E200 Kompressor tehon hakua!
E200 Kompressor tehon hakua!
Morjensta kaikille foorumilaisille.
Tuli hankittua väyrynen pitkästä aikaa ja tuo moottori kiinnosti itseäni erityisesti... Kyseessä siis 98vm e200 kompressor tomaatilla.
Tämä lienee jollain spesiaalimmalla koneella kun papereissa lukee 137kw/186hp...??? Tästä koneesta en meinaa millään löytää tietoja...
noh, kuitenkin moottori on ilmeisestikkin M111?, korjatkaa jos olen väärässä. Tarkoituksena on saada pollet 200 paremmalle puolelle.
ajattelin lähteä liikkeelle pulleykitillä ja ohjelmalla.. muista kompura koneiden "virityksistä" voi lukea pilvinpimein, mutta pikaisella etsinnällä en löydä kyseisen moottorin viritystopicceja.
Onko joku omistanut kyseisen moottorin ja/tai kutitellut konetta? Mistä halvimmalla pulleykit yms yms??
Pahoittelut jo etukäteen tyhmistä kysymyksistä
Tuli hankittua väyrynen pitkästä aikaa ja tuo moottori kiinnosti itseäni erityisesti... Kyseessä siis 98vm e200 kompressor tomaatilla.
Tämä lienee jollain spesiaalimmalla koneella kun papereissa lukee 137kw/186hp...??? Tästä koneesta en meinaa millään löytää tietoja...
noh, kuitenkin moottori on ilmeisestikkin M111?, korjatkaa jos olen väärässä. Tarkoituksena on saada pollet 200 paremmalle puolelle.
ajattelin lähteä liikkeelle pulleykitillä ja ohjelmalla.. muista kompura koneiden "virityksistä" voi lukea pilvinpimein, mutta pikaisella etsinnällä en löydä kyseisen moottorin viritystopicceja.
Onko joku omistanut kyseisen moottorin ja/tai kutitellut konetta? Mistä halvimmalla pulleykit yms yms??
Pahoittelut jo etukäteen tyhmistä kysymyksistä
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Valmistenumeron (VIN) avulla pitäisi EPC:stä saada selville, mikä kone autossa on ollut tehtaalta lähtiessä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Jostain lukenut että Turkin tuonti E200 kompuroissa on ollut 186 hp 2.0L M111.947 ennen 2000. Pitääskö paikkansa?
Tuolla jotain keskustelua M111 koneesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=107184" onclick="window.open(this.href);return false;
Sielläkin on ekassa postauksessa mainintaa tuosta erikoisesta M111.947 E200 kompurasta.
Taitaa olla sulla aika harvinainen auto .
Tuolla jotain keskustelua M111 koneesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=107184" onclick="window.open(this.href);return false;
Sielläkin on ekassa postauksessa mainintaa tuosta erikoisesta M111.947 E200 kompurasta.
Taitaa olla sulla aika harvinainen auto .
W124 300 E -87 Aut.
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
noniin.... kaikkialta etsineenä, kyseessä on siis 137kw malli. lieneekö tämä sitten hyvä vai huono asia minulle, että on erikoisempi kapistus kyseessä. kertokaa te
turkin tuonniksi koriltaan (ja värysyseksi) komeessa kunnossa. ei pahemmin ruostetta ole... tosin maalattu varmaan monesti jo ympäri
mutta palataan siis asiaan... mistähän tähän kannattaisi pulleykittiä hankkia? mistä porukka on niitä tilannut? ebayssä on jotain, mutta vaihtoehtojahan on monia, joten jos suosituksia löytyy niin ovat tervetulleita.
turkin tuonniksi koriltaan (ja värysyseksi) komeessa kunnossa. ei pahemmin ruostetta ole... tosin maalattu varmaan monesti jo ympäri
mutta palataan siis asiaan... mistähän tähän kannattaisi pulleykittiä hankkia? mistä porukka on niitä tilannut? ebayssä on jotain, mutta vaihtoehtojahan on monia, joten jos suosituksia löytyy niin ovat tervetulleita.
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Jos tuo on se tehokkaampi malli, tehoero tulee jo vakiona korkeammasta ahtoapineesta normimalliin verrattuna.
Eli kitit ei välttämättä toimi samoin, saattaa mennä huonommaksikin.
Kannattaa ensin mitata kampiakselin ja ahtmien hihnapyörän halkaisijat, siitä hihnan kulkemalta kohdalta.
Verrokkina, vakiossa 200 kompurassa (facelift tosin) ahtimen pyörä 84mm.
Vaihdoin siihen 69mm pyörän, sama kuin 230 kompurassa, ja kulkupuoli muutttui kyllä reilusti.
Laskemalla tiedät ahtimen kierrosluvun moottorin max kierroksilla, säätele pyörylät sen mukaan.
En ylittäisi 15.000 kierrosta ahtimella, tekee vain lämpöä ja vinkuu tuon yli (hyötysuhde romahtaa täysin).
Eli kitit ei välttämättä toimi samoin, saattaa mennä huonommaksikin.
Kannattaa ensin mitata kampiakselin ja ahtmien hihnapyörän halkaisijat, siitä hihnan kulkemalta kohdalta.
Verrokkina, vakiossa 200 kompurassa (facelift tosin) ahtimen pyörä 84mm.
Vaihdoin siihen 69mm pyörän, sama kuin 230 kompurassa, ja kulkupuoli muutttui kyllä reilusti.
Laskemalla tiedät ahtimen kierrosluvun moottorin max kierroksilla, säätele pyörylät sen mukaan.
En ylittäisi 15.000 kierrosta ahtimella, tekee vain lämpöä ja vinkuu tuon yli (hyötysuhde romahtaa täysin).
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Vanhemmissa M111-koneissa on Eatonin M62-ahdin, jossa on magneettikytkin ja sen hihnapyörää ei voi pienentää. Uudempi M45-ahdin on koko ajan päällä ja sen hihnapyörän voi vaihtaa / pienentää. Kumpaankin saa pulley kitin, jossa tulee kampiakseliin isompi hihnapyörä ja ne ovat erikokoisia M62- ja M45-malleissa. Hakutoiminnolla löytyy lisätietoa ja -kuvia.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Kiitos kummallekkin kommenteista! näillä pääsee jatkamaan... Palaan asiaan kun käväsen mittaamassa pyörien koot.
voisihan autosta jonkinmoisen topicin pistää vielä pystyyn... Ulkokuorta jo alettu muokkaamaan mieleiseksi nimittäin....
voisihan autosta jonkinmoisen topicin pistää vielä pystyyn... Ulkokuorta jo alettu muokkaamaan mieleiseksi nimittäin....
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
tuli tutkittua pellin alle vähän tarkemmin.... kyseessä on siis eatonin m62 ahdin magneettikytkimellä. Jää siis kompuran pyörä vaihtamatta, mutta samalla mittailin minkämoista rullaa kampuran päähän saisi... ulkohalkaisijaltaan kampuran pyörä on 186mm rullamitalla mitattuna...
älyttömästi ei tilaa isommalle pyörälle ole vesipumpun takia, mutta about 10mm saisi halkaisijaa kasvattaa.. ( teen tarkemmat laskelmat vielä )
älyttömästi ei tilaa isommalle pyörälle ole vesipumpun takia, mutta about 10mm saisi halkaisijaa kasvattaa.. ( teen tarkemmat laskelmat vielä )
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Minulla on tuossa autotallin hyllyllä 221-millinen hihnapyörän laajennus, jota olen käyttänyt koneissa M111.944 (2,0 litraa 142 kW) ja 2,3-litraisessa M111.975 (2,3 litraa 143 kW) hihnapyörän A111 030 05 03 FTP kanssa. Sen kaveriksi käy noissa moottoreissa urahihna 6PK1413 (alkuperäinen 6PK1340). Kuva löytyy tuolta ihan sivun lopussa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
No jumalauta.. saako täällä laitettua yksityis viestiä.. ostan sen poies ilmanmuuta!
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Laitoin yksityisviestin. Löydät linkin tuosta ylempää, missä lukee "Omat asetukset".
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Noniin... kirjotellaas taas ku on saatu asiaa vietyä vähän eteenpäin
Iso kiitos Tomant,ille kampuran kitistä! Rulla meni hienosti paikalleen ja lisätilaa asennukseen sai kun otti flektin irti. Tilalle tuli siis 221mm rulla mikä pultattiin alkuperäisen rullan päälle.
Huomenna soittelemaan penkkiaikaa ja katsotaam mitä ulos saadaan. Pelkän kitin avulla en huomaa oikeastaan mitään eroa aiempaan.. Palaan asiaan kun on mustaa valkoisella
Iso kiitos Tomant,ille kampuran kitistä! Rulla meni hienosti paikalleen ja lisätilaa asennukseen sai kun otti flektin irti. Tilalle tuli siis 221mm rulla mikä pultattiin alkuperäisen rullan päälle.
Huomenna soittelemaan penkkiaikaa ja katsotaam mitä ulos saadaan. Pelkän kitin avulla en huomaa oikeastaan mitään eroa aiempaan.. Palaan asiaan kun on mustaa valkoisella
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Onnistuikohan kuvan lisäys
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Ole hyvä vaan! Hienoa, että asennus onnistui. Varmaan se ohjelmointi auttaa, niin saat sytytyksen optimoitua ja mahdolliset ECU:n rajoitukset hallintaan. Olisi hyvä, jos penkityksessä saisi myös ahtopaineen näkyviin tehopiirroksiin. Kannattaa tarkistaa myös, että bypass-venttiili menee kiinni, kun annat kaasua ja että letkut ovat OK. Sitä välijäähyä kannattaa myös miettiä. Katso hakutoiminnolla, mitä tuosta välijäähystä on kirjoitettu.D.Trump kirjoitti:Noniin... kirjotellaas taas ku on saatu asiaa vietyä vähän eteenpäin
Iso kiitos Tomant,ille kampuran kitistä! Rulla meni hienosti paikalleen ja lisätilaa asennukseen sai kun otti flektin irti. Tilalle tuli siis 221mm rulla mikä pultattiin alkuperäisen rullan päälle.
Huomenna soittelemaan penkkiaikaa ja katsotaam mitä ulos saadaan. Pelkän kitin avulla en huomaa oikeastaan mitään eroa aiempaan.. Palaan asiaan kun on mustaa valkoisella
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Joo uskoisin kanssa, että piuhan jälkeen saadaan vasta jotain aikaiseksi.. vaikka pienistä muutoksista tässä kyse onkin. Pitää se ahtopainemittari viritellä vielä johonkin... "piiloon" se saa kabiinissa mennä eikä keskelle kojetaulua... ei sovi oikein väyrysen lookkiin mutta hiljalleen.
Cooleria alankin työstämään seuraavaksi, kun ensin nyt saadaan tämä pikkukombo valmiiksi. mukava sitten verrata askel askeleelta hyötyjä ja/tai mahdollisia haittoja..
Cooleria alankin työstämään seuraavaksi, kun ensin nyt saadaan tämä pikkukombo valmiiksi. mukava sitten verrata askel askeleelta hyötyjä ja/tai mahdollisia haittoja..
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Pistetään ajankuluksi vähäb kuvaa kun umpiot sai uutta ilmettä.. ajansaatossa lyhdyt oli kusenkellastuneet ja hirveän näköiset... homma alotettiin 1000 vesihiomapaperilla ja siitä ylöspäin... nelisen tuntia hinkattua alkoi pleksi kirkastumaan. Olisi vielä pitänyt myllyttää tuikut mutta myllystä alkaa laakerit rallattaa joten tyydyin vesihiontaan ja kovavahaan.
On ne nyt ainakin paremmat kun ennen.. kuvassa ennen ja jälkeen...
On ne nyt ainakin paremmat kun ennen.. kuvassa ennen ja jälkeen...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Hommaa jatkettu taas kunnes iski todellisuus ja vitutus... ahtomittari löysi paikkansa ja voi stana tuli fiksu olo...
Eli miettinyt kun ei meno haluja tullut kitin myötä yhtään, mutta ei se ihme ole kun paska ei ahda ollenkaan... ei muutakun konepelti ylös ja paikantamaan vikaa...
Ahdin toimii hyvin, samaten sen magneettikytkin.
Seuraavaksi katse bypassiin... tämähän selvisi ettei sulkeudu ollenkaan vaikka kierrokset hakkaa punaselle. Lueskelin foorumilta bypassiin liittyviä topicceja mutta eipä ne mitään uutta tai selvää valottanut.. virrat kääntää päälle niin läppä naksahtaa ehkä sentinverran ja jää auki asentoon. Ja siihen se sitten jääkin lepäämään vaikka mitä tekis...
Kertokaa kädettömälle mitä tehdä. ketuttaa seurata alipaineen elämää mittarista
Eli miettinyt kun ei meno haluja tullut kitin myötä yhtään, mutta ei se ihme ole kun paska ei ahda ollenkaan... ei muutakun konepelti ylös ja paikantamaan vikaa...
Ahdin toimii hyvin, samaten sen magneettikytkin.
Seuraavaksi katse bypassiin... tämähän selvisi ettei sulkeudu ollenkaan vaikka kierrokset hakkaa punaselle. Lueskelin foorumilta bypassiin liittyviä topicceja mutta eipä ne mitään uutta tai selvää valottanut.. virrat kääntää päälle niin läppä naksahtaa ehkä sentinverran ja jää auki asentoon. Ja siihen se sitten jääkin lepäämään vaikka mitä tekis...
Kertokaa kädettömälle mitä tehdä. ketuttaa seurata alipaineen elämää mittarista
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Nyt auto teki sen että pysähtyessä pihaan auto sammui itsestään... muutaman kerran tehnyt myös sitä että pysähtyessä tai käynnistäessä rötää vähän aikaa ja kierrokset seilaa... vikavaloja ei ole syttynyt... pitänee käyttää vikakoodin luvussa jos sinne olisi jtn tallentunut... arvauksia?????
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Star,ia pirkanmaalla??? Jeesailkaa niin saa paineet nousee
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Ei ole vielä star apuja löytynyt... laitelkaa viestiä mikäli tunnette pirkanmaan alueelta mahdollisen starttailijan..
Taas tutkittu lisää kun ei malta olla tekemättä.. kokeilin tukkia bypassin ( laitoin letkun tukkoon, jotta saisin ahdot nousemaan) vaan eipä ole vaikutusta... jäätävä alipaine koko paskassa. Starista olisi apuja mutta mikähän kettu tätä vaivaa kun ei ahda ollenkaan... kaikki näyttäis toimivan mutta kun ei niin ei.....
Taas tutkittu lisää kun ei malta olla tekemättä.. kokeilin tukkia bypassin ( laitoin letkun tukkoon, jotta saisin ahdot nousemaan) vaan eipä ole vaikutusta... jäätävä alipaine koko paskassa. Starista olisi apuja mutta mikähän kettu tätä vaivaa kun ei ahda ollenkaan... kaikki näyttäis toimivan mutta kun ei niin ei.....
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Kirjoitellaan taas kun on menty pikkasen eteenpäin... mikäli sikäli tämä ketään kiinnostaa
Tomant,ti on toiminut mahtavana oppaana, kiitos hänelle!
Tuli kokeiltua antaa suoraavirtaa magneettikytkimelle... askel eteenpäin mentiin kun hyppyjohto suoraan akulta venttiilille kytki venttiliin kiinni ja ahdin alkoi puhaltamaan. Jes, ahdin tai magneettiventtiili ei ole siis paskana mittailin johtoja ja tämä johto mikä menee ahtimille antaa yli 13V virran... ihmetyttää vain se, kun akulta tuleva virta saa ahtimen puhaltamaan, mutta oikea, alkuperäinen johto ei tee mitään... vaikka molemmista tulee sama virta... ei tämä sähköseppoilu ole vahvinta alaa... neuvoja kaipaisin, mutta jos ei niitä löydy niin asian edetessä ja vian selviessä kirjoitan tänne mikä vian aiheutti... vielä toistaiseksi se on mysteeri.... STARin kun saisi kiinni niin helpottaisi, mutta hiljaista on apujen kanssa
Tomant,ti on toiminut mahtavana oppaana, kiitos hänelle!
Tuli kokeiltua antaa suoraavirtaa magneettikytkimelle... askel eteenpäin mentiin kun hyppyjohto suoraan akulta venttiilille kytki venttiliin kiinni ja ahdin alkoi puhaltamaan. Jes, ahdin tai magneettiventtiili ei ole siis paskana mittailin johtoja ja tämä johto mikä menee ahtimille antaa yli 13V virran... ihmetyttää vain se, kun akulta tuleva virta saa ahtimen puhaltamaan, mutta oikea, alkuperäinen johto ei tee mitään... vaikka molemmista tulee sama virta... ei tämä sähköseppoilu ole vahvinta alaa... neuvoja kaipaisin, mutta jos ei niitä löydy niin asian edetessä ja vian selviessä kirjoitan tänne mikä vian aiheutti... vielä toistaiseksi se on mysteeri.... STARin kun saisi kiinni niin helpottaisi, mutta hiljaista on apujen kanssa
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Tuolta löytyy varmasti läheltäkin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=180" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Voi tätä ilon päivää ja renkaiden vinkunaa Viaksi löytyi viallinen ilmamassamittari... Kävin hakemassa tänään uuden ja perkele ku alko väykkä potkimaan!
Kiitokset kaikille avunantajille! nyt ollaan itsekkin jo paljon viisaampia kyseisten ongelmien kanssa.
Ahtoja on nyt tällähetkellä noin puoli kiloa.. mitä nyt halpismittari kertoo.... ensikuussa jos saisin vietyä auton piuhan päähän ja päästään toteamaan todelliset lukemat. hymy on korvissa vihdoin ja viimein.
Kiitokset kaikille avunantajille! nyt ollaan itsekkin jo paljon viisaampia kyseisten ongelmien kanssa.
Ahtoja on nyt tällähetkellä noin puoli kiloa.. mitä nyt halpismittari kertoo.... ensikuussa jos saisin vietyä auton piuhan päähän ja päästään toteamaan todelliset lukemat. hymy on korvissa vihdoin ja viimein.
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Aluksihan suunnitelmissa oli pistää ahtomittari johonkin piiloon... no ei se nyt ihan niin mennyt eikä tota näkyvämmälle paikalle saanut letkun sai vedettyä repsikan puolelta ecun yms boksien alla olevasta läpiviennistä. Ostin kunnon letkua kun mittarin mukana tulleella pillillä ei tee yhtään mitään. 3m letku on oikein passeli että saa siististi vedettyä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Itse aiheeseen ei tällä kertaa ole mitään sanottavaa, mutta mielenkiinnolla seuraan näin muuten vaan
oulaistenliikenne.fi
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Letkun saa siististi vedettyä jalopuumuovin takaa... kojelautaan 10mm reikä varovasti josta letku ja s.johdot läpi. Mittaristi pitänee irrottaa mutta lähtee vetämällä irti. Valoon otin sähköt ensin radion herätteestä mutta oppia ikä kaikki... herätteen jännite putoaa olemattomiin liikkeelle lähtiessä joten valo vilkkuu ku discopallo.. joten virran otin hätävilkun takaa. Valo syttyy kun laittaa ajovalot/parkit päälle. Toimii
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Tässä vielä kuvaa mistä otin lähdön ahtomittarille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Niin ja aiempaan todeten.. ahdot ovat siis tällähetkellä 0.85bar pulleykitin kanssa... ohjelmasta jo soiteltu tänään ja kunhan kaveri saa ohjelman käsiinsä puolasta vai mistä helvetistä ne hankkiikaan niin saadaan mustaa valkoselle.
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Tervetuloa seuraamaan. mitään ihmeitähän tässä ei tehdä mutta katsotaan mitä kaikkea saa aikaiseksidealer kirjoitti:Itse aiheeseen ei tällä kertaa ole mitään sanottavaa, mutta mielenkiinnolla seuraan näin muuten vaan
Re: E200 Kompressor tehon hakua!
Hienoa, että vika selvisi ja ahtoja alkoi löytyä. Tuolla 0,85 barilla saattaa löytyä 220-230 hv ahtoilman lämpötilasta riippuen.D.Trump kirjoitti:Niin ja aiempaan todeten.. ahdot ovat siis tällähetkellä 0.85bar pulleykitin kanssa... ohjelmasta jo soiteltu tänään ja kunhan kaveri saa ohjelman käsiinsä puolasta vai mistä helvetistä ne hankkiikaan niin saadaan mustaa valkoselle.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020