M119 vai m113

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Kumpi parempi jos ahtaa? Itsellä ei hajua vielä kummastakaan, jompikumpi kumpi tuonne w202 keulille menee, kun m104 meni kaupan.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Taitaa tulla ahdasta m119 kanssa w202 keulalla, eikä M113 kanssakaan liikaa tilaa ole. V koneisissa w202/w208 on eri raidetanko ja simpukka (simpukka taitaa olla vähän alempana).
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja pontsei »

joo ahdasta varmaan tulee, eilen vähän katselin ja suunittelin, mikähän ottaa raidetankoon ja simpukkaan kiinni, että miksi ovat alempana? alustassa ei varmaan ole muita eroja kun jarrut ja vakaajat? Olisi aika kiva peli ahdettuna tuommonen 8)
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Nuo v-koneet on tosi edessä näissä ja siksi varmaan simpukkaa ja raidetankoa on muutettu.

Tässä kuvat raidetankojen erosta.

Kuva
Tässä kuva v-koneisen raidetangon sisemmästä novelestä

Kuva
Ja tässä normaalista
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Piti käyttää molemmat autot nosturilla ja verrata, yllätys oli että v-koneisen simpukka on noin 8cm alempana.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ylemmät kuvat on V8:sta.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Mihin ottaa kiinni jos ajattelee tavan koppaa kun laittaa v8 sinne? Pystyykö ratkaisemaan korvien/moottorin asennon muokkauksella?
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Kuinkahan m113 kestää ahtaa? Onko mls tiivisteet vakiona? Puristussuhde varmaan viinalla ihan hyvä... Korkkaako männät ensin? Tuskin irto enempää voimaa juuri kun m104 mutta saundi ois hienompi :D
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Öljypohjaan ottaa raidetanko ja varmaan pakosarja simpukkaan.
Muistelisin joskus lukeneeni että männät hajoaa ensimmäisenä vapari m113:sta.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7#p1200797" onclick="window.open(this.href);return false;

Muistui tuossa mieleen että tuommonenkin topici löytyy.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Onko tietoa että miten pitkälle tuo projekti on edennyt? Ite otin tekniikan irti ja nyt odottelen moottoria briteistä, joku sopiva turbokin pitää etsiä... :lol:
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Muistelisin jossain nähneeni että käyntikuntonen olisi, muuta en osaa tuosta sanoa.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja pontsei »

mitäs eroa on alustassa c36-c43, mitkä vaikuttaa katsatukseen? etujarrut ja vakaaja? ja käyköjostain muusta mersusta isommat jarrut, että saa c43 vaatimukset täytettyä?
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

C43:ssa on samat etu jarrut kuin clk55 ja w210 e55. Ne on 334mm alumiini keskiöisellä levyllä olevat kaks mäntäset liukusatulat.
Omaan clk:n nuo laitoin.

Kuva


C43:sta ei voi käyttää vertailumallina muihin w202:n.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Verrataanko sitä sitten c55amg malliin?
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Ei kun perusmallit ja c36 on omaa mallisarjaa v8:t omaansa, näin se menee w202:n osalta.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Sehän voi hankaloittaa katsastusta vähän... :crazy: No mutta käykö tuollaiseen m113 koneeseen joku perus 200d vauhtipyörä vai onko jo akselin pää eri? Vois hommailla jo tarpeita kytkimeen...
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Siihenpä ei ole tietoa.

Eilen vaihtelin tuohon omaan moottorityynyjä niin huomasin että tuo etu akselin poikkipalkki taitaa v-koneisissa olla myös eri.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Nyt tupsahti tallin lattialle 5.5l m273 moottori, nokat leikannut kiinni vähän, saa pelastettua vielä, jos laittaa ruiskupinnoituksen nokkiin. Onkohan tuo moottori mistään kotoisin? Jonkun verran tehokkaampi ilmeisesti kun m113..
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja tomant »

Näissä M273-koneissa on vissiin ollut ongelmia jakopään kanssa. Katso esim. täältä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Purin eilen moottoria ja on kansiennkin rakenne niin heikon oloinen että en kyllä viri käyttöön tästä tee, Jakopää ja nokkien muuttuva ajoitus myös mielestäni huono. Kampiakseli, kanget ja männät kyllä näytti laadukkailta ..
Näksä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 25.01.2012 19:11

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja Näksä »

M119 4,2l tai m113 4,3l saa laittaa tohon koppaan, tai jonkun muun koneen minkä tilavuus jää alle 4,5l ja teho alle 247kW. Jos näistä menee yli niin vaatii poikkeusluvan, että saa leimattua. Mallisarjan tehokkain on 36amg ja siihen verrataan.
Viimeksi muokannut Näksä, Ti 11.09.2018 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja tomant »

Näksä kirjoitti:M119 4,2l tai m113 4,3l saa laittaa tohon koppaan, tai jonkun muun koneen minkä tilavuus jää alle 4,5l ja teho alle 290kW. Jos näistä menee yli niin vaatii poikkeusluvan, että saa leimattua. Mallisarjan tehokkain on 36amg ja siihen verrataan.
Jos C36 AMG on tehokkain 206kW tehollaan, siitä seuraisi 1,2x206=247kW. Mistä tuo 290kW tulee?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Näksä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 25.01.2012 19:11

Re: M119 vai m113

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Kappas, tohon olikin jo muutosleimattu konetta, minkä mukaan katoin tehon.
Vastaa Viestiin