OM603 Ahtopaine
OM603 Ahtopaine
Turbonvaihtoprojekti on siinä vaiheessa että kärsii jo ajella....Kysymys kuuluukin mikä on järkevä/turvallinen ahtopaine tuollaiseen 603 moottoriin?Ahtimena holset hx35 #8pakopesällä,vakio pumppu ruuvattuna maximiinsa ja coolerihan puuttuu toistaiseksi ja tulee kyllä kuhan tässä kiireiltänsä kerkeää....Motti on siis alkuperäinen turbo.
s124 300tdt sportline-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
Re: OM603 Ahtopaine
enempää ei kannata laittaa kuin sen että savutus lakkaa täyskaasulla.
Re: OM603 Ahtopaine
Jep tuohan on selvä...Näin tulevaisuutta ajatellen vaan,pumppu tulee vaihtumaan jossainkohtaa jne.Onko se tuo 1,5bar vakio massatiivisteelle limitti?Toki tuo #8 pakopesäkin on rajoittava tekijä,pakopaineet saattanee huidella kohtuu korkealla aika nopeaan.Onko joku mittaillu esim 7mm pumpulla ja #8 pesällä pakopainetta,tietenkin kaikki vaikuttaa kaikkeen mutta jotain arvoja jos jollain ois lyödä tiskiin.
s124 300tdt sportline-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
Re: OM603 Ahtopaine
Ite ajelin ex ST:llä 2.3 baarin paineilla HX40 #16 turbolla, olin vaihtanut uuden massatiivisteen ja tehnyt veriuran lohkoon ennen virittämistä. Hyvin pelasi ainakin 20000km mitä kerkesin ajaa Tuolla #8 pesällä kanattaa mitata pakopaineet että eivät ole liian korkeat.jarnoy kirjoitti:Jep tuohan on selvä...Näin tulevaisuutta ajatellen vaan,pumppu tulee vaihtumaan jossainkohtaa jne.Onko se tuo 1,5bar vakio massatiivisteelle limitti?Toki tuo #8 pakopesäkin on rajoittava tekijä,pakopaineet saattanee huidella kohtuu korkealla aika nopeaan.Onko joku mittaillu esim 7mm pumpulla ja #8 pesällä pakopainetta,tietenkin kaikki vaikuttaa kaikkeen mutta jotain arvoja jos jollain ois lyödä tiskiin.
S211 280CDI Sport -06
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
Re: OM603 Ahtopaine
2 baaria piisasi ihan hyvin polttamaan kaikki löpöt, mitä pumpusta irtosi. paineita sen verran, että savutus lakkaa täyskaasulla. tietenkin, jos 8mm pumppu, niin soppa määrä alkaa oleen jo sen verran suuri, että täytyy sitäkin rajoittaa. ei kait mitään maksimi ahtopainetta ole olemassakaan, mikä rikkoisi jotain. kyllä sinne voi ahtaa vaikka 5 baaria, eikä se kone siitä rikki mene, jos soppaa on sen verran nirkosesti ettei tehojakaan tule.
n. 100 tonnia ajelin 5 pyttysellä kapeekantisella ja hx40, 2 bar, 7mm pumppu setillä. kerran meni kansi halki matkan varrella ja kerran tais mennä kannentiiviste. muuten moottori kesti kyllä tuon kuormituksen ihan hyvin.
noi on niin kokonaisvaltasia, ettei ole olemassa mitään pätevää yleisohjetta. jos pakoputki vaikka on tukkonen, tai ei ole kuuleria, tai turbo on alimitotettu, niin saahan sen motin sulaan jo yhdelläkin baarilla ahtopaineita.
n. 100 tonnia ajelin 5 pyttysellä kapeekantisella ja hx40, 2 bar, 7mm pumppu setillä. kerran meni kansi halki matkan varrella ja kerran tais mennä kannentiiviste. muuten moottori kesti kyllä tuon kuormituksen ihan hyvin.
noi on niin kokonaisvaltasia, ettei ole olemassa mitään pätevää yleisohjetta. jos pakoputki vaikka on tukkonen, tai ei ole kuuleria, tai turbo on alimitotettu, niin saahan sen motin sulaan jo yhdelläkin baarilla ahtopaineita.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: OM603 Ahtopaine
Ite en jaksas nähä ees vaivaa laittaa paikalleen holsettia noin pienellä pakopesällä.. Ei tuolle kunnolla soppaa uskalla antaa ku heti pakopaineet ihan taivaissa. 12pakopesällä ja 6mm pumpulla sai jo pakopaineet aivan liian korkealle.
Re: OM603 Ahtopaine
Mulle tulossa hx35w 10 pakopesällä om606, saa nähdä miten toimii. 7mm pumppu kierrokset rajattu reilu 4k
Re: OM603 Ahtopaine
Eli kestää hienosti kaavailemani ahdot massatiivisteellä,tarkoitus ei ole mennä yli 1,5kilon.Eikä liene tarvettakaan mennä,pumpuksi ajattelin 6mm jos sellainen jostain eteen tulee...Siksi tuo pikkupesäinen ahdin koska mitään oikeaa superia ei ollutkaan tarkoitus tehdä,ihan vaan pikkuviriä jne.Tuo ahdin kuitenkin hakkaa vakion selvästi?Täytyy porailla lähtö pakosarjaan ja mittailla paineet,silläähän siitä selviää...Eli 6mm pumppuja saa tarjota
s124 300tdt sportline-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91