Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 19:55
Kirjoituksen jälkeen luetusta binääristä pari bittiä muuttunut et ilmeisesti työkalu laskee sit checksumin itse.
Kuva


Mersumies
Mersumies
Viestit: 893
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 21:00
Kirjoititko nyt minkä softan sisään? Jos kirjoitit c30 niin laatikko menee vikatilaan väärän perävälityksen takia. Näin ainakin kävi oman clk kanssa joskus kauan sitten. Vai olisko w211 sama välitys kuin C30?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 21:14
Kirjoitan hybridiä, oma softa pohjalla ja c30 vaihdekartat, tää on ihan kokeilua et oppii mikä tekee mitä.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 22:26
c30 laatikkokin ainakin ennen faceliftiä aika kuminauhamainen. Penkittäjäkin luuli että laatikko luistaa kun teho jäi alle 300hp mutta tais sitte lopuksi olla suuttimista kii ettei tullu 400hp.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1716
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 22:51
joskami kirjoitti:Kirjoititko nyt minkä softan sisään? Jos kirjoitit c30 niin laatikko menee vikatilaan väärän perävälityksen takia. Näin ainakin kävi oman clk kanssa joskus kauan sitten. Vai olisko w211 sama välitys kuin C30?


Senhän voi sitten vaihtaa
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ti 12.02.2019 16:11
Pitää vaan löytää se ensin binääristä, ei ainakaan heti pistänyt silmään. Paljon muutakin on kysymysmerkki mitä mikäkin tekee. Tuleepahan nyt harrastamisen vuoksi tökittyä. Jos paranee niin hyvä, jos ei niin oppiihan prosessissa jotain joka tapauksessa.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 13.02.2019 13:59
Löytyi perävälitys, ja kaikki muutkin välitykset. Alkaa vaan numerot vilisemään silmissä kun tuota tuijottaa.
Hidasta puuhaa kyllä, mut aika palkitsevaa kun löytää jotain mikä on konkreettisesti olemassa kuten välitykset.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1716
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 13.02.2019 20:41
MJPfin kirjoitti:Löytyi perävälitys, ja kaikki muutkin välitykset. Alkaa vaan numerot vilisemään silmissä kun tuota tuijottaa.
Hidasta puuhaa kyllä, mut aika palkitsevaa kun löytää jotain mikä on konkreettisesti olemassa kuten välitykset.


Sen voi vaihtaa testerillä mutta vielä parempi siitä dumpista vaihtaa kun kaikki boxsit ei tue kaikkia välityksiä
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 13.02.2019 20:48
Pitäisi vähän tuota testeriäkin tökkiä enemmän jossain kohtaa. Ei ole yhtään itselle selvillä mitä kaikkea sillä voi esim lootan käskytykselle tehdä.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1716
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 13.02.2019 20:55
MJPfin kirjoitti:Pitäisi vähän tuota testeriäkin tökkiä enemmän jossain kohtaa. Ei ole yhtään itselle selvillä mitä kaikkea sillä voi esim lootan käskytykselle tehdä.


ihan hirmusti ei voi tehdä mutta jos boxsin softa tukee niin sen välityksen nähnyt vaihdetttavan
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 15.02.2019 14:52
Nyt on hybridi softa ohjaimessa ja on sitten eroa, alas vaihto tulee heti kun sitä tarvitaan eli alle 2000rpm kun lapun lyö lattiaan (ei KD) huomattavasti nopeammin kuin ennen ja ylös 4100rpm kohdalla sekin hivenen joutuisammin ja seuraavan vaihteen kierrokset osuu paremmin vetoalueelle kuin vakiolla missä vaihto toteutuu 4500 paikkeilla 4350rpm pyynnöllä.
Turbiini lukittuu heti ykkösestä alkaen, en tiedä tekikö se sitä orkkiksena en muista mutta vetää kyllä selvästi paremmin kahdella ekalla.
Täytyy makustella pari päivää miltä tuntuu ajella sekalaisessa ajossa, ainakin täyskaasu vedoissa tykkään.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1716
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Pe 15.02.2019 15:50
MJPfin kirjoitti:Nyt on hybridi softa ohjaimessa ja on sitten eroa, alas vaihto tulee heti kun sitä tarvitaan eli alle 2000rpm kun lapun lyö lattiaan (ei KD) huomattavasti nopeammin kuin ennen ja ylös 4100rpm kohdalla sekin hivenen joutuisammin ja seuraavan vaihteen kierrokset osuu paremmin vetoalueelle kuin vakiolla missä vaihto toteutuu 4500 paikkeilla 4350rpm pyynnöllä.
Turbiini lukittuu heti ykkösestä alkaen, en tiedä tekikö se sitä orkkiksena en muista mutta vetää kyllä selvästi paremmin kahdella ekalla.
Täytyy makustella pari päivää miltä tuntuu ajella sekalaisessa ajossa, ainakin täyskaasu vedoissa tykkään.


Hyvä alkaa siiteen osumaan tuon kun yhdistää moottorin sfoftasta tehtäviin parnuksin,
vakion on kahdenlaista toisissa on turbinin lukituminen mahdolista 1 alken ja toisissa 3 sitten on vielä kierokset
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 15.02.2019 17:15
Parani paljon tuikun vihjeiden avulla kun ecua puukotti, ja nyt kun on tuota vaihteistoa saanut itselle mieleiseksi niin alkaa olla mukava paketti.
Avovaimo totesi kun kaupasta tuli että aika äkkiä saa laittomia nopeuksia aikaiseksi tuolla.
Oli rampista motarille lähtenyt syöttö levällään ja on kuulemma kiva ajaa nyt.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ti 19.02.2019 21:10
Nyt on pari päivää kurvailtu uudella softalla ja kyllähän tuo toimii, ainoa missä oikeastaan on pientä sanomista on kylmänä loivaan alamäkeen pienellä vedolla ajettaessa. Silloin tulee isompi pykälä vähän tuntuvammin päälle mutta ei niin pahasti kuin orkkiksena.
Vaihdot on kautta linjan nopeampia joka tilanteessa, ylös ja alas. Ajotilanteeseen mukautuu kyllä kivasti, ei tarvitse miettiä tuleeko se alas vaihto vai ei, ainoa milloin miettii on kickdown mutta sitä ei kyllä tarvitse missään kohtaa käyttää.

Seuraava seurannan kohde on tietysti laatikon kestävyys pidemmän päälle, ei kyllä pitäisi ongelmia olla kun ei tuo luirauta sitä niin pitkään enään kuin vakiona.
Ajan kesään asti näillä öljyillä ja vaihdan lootan öljyt niin näkee mitä sieltä tulee ulos.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1716
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ti 19.02.2019 22:23
MJPfin kirjoitti:Nyt on pari päivää kurvailtu uudella softalla ja kyllähän tuo toimii, ainoa missä oikeastaan on pientä sanomista on kylmänä loivaan alamäkeen pienellä vedolla ajettaessa. Silloin tulee isompi pykälä vähän tuntuvammin päälle mutta ei niin pahasti kuin orkkiksena.
Vaihdot on kautta linjan nopeampia joka tilanteessa, ylös ja alas. Ajotilanteeseen mukautuu kyllä kivasti, ei tarvitse miettiä tuleeko se alas vaihto vai ei, ainoa milloin miettii on kickdown mutta sitä ei kyllä tarvitse missään kohtaa käyttää.

Seuraava seurannan kohde on tietysti laatikon kestävyys pidemmän päälle, ei kyllä pitäisi ongelmia olla kun ei tuo luirauta sitä niin pitkään enään kuin vakiona.
Ajan kesään asti näillä öljyillä ja vaihdan lootan öljyt niin näkee mitä sieltä tulee ulos.




Kovin tömäkästi/ilman pehmtävää iirausta jos vaihtelee niin käy rumpujen "kulmien" päälle
jos on ne tervä kulmaisemat rummut
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12
ViestiLähetetty: Ke 20.02.2019 07:42
MJPfin kirjoitti:Nyt on pari päivää kurvailtu uudella softalla ja kyllähän tuo toimii, ainoa missä oikeastaan on pientä sanomista on kylmänä loivaan alamäkeen pienellä vedolla ajettaessa. Silloin tulee isompi pykälä vähän tuntuvammin päälle mutta ei niin pahasti kuin orkkiksena.

Eiköhän se tämä ole vähän niinku ominaisuus, kyllä mulla on molemmissa, ässässä ja möllissä ollut ihan sama juttu. Varsinkin juuri alamäkeen vähän töksähtävä vaihto. Mutta vain kylmänä, se loppuu heti kun öljyt lämpiää.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 20.02.2019 08:10
FinlandMerceds kirjoitti:
MJPfin kirjoitti:Nyt on pari päivää kurvailtu uudella softalla ja kyllähän tuo toimii, ainoa missä oikeastaan on pientä sanomista on kylmänä loivaan alamäkeen pienellä vedolla ajettaessa. Silloin tulee isompi pykälä vähän tuntuvammin päälle mutta ei niin pahasti kuin orkkiksena.
Vaihdot on kautta linjan nopeampia joka tilanteessa, ylös ja alas. Ajotilanteeseen mukautuu kyllä kivasti, ei tarvitse miettiä tuleeko se alas vaihto vai ei, ainoa milloin miettii on kickdown mutta sitä ei kyllä tarvitse missään kohtaa käyttää.

Seuraava seurannan kohde on tietysti laatikon kestävyys pidemmän päälle, ei kyllä pitäisi ongelmia olla kun ei tuo luirauta sitä niin pitkään enään kuin vakiona.
Ajan kesään asti näillä öljyillä ja vaihdan lootan öljyt niin näkee mitä sieltä tulee ulos.




Kovin tömäkästi/ilman pehmtävää iirausta jos vaihtelee niin käy rumpujen "kulmien" päälle
jos on ne tervä kulmaisemat rummut


Vaihdot on nopeita mut ei millään muotoa vielä kovia tai epämiellyttäviä.
Ja lämpimänä jää toisaan tuostakin se tönäisevä vaihto pois kun loivaan alamäkeen vaihtaa.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 08:12
Rojektit etenee hiljalleen osien haalinnalla, tuli suunniteltua tuossa suutin penkkiä missä voi tuottoja testailla. Siihen suutinajuri, ja pumppu löytyy. Vielä tarvitsee kyhätä teline sorvin kelkkaan millä voi ajaa pumppua ja pumpun paineen ohjaus.
Eemeliin tuli haettua biiltemannin kuuleri, letkut ja lemmarit tuli ruottista. Vielä kun ehtisi asennella paikoilleen turbon ja kuulerin :D
Kuva
Kuva
Edellinen

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Olli Lajunen ja 1 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi