Hei!
En ole itse ainakaan vielä törmännyt / löytänyt tälle moottorityypille "viritys" topikkia mistään?
Eli kyseessä 270cdi OM647.961 177hp alkp.
Kaikki neuvot ja kikat kertokaa!
Ohjelmoinut olen auton jo. Tänään vaihdoin bilteman välijäähdyttimen autoon.
Mutta kuinka saisi tästä moottorista ihan KAIKEN irti? ja mitä lukemia ihmiset on näistä parhaimillaan saanut?
s211/w211 OM647.961 Viritys
s211/w211 OM647.961 Viritys
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: s211/w211 OM647.961 Viritys
400cdi,n korkeapainepumppu ja OM648,n määränsäädin.
4bar map.
Mörkösuuttimet, vaikkapa rengaspalvelu Karjalainen, Kajaani - toimivat.
Iso cooleri.
Joku järkevä ahdin, vaikkapa modattu 320cdi,n.
Haluttu tehomäärä määrittää ahtimen koon.
Tuolla noin 400, esim Proturbo tai turbotohtori Murola
Vähintään downpipe 3"
Laatikon vahvistaminen, lukkoperä, vaikkapa a`la Siekkinen, paras.
Alustan, sekä jarrujen päivitys.
4bar map.
Mörkösuuttimet, vaikkapa rengaspalvelu Karjalainen, Kajaani - toimivat.
Iso cooleri.
Joku järkevä ahdin, vaikkapa modattu 320cdi,n.
Haluttu tehomäärä määrittää ahtimen koon.
Tuolla noin 400, esim Proturbo tai turbotohtori Murola
Vähintään downpipe 3"
Laatikon vahvistaminen, lukkoperä, vaikkapa a`la Siekkinen, paras.
Alustan, sekä jarrujen päivitys.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: s211/w211 OM647.961 Viritys
Mitäs lukemia näillä suurinpiirtein tulee saamanaan irti? ja tuosta 320cdi turbosta onko väliä onko se rivi vai v koneesta otettu? missä kannattaa käyttää?tuikku kirjoitti:400cdi,n korkeapainepumppu ja OM648,n määränsäädin.
4bar map.
Mörkösuuttimet, vaikkapa rengaspalvelu Karjalainen, Kajaani - toimivat.
Iso cooleri.
Joku järkevä ahdin, vaikkapa modattu 320cdi,n.
Haluttu tehomäärä määrittää ahtimen koon.
Tuolla noin 400, esim Proturbo tai turbotohtori Murola
Vähintään downpipe 3"
Laatikon vahvistaminen, lukkoperä, vaikkapa a`la Siekkinen, paras.
Alustan, sekä jarrujen päivitys.
ja eikös tuo laatikko kumminkin kestä noin 800nm? tietysti vahvistus edessä jos enemmänkin olisi irti saamassa. Vakio ahtoputkia ei varmaan toimita ruveta suurentamaan?
Ja mitkä suuttimet toimivat parhaiten tähän? olen myös kuullut ettei suuttimiin välttämättä tarvitsisi edes koskea?
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: s211/w211 OM647.961 Viritys
Suora kuutonen.Alekssi kirjoitti:Mitäs lukemia näillä suurinpiirtein tulee saamanaan irti? ja tuosta 320cdi turbosta onko väliä onko se rivi vai v koneesta otettu? missä kannattaa käyttää?tuikku kirjoitti:400cdi,n korkeapainepumppu ja OM648,n määränsäädin.
4bar map.
Mörkösuuttimet, vaikkapa rengaspalvelu Karjalainen, Kajaani - toimivat.
Iso cooleri.
Joku järkevä ahdin, vaikkapa modattu 320cdi,n.
Haluttu tehomäärä määrittää ahtimen koon.
Tuolla noin 400, esim Proturbo tai turbotohtori Murola
Vähintään downpipe 3"
Laatikon vahvistaminen, lukkoperä, vaikkapa a`la Siekkinen, paras.
Alustan, sekä jarrujen päivitys.
ja eikös tuo laatikko kumminkin kestä noin 800nm? tietysti vahvistus edessä jos enemmänkin olisi irti saamassa. Vakio ahtoputkia ei varmaan toimita ruveta suurentamaan?
Ja mitkä suuttimet toimivat parhaiten tähän? olen myös kuullut ettei suuttimiin välttämättä tarvitsisi edes koskea?
Kaikkiin muihin kysymyksiin löytyy vastaus laatikon sisältä.
Suuttimiin ei välttämättä tarvi koskea, muttei silloin kannata paljoa vetojakaan odotella ....
2770,n laatikko ei kestä 800,a, pikemminkin noin 700nm, vähemmän kitkalevyjä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5