8mm Dieselmekenin pumppu + Mynä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Ropsoni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.10.2014 15:33
Paikkakunta: 08

Re: 8mm Dieselmekenin pumppu + Mynä

Viesti Kirjoittaja Ropsoni88 »

[quote="Ropsoni88"][quote="mamu"]Kyllä mä osasin itse aavistella, että maalisinetein varustetut ruuvit eivät ole tarkoitettu itse käännettäviksi! :mrgreen:[/quotniin

elikkä syöttöökäänkö ei saa käöntää kun sekin oli maalisinetillä laitettu :D
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija

pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: 8mm Dieselmekenin pumppu + Mynä

Viesti Kirjoittaja mamu »

Ropsoni88 kirjoitti:elikkä syöttöökäänkö ei saa käöntää kun sekin oli maalisinetillä laitettu :D
Onhan siinä ruuvattava ruuvi ilman maaliakin :mrgreen: :mrgreen:
190D 2.5 -89
C230K -97
Ropsoni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.10.2014 15:33
Paikkakunta: 08

Re: 8mm Dieselmekenin pumppu + Mynä

Viesti Kirjoittaja Ropsoni88 »

mamu kirjoitti:
Ropsoni88 kirjoitti:elikkä syöttöökäänkö ei saa käöntää kun sekin oli maalisinetillä laitettu :D
Onhan siinä ruuvattava ruuvi ilman maaliakin :mrgreen: :mrgreen:
no mullapa oli kyl ulkosessa maalia että siihen malliin
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija

pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Re: 8mm Dieselmekenin pumppu + Mynä

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

huomioikaa klopit sellaanen asia että mitä pienempi elementti sitä pitempi ruiskutusaika...ja sitä enemmän lämpöä...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Ropsoni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.10.2014 15:33
Paikkakunta: 08

Re: 8mm Dieselmekenin pumppu + Mynä

Viesti Kirjoittaja Ropsoni88 »

joo näinhän taitaa olla.. nyt rupes nouseen paineet oikeeseen osotteeseen kun säädin morkoolia varttikiekan löyhemmälle,mustaa ei tuu häiritsevästi pikku pöläys.. näkyy olevan melko eroja nuisa vaimennetuissa, törkymotin mittari näytti penkis 2,0 bar mittalaite 2,5 nyt o ihan oikia teollisuusmittari ja morkoolisäädetty ahot 3bar
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija

pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Jere97
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 09.10.2014 15:57

Re: 8mm Dieselmekenin pumppu + Mynä

Viesti Kirjoittaja Jere97 »

Pumppu saapui dieselmekeniltä, eli RS203 pumppuun 7.5mm elementit. Kuinkas ku toi on nyt säädetty 48/120CC MAX 180CC niin saakos tosta aldasta säätämällä sitten enempi ruokaa kun sen tarve tulee? Entiedä miksi se noin "pienelle" on säädetty.
Lillsunde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ti 09.10.2012 13:07
Paikkakunta: Kokkola

Re: 8mm Dieselmekenin pumppu + Mynä

Viesti Kirjoittaja Lillsunde »

Jere97 kirjoitti:Pumppu saapui dieselmekeniltä, eli RS203 pumppuun 7.5mm elementit. Kuinkas ku toi on nyt säädetty 48/120CC MAX 180CC niin saakos tosta aldasta säätämällä sitten enempi ruokaa kun sen tarve tulee? Entiedä miksi se noin "pienelle" on säädetty.
Minulle saapui viimeviikolla :) Ei muuta kun säädät aldasta niin paljon kun haluat. Se on varmaan joku vakio arvo mihin ne säätää sen jos et ilmoita muuta. Ite otin saman ja vetävät 5500.
S211 280CDI Sport -06
ex: S124 300TDT, 7,5mm Dieselmeken, HX40 Holset.
ex: W210 320CDI Special Edition
ex: W124 300DT, 7mm mynä, HX40 Holset, JM-koneen vahvistama 722.3.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 8mm Dieselmekenin pumppu

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

PTracing kirjoitti:
Lillsunde kirjoitti:
iso E kirjoitti:Niinkö itse sanoit Mynä jos olis isompi budjetti.
Oma mielipiteeni diesel vehkeissä on et syöttöpumppu olis melki ainoita asioita missä ei saisi
Säästä melkein missä tahansa muussa voi.
Joo mutta ei sitä rahaa tarvi "tuhlata" jos saa vastaavan pumpun halvemmalla. Soitin dieselmekenille tänään ja hän suositteli 7.5mm elementit kasien sijaan koska ne toimivat kuulemma paremmin käyttöautossa talvella ja ne riittävät kuitenkin +600 pyörätehoihin. Näyttää siltä että lähetän pumpun hänelle ja otan pienemmät 7.5mm elementit koska tehotavoitteet 606:sen kanssa on kuitenkin "vain" 500hv :)
Itse oon ajanut lähes 60000km mynän 8mm pumpulla päivittäiset ajot kesää talvea om606 moottorilla ja ei oo ollu mitään ongelmia sen kanssa. Kulutus 8 litran pintaan matka-ajossa (w124 4 matic jatkuva neliveto) jos ajoi nätisti ja mitään käynnistys, tyhjäkäynti/ kammion ongelmia ei ole ollut moottorissa, ja kilometrejä tulee kokoajan lisää :)
Mullon ollu 7mm mynäläiset W124 606 300DTD 4Maticissa sekä 603 300DT:ssä useamman kymmenen tuhatta. Jälkimmäisessä reilu 100t enempi vaunuvedossa kuin tuossa 4matikissa eikä moitteen sijaa kummassakaan ole. Yx W210 606DT:n oistaja kuunteli tyhjäkäynnillä W124:seen istuttamaani 606:sta ja luuli erittäin sieväkäyntiseksi vakioksi :lol: Käyntilämmössä tuo tosiaan käy poikkeuksellisen sievästi tyhjäkäynnilläkin ja ennakko on just se mikä mynäläisessä täytyy olla. OK no onhan siihen uusattu oikeastaan kaikki liikkuva tai pyörivä sylinteriputkia unohtamatta .....

Varojahan tehoissa kummasakin olis reippaasti siihen verrattuna mitä niissä nyt on. 4matikista on penkitetty leimapenkissä 300hp /vajaa 500nm luistavalla askilla. No nyt ei luista mutta tehot lie on samalla tasolla. Uskoisin luotettavaa ja huoletonta voimaa olevan tarjolla molemmissa kulkineissa vielä pitkään.

Tarvittaessa 100hp sekä väännön lisäys ei uskoakseni tuo käyttövarmuuteen poikeavuutta kun vaan sopiva ahdin sekä cooleri on valittu. Molemmissa kun on siekkisen vahvistama aski ja 4matikissa molemmat askin keskiöt terästä ja jälkimmäisessä Raptekin mitoittama pakosarja. 603:n sarja on vakionakin OK näille tehoille mutta 606:sen ei ole.

Yhtä kaikki jos haluaa pysyä erossa kammio / muista sensuuntaisista ongelmista niin mielestäni on vain yksi ainoa paja missä sellainen pumppu osataan tehdä. Säästää voi pumpun tekovaiheessa mutta se sitten helpolla kostaa monikertaisesti kun mosa hajoaa ladulle erinäisten syitten takia :roll:

Sekin kannattaa muistaa että 6syl esikammiokoneille vaan yksinkertaisesti alkaa olla liikaa noin 500hp ja 700Nm jos kestävästä tehosta puhutaan. Minusta kestävä on yli 100tkm. Selvästi enempikin ne tehoa kestää mutta vain ns. hetkellisesti. Jo varmasti kestävät 400hp ja 550Nm vaatii perustietämystä/perehtymistä jäähdytyksestä ja eritoten mäntä ja rengasvälyksistä :wink: :wink: :wink:

No nää nyt on vaan mun mielipiteitä aiheeseen ...... Että ei hernettä
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 8mm Dieselmekenin pumppu

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Tästä kun kattoo mitä kestävä teho tarkoittaa

3min ja siitä eteenpäin.... Ahdot jatkuvasti 1.5bar kieppeillä ja pedaali ei helpota ennenkuin ollaan saran päässä ja sinne on matkaa.... Moni rikitetty katukulkine kuolee jos yhtäkauan käsketään silleen et ahdot on jatkuvasti 1.5bar.... Toki erivehkeistä puhutaan mutta mutta....

https://www.youtube.com/watch?v=cL_QVpsC2Es" onclick="window.open(this.href);return false;

ja tässä 50s ja siitä eteen

https://www.youtube.com/watch?v=9coUCZlxKyk" onclick="window.open(this.href);return false;

Sarkaa riittää....

No näitä on paljon ja ei suoraan voi verrata mutta aihetta liippaa ja antaa aihetta ajatteluun .....ehkä.....Näitäkin on rikitetty... Jos jaksaa kuukkeloida ni just näistä samoista on otettu useampi sata heppaa dynossa mitä näissä kuvissa on.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 8mm Dieselmekenin pumppu + Mynä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

100 tonnia määkin ajelin omalla autollani virkistettynä. en tiedä voiko sanoa, että se oli kestävä. kaksi kertaa tein kansiremonttia tuona aikana. ja sillä ajettiinkin, eikä vain pintakaasulla. useamman kerran tuli paineltua iltasella tyhjää moottoritietä kilomteri tolkulla kaasu pohjassa. jos voi ajaa vaikka 30 kilsaa putkeen kaasu pohjassa ja kone kestää sen, niin onko se sitten kestävä? tosin tuossa oli välitykset sen verran lyhkäset, että kun saavutti huippunopeuden ja kierrokset oli tapissa, niin pumppuhan automaattisesti vähentää soppamäärää, jollonka siellä ei ole täysi työ päällä niinkun kiihdytyksessä. 230km/h kulki ja siihen loppu välitykset. kesti kyllä ajella täysillä niin kauan, kun vaan suoraa riitti. käyttöautona tuo mulla oli ja yksi kriteeri käyttöautolle on, ettei se toivon mukaan leviä kesken matkan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin