MB C220 CDI vm. 2009, nyt mittarissa 253 000 km.
Syksyllä -16 syttyi moottorin varoitusvalo. Korjaamolla lukija ilmoitti, että lambda-anturi herjaa. Se kuitattiin pois.
Helmikuussa -17 moottorin varoitusvalo syttyi taas. Nyrkkipajalla yritettiin lukea vikaa, mutta ei ollut pääsyä dataan, ja soittelemalla muihin nyrkkipajoihin päätyivät siihen, että hiukkassuodatin on tukossa. Se kuitattiin pois, mutta nyt teho selvästi väheni yli 2 000 kierroksilla.
Kävin vähän edistyneemmällä korjaamolla, missä päädyttiin siihen, että hiukkassuodattimessa ei ole mitään vikaa, vaan ahtimen ja välijäähdyttimen välinen putki on tullut tiensä päähän ja vuotaa - mikä kuulemma todettiin ihan havainnoillakin, eikä pelkästään lukijalla - ja siksi putki pitää vaihtaa uuteen.
Minulle kerrottiin, että "ilmeisesti näitä tulee usein päätellen siitä, että ko. putkea saa tarvikevaraosana" (hinta noin 250,- plus työt 60,-)
Jos näitä tulee usein, niin varmaankin foorumilaisilla on samanlaisia kokemuksia? Itse ajattelen sellaista mahdollisuutta, että onpa heiveröinen putki, jos se ei kestä käytössä - mitä jos pulttien kiristäminen riittäisi?
Ahtoputki C220 CDI
Re: Ahtoputki C220 CDI
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=152717" onclick="window.open(this.href);return false;
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: Ahtoputki C220 CDI
Mulla w203 vuosimallia 2005 ja sama ongelma: moottorin diagnostiikkavalo palaa ja tehot katoaa toisinaan. Vikakoodi air intake leak tjsp ja katselmus osoitti että välijäähdyttimeltä imusarjalle menevä putki on haljennut. Halkeama oli jopa päällipuolella ylhäällä ja selvästi nähtävissä. Putken vaihtaminen ei liene paha homma...
Milzi
...W124, W163, W203 180T kompr., (hairahdus V70), W203 CDI
...W124, W163, W203 180T kompr., (hairahdus V70), W203 CDI