M104 ahdistus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
J4nne_
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 10.05.2017 18:46

M104 ahdistus

Viesti Kirjoittaja J4nne_ »

Moro!

Työn alla M104 ahtaminen. Lohkossa rappukulumaa yläpäässä, vaatinee ehkä porauksen. Paljonko kärsii olla pykälää sylinteriputkessa ennekuin haittaa?
Jos lohko tarvitsee porata niin mistä näihin löytää mäntiä. Ebay ja Ebay uk selattu eikä googlenkaan kautta löydä juuri mistään ylikokoisia vakiomäntiä?
Eikö näihin käynyt kiertokankiin tai kampiakselille jotkun dieselin laakerit? Ainakin muistan lukeneeni sellaista.
Alustava resepti mitä pyörinyt nyt mielessä olisi seuraavanlainen:
-M104 3.2 öljyruiskullinen
-Vakio kansipahvi+liekkirenkaat
-Kovat kansipultit
-Vakio männät sorvattuna 9:1 rutuille
-Vakio kanget?
-Kone laakeroitu ja läpikäyty

Miten vakio mäntien ja kankien kesto näissä? Ilmeisesti kestää tehoja suht paljon. Tehotavoite pyöriihi 500 korvilla, järkevällä ahtimella hyvä heräämää vielä noihi tehoihi.

T:Noviisi mersujen kohdalla, muttei ahdettujen
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: M104 ahdistus

Viesti Kirjoittaja pontsei »

jos suinkin mahdollista, etsi 3.0l alakerta, on pienemmällä porauksella, kestää vähän paremmin boostia. Vakio alakerta kestää helposti 500 tehot, jos kaikki kohdallaan. Itse olen muutaman tehnyt seuraavasti, hx35 ahdin, pulssisarja, painekotelollinen imusarja, paolon kynsi tiiviste, 500hv nurkille menty ja herää hienosti. 8) Yhtään väljäksi kulunutta lohkoa ei ole tullut vastaan, ainahan niissä on vähä rappua mut pyyhkäise hoonilla ja katso sitte, jos huono niin toinen tilalle, jos teet 2.8/3.2 lohkosta niin ei kyllä kannata porata. Niin ja esim om 606 laakerit käy, en kyllä ole koskaan laittanu ku on ollu niin hintavia :lol: :lol:
J4nne_
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 10.05.2017 18:46

Re: M104 ahdistus

Viesti Kirjoittaja J4nne_ »

Uusi timmi lohko hommattu. Lohko 2.8l mosasta mutta laitetaan 3.2 kampuralla siittä se 3.2 litrainen. Lohkon mukana sain toiset männät jotka erilaiset entisten kanssa. Uudet on tasalakiset ja erilaiset helmat, vanhoissa kuoppaa keskellä ja helma pyöreä. Kellään kokemuksia kummissa parempi materiaali?
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: M104 ahdistus

Viesti Kirjoittaja joop79 »

2.8 taitaa olla vakiona korkeampi mäntä? Siinähän on vakiona vähän enemmän puristuksia kuin 3.2.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
123cetd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 14.05.2016 09:16

Re: M104 ahdistus

Viesti Kirjoittaja 123cetd »

Onnistuko?
Vastaa Viestiin