W210 220cdi cooleri probleemaa.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

Kyseessä siis aj tech ohjelmoitu 220cdi manuaali, ahtoletku irtosi coolerista kuskinpuolen päätystä eikä meinaa pysyä millään kiinni.
Pitääkö uusia muuta kuin se tingentangeli millä letku lukitaan cooleriin?
Edittiä. Vai vaihtasko koko coolerin pikkukiinalaiseen, käsittääkseni vakio kuuleri ei ole mikään hyvä ratkasu ohjelmoidussa moottorissa?
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

Joo laittelin lemmareila kiini, pellaa
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
|parsakaali|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
Paikkakunta: Kajaani

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

Vakio kenno riittää ihan hyvin kyseisille tehoille. Oliko murtunut siitä pannan juuresta se muovi?
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

|parsakaali| kirjoitti:Vakio kenno riittää ihan hyvin kyseisille tehoille. Oliko murtunut siitä pannan juuresta se muovi?
Ei kyllä se aivan ehjältä näytti, laittelin lemmarit sillälailla, että painaa vain sitä lukitus rautahässäkkää niihin koloihin ettei pääse napsahtaan auki ja letku pääse irti.
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

Onko muuten näissä manuaalivaihteisissa cdi-moottoreissa imusarjan läppiä? ihmettelin ko kaasupolkimessa on "kickdown" nappi?? onko sillä jotaki tekemistä läppien kans? Eli kun polkimen painaa pohjaan niin että nappi napsahtaa niin onko läpät silloin auki, jos semmoset nyt löytyy
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kjj kirjoitti:Onko muuten näissä manuaalivaihteisissa cdi-moottoreissa imusarjan läppiä? ihmettelin ko kaasupolkimessa on "kickdown" nappi?? onko sillä jotaki tekemistä läppien kans? Eli kun polkimen painaa pohjaan niin että nappi napsahtaa niin onko läpät silloin auki, jos semmoset nyt löytyy
Manuaaali/Automaati niin ei vaikutusta läppien olemassa oloon samoin sillä nappulalla ei tuomoista vaikutusta läppien asentoon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

CDI203 kirjoitti:
kjj kirjoitti:Onko muuten näissä manuaalivaihteisissa cdi-moottoreissa imusarjan läppiä? ihmettelin ko kaasupolkimessa on "kickdown" nappi?? onko sillä jotaki tekemistä läppien kans? Eli kun polkimen painaa pohjaan niin että nappi napsahtaa niin onko läpät silloin auki, jos semmoset nyt löytyy
Manuaaali/Automaati niin ei vaikutusta läppien olemassa oloon samoin sillä nappulalla ei tuomoista vaikutusta läppien asentoon
Mikä virka koko nappulalla on yleensäkkään manuaalisa kun ei ole kikcdownia? :D
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kjj kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
kjj kirjoitti:Onko muuten näissä manuaalivaihteisissa cdi-moottoreissa imusarjan läppiä? ihmettelin ko kaasupolkimessa on "kickdown" nappi?? onko sillä jotaki tekemistä läppien kans? Eli kun polkimen painaa pohjaan niin että nappi napsahtaa niin onko läpät silloin auki, jos semmoset nyt löytyy
Manuaaali/Automaati niin ei vaikutusta läppien olemassa oloon samoin sillä nappulalla ei tuomoista vaikutusta läppien asentoon
Mikä virka koko nappulalla on yleensäkkään manuaalisa kun ei ole kikcdownia? :D
Tuntee jostain että painoi kaasun pohjaan sitähän ei oikeen mistään muuten huomaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

CDI203 kirjoitti:
kjj kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
kjj kirjoitti:Onko muuten näissä manuaalivaihteisissa cdi-moottoreissa imusarjan läppiä? ihmettelin ko kaasupolkimessa on "kickdown" nappi?? onko sillä jotaki tekemistä läppien kans? Eli kun polkimen painaa pohjaan niin että nappi napsahtaa niin onko läpät silloin auki, jos semmoset nyt löytyy
Manuaaali/Automaati niin ei vaikutusta läppien olemassa oloon samoin sillä nappulalla ei tuomoista vaikutusta läppien asentoon
Mikä virka koko nappulalla on yleensäkkään manuaalisa kun ei ole kikcdownia? :D
Tuntee jostain että painoi kaasun pohjaan sitähän ei oikeen mistään muuten huomaa
Aivan :D
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

Kyseisellä "kickdown" napilla lähtee ainaki vakkarin nopeusrajotin pois päältä, siis se limit homma.
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

Semmosta tässä mietin, että kun kiihdyttää isommilla vaihteilla huippuväännön alueella, on veto jotenki tökivvää? Tuntuu niinkö ahtopaineet heijas eestakas, vääntökäyrä penkkilapussa välillä (noin) 2300-3200rmp on kuitenki kokoajan lähellä 400nm luokkaa ja käyrä on niiltä osin suora.

Voisko olla vikaa ahtopaine-anturissa vai jumittaako turbossa siivet?
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

Tuotatuota, tuohon vedon "pätkimiseen", puhistelin imusarjan ja otin egrstä letkun irti (ei tietoa onko poistettu ohjelmasta) ja eliminoin läpät. Ennen kyseisiä toimenpiteitä auto kulki hyvin ja puski lievän voimahunnun, läpät heiluivat aikasemmin missä asennossa sattu olemaan, säätötanko oli irroitettu läpiltä mutta säätömoottorissa piuha paikallaan, voiko olla että nyt kun läpät poissa ja egr letku irti niin auto ei ainna täysiä syöttöjä vai saako se nyt vain enemmän ilmaan kun läppien kanavaankin ilmavirtaa, kun ei enään savuta ollenkaan?
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kjj kirjoitti:Tuotatuota, tuohon vedon "pätkimiseen", puhistelin imusarjan ja otin egrstä letkun irti (ei tietoa onko poistettu ohjelmasta) ja eliminoin läpät. Ennen kyseisiä toimenpiteitä auto kulki hyvin ja puski lievän voimahunnun, läpät heiluivat aikasemmin missä asennossa sattu olemaan, säätötanko oli irroitettu läpiltä mutta säätömoottorissa piuha paikallaan, voiko olla että nyt kun läpät poissa ja egr letku irti niin auto ei ainna täysiä syöttöjä vai saako se nyt vain enemmän ilmaan kun läppien kanavaankin ilmavirtaa, kun ei enään savuta ollenkaan?
Otaako yli 3000 jos ottaa
ja vetää yhtä hyvin kuin ennekin kaikki on ok
jos ei niin EGR:än letku paikalleen
tai EGR kiinni ohjelmasta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

Joo ottaa yli 3000 ja ei ole vaikutusta onko letku kiinni vai ei.
Viimeksi muokannut kjj, Ma 25.07.2016 00:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

Semmosen hoksasin että ilmamassamittarin töpselin kun ottaa pois, niin käyntiääni ei muutu ja kierroksia ottaa paikallaan samaanlaihin.

EDIT. vai liittykö se koko massamittarin toiminta pelkästään egr:n ohjailuun?
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Avatar
pete1979
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 20.05.2016 21:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja pete1979 »

kjj kirjoitti:Semmosen hoksasin että ilmamassamittarin töpselin kun ottaa pois, niin käyntiääni ei muutu ja kierroksia ottaa paikallaan samaanlaihin.

EDIT. vai liittykö se koko massamittarin toiminta pelkästään egr:n ohjailuun?
Mulla sama homma eli aivan sama onko maf piuha ja egr letku (tulpattuna jos irti) paikallaan eli on ohitettu ohjelmasta ja olen vielä tulpannu mekaanisesti egr-kanavan ettei imuahdot karkaa pakopuolelle.
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

pete1979 kirjoitti:
kjj kirjoitti:Semmosen hoksasin että ilmamassamittarin töpselin kun ottaa pois, niin käyntiääni ei muutu ja kierroksia ottaa paikallaan samaanlaihin.

EDIT. vai liittykö se koko massamittarin toiminta pelkästään egr:n ohjailuun?
Mulla sama homma eli aivan sama onko maf piuha ja egr letku (tulpattuna jos irti) paikallaan eli on ohitettu ohjelmasta ja olen vielä tulpannu mekaanisesti egr-kanavan ettei imuahdot karkaa pakopuolelle.

Joo pittää itekki lyä vielä putki tukkoon
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

Mitähän öljyä näihin kannattaa laittaa? Edellinen omistaja vissiin käyttäny jotaki castrollin 5w-30.
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Avatar
pete1979
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 20.05.2016 21:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja pete1979 »

Kesällä ihan perus 5/10w-30/40w puoli tai täys-synteettistä ja talvella ehdottomasti täys-synteettistä. Mielestäni tärkeintä että öljy on puhdasta (nokea ei lueta tiisselissä liaksi :P ) ja että sitä on riittävästi sekä tietysti että öljynpaineet on heti kylmänäkin mahdollisimman korkeat.
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
Avatar
pete1979
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 20.05.2016 21:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja pete1979 »

|parsakaali| kirjoitti:Vakio kenno riittää ihan hyvin kyseisille tehoille. Oliko murtunut siitä pannan juuresta se muovi?
Juurikin välijäähdytin on kustannus tehokkain osa cdi eemeleissä vaihtaa parempaan/isompaan koska on alimitoitettu ja ohjelmointi vielä nostaa lämpöjä lisää :idea:
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
Jukkahep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 25.12.2015 12:18

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja Jukkahep »

Kesällä Mobil delvac 10/40 shp esp juurikin hiukkas suodatin koneisiin, talvella 5w/40 TB diamond diesel öljy.
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

pete1979 kirjoitti:
|parsakaali| kirjoitti:Vakio kenno riittää ihan hyvin kyseisille tehoille. Oliko murtunut siitä pannan juuresta se muovi?
Juurikin välijäähdytin on kustannus tehokkain osa cdi eemeleissä vaihtaa parempaan/isompaan koska on alimitoitettu ja ohjelmointi vielä nostaa lämpöjä lisää :idea:
Tätä oon itekki miettiny ja nyt ko on ollu semmosia +10c kelejä nii ripeämmin liikkuu, ko +20c kelissä, toissapäivänä halkesi vänkärinpuolen ahtoletku, ens kesäksi sitte vaihtaa cooleri.
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

Jukkahep kirjoitti:Kesällä Mobil delvac 10/40 shp esp juurikin hiukkas suodatin koneisiin, talvella 5w/40 TB diamond diesel öljy.

Joo, näin vanhassa ei ole hiukkasloukkua
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

Tuotaniin, kirjotellaan nyt tähän ko ei jaksa uutta alotusta.
Mitä iskareita suositteltta avantgarde alustalliseen? Sai olla hitusen jämäkämpi mitä vakio
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

Carsoft antaa koodia jähytinneesteen lämpöanturista, missä tämä sijaitsee?
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Avatar
pete1979
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 20.05.2016 21:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja pete1979 »

kjj kirjoitti:Carsoft antaa koodia jähytinneesteen lämpöanturista, missä tämä sijaitsee?
Yleensä se on termostaatin kanssa samassa paketissa ja voi olla hankala saada erikseen uutta. Eli syylärin ylävesiletkun ja moottorin välissä.
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

pete1979 kirjoitti:
kjj kirjoitti:Carsoft antaa koodia jähytinneesteen lämpöanturista, missä tämä sijaitsee?
Yleensä se on termostaatin kanssa samassa paketissa ja voi olla hankala saada erikseen uutta. Eli syylärin ylävesiletkun ja moottorin välissä.
Joo pittääpä huomena kattoa, sinänsä vain vähä ihmetyttää ko lämpömittari toimii normaalisti ja lämmöt nousee normaalisti
Sitä vähän ihmetteli ko livedata näytti ahto lämmöksi 149astetta
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Avatar
pete1979
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 20.05.2016 21:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja pete1979 »

kjj kirjoitti:
pete1979 kirjoitti:
kjj kirjoitti:Carsoft antaa koodia jähytinneesteen lämpöanturista, missä tämä sijaitsee?
Yleensä se on termostaatin kanssa samassa paketissa ja voi olla hankala saada erikseen uutta. Eli syylärin ylävesiletkun ja moottorin välissä.
Joo pittääpä huomena kattoa, sinänsä vain vähä ihmetyttää ko lämpömittari toimii normaalisti ja lämmöt nousee normaalisti
Sitä vähän ihmetteli ko livedata näytti ahto lämmöksi 149astetta
Sulla on ahtolämpömittarissa (halpa) tai testerissä vikaa
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
kjj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 27.04.2015 01:41
Paikkakunta: Torneå

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja kjj »

pete1979 kirjoitti:
kjj kirjoitti:
pete1979 kirjoitti:
kjj kirjoitti:Carsoft antaa koodia jähytinneesteen lämpöanturista, missä tämä sijaitsee?
Yleensä se on termostaatin kanssa samassa paketissa ja voi olla hankala saada erikseen uutta. Eli syylärin ylävesiletkun ja moottorin välissä.
Joo pittääpä huomena kattoa, sinänsä vain vähä ihmetyttää ko lämpömittari toimii normaalisti ja lämmöt nousee normaalisti
Sitä vähän ihmetteli ko livedata näytti ahto lämmöksi 149astetta
Sulla on ahtolämpömittarissa (halpa) tai testerissä vikaa
Voi olla kyllä testerissäki vikaa, missä ahtolämpöanturi? Joku anturi näyttäs olevan siinä putkessa mikä nousee välijäähyttimeltä imusarjalle
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Avatar
pete1979
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 20.05.2016 21:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.

Viesti Kirjoittaja pete1979 »

kjj kirjoitti:
pete1979 kirjoitti:
kjj kirjoitti:
pete1979 kirjoitti:
kjj kirjoitti:Carsoft antaa koodia jähytinneesteen lämpöanturista, missä tämä sijaitsee?
Yleensä se on termostaatin kanssa samassa paketissa ja voi olla hankala saada erikseen uutta. Eli syylärin ylävesiletkun ja moottorin välissä.
Joo pittääpä huomena kattoa, sinänsä vain vähä ihmetyttää ko lämpömittari toimii normaalisti ja lämmöt nousee normaalisti
Sitä vähän ihmetteli ko livedata näytti ahto lämmöksi 149astetta
Sulla on ahtolämpömittarissa (halpa) tai testerissä vikaa
Voi olla kyllä testerissäki vikaa, missä ahtolämpöanturi? Joku anturi näyttäs olevan siinä putkessa mikä nousee välijäähyttimeltä imusarjalle
Siinähän ne on kumpikin eli ahtopaineanturi ja ahtopainelämpötila-anturi
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
Vastaa Viestiin