722.6+om603turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
ja.t@luukku.com
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 18.05.2015 22:49

722.6+om603turbo

Viesti Kirjoittaja ja.t@luukku.com »

eli käykö e220 mersun 722.6 laatikko suoraan kiinni farmari w124 om603turboon vai pitääkö laatikon kiiunnikkeitä muokkailla? mersussa tällä hetkellä 722.3 laatikko
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 722.6+om603turbo

Viesti Kirjoittaja pera8x »

taitaa käydä. siä korissahan on jengat monelle eri pituselle lootalle. siis tarkotan sitä mikä tukee laatikkoa takapäästään, mikä on kiinni korissa. niin sille on siirtomahdollisuudet eri pitusten lootien mukaan. uskoisin, että myös toikin loota taitaa mennä aika heittämällä tuonne. varmaksi en kyllä mene sanomaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 722.6+om603turbo

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

koneeseen käy suoraa ja on samanpituinen mitä 722.3. takapään kannake on sitten erillainen eli sen joutuu itse jotenkin rakentamaan.
juuso h
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 11.02.2005 20:11
Paikkakunta: kuopio

Re: 722.6+om603turbo

Viesti Kirjoittaja juuso h »

lainataampa vanhaa aihetta... tällä hetkellä 30tdt;ssä luistava 722.3 aski ja miettinyt että oisko järkevämpi vahvistaa nykyistä laatikkoa vai laittaa 722.6 laatikko esim 270;stä tosin siihen joutuu sen ohjaimen yms sit näpräileen että hintaahan sillekkin tulee vaikka ite laatikot näyttäs suht. edullisia olevan
Lillsunde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ti 09.10.2012 13:07
Paikkakunta: Kokkola

Re: 722.6+om603turbo

Viesti Kirjoittaja Lillsunde »

juuso h kirjoitti:lainataampa vanhaa aihetta... tällä hetkellä 30tdt;ssä luistava 722.3 aski ja miettinyt että oisko järkevämpi vahvistaa nykyistä laatikkoa vai laittaa 722.6 laatikko esim 270;stä tosin siihen joutuu sen ohjaimen yms sit näpräileen että hintaahan sillekkin tulee vaikka ite laatikot näyttäs suht. edullisia olevan
Itsellä on ollut vahvistettu 722.3 vanhassa ST:ssä ja kyllä sanoisin että laita suoraan 722.6 jos haluat että käyttömukavuus säilyy. Itseä ainakin ärsytti se että vaihtoi turhan kovaa melkein aina jos ajeli rauhallisesti kaupungissa. Samalla saat 5 vaihdetta ja pidemmät välitykset mikä sopii minun mielestä käyttöautoon paremmin. 5 vaihteen välitys on 0.83 (722.3:ssa 4 vaihde on 1.0).

Nykyiseen mersuun tulee 722.6 270cdi mersusta ja kaveri tekee ohjaimen sille :)
S211 280CDI Sport -06
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
juuso h
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 11.02.2005 20:11
Paikkakunta: kuopio

Re: 722.6+om603turbo

Viesti Kirjoittaja juuso h »

joo tuli hankittua tuollainen 722.6 ja se onkin jo asennettuna autoon.. bemarin keppi ja pcs ohjain...jotenkin ei tuo ohjain minua miellytä... liekkö johtuu ohjelmasta joka nyt siinä sisällä mut lähtee todella usein 2 liikkelle.. välillä ku lähtee nii kiihdytyksessä tuuppaa ykkösen silmään vaikka eka lähtee kakkosella...vähän harmittaa myös ku ei nopeusmittaria/matkamittari toimi...ja ei ole pcs vaihde tietoa..
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 722.6+om603turbo

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Jos autossa on vakionopeudensäädin ja aski vaihtuu piste kutoseen niin mistä pulssitus saadaan hoidettua vakkarille?
Kyselee jos joskus sattuu innostumaan askivaihtoon :)
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: 722.6+om603turbo

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Jari Ke kirjoitti:Jos autossa on vakionopeudensäädin ja aski vaihtuu piste kutoseen niin mistä pulssitus saadaan hoidettua vakkarille?
Kyselee jos joskus sattuu innostumaan askivaihtoon :)
Eikö sen saisi vaikka niin, että karttaanin laipasta anturi lukemaan ja jos signaalia pitää muutella vakkarille sopivaksi niin dakota digitalin sgi5e siihen väliin. Ainakin samalla systeemillä mulla toimii 126:sta varastettu nopeusmittari, niin miksei vakkarikin. :mrgreen:
juuso h
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 11.02.2005 20:11
Paikkakunta: kuopio

Re: 722.6+om603turbo

Viesti Kirjoittaja juuso h »

ilmeisesti sulla on 124 se 126 nopeusmittari.... onko millanen operaatio saaha toimimaan itellä ollu vasta mietintä asteella se ... tai siis se mittarin vaihto... tuossa pcs:n boksissa on se nopeuden ulostulosignaali kans...
Näksä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 25.01.2012 19:11

Re: 722.6+om603turbo

Viesti Kirjoittaja Näksä »

W126 nopeusmittari sopii pienellä viilailulla w124 mittarin paikalle. PCS:stä saa suoraan yhestä pinnistä nopeustiedon, jota pystyy säätään ohjelmasta, olisko ollu 9 pinni. Sieltä vedetään johto w126 mittarille, muistaakseni 5 pinniin ja maa ja +12v 3 ja 7 pinneihin. W126 saa nopeustiedon vakkarille samanlailla kun w124, eli mittariston taakse pyöreeseen liittimeen kelta-vihree johto kiinni. Helppoo ja halpaa eikä tarvi kikkailla minkään dakotan palikoitten kans.
juuso h
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 11.02.2005 20:11
Paikkakunta: kuopio

Re: 722.6+om603turbo

Viesti Kirjoittaja juuso h »

kiitos tiedoista tämä helpottaa omaa projektia kun alkaa jatkamaan sen kanssa...
Vastaa Viestiin