C 3,0 cdi AMG virittelystä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: To 11.12.2014 07:28
.
No niin, tämän mallin kohdalta tilanne on muuttunut.
Eihän näitä kyllä olekkaan, kun marginaalinen osuus meidän dieseli kannasta.

Tilanne on kuitenkin sellainen, että noiden viimeisten OM646,sten suutin, A646 070 0787 käy tähänkin, ja on selvästi suurempi.
Luulisin että väh. 70hv/suutin pitäis helpohkosti irrota.

Lisäksi ahdinkin on mahdollista nyt päivittää.
Pelkällä kompurasiiven vaihdolla mahdollisuus noin 1000nm/400hv tehoon, ahtimen puolesta.
Tällainen billetti (koneistettu, ei valettu) kompura käy suoraan entisen tilalle, vaatii vaan tasapainotuksen.
http://www.ebay.co.uk/itm/Billet-Turbo- ... 2a482c1c6b

AMG on silläkeinon poikkeustapaus, että oikeastaan muuta ei tarvi tehdäkkään, kun softaus sitten.
Kaikki muut onkin jo tehtaalta tullessa tehty "talon parhaasta tawarasta".

Maffi pitää olla kunnossa, kun tämä on ilmamassaohjattu.
Coolerin "lisävesipumppu" pitää olla ehjä.

Rail paineanturin vaihto uudemmasta 1600bar järjestelmästä antaa mahdollisuuden nostaa ruiskutuspaine 1800baariin.
Se taas tieten mahdollistaa lisäsyöttöä ruiskutusikkunan pidentymättä - jos siihen halua/tarvetta.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 30.08.2010 16:33
ViestiLähetetty: To 11.12.2014 21:07
Onko kyseisistä muutoksista käytännön kokemusta kestävyydestä? Kestääkö laatikko kunnossa ollessaan 1000nm väännön?

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: To 11.12.2014 21:44
.
Eipä tietenkään ole kokemusta, eikä viisipyttyisellä pääse tuhanteen, vaatii niin paljon syöttöjä.
800,kin saa kyllä varmaan tosissaan punnertaa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 30.08.2010 16:33
ViestiLähetetty: To 11.12.2014 22:21
Ok, Hienoa että joku viittii näitä asioita tutkia ja vielä kirjoitella nettiin. Täytyy miettiä jos omaan autoon moisia palikoita alkais suunnitteleen.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio
ViestiLähetetty: To 05.02.2015 01:16
Oma C30 cdi AMG on tällä hetkellä korjaamolla, otetaan turbo irti ja lähetän sen Murolalle huoltoon.
Tuo Tuikun mainitsema Billet-siipi laitetaan samalla.

Uskallanko ajaa auton pois korjaamolta ohjelmoitavaksi kun kompurasiipi on vaihdettu vai pitääkö peräkärrillä kiikuttaa?

1600bar rail-anturin meinasin samalla tilata ja asentaa sen vaikka ohjelmointipaikalla.

Kiitos ja anteeksi.
Viimeksi muokannut makketee päivämäärä To 05.02.2015 22:54, muokattu yhteensä 1 kerran

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: To 05.02.2015 10:55
.
Soita ensin Hevosvoima.commin Anton Murolalle, hän on näitä oikeasti tehnyt, sen jälkeen voit tieten kysyä muiltakin, miten vaan haluat.
Ei tarvi vaihtaa, kun vakioon koteloon sopivan Billett-siipi, muuten normi huolto.
Suurempaa pakosiipeä ei ole olemassakaan, sinne vaan saattaisi mahtua ...
Kaikki toimii, kuten ennekin.
Railpaine anturin vaihtaminen vaatii muutoksen ohjelmasta.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 12.07.2013 16:24
ViestiLähetetty: To 05.02.2015 15:20
Onko tietoa kellään paljonko ko autoja suomessa on? Kyseistä malliahan ei suomen markkinoilla edes ole ollut myynnissä..?
C30 CDI ///AMG

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: To 05.02.2015 18:54
Nik_o kirjoitti:Onko tietoa kellään paljonko ko autoja suomessa on? Kyseistä malliahan ei suomen markkinoilla edes ole ollut myynnissä..?


Suomen lukumääristä ei ole tietoa, mutta mallia on kyllä myyty Suomessa. 2003 hinnaston mukaan farkku maksanut 81.500e, sportcoupe 73.000e ja sedan 79.000e.

Mallia on kaikkiaan valmistettu seuraavasti: farkku 830 kpl, sportcoupe 691 kpl ja sedan 774 kpl.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harraste/kesäkäyttis)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 12.07.2013 16:24
ViestiLähetetty: To 05.02.2015 22:13
Kyselinkin tuikulta ~vuosi sitten josko lisä voimaa omaani saisi... Kuitenkin jäi kiireiden vuoksi toteuttamatta...
Mitä kaikkea ylipäätänsä pitää huomioida/tarkastaa ennen kuin lisätehoja alkaa miettimään?
C30 CDI ///AMG

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio
ViestiLähetetty: To 05.02.2015 22:33
.
Viimeksi muokannut makketee päivämäärä To 05.02.2015 22:50, muokattu yhteensä 2 kertaa

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio
ViestiLähetetty: To 05.02.2015 22:43
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=35&t=76654&p=942594#p942594
Lue tämä myös.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: Pe 25.06.2004 10:53
Paikkakunta: Espoonlahti
ViestiLähetetty: Pe 13.02.2015 22:27
Jukikyy kirjoitti:
Nik_o kirjoitti:Onko tietoa kellään paljonko ko autoja suomessa on? Kyseistä malliahan ei suomen markkinoilla edes ole ollut myynnissä..?


Suomen lukumääristä ei ole tietoa, mutta mallia on kyllä myyty Suomessa. 2003 hinnaston mukaan farkku maksanut 81.500e, sportcoupe 73.000e ja sedan 79.000e.

Mallia on kaikkiaan valmistettu seuraavasti: farkku 830 kpl, sportcoupe 691 kpl ja sedan 774 kpl.


Arvelisin että suomessa olisi noin 35 kpl, lähde ottoauto.de
Suomeen oli myyty 1 farkku ja 1 sport cupee, loput on tuontitavaraa.
Omani toin 2007 jolloin niitä ei vielä ollut kovin montaa
Tuikun viritys ollut useamman vuoden, ei mitään ongelmaa

onko tuosta valmistumäärästä tietoa kuinka paljon niistä oli ns face lift autoja??
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 20.07.2014 20:38
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Su 15.02.2015 20:21
Täältä löytyy kans yks -03 farmari missä Tuikun ohjelma, mukava pirssi kyl ohjelmoinnin jälkeen...eiköhän tässä kevään aikana koiteta mitä löytyy turbon ja suuttimien päivityksen jälkeen löytyy. Jollei jollakin tule palavaa tarvetta ostaa tuo niin pääsis v6 4matikin osto puuhiin 8)
C30 AMG

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19
ViestiLähetetty: Ma 16.02.2015 11:55
Hokke kirjoitti:
Jukikyy kirjoitti:
Nik_o kirjoitti:Onko tietoa kellään paljonko ko autoja suomessa on? Kyseistä malliahan ei suomen markkinoilla edes ole ollut myynnissä..?


Suomen lukumääristä ei ole tietoa, mutta mallia on kyllä myyty Suomessa. 2003 hinnaston mukaan farkku maksanut 81.500e, sportcoupe 73.000e ja sedan 79.000e.

Mallia on kaikkiaan valmistettu seuraavasti: farkku 830 kpl, sportcoupe 691 kpl ja sedan 774 kpl.



onko tuosta valmistumäärästä tietoa kuinka paljon niistä oli ns face lift autoja??



Minulla ei ole. Lähde https://mercedes-benz-publicarchive.com/marsPublic/en/instance/ko/Mercedes-Benz-since-1946.xhtml?oid=4491
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harraste/kesäkäyttis)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Ma 14.09.2015 15:07
paljonko porukalla kestää 0-200km/h 300hp lastulla? omalla lastutetulla kestää 27s mikä on mielestäni liian kauan kun vertaa 224hp v6 niin se kiihtyy samaan aikaan mutta 306hp bensa kiihtyy 21s:

https://www.youtube.com/watch?v=T9TfI-rhDnM
https://www.youtube.com/watch?v=Q0_N37Yb02A

olen vaihtanut ilmamassamittarin ja infrapunamittarilla mitannut coolerin pumpun toiminnan ilman pumppua cooleri oli 80C pumppu päällä 40C pitkän kiihdytyksen jälkeen.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ma 14.09.2015 17:31
.
Siinä on vakiona 230hv.
Jos kaikki pelaa, eikä savuta ja kiihtyy kun vakio auto, niin oliskohan se nyt sitten vakio.
Eikö tuo sinun testaamisesi sitä meinaa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Ma 14.09.2015 17:33
puhuin siitä autosta josta eilen lähetin sähköpostia. sanoit lastuttaneesi sen. ja kyllä se paikaltaan kiihdyttäes nokipilen lykkää. näkeekö sun tekemän lastun jostakin esim. oletko nostanut kierroksia vakiosta?

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ti 15.09.2015 07:59
.
Siitä oli jo monta vuotta.
Tähän väliin se on keritty jo monta kertaa imuroimaan ja kopioimaan, sorkkimaankin ja vaikka vakioksi päivittämään.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Ti 15.09.2015 13:04
eikai se pitäisi imuroimisella ja kopioimisella miksikään mennä? mikä on seinäjoelta lähin penkillinen lastutuspaikka josta saa sun softia?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1286
Liittynyt: Ti 13.07.2004 14:38
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ti 15.09.2015 13:16
Vaasassa ainakin on.Laitoin YV:tä.
Penkki on mutta se on sulle, ei autolle.
S205 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: Pe 25.06.2004 10:53
Paikkakunta: Espoonlahti
ViestiLähetetty: Ti 15.09.2015 21:40
teemu5566 kirjoitti:paljonko porukalla kestää 0-200km/h 300hp lastulla? omalla lastutetulla kestää 27s mikä on mielestäni liian kauan kun vertaa 224hp v6 niin se kiihtyy samaan aikaan mutta 306hp bensa kiihtyy 21s:

https://www.youtube.com/watch?v=T9TfI-rhDnM
https://www.youtube.com/watch?v=Q0_N37Yb02A

olen vaihtanut ilmamassamittarin ja infrapunamittarilla mitannut coolerin pumpun toiminnan ilman pumppua cooleri oli 80C pumppu päällä 40C pitkän kiihdytyksen jälkeen.


mutulla sanottuna voi pitää paikkansa, nelonen on välitetty aika pitkäsi, niin kuin vitonenkin.
kiihtyy rivakasti sinne 150-180 kmh mutta sitten kiihtyminen hidastuu
seisova maili meni 220
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Ke 16.09.2015 14:52
oli siinä 281hp.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ke 16.09.2015 22:38
.
Kyllä sinä olit oikeassa, ihan paras terävyys varmaan nyt puuttuu, vähän pitäis olla enemmän tehoa.
Kato nyt vaikka suuttimet ensin sillä lailla läpi, että onhan kaikki varmaan saman numeroisia ja onhan laatikkoon edes joskus vaihdettu öljyt, sekin vähän hukkaa tehoa, jos laatikko (turbiini) luistaa ylimääräistä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: To 17.09.2015 09:04
suuttimet oli samat, öljyt vaihdettu 45tkm sitten. kulutuskin 10-11l luokkaa sekalaises todellista.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Ke 30.09.2015 19:31
mistähän johtuu pakoputken naksunta normaaliajon jälkeen? liittyiskö tuohon suht suureen kulutukseen?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1286
Liittynyt: Ti 13.07.2004 14:38
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Pe 02.10.2015 10:24
Naksuminen on normaalia. Onko autossa DPF vielä aktivoituna ? Kun poltto päällä niin naksuu selvemmin kun on käynyt kuumana polton jäljiltä.
S205 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Pe 02.10.2015 10:27
Eikai nois ole dpf:ää?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 766
Liittynyt: Ti 23.10.2007 12:20
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Pe 02.10.2015 18:23
Ei ole!
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Ma 25.01.2016 22:07
Onko kukaan vielä asentanut uudet suuttimet ja kompurasiiven? Kiinnostaisi minkälaisiin lukemiin on päästy. Voiko ne vaihtaa itte ja sitte tuoda säädettäväksi vai pitääkö suuttimien vaihdon yhteydessä tehdä ohjelmaan jotakin?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio
ViestiLähetetty: Ma 25.01.2016 22:55
teemu5566 kirjoitti:Onko kukaan vielä asentanut uudet suuttimet ja kompurasiiven? Kiinnostaisi minkälaisiin lukemiin on päästy. Voiko ne vaihtaa itte ja sitte tuoda säädettäväksi vai pitääkö suuttimien vaihdon yhteydessä tehdä ohjelmaan jotakin?


Mulla on Bosio PowerPlus -suutinkärjet ja billet kompura. En ole vielä käynyt tällä paketilla penkissä.
Keväällä voisi käydä.
Seuraava

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: mese95 ja 5 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi