Ahtoputki C220 CDI

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Clutch
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 01.06.2014 22:14

Ahtoputki C220 CDI

Viesti Kirjoittaja Clutch »

MB C220 CDI vm. 2009, nyt mittarissa 253 000 km.

Syksyllä -16 syttyi moottorin varoitusvalo. Korjaamolla lukija ilmoitti, että lambda-anturi herjaa. Se kuitattiin pois.

Helmikuussa -17 moottorin varoitusvalo syttyi taas. Nyrkkipajalla yritettiin lukea vikaa, mutta ei ollut pääsyä dataan, ja soittelemalla muihin nyrkkipajoihin päätyivät siihen, että hiukkassuodatin on tukossa. Se kuitattiin pois, mutta nyt teho selvästi väheni yli 2 000 kierroksilla.

Kävin vähän edistyneemmällä korjaamolla, missä päädyttiin siihen, että hiukkassuodattimessa ei ole mitään vikaa, vaan ahtimen ja välijäähdyttimen välinen putki on tullut tiensä päähän ja vuotaa - mikä kuulemma todettiin ihan havainnoillakin, eikä pelkästään lukijalla - ja siksi putki pitää vaihtaa uuteen.

Minulle kerrottiin, että "ilmeisesti näitä tulee usein päätellen siitä, että ko. putkea saa tarvikevaraosana" (hinta noin 250,- plus työt 60,-)

Jos näitä tulee usein, niin varmaankin foorumilaisilla on samanlaisia kokemuksia? Itse ajattelen sellaista mahdollisuutta, että onpa heiveröinen putki, jos se ei kestä käytössä - mitä jos pulttien kiristäminen riittäisi?
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: Ahtoputki C220 CDI

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=152717" onclick="window.open(this.href);return false;
C30 AMG kanssa harrastelua
milzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 03.12.2011 17:39

Re: Ahtoputki C220 CDI

Viesti Kirjoittaja milzi »

Mulla w203 vuosimallia 2005 ja sama ongelma: moottorin diagnostiikkavalo palaa ja tehot katoaa toisinaan. Vikakoodi air intake leak tjsp ja katselmus osoitti että välijäähdyttimeltä imusarjalle menevä putki on haljennut. Halkeama oli jopa päällipuolella ylhäällä ja selvästi nähtävissä. Putken vaihtaminen ei liene paha homma...
Milzi

...W124, W163, W203 180T kompr., (hairahdus V70), W203 CDI
Vastaa Viestiin