SLK R170 2,3 moottorin optimointi.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
J-66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 11.10.2016 18:10

SLK R170 2,3 moottorin optimointi.

Viesti Kirjoittaja J-66 »

2,3 litraisen Eaton M62 ahtimella olevaan Mersuun luvataan OBD-portin kautta tehdyllä moottorin optimoinnilla lisätehoa 25hp ja vääntöä 30 nm lisää.
"Remmiturbon" asetuksiakin pystytään näin vähän muuttamaan ilman "pulley kittiä"?
Hihnapyörän vaihdolla tulisi lisätehoa enemmän,kun turbon saisi pyörimään vikkelämmin ?
Kun tietäisi tuleeko pelkällä optimoinnilla nuo luvatut lisätehot,onko kellään oikeaa tietoa tästä asiasta ?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: SLK R170 2,3 moottorin optimointi.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

J-66 kirjoitti:2,3 litraisen Eaton M62 ahtimella olevaan Mersuun luvataan OBD-portin kautta tehdyllä moottorin optimoinnilla lisätehoa 25hp ja vääntöä 30 nm lisää.
"Remmiturbon" asetuksiakin pystytään näin vähän muuttamaan ilman "pulley kittiä"?
Hihnapyörän vaihdolla tulisi lisätehoa enemmän,kun turbon saisi pyörimään vikkelämmin ?
Kun tietäisi tuleeko pelkällä optimoinnilla nuo luvatut lisätehot,onko kellään oikeaa tietoa tästä asiasta ?
99% varmuudella ei tule hyvä jos 10hp
sitten kun pyörylät ja muu tehty niin ohjelmallakin saa paremmin lisää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
J-66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 11.10.2016 18:10

Re: SLK R170 2,3 moottorin optimointi.

Viesti Kirjoittaja J-66 »

CDI203 kirjoitti:
J-66 kirjoitti:2,3 litraisen Eaton M62 ahtimella olevaan Mersuun luvataan OBD-portin kautta tehdyllä moottorin optimoinnilla lisätehoa 25hp ja vääntöä 30 nm lisää.
"Remmiturbon" asetuksiakin pystytään näin vähän muuttamaan ilman "pulley kittiä"?
Hihnapyörän vaihdolla tulisi lisätehoa enemmän,kun turbon saisi pyörimään vikkelämmin ?
Kun tietäisi tuleeko pelkällä optimoinnilla nuo luvatut lisätehot,onko kellään oikeaa tietoa tästä asiasta ?
99% varmuudella ei tule hyvä jos 10hp
sitten kun pyörylät ja muu tehty niin ohjelmallakin saa paremmin lisää
Niin se asia taitaa olla että kampiakselin hihnapyörä pitää vaihtaa,siten saadaan nostettua ahtimen pyörintänopeutta.
Sen jälkeen optimointi OBD-portin kautta = tehoa/vääntöä tulee lisää.
Onko linkkiä mistä saisi ostettua kampiakselin hihnapyörän eli pulley kitin.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: SLK R170 2,3 moottorin optimointi.

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kampiakselin hihnapyörän suurennusosaa näkee silloin tällöin osoitteessa ebay.de

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
J-66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 11.10.2016 18:10

Re: SLK R170 2,3 moottorin optimointi.

Viesti Kirjoittaja J-66 »

Kiitos vastauksista.
Paljon löytyy luettavaa netissä tästä asiasta.
Kyllä kompressori moottoriin saa tehoja monella tavalla asetuksia muokkaamalla ja sitten tietysti hihnapyörän välitystä muuttamalla +lastu.
Ilmanputsarin vaihto,peltipakosarja ja pakoputki antaa myös lisätehoa tähän malliin.
Tehoa näihin haetaan vähän eritavalla kun "jenkkiautoihin" joiden kanssa joskus harrastelin,jenkkeihin tuli isompi 4kurkkuinen kaasutin,imusarja,kansi,nokka-akseli,virranjakaja,iso ilmanputsari,peltipakosarja,virityspakoputket väliputkella...ne oli jotenkin helppoja rakentaa ( tai ainakin tuntui siltä)
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: SLK R170 2,3 moottorin optimointi.

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tuosta M111 230K-moottorista otetaan tehtaan kunnossa 193 hv, mikä tekee noin 84 hv/litra. Jenkkikaseissa saattaa litrateho olla lähtiessä about puolet tästä, joten lisätehon saaminen ei ole vaikeaa. Tuo 84 hv/litra vastaa 480 hv / 350 CID.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: SLK R170 2,3 moottorin optimointi.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

J-66 kirjoitti:Kiitos vastauksista.
Paljon löytyy luettavaa netissä tästä asiasta.
Kyllä kompressori moottoriin saa tehoja monella tavalla asetuksia muokkaamalla ja sitten tietysti hihnapyörän välitystä muuttamalla +lastu.
Ilmanputsarin vaihto,peltipakosarja ja pakoputki antaa myös lisätehoa tähän malliin.
Tehoa näihin haetaan vähän eritavalla kun "jenkkiautoihin" joiden kanssa joskus harrastelin,jenkkeihin tuli isompi 4kurkkuinen kaasutin,imusarja,kansi,nokka-akseli,virranjakaja,iso ilmanputsari,peltipakosarja,virityspakoputket väliputkella...ne oli jotenkin helppoja rakentaa ( tai ainakin tuntui siltä)
Ihan samaa ilmaa ja bensaa nämäkin polttavat ja sammn tapaan viritettään(kun tosi mielässä sitä tehdään)
isompaa läppä runkoa kannen portaus toisen lainen nokkaakseli jne
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin