722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ti 15.04.2008 15:16
ViestiLähetetty: Su 10.07.2016 09:11
-
Viimeksi muokannut Eetyzk päivämäärä Ti 21.02.2017 23:30, muokattu yhteensä 2 kertaa

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 08.01.2013 18:01
Paikkakunta: Seinäjoki
ViestiLähetetty: Su 10.07.2016 21:01
Eetyzk kirjoitti:
Aleksiyy kirjoitti:Semmonen tietty on huomioitavaa, että cdi koneissa vnt ahtimella tulee vääntö pirusti alempaa mukaan kun esikammiossa "ämpäriholsetilla". Jollei tuo kestä tuommosenaan, niin laitetaan kestämään.


Serkku kävi ny penkissä 606:lla.
Tuloksena:
619hp/4500rpm
1000nm/4100rpm

Lootana tosiaan 722.608 (606:n perästä) ihan vahvistamattomana (5vuotta) ja vieläkin vaihtaa lipsumatta On kyllä hinta/laatusuhde kohilla. :)

Einy tosiaan cdi:n alavääntöjä oo, mutta on kyllä hyvä loota.

Komiasti näytti rokkaavan miitissä. Monelle tuotti ihmetystä se muokkaamaton 606 turbon imusarja :lol:
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää

Entisiä piisaa
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1036
Liittynyt: Ma 20.04.2009 21:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
ViestiLähetetty: Ma 11.07.2016 14:30
Eetyzk kirjoitti:
Aleksiyy kirjoitti:Semmonen tietty on huomioitavaa, että cdi koneissa vnt ahtimella tulee vääntö pirusti alempaa mukaan kun esikammiossa "ämpäriholsetilla". Jollei tuo kestä tuommosenaan, niin laitetaan kestämään.


Serkku kävi ny penkissä 606:lla.
Tuloksena:
619hp/4500rpm
1000nm/4100rpm

Lootana tosiaan 722.608 (606:n perästä) ihan vahvistamattomana (5vuotta) ja vieläkin vaihtaa lipsumatta On kyllä hinta/laatusuhde kohilla. :)

Einy tosiaan cdi:n alavääntöjä oo, mutta on kyllä hyvä loota.

Pakko olla joku vaihtanu väykkyyn jo toisen laatikon, tai ainaki julmasti vahvistetun. Tuo 330 kun ei kestä varmasti 1000nm vääntöä avaamatta jos sittenkään, tai sitten on erittäin optimistinen penkki :D
It's hard to be a mersumies...

w211 320cdi -04
W114 V8 sbc

Ex:
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 15.12.2015 07:12
ViestiLähetetty: Ma 11.07.2016 16:16
Mistä tiedät kyseisen laatikon tehon- ja väännön kestävyyden ? Onko paljonkin kokemuksia ?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 08.01.2013 18:01
Paikkakunta: Seinäjoki
ViestiLähetetty: Ma 11.07.2016 18:02
Kummeli kirjoitti:
Eetyzk kirjoitti:
Aleksiyy kirjoitti:Semmonen tietty on huomioitavaa, että cdi koneissa vnt ahtimella tulee vääntö pirusti alempaa mukaan kun esikammiossa "ämpäriholsetilla". Jollei tuo kestä tuommosenaan, niin laitetaan kestämään.


Serkku kävi ny penkissä 606:lla.
Tuloksena:
619hp/4500rpm
1000nm/4100rpm

Lootana tosiaan 722.608 (606:n perästä) ihan vahvistamattomana (5vuotta) ja vieläkin vaihtaa lipsumatta On kyllä hinta/laatusuhde kohilla. :)

Einy tosiaan cdi:n alavääntöjä oo, mutta on kyllä hyvä loota.

Pakko olla joku vaihtanu väykkyyn jo toisen laatikon, tai ainaki julmasti vahvistetun. Tuo 330 kun ei kestä varmasti 1000nm vääntöä avaamatta jos sittenkään, tai sitten on erittäin optimistinen penkki :D

Eihän kukaan varsinaisesti ole koeponnistanu ennemmin tuota lootaa, ja ohjauksissakin on varmasti eroja. Se mitä paperilla lukee ei todellisuudessa todista mitään kestosta.
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää

Entisiä piisaa
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1036
Liittynyt: Ma 20.04.2009 21:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
ViestiLähetetty: Ma 11.07.2016 22:50
Bestec kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:
Eetyzk kirjoitti:
Aleksiyy kirjoitti:Semmonen tietty on huomioitavaa, että cdi koneissa vnt ahtimella tulee vääntö pirusti alempaa mukaan kun esikammiossa "ämpäriholsetilla". Jollei tuo kestä tuommosenaan, niin laitetaan kestämään.


Serkku kävi ny penkissä 606:lla.
Tuloksena:
619hp/4500rpm
1000nm/4100rpm

Lootana tosiaan 722.608 (606:n perästä) ihan vahvistamattomana (5vuotta) ja vieläkin vaihtaa lipsumatta On kyllä hinta/laatusuhde kohilla. :)

Einy tosiaan cdi:n alavääntöjä oo, mutta on kyllä hyvä loota.

Pakko olla joku vaihtanu väykkyyn jo toisen laatikon, tai ainaki julmasti vahvistetun. Tuo 330 kun ei kestä varmasti 1000nm vääntöä avaamatta jos sittenkään, tai sitten on erittäin optimistinen penkki :D

Eihän kukaan varsinaisesti ole koeponnistanu ennemmin tuota lootaa, ja ohjauksissakin on varmasti eroja. Se mitä paperilla lukee ei todellisuudessa todista mitään kestosta.

Sen mitä mää ymmärrän, niin on jo 2010 ku nuita alettu täälläpäin rassailee, ja on koeponnistettu :D Toki kaikki kun ei oo täällä foorumilla huutelemassa... Niitä taustoja vasten vaan, kun 580 lootaa on ajettu niin hullulta tuntuu että avaamattomana tuo 330 tuota 1knm kestäis, ja kysyms ei ole edes kerrasta, vaan siitä että se ei edes ota sitä vääntöö vastaan, yhtään ainutta kertaa. Toki, meillä saattanu olla aina huonot laatikot, ja tuo on saattanu olla tuurilla todella hyvä. Mutta, silti epäilen että on käyny pajalla jossain vaiheessa ja lukkorengasuria sorvailtu sun muuta hipostelua. :ugeek:
It's hard to be a mersumies...

w211 320cdi -04
W114 V8 sbc

Ex:
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 15.12.2015 07:12
ViestiLähetetty: Ti 12.07.2016 09:17
Aika yksinkertaisilla toimenpiteillä kyseinen automaattilaatikko saadaan kestämään kovaakin kuormitusta lisäämällä/säätämällä maksimipaineet sen minkä pumppu tuottaa.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1036
Liittynyt: Ma 20.04.2009 21:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
ViestiLähetetty: Ti 12.07.2016 17:43
tuura kirjoitti:Aika yksinkertaisilla toimenpiteillä kyseinen automaattilaatikko saadaan kestämään kovaakin kuormitusta lisäämällä/säätämällä maksimipaineet sen minkä pumppu tuottaa.

Jos haluttais saivarrella nii sanoisin että ö-pumppu ei koskaan tuota painetta, vaan pelkkää tilavuusvirtaa ja pumpun jälkeinen putkisto/kanavisto määrää vastuksellaan paineen, mutta eihän saivartelua kukaan jaksa...

-> Asiaan, eli, on joo mahollista nostaa painetta joillain konsteilla, mutta tuolla ö-pumpulla ei hirveitä paineita kyllä aikaseks saa... Ennemmin lähtisin suoraa 580 pohjalle :roll:

Ei mopolla mahottomia.
It's hard to be a mersumies...

w211 320cdi -04
W114 V8 sbc

Ex:
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 15.12.2015 07:12
ViestiLähetetty: Ti 12.07.2016 19:52
Kummeli kirjoitti:
tuura kirjoitti:Aika yksinkertaisilla toimenpiteillä kyseinen automaattilaatikko saadaan kestämään kovaakin kuormitusta lisäämällä/säätämällä maksimipaineet sen minkä pumppu tuottaa.

Jos haluttais saivarrella nii sanoisin että ö-pumppu ei koskaan tuota painetta, vaan pelkkää tilavuusvirtaa ja pumpun jälkeinen putkisto/kanavisto määrää vastuksellaan paineen, mutta eihän saivartelua kukaan jaksa...

-> Asiaan, eli, on joo mahollista nostaa painetta joillain konsteilla, mutta tuolla ö-pumpulla ei hirveitä paineita kyllä aikaseks saa... Ennemmin lähtisin suoraa 580 pohjalle :roll:

Ei mopolla mahottomia.


Öljypumpuilla on aina paine-ero ja tilavuusvirta.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1036
Liittynyt: Ma 20.04.2009 21:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
ViestiLähetetty: Ti 12.07.2016 22:04
tuura kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:
tuura kirjoitti:Aika yksinkertaisilla toimenpiteillä kyseinen automaattilaatikko saadaan kestämään kovaakin kuormitusta lisäämällä/säätämällä maksimipaineet sen minkä pumppu tuottaa.

Jos haluttais saivarrella nii sanoisin että ö-pumppu ei koskaan tuota painetta, vaan pelkkää tilavuusvirtaa ja pumpun jälkeinen putkisto/kanavisto määrää vastuksellaan paineen, mutta eihän saivartelua kukaan jaksa...

-> Asiaan, eli, on joo mahollista nostaa painetta joillain konsteilla, mutta tuolla ö-pumpulla ei hirveitä paineita kyllä aikaseks saa... Ennemmin lähtisin suoraa 580 pohjalle :roll:

Ei mopolla mahottomia.


Öljypumpuilla on aina paine-ero ja tilavuusvirta.

Juu ja ei. Pumppu tuottaa tilavuusvirtaa, mutta sen tuottama paine on pelkästään virtausvastuksista koostuva suure, joko sisänen tai ulkoinen. Mutta tän voi jättää tähän nii ei mee OT:ksi liikaa :D
It's hard to be a mersumies...

w211 320cdi -04
W114 V8 sbc

Ex:
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ti 15.04.2008 15:16
ViestiLähetetty: To 14.07.2016 13:03
-
Viimeksi muokannut Eetyzk päivämäärä Ti 21.02.2017 23:30, muokattu yhteensä 2 kertaa
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3476
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: To 14.07.2016 20:56
Eetyzk kirjoitti:...Toisilla ohjaimilla 722.608 ei pidä yhtään (300hp jo lipsuu) ja toisilla ohjaimilla tosiaan pitelee sen kilonyyttonin ja 600hp...
Tarkoitat vissiin meganyyttonin (1 MNm = 1000 kNm).

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Kuljetin 309D 602.417
Käyttöauto C180 203.035, edellinen C200 202.020

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 14.07.2016 22:41
Paikkakunta: Seinäjoki
ViestiLähetetty: To 14.07.2016 22:44
tomant kirjoitti:
Eetyzk kirjoitti:...Toisilla ohjaimilla 722.608 ei pidä yhtään (300hp jo lipsuu) ja toisilla ohjaimilla tosiaan pitelee sen kilonyyttonin ja 600hp...
Tarkoitat vissiin meganyyttonin (1 MNm = 1000 kNm).

tomant


Veikkaisin että ihan kilonyyttoni on ihan 1kNm eli 1000Nm kuitenkin :)
w201 2.5 turboD tomaatti -88
ex. w201 2.3E -91

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 14.07.2016 22:41
Paikkakunta: Seinäjoki
ViestiLähetetty: To 14.07.2016 23:31
Eetyzk kirjoitti:
Serkku kävi ny penkissä 606:lla.
Tuloksena:
619hp/4500rpm
1000nm/4100rpm

Lootana tosiaan 722.608 (606:n perästä) ihan vahvistamattomana (5vuotta) ja vieläkin vaihtaa lipsumatta On kyllä hinta/laatusuhde kohilla. :)

Einy tosiaan cdi:n alavääntöjä oo, mutta on kyllä hyvä loota.


Kyseisellä mercedeksellä pääsin ajamaan viime lauantaina niin ei nuo ainakaan kovin kaukana nuo arvot tuntunut olevan. Ahtoja tienpäällä vielä vähän enemmän ku penkissä.
w201 2.5 turboD tomaatti -88
ex. w201 2.3E -91

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ti 15.04.2008 15:16
ViestiLähetetty: Pe 15.07.2016 07:57
-
Viimeksi muokannut Eetyzk päivämäärä Ti 21.02.2017 23:30, muokattu yhteensä 2 kertaa
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3476
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: Pe 15.07.2016 10:12
Juu, totta puhut, kyllä tuo kilonyyttoni (1 kNm = 1000 Nm) taitaa riittää ,-) Sekoittui mielessäni nuo newtonmetrit ja kilowatit, kun tehokkaammissa kilpureissa on tehoja tuhansia hevosvoimia eli megawattiluokkaa (omassa vain noin 0,2 MW).

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Kuljetin 309D 602.417
Käyttöauto C180 203.035, edellinen C200 202.020

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 05.04.2009 19:03
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa
ViestiLähetetty: Su 17.07.2016 16:09
Ja sen oon kyllä huomannu mitä oon ajellu eri ohjauspurkeilla. (Vakio + 3 eri aftermarketilla)
Niin on kyllä aivan järkyttävät erot niiden pitokyvyssä. Toisilla ohjaimilla 722.608 ei pidä yhtään (300hp jo lipsuu) ja toisilla ohjaimilla tosiaan pitelee sen kilonyyttonin ja 600hp. :shh:
Noista vaihtoehdoista sillä kotimaisen ”nyrkkipajan” tekeleellä tuntuu pitävän parhaiten. (Mikä myös KO. autossa on kiinni)

Olen kans siirtymässä 722.6 laatikkoon kun se joskus Suomeen tulee. Mikä on tämä Suomalainen nyrkkipajan tekele ohjain?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 15:00
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ke 10.08.2016 18:18
Ihan uteliaisuudesta kysymys, piirtääkös tämä 1kNm auto kuinka ilosesti 250km/h vauhdista pelkällä kaasulla?
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4251
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ke 10.08.2016 22:13
.
Se on kyllä sitten sen kuskin viimmeinen piirustus ...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ti 15.04.2008 15:16
ViestiLähetetty: Ke 31.08.2016 14:56
-
Viimeksi muokannut Eetyzk päivämäärä Ti 21.02.2017 23:29, muokattu yhteensä 3 kertaa
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 15:00
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Pe 09.09.2016 08:44
Eetyzk kirjoitti:Tuolla automaatilla pelkällä kaasulla piirrustaminen loppuu johnain 130-140 km/h kohdilla. (Jos suoraa ajaa)

Tämä kertookin aika paljon todellisesta teho/vääntö reservistä ;-)
Se on vaan sellanen homma että jos oikesti olis tuo 1000Nm vääntöä tarjolla niin ilosesti irtoaa kaasusta vielä 200 jälkeen :clap:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 19.01.2011 13:22
ViestiLähetetty: Pe 09.09.2016 11:49
Allu D. kirjoitti:
Eetyzk kirjoitti:Tuolla automaatilla pelkällä kaasulla piirrustaminen loppuu johnain 130-140 km/h kohdilla. (Jos suoraa ajaa)

Tämä kertookin aika paljon todellisesta teho/vääntö reservistä ;-)
Se on vaan sellanen homma että jos oikesti olis tuo 1000Nm vääntöä tarjolla niin ilosesti irtoaa kaasusta vielä 200 jälkeen :clap:


:roll: :lol: Kaikkia sitä kuulee ku vanhaksi ellää, tämä oli vissiin vitsillä kirjotettu :lol: Mahtaa riippua aika monesta tekiästä miten se perä irtoilee 200 jälkeen.....

Mersumies
Mersumies
Viestit: 772
Liittynyt: Ti 23.10.2007 12:20
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Pe 09.09.2016 12:22
Ei kai se vitsillä, mutta tais pojilla tulla yläkierroksillakin vielä toista tonkkosta..?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ti 15.04.2008 15:16
ViestiLähetetty: Pe 09.09.2016 15:28
-
Viimeksi muokannut Eetyzk päivämäärä Ti 21.02.2017 23:29, muokattu yhteensä 3 kertaa

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 14.07.2016 22:41
Paikkakunta: Seinäjoki
ViestiLähetetty: Pe 09.09.2016 16:39
Taitaa ne hevosvoimat vielä nykypäivänäkin olla se määräävä tekijä siihen kuinka auto liikkuu. Varmaan kilonyyttoni supralla jauhaakin iloisesti isommastaki vauhdista, mutta siellä taitaa olla hevosvoimiakin se kilo?
w201 2.5 turboD tomaatti -88
ex. w201 2.3E -91
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia
ViestiLähetetty: Pe 09.09.2016 20:53
onkos toi 722.695 laatikko sitten "pieni" malli. kun oli se luokitus vissiin W5A330. kun olis tossa tallissa w203 200 kompurasta purettu että kannattaako edes miettiä viritys käyttöön?
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 17.06.2012 19:04
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: La 10.09.2016 10:25
Wilperi kirjoitti:Taitaa ne hevosvoimat vielä nykypäivänäkin olla se määräävä tekijä siihen kuinka auto liikkuu. Varmaan kilonyyttoni supralla jauhaakin iloisesti isommastaki vauhdista, mutta siellä taitaa olla hevosvoimiakin se kilo?


Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Eihän se kerro mitään että on 1000nm. Kerrottaisiin edes millä kierroksilla. Ja tehonhan saa siitä samalla selville.

Saahan monestakin nykypäivän isosta dieselistä sen 800nm jo pelkällä ohjelmoinnilla. Eikä nekään sudi edes sataseen kun ovat alavääntökoneita. Esim bmw 535 ohjelmoituna 400hp/800nm. Liukkaasti liikkuu silti.

Menee kyllä jo pahasti ohi aiheen :D
Audi S2
MB s124 om605

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ti 15.04.2008 15:16
ViestiLähetetty: Ma 12.09.2016 11:56
-
Viimeksi muokannut Eetyzk päivämäärä Ti 21.02.2017 23:29, muokattu yhteensä 2 kertaa
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 17.06.2012 19:04
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ma 12.09.2016 14:08
Eetyzk kirjoitti:
mik4-- kirjoitti:Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Eihän se kerro mitään että on 1000nm. Kerrottaisiin edes millä kierroksilla. Ja tehonhan saa siitä samalla selville.

Saahan monestakin nykypäivän isosta dieselistä sen 800nm jo pelkällä ohjelmoinnilla. Eikä nekään sudi edes sataseen kun ovat alavääntökoneita. Esim bmw 535 ohjelmoituna 400hp/800nm. Liukkaasti liikkuu silti.

Menee kyllä jo pahasti ohi aiheen :D

Menee pahasti OT:n puolelle, mutta tuolla ylhäällä se penkkilappu on esillä, että ei tarvi ees mitään laskeskella, kun katsoo siitä nyyttonit ja tehot. :wave:


Meinasin näille "1000nm sutii 200km/h" asti kavereille. :D
Audi S2
MB s124 om605

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 25.03.2015 18:31
ViestiLähetetty: Ma 27.02.2017 16:52
Mikä laatikko ois vaivattomin laittaan vm 2000 (C-koppa) om605 koneen perään, laatikkona taitaa olla tällä hetkellä 722.5 sähköohjattu laatikko?
Tarkoitus ois päivittää pumppu 7mm ja vähän ahdinkopuolta päivittää. tarkoitus ois jonnekki 350kaakin huiteille päästä.
Passaako tämä 722.6 loota suoraan paikalleen kaikkine sähköliittimineenkin?
Eli loota ois kattelussa joka kestäisi nuo tehot ja passaisi mahd. pienillä muutoksilla. :roll:
EdellinenSeuraava

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot], Samikoo ja 2 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi