OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
On tuossa kunnostettavana S123-farkkumersu alkuperäisellä OM617A-turbo-koneella. Turbo näyttää alkuperäiseltä Garretilta mutta en ole satavarma asiasta.
Tavoite olisi about 200 heppaa. Mikä olisi sopiva bolt-on turbo tähän niin ettei tarvitsisi downpipea eikä pakosarjaa muuttaa mitenkään?
Tavoite olisi about 200 heppaa. Mikä olisi sopiva bolt-on turbo tähän niin ettei tarvitsisi downpipea eikä pakosarjaa muuttaa mitenkään?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
HX35 Holsetti.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
Onko tuo Holosetti ainut mitä voi käyttää , eikö tuo ole aika suuri 200hv koneelle perus käyttikseen ja vähä kalliskin.
Joku edullinen vaihtoehto jos laitan 7mm pumppu pelkästään .
Joku edullinen vaihtoehto jos laitan 7mm pumppu pelkästään .
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
Laittaako kaikki tämän Holsetin vai eikö kukaan ole testannut mitään muuta
Alkuperäinen pakosarja tulisi käyttöön joten T3 laippa .
Nyt on kone irti joten menisi samalla ahtimen vaihto .
Alkuperäinen pakosarja tulisi käyttöön joten T3 laippa .
Nyt on kone irti joten menisi samalla ahtimen vaihto .
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
Mulla on itellä 6mm pumppu ja hx30w holsetti. Toimii hienosti ja tehoa 168hv ja 337nm. Lukemat on melko vaatimattomia mutta voima tulee pienillä kierroksilla ja se riittää liikuttamaan autoa niin ettei sillä jalkoihin jää. Holsetin valitsin turboksi siksi että se nyt sattui olemaan helposti saatavilla ja siksi että tuossa pikku holsetissakin on samat jykevät sisuskalut kuin isommissakin ja 360 asteinen painelaakerointi joten se kestää varmasti pitkään normaali käytössä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
Tuollainen merkintä on tällä hetkellä olevassa ahtimessa , imupuoli oli 38,2mm ja pako 50,4 .
Tänään sain käyntiin omatekemällä 7mm pumpulla , saa nähdä sitten ajossa mutta muuten käy nätisti ja herkkä kierroksiin
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
Mun pikkuholsetissa on kompura eli imu 40,2mm ja turbiini eli pako 52mm eli hyvin lähelle samankokoinen kuin mun turbo. Minkä kokoinen pakopesä tuossa garretissa on? Mun holsetissa on pieni nro 6 pesä, yhtään yli noiden tehojen mitä omasa autossa on ei kannata sillä yrittää.
auto w123 200D/300DT vm, -81
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
Tanään koe ajo 7mm pumpulla no joo parempi kuin ennen , kuitenkin tuntuu etten anna ruokaa kunnolla .
Mikä näitten suuttimien kohtalo minne asti riittää ja en löydä suutin luetteloa mistään missä näkyisi koko / ruiskutus määrät.
Pitääköhän syöttöä lisätä vielä erikseen .
Ahdin kaupoille täytyy mennä kovin nopeasti 1bar mutta tippuukin melkein yhtä nopeasti , jotenkin määrä ei riitä.
Kuitenkin teho hinta suhde ok kun itse väänsin pumpun .
Mikä näitten suuttimien kohtalo minne asti riittää ja en löydä suutin luetteloa mistään missä näkyisi koko / ruiskutus määrät.
Pitääköhän syöttöä lisätä vielä erikseen .
Ahdin kaupoille täytyy mennä kovin nopeasti 1bar mutta tippuukin melkein yhtä nopeasti , jotenkin määrä ei riitä.
Kuitenkin teho hinta suhde ok kun itse väänsin pumpun .
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
Suuttimista ei lopu kapasiteetti kesken. Syöttöä vaan reilusti lisää niin alkaa tehoakin tulemaan.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
Alkoi tuo hx30w kiinnostamaan. Kiinan ebayssä aliexpress.com myynnissä useammalta tuottajalta hx30w kloonia. Mikähän näistä olisi bolt-on?
http://www.aliexpress.com/wholesale?cat ... Text=Hx30w" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aliexpress.com/wholesale?cat ... Text=Hx30w" onclick="window.open(this.href);return false;
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
Mitään nuista ei kannata ostaa. Ihtellä meni akseli kieroon kopiosta, on pehmeämpää materiaalia kuin oikeassa. Ostin omaani holsetin oman keskiön, pesät on kopiosta mutta ne on tuntuneet kestävän. Ehkä se vaan niin on ettei mitään pyörivää pitäis kiinasta ostaa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
Pitkästä aikaa nipussa kone ,, laitoin kuitenkin sen kiina ahtimen GT35 ja vesi coolerin .
Ei vielä kauheasti kokemusta mutta säädin vielä summissa 2kierr syöttöä ja nyt ruokaa saa ja voimaa on , pitää varmaan tehdä savutuksen esto vielä.
Kovin on kierros herkkä
Ei vielä kauheasti kokemusta mutta säädin vielä summissa 2kierr syöttöä ja nyt ruokaa saa ja voimaa on , pitää varmaan tehdä savutuksen esto vielä.
Kovin on kierros herkkä
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
Tuosta ahtopaineesta , tällähetkellä vähän alle 1 bar . Kärsiikö hieman tuolla kiina ahtimella nostaa vai hajoaakohan heti. Muuten toimii ja vetää on mutta savuttaa kun antaa täyden kaasun.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: OM617A mikä sopiva bolt-on turbo?
Pari kiloa vaan ahtoa sillä se 617 herää henkiin. Savu kuuluu asiaan kaasu pohjassa ja muutenkin.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!