Turboviive, Väyrynen 220CDi -98, 125Hp

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
mikkoh84
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 30.12.2017 00:26

Turboviive, Väyrynen 220CDi -98, 125Hp

Viesti Kirjoittaja mikkoh84 »

Heps kaikille!

En tuohon turboviiveeseeen löytänyt ainakaan yhtäkkiä haulla mitään, joten tehdään sitten uusi aihe.


Ensimmäinen MB minulla ja eka kysymys :).

Eli tuli tollanen laitettua. Ruosteeton ja muutenkin ihan toimiva. Kulkeekiikin ihan suoraan ja nsp. (toki ohjaus on tunnoton verrattuna edelliseen kulkineeseen, -vm. -04 Passat, mutta se tiedettiin jo muutenkin). Jopa kaikki varusteet toimii! Ajoltaankin on sellanen ku pitääkin. Kiihtyykin normaalisti kunhan tuo HELVETIN turbo tulee mukaan.

Oikeasti, onko normaalia että tämän ikäinen väyrynen alkaa "vetää" kunnolla vasta n. 1800rpm ja sekunnin - kahden jälkeen?

ASR:n saa pois päältä, mutta olisi kiva..... no vähän leikkiä :)...

Ei kait mulla ny niin hyvät talvirenkaat ole, että pitää risteyksessä liukkaalla, kytkimellä "ampua"?? Ja vielä kakkosella :/.. Ajotaidoissa ei pitäis olla vikaa ja haittaa myös ohituksissa!


Onko asialle tehtävissä jotakin?? OHJELMOINTI, IHAN MITÄ VAAN??


- Mikko
olli103
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 29.01.2009 20:24

Re: Turboviive, Väyrynen 220CDi -98, 125Hp

Viesti Kirjoittaja olli103 »

Eipä se mikään raketti vakiona ole ja vielä väyrysen korissa mikä ei oo kepeimmästä päästä. Et aika normaalilta tuo kuullostaa :D Ja ainaki omassa oli kans viivettä enempi jos vertas vag samanikäsiin dieseleihin.
123CDI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 17.03.2016 20:11

Re: Turboviive, Väyrynen 220CDi -98, 125Hp

Viesti Kirjoittaja 123CDI »

Ei näissä mielestäni pitäis turboviivettä olla, niin pienellä ahtimella ovat. ohjelmalla pystyy melko riskisti vaikuttaa näiden kulkuun, ja siihen kaasuun vastaavuuteen. voisiko olla ahtovuotoa taikka alipaineen puutetta.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Turboviive, Väyrynen 220CDi -98, 125Hp

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

123CDI kirjoitti:Ei näissä mielestäni pitäis turboviivettä olla, niin pienellä ahtimella ovat. ohjelmalla pystyy melko riskisti vaikuttaa näiden kulkuun, ja siihen kaasuun vastaavuuteen. voisiko olla ahtovuotoa taikka alipaineen puutetta.
Tai sitten EGR sekoille
Mökkillä
'
gubbe89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 17.02.2013 16:01
Paikkakunta: Mouhijärvi

Re: Turboviive, Väyrynen 220CDi -98, 125Hp

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

Eikös näissä herkuissa ole vielä hukkaportillinen ahdin? Jos vaikka hukkaportti vuotaa?
w203mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Su 13.01.2013 20:21

Re: Turboviive, Väyrynen 220CDi -98, 125Hp

Viesti Kirjoittaja w203mersu »

Menneekö vikatilaan ollenkaan? Koitappa imasta pystyykö imu turpon alipainekellolle menevässä letkussa? Koita tuleeko alipaine myös siihen mustaan turponsäätö mötikkään. Pieni alipainevuoto saattaa aiheuttaa viivettä turpossa.
w203 270Cdi
Vastaa Viestiin