkkä huuli?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

suutin hommelit

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Onkoha teillä ammattimiehillä uutta tietoa näistä kärkien vaihto hommista CDI vehkeisiin??

Esim. tämän päivän hintaa

Alko kiinnostamaan ku luki näitä juttuja.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Nelipyttyiseen 400-500€ satsi.
Harvalla on kuitenkaan onnistunut.
Teho ei vaan olekkaan noussut toivottuun tasoon.
Suuttimien rungoissakin on eroja.
1350bar järjestelmään taitaa tällä hetkellä olla ainut toimiva mahdollisuus alkup. AMG suuttimet.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Paavo220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 04.10.2012 21:11

Re: 320cdi suuttimet

Viesti Kirjoittaja Paavo220 »

Nostellaas tätäki. Mikäs on tämänpäivän tilanne noiden kärkien vaihtoon? Itellä saattas olla 270cdi:hin täys setti suuttimia joiden kunto on vähän kysymysmerkki. Ajattelin että jos niihin pistäs korjaussarjat ja samalla tuon amg kärjen.

-Kärjen vaihto ei ilmeisesti tuota mitään lisähommaa verraten tuon korjaussatsin asennukseen?
-Ja se tärkein eli mistä tänä päivänä kannattaa / saa noita amg kärkiä? Mä oon niin käsi tuon ebayn käytön kanssa.. :(
Paavo220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 04.10.2012 21:11

Re: 320cdi suuttimet

Viesti Kirjoittaja Paavo220 »

upediup
Avatar
Jellona91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 29.12.2011 09:47
Paikkakunta: Turku

Re: 320cdi suuttimet

Viesti Kirjoittaja Jellona91 »

Paavo220 kirjoitti:Nostellaas tätäki. Mikäs on tämänpäivän tilanne noiden kärkien vaihtoon? Itellä saattas olla 270cdi:hin täys setti suuttimia joiden kunto on vähän kysymysmerkki. Ajattelin että jos niihin pistäs korjaussarjat ja samalla tuon amg kärjen.

-Kärjen vaihto ei ilmeisesti tuota mitään lisähommaa verraten tuon korjaussatsin asennukseen?
-Ja se tärkein eli mistä tänä päivänä kannattaa / saa noita amg kärkiä? Mä oon niin käsi tuon ebayn käytön kanssa.. :(

Itseäkin vähän kiinnostais tämän päivän tieto noista amg kärkien vaihdosta, että onko niistä mitään hyötyä vai pitääkö ostaa koko amg suutin että saadan soppaa enempi? Ja mistä porukka on noita kärkiä tilaillut?
-W203 320CDI
-W202 200CDI (ex)
-W124 300TDT (ex)
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 320cdi suuttimet

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Eikös amg:n kärjillä saa yleensä cdi koneiseen noin 10 prossaa lisää voimaa, alkupään cdi koneisissa on uudempiin verrattuna pykälää "isommat" suuttimet.
En tarkemmin tiedä mutta veikkaan ettei toiminta paljoa muutu jos sinne vaihtelee uudempien amg kärjet?

270 vnt ahdin ja korkeapainepumppu niin päässee aika lähelle 200 heppaa / 500nm lukuja.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 320cdi suuttimet

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Jolle kirjoitti:Eikös amg:n kärjillä saa yleensä cdi koneiseen noin 10 prossaa lisää voimaa, alkupään cdi koneisissa on uudempiin verrattuna pykälää "isommat" suuttimet.
En tarkemmin tiedä mutta veikkaan ettei toiminta paljoa muutu jos sinne vaihtelee uudempien amg kärjet?

270 vnt ahdin ja korkeapainepumppu niin päässee aika lähelle 200 heppaa / 500nm lukuja.
Jos vaihtaa pelkät kärjet ja vieläpä siinä onnistuu, että saa aikaiseksi toimivan suuttimen, niin ero jotain luokkaa 0 - 5%.
Suuttimissa on sisällä osia, joilla on kaikilla merkitystä, AMG,n sisukset hiukan poikkeaa muista.
Jos haluaa AMG,tä vastaavan suuttimen, pitää osat vaihtaa.

Bemarin suutin samalla rungolla, kun mersu => kannattaisikko pyytää tekemään samoin tein 535d,n suutinta vastaava.
Isompi ja suutinkartta löytyy.
Sitten aika iso on tietyistä loppupään OM646,sta löytyvä A646 070 07 87, huomattavasti AMG,tä isompi ja suutinkartta löytyy.

Saatava tehonlisä johtuu tai oikeastaan muodostuu monesta muustakin seikasta, mutta jos kaikki muukin on "kohdillansa", niin kyllä noilla suuttimilla ainaskin +100%,n tehonlisään pääsee
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 320cdi suuttimet

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Nostellaas jälleen vanhaa aihetta. Onko om628 suuttimet jo vakiona riittävät vai kannattaako nekin päivittää esim om646 suuttimiin? Ajatuksena lähinnä päivittää suuttimet ja ahtimet jonka jälkeen ohjelmointi ja katsoa saako mitään irti.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 320cdi suuttimet

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

..........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 320cdi suuttimet

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Eli jos yli 400 hevosta lähetään hakemaan niin pitäis ilmeisesti suuttimetkin vaihtaa. Onko ne sitten om646 vai 535d vai mitkä? Amg:ssä ei ilmeisesti ole mitään järkeä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 320cdi suuttimet

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

.........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 320cdi suuttimet

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Amg:tä ei kannata laittaa, 646 taikka teettää ne oikeen isot.
Pumppuhan on jo aika ok, määränsäätimessä pienehköt reiät, saa modattua jos taitoa löytyy.
Saman mallin pumppua on muuten duramaxeissa ja cumminsseissa, duramax muistaakseni pyörii oikeaan suuntaan.
Jenkeistä löytyy aika iso tuottoisia, jos alkaa oikeasti virittämään.
Hiukan epäilen, että jos 628:siin laitetaan suurimmat suuttimet ja jos ahtimien tuottokin mahdollistaa isot syötöt,
niin oikeen korkeat railpaineet voi olla hankala pitää yllä.
Mutta silloin jo puhutaan sellaisista tehoista, että vakio laatikko on oksentanut rojut ulos. :D
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 320cdi suuttimet

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

.........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Vastaa Viestiin