s211/w211 OM647.961 Viritys

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Alekssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.02.2015 17:01
Paikkakunta: Kiuruvesi

s211/w211 OM647.961 Viritys

Viesti Kirjoittaja Alekssi »

Hei!
En ole itse ainakaan vielä törmännyt / löytänyt tälle moottorityypille "viritys" topikkia mistään?
Eli kyseessä 270cdi OM647.961 177hp alkp.

Kaikki neuvot ja kikat kertokaa!
Ohjelmoinut olen auton jo. Tänään vaihdoin bilteman välijäähdyttimen autoon.

Mutta kuinka saisi tästä moottorista ihan KAIKEN irti? ja mitä lukemia ihmiset on näistä parhaimillaan saanut?
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: s211/w211 OM647.961 Viritys

Viesti Kirjoittaja tuikku »

400cdi,n korkeapainepumppu ja OM648,n määränsäädin.
4bar map.
Mörkösuuttimet, vaikkapa rengaspalvelu Karjalainen, Kajaani - toimivat.
Iso cooleri.
Joku järkevä ahdin, vaikkapa modattu 320cdi,n.
Haluttu tehomäärä määrittää ahtimen koon.
Tuolla noin 400, esim Proturbo tai turbotohtori Murola
Vähintään downpipe 3"
Laatikon vahvistaminen, lukkoperä, vaikkapa a`la Siekkinen, paras.
Alustan, sekä jarrujen päivitys.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Alekssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.02.2015 17:01
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: s211/w211 OM647.961 Viritys

Viesti Kirjoittaja Alekssi »

tuikku kirjoitti:400cdi,n korkeapainepumppu ja OM648,n määränsäädin.
4bar map.
Mörkösuuttimet, vaikkapa rengaspalvelu Karjalainen, Kajaani - toimivat.
Iso cooleri.
Joku järkevä ahdin, vaikkapa modattu 320cdi,n.
Haluttu tehomäärä määrittää ahtimen koon.
Tuolla noin 400, esim Proturbo tai turbotohtori Murola
Vähintään downpipe 3"
Laatikon vahvistaminen, lukkoperä, vaikkapa a`la Siekkinen, paras.
Alustan, sekä jarrujen päivitys.
Mitäs lukemia näillä suurinpiirtein tulee saamanaan irti? ja tuosta 320cdi turbosta onko väliä onko se rivi vai v koneesta otettu? missä kannattaa käyttää?
ja eikös tuo laatikko kumminkin kestä noin 800nm? tietysti vahvistus edessä jos enemmänkin olisi irti saamassa. Vakio ahtoputkia ei varmaan toimita ruveta suurentamaan?
Ja mitkä suuttimet toimivat parhaiten tähän? olen myös kuullut ettei suuttimiin välttämättä tarvitsisi edes koskea?
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: s211/w211 OM647.961 Viritys

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Alekssi kirjoitti:
tuikku kirjoitti:400cdi,n korkeapainepumppu ja OM648,n määränsäädin.
4bar map.
Mörkösuuttimet, vaikkapa rengaspalvelu Karjalainen, Kajaani - toimivat.
Iso cooleri.
Joku järkevä ahdin, vaikkapa modattu 320cdi,n.
Haluttu tehomäärä määrittää ahtimen koon.
Tuolla noin 400, esim Proturbo tai turbotohtori Murola
Vähintään downpipe 3"
Laatikon vahvistaminen, lukkoperä, vaikkapa a`la Siekkinen, paras.
Alustan, sekä jarrujen päivitys.
Mitäs lukemia näillä suurinpiirtein tulee saamanaan irti? ja tuosta 320cdi turbosta onko väliä onko se rivi vai v koneesta otettu? missä kannattaa käyttää?
ja eikös tuo laatikko kumminkin kestä noin 800nm? tietysti vahvistus edessä jos enemmänkin olisi irti saamassa. Vakio ahtoputkia ei varmaan toimita ruveta suurentamaan?
Ja mitkä suuttimet toimivat parhaiten tähän? olen myös kuullut ettei suuttimiin välttämättä tarvitsisi edes koskea?
Suora kuutonen.
Kaikkiin muihin kysymyksiin löytyy vastaus laatikon sisältä.

Suuttimiin ei välttämättä tarvi koskea, muttei silloin kannata paljoa vetojakaan odotella ....

2770,n laatikko ei kestä 800,a, pikemminkin noin 700nm, vähemmän kitkalevyjä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin