Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 15.09.2018 11:18
Hei mersu gurut.
Miettinyt ahdin päivitystä w211 270cdi koneeseen ja jokusen tunnin tutkiskelun jälkeen tuo gtb2260vk audista tai bemarista voisi käydä vakio suuttimien kaveriksi gt2359v vaihtoehdoksi?

Kukaan tehnyt moista swappia vai olisiko toi om648 ahdin järkevämpi vaihtoehto?
Mitä teho lukemia voisi olettaa moisella saavutettavan paremmalla coolerilla?
Ohjelma päivitettynä tietysti valitulle ahtimelle.
Sovittaminen ei ole sinäällään ongelma, tallista löytyy cnc työstökoneet ja tig.
Viimeksi muokannut MJPfin päivämäärä Ke 12.12.2018 19:32, muokattu yhteensä 2 kertaa


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma
ViestiLähetetty: Su 16.09.2018 23:57
En ole expertti mutta ensin pitäis tietää mitkä on tavoitteet turbon vaihdolla.
Pieni parannus on 320cdi turbo ja parempi cooleri joka auttaa hyödyntämään tehon ettei laske tehoja lämmön takia.

Kehottaisin lukemaan läpi tuikkun kirjotukset.
Esim. voit aloittaa tästä viewtopic.php?f=35&t=181163
A170cdi-00 1999-

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 17.09.2018 11:52
Kiitos vastauksesta, mutta lähinnä kiinnostaisi että mihin ne vakio suuttimet riittää, ja onko toi gtb2260vk riittävä puhallin niille. Ihan heti en ajatellut suuttimia vaihtaa.
Toi linkki ei vastannut itse kysymykseen, mörkösuuttimet 320cdi ahdin jne mutta ei mainintaa toisen vai oliko kolmannen sukupolven VNT garretista tai mihin se pystyy?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma
ViestiLähetetty: Ma 17.09.2018 13:37
tuikku kirjoitti:50hv/suutin on näillä mersun käyttämillä tosi pienillä vakioilla aivan max tulos.

Maininta toisen sukupolven eli Om648:ta ja sen(vakion?) pitäis riittää jos se riittää viritetyissä 320cdi:kin isomillekin tehoille.

Melkein kaikki tieto löytyy kun vain viittii lukea erityisesti tuikun ja muitten "guru"jen kirjotuksia ja vähän järkeillä ja sovitella niiten kokemuksia kyseiseen tapaukseen. Samalla saa muutakin tietoa ja näkökulmia.
Tervetuloa forumille ja älä ota tuota yllä olevaa kirjoitusta vittuiluna vaan neuvona.:wink:

Iso kiitos muuten kaikille pioneerille ja uran uurtajille jotka rikkoo ja hipoo rajoja.
Ilmaista se ei millään lailla rahallisesti eikä hengellisesti, se maksaa aina ja välillä myös antaa. :lol:


Perehtymällä forumiin löytyy älytön määrä tietoa joka ei aina ole ihan helpolla löydettävissä mutta tietoa löytyy.
Niin ja kysymällä selviää ja yritetään auttaa jos pystytään. Se ois mukavaa että ratkaisu kerrottais ja alkuperäinen kysymys säilytettäis eikä poisteta sitä jolloin siitä on myös apua muille.

Tuolla lukee tuo 50hv/suutin viewtopic.php?f=35&t=165175&start=30
A170cdi-00 1999-

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 17.09.2018 14:43
Juu kiitos, enempi vaan kiinnostaa nuo uudemmat malliset ahtimet kun ei kai se kehitys kuitenkaan huonompaan suuntaan ole noissa ahtimissa mennyt.
Itse olisin veikannut että gt2359 on ekaa sukupolvea, ja järjestyksessä ne vissiin menee gta, gtb, gtd... c mallia en muista nähneeni.
Joku gtb2260vklr voisi olla passeli, eikös tuo ole kuulalaakeroitu?
Mitäköhän tuo vakio ahdin mahtaisi kestää ottaa voimaa ulos ilman häiritsevää savua?

Edit: Jaa löytyihän se tieto penkomisen jälkeen, ~220hv /500Nm

Edit2: näyttäisi siltä että 320cdi pakosiipi voisi mahtua orkkis ahtimen koteloon, gt2359v chra ja sorvi laulamaan ois edullisin vaihtoehto.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 30.05.2006 22:53
Paikkakunta: Kajaani
ViestiLähetetty: Ti 18.09.2018 20:09
MJPfin kirjoitti:Hei mersu gurut.
Miettinyt ahdin päivitystä w211 270cdi koneeseen ja jokusen tunnin tutkiskelun jälkeen tuo gtb2260vk audista tai bemarista voisi käydä vakio suuttimien kaveriksi gt2359v vaihtoehdoksi?

Kukaan tehnyt moista swappia vai olisiko toi om648 ahdin järkevämpi vaihtoehto?
Mitä teho lukemia voisi olettaa moisella saavutettavan paremmalla coolerilla?
Ohjelma päivitettynä tietysti valitulle ahtimelle.
Sovittaminen ei ole sinäällään ongelma, tallista löytyy cnc työstökoneet ja tig.


Jos et suuttimia vaihda niin pelkkä ahdin riittää. 250hv paikkeille taitaa vakio suuttimet riittää.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 19.09.2018 08:04
Jees kiitos.
Nyt kun kerran virittelykärpänen taas puraisi niin pitää hieman tuumata mitä tuohon lähtee tekemään.
Eihän sitä voi kovin varmaksi sanoa etteikö suuttimet voisi jossain kohtaa vaihtua kun nälkä kasvaa syödessä.

Vara ecu tuli eilen maailmalta ja pitää tehdä klooni tuosta orkkiksesta ettei käyttis ole ilman aivoja jos menee bitti vinoon joku kerta ohjelmoidessa.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 22.09.2018 00:18
Jatketaan nyt tätä ketjua kunnes keksin paremman, katsotaan nyt mikä ahdin sattuu sopivasti löytymään.
Vara ecu tuli maailmalta ja sain kloonin tehtyä alkuperäisestä, eipähän tartte autoa ilman olla jos halpis kaapeli sotkee jotain.
Läppäri yms tilpehöörit pöydällä, ja ite laudan pätkästä sekä parista kierretangon pätkästä väsäämä BDM teline, on se helppoa kun saa noita jousitettuja päitä niin ei tartte levylle kolvailla mitään.
Kuva

Tarkimmat varmaan huomaa että en jaksanut kuoria ecua vaan vedin cnc konella reijän kylkeen, sen kun jättää kympin vajaaksi niin ei mene purua sisään ja loput saa mattopuukolla pois.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 22.09.2018 10:39
No nyt on eka oma mersun ohjelma tehty ja tuli sitä vetojakin lisää. Egr poistui ja tiputin johdesiipien pulssisuhdetta kymmenisen pinnaa alueelta millä egr on ollut aktiivinen.
Samaalla nostin ennakkoa hieman kompensoimaan egr lämmön tuomaa ennakkoa mikä nyt jäi pois.
Jotenkin tuntuisi käyvän kevyemmin / hiljaisemmin nyt ko. alueella, pienemmällä polkimen painamisella taajamassa.

Mitään poljin karttoja tai kalibrointi karttoja en lähtenyt sorkkimaan kun ei mitään ole vaihtunut mikä vaikuttaisi kalibrointi tietoihin.
Jahka saan velipojan kuskiksi niin voi tehdä vähän logia ja tutkia mitä tulee syöttöjä / ahtopaineita yms. Ahtolämpö kiinnostaa missä se huitelee.
Saako starilla kuinka monta tietoa näkymään kerralla ja saako sen kirjoittamaan logiin niitä?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 22.09.2018 21:14
Vähän kerkesin starilla kuikuilemaan ahtoja ja syöttöjä, 86mm^3 toteutuu syöttöjä minkä ohjelmaan laitoin ylä rajaksi.
Ahto seuraa hyvin pyydettyä, varmaan voisi vielä johdesiipiä avata enemmän egr alueella, kaasun vaste on parempi kuin vakiona.
Pitää kuikuilla jos löytyisi vakioahtimelle kompura karttaa, paljonko se sietää ottaa irti ahtoja ja kuinka ylhäällä että pysyy vielä kartalla.
Cooleri on kyllä onneton, tihkusadetta 14C ilman lämpö ja ahtolämmöt hetkessä 54C tarvii kyllä paremman coolerin.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: To 27.09.2018 21:34
No niin piti sitten jatkaa mersun räpeltämistä, imusarjan jatkeeksi oli joku insinööri laittanut ahtoilma jarrun nimeltä egr sekoitin.
Kuva
En tykännyt siitä miten se tukkii noin 40% virtauspinta-alasta, joten sorvi laulamaan.
Kuva
Ja läpi näkee.
Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 13.10.2018 10:13
Ohjelma versio ö testissä, koittanut saada lootan toimintaa vähän sorkittua, ja vähän siinä onnistunutkin. Vaihtaa aikaisemmin isommalle mutta matka ajossa kulutus karkasi hiukan.
No harjoitellaan lisää itse kun ei mitään vinkkejä tunnu foorumilla irtoavan.

Aloin tiputtelemaan alakierroksilta pienillä syöttömäärillä ahtoja kun mielestäni turhaa pumppailla ilmaa tolkuttomasti koneesta läpi sitä kun ei niin paljoa tarvita. Jos saisi vähän pumppaushäviöitä pienemmälle avaamalla johdesiipiä egr alueella lisää.

Pitää testailla ja ihmetellä mitä tapahtuu, sopivaa ahdinta samalla katsella kun kiire ei mihinkään tän projektin kanssa ole.
On se vaan vähän eri tavalla tuo softa tehty kuin vaginalaisessa mutta on se kyyti niin paljon mukavampaa mersulla. :D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 26.10.2018 21:37
Jatketaan monologia, ahtimeksi valikoitui kuitenkin se tuttu ja turvallinen vaihtoehto mitä foorumilla tunnutaan suosivan.
Väykystä peräisin oleva gt2359v, edellisen omistajan toimesta puhallin on saanut billetti kompurasiiven.

Laakeroida vaan pitää päittäistä oli sen verran paljon ja tietysti tarvii rakentaa servolle jalka ahtimen kylkeen.
Mielnkiintoista nähdä millaisen paketin tästä saa rakennettua aikaiseksi.

Saa nähdä kauanko rojektiin menee, ja miten toteutan laakeroinnin, että meneekö ulkopuoliselle huoltoon vai saanko viimeinkin tehtyä turbiinin tasapainoitus penkin valmiiksi.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: La 27.10.2018 09:33
Tuota samaa ahintahan om648:n kyljessä ja siinä on servi valmiina. Tuossa 648:n ahtimessa on sitten pitenpi vipu mitä tuossa 613:n ahtimessa.

Mulla ois muuten joutilaana c30amg servo ja servon kiinnike, kun muutin sen alipaineohjatuksi.
Viimeksi muokannut jukkis. päivämäärä Su 28.10.2018 08:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: La 27.10.2018 14:19
.
AMG,n servo ei toimi oikein muissa autoissa, toiminta muuttuu peilikuvaksi.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 27.10.2018 20:05
jukkis. kirjoitti:Tuota samaa ahintahan om648:n kyljessä ja siinä on servi valmiina. Tuossa 648:n ahtimessa on sitten pitenpi vipu mitä tuossa 613:n ahtimessa.

Mulla ois muuten joutilaana c30amg servi ja servon kiinnike, kun muutin sen alipaineohjatuksi.


Kiinnike kyllä kiinnostaisi, laitan yv.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 27.10.2018 20:16
Vipusuhteen tarkistan kyllä kun alkuperäisen otan irti, äkkiä sen tigillä räppää uuden vivun kiinni.

Vanha kaveri kävi tuossa, ja kyllä se menee oman tasapainotus koneen teko eteenpäin, lupasi elektroniikat siihen väkästellä että ei pitkästyisi eläkkeellä. Saapahan senkin homman sitten tehtyä kun aina kinnostanut moista koittaa.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 29.10.2018 19:25
Oon jäänyt jumiin 87mm3 syöttöön, saa nähdä löysinkö vihdoin, löytyi kohta missä itellä on parissa paikkaa 8700 ja 320cdi softassa samassa paikkaan 9200, pitää koittaa vaikuttaako mitään.
Ennen punaista kartta markkeria pari kohtaa.
Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ti 30.10.2018 21:43
Taisi löytyä rajoitin ainakin tuntui tulevan vetoja lisää, ei ollut vain noi kaksi ja pitää tarkistaa starilla mitä tapahtuu. Ehkä sen jossain kohtaa saa laatikonkin vaihtaan järkevästi, aikaa se vaan vie ja naftaa.
Pikku pikku tehojahan tässä ollaan tekemässä, vakio suuttimillakin vielä.

Pitää hommata ylimääräiset rungot jossain kohtaa kun nälkä kasvaa.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 31.10.2018 17:37
Ja pyh, blacebo efekti tai jotain... etsiskely jatkuu. Vinkkejä kellään? Tuikkuu :wave:

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: To 01.11.2018 22:35
.
Kattele vaan vähän eteenpäin tuosta, löydät kyllä
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 02.11.2018 06:18
Kiitos tuikku, löysin pari single valuea mitkä oli 8700 tuon jälkeen, pitää koittaa niitä seuraavaksi. Tarvii tehdä eri versioita nippu kun lähtee maalle velipoikaa moikkaamaan viikonloppuna, saa siellä sitten kuskin kanssa starilla katsoa niin voi itse keskittyä läppärin vahtaamiseen, ajaminen ja syötön katselu on vähän hazardia.
Onko mersuun olemassa mitään edullista obd palikkaa millä voisi kunnon logia saada kirjoitettua muistiin kun live data on hanurista?

Sitten pikku vinkki kaikille muille koti virittelijöille jotka halpojen kaapeleiden kanssa touhuaa.
Mulla on aina kloonattu backup ecu matkassa kun jotain lähtee testaamaan, olisi ikävä jäädä reissuun kirjoitus häiriön takia.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 04.11.2018 18:02
Jaahas, on se tiukassa se syötön rajoituksen löytyminen, tällä hetkellä toteutuu 90.2mm3 pyydetystä 95mm3.
Eli vähän sai lisää, eipä se ollut kuin kahdesta pikku jutusta kiinni. Missähän se seuraava bitti lymyilee. Vaan 6 kirjoitusta tartti löytää toi pieni lisäys.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1414
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi
ViestiLähetetty: Su 04.11.2018 18:37
Tuos on jo tutulla menos no: 63 versio samaisesta aiheesta :D
Star

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1414
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi
ViestiLähetetty: Su 04.11.2018 20:05
Parit rajat on 93 yli onki jo vaikeempi päästä
Star

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 04.11.2018 20:17
Aikoinaan etsim Fordin tdci delphi rajoittimia että pääsisi kunnon lukemille, lopetin jossain 85mg kohdalla kun laatikko särkyi. Otti melkein sata kirjoitusta mut löytyi. Se kun toppasi 65.5mg eikä mistään löytynyt lukemaa, oli kerroin yhdessä kartassa mikä rajasi max syötön.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1414
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi
ViestiLähetetty: Su 04.11.2018 20:23
Pistin yyveetä mahdolliseen etenemiseen....
Star

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 04.11.2018 21:00
Kiitän,
Sitten pientä pohdiskelua mitä suuttimiin tulee, nuohan ovat kovin yksinkertaiset kapistukset kun katsoo halkileikkausta.
Yhdystanko pitää paineella neulan kiinni ja pinta-alojen erotus tekee sulkevan voiman. Eli jos solenoidille menevää kanavaa suurentaa niin suutin pitäisi aueta nopeammin ja enemmän.
Veikkaan että tämä on se ero vakio ja Amg runkojen välillä. (Mutua)

Jos jollain on ylimääräistä romu suutinta mitä tutkia niin saa tarjota.
Kärjethän ei ole kalliita, mitä äkkiä niitä katselin, mutta se ei näemmä riitä kovin pitkälle ilman että runkoja muokkaa.
Tää nyt on tälläistä pohdintaa kun tuota työstö hommaa on tullut kymmenisen vuotta tehtyä ja pieniäkin reikiä joutunut välillä taikomaan asioihin, ihmisen tekemiä ne yleensä kaikki on.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1414
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi
ViestiLähetetty: Su 04.11.2018 21:07
Ei oo mitään amg runkoja tai kärkiä.... C30cdi varmaan isoimmat,muihin ns. Mörköihi on muita juttuja.... En täs niitä huutele
Star

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 05.11.2018 20:24
Pärskele, kattelin kuvia mitä napsin näytöltä eilen kun koeajettiin, kaikki on yli 3000rpm kiekoilla 3300rpm kohdalla on tullut 90.6mm3.
TQ limiter 3200, 91mm, 3600,90mm et se olisi tuo 90.6 about siinä välissä.
Liian hitaasti reagoi syötön muutoksiin läppäri, yhtään kertaa en nähnyt että olisi näkynyt järkevää syöttöä alle 2500rpm.
Pitää koittaa dynomodessa johki ylämäkeen seuraavaksi.
Seuraava

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi