GT2365MJPV om647 kylkeen. Ja muuta viritystä.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Taisi joku drive2ru osoite olla, ei pysty muistamaan kun on tuota tullut hypittyä pitkin nettiä noiden koodailujen perässä. Linkin, linkin linkki tyyliin.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jos päivittelisi tätäkin hiukan. Alkaa suuttimet hissukseen muotoutumaan penkissä ja niille piti sitten miettiä ahtimen päivitystä kaveriksi.
Tuo 320cdi ahdin saa sisäänsä uudet hilut jahka maailmalta kotiin kulkeutuvat, turbiiniksi tulee se uudempi amg lightweight ja kompuraksi valikoitui 48.3mm imulla ja 63mm jätöllä oleva 11 lapainen. Nähtäväksi jää miten sitten kombinaatio toimii.
Kartan mukaan kompura pitäisi olla riittävä omiin tarkoituksiin. 450-500 huitteille sillä pitäisi yltää olettaen että turbiini jaksaa sen sinne kiskoa.
Ahtimen muutokset teen itse ja tasapainoituksen ulkoistan mikäli oman turbo penkin osat ei kohta ala ilmaantumaan tontille.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jarrujen päivitystä ennen kuin tehoja alkaa nostelemaan urakalla. Sport pack 330mm jarrut eteen.
Kuva
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kyllä se nyt ihan eri tavalla pysähtyy, jarrujen sisäänajon jälkeen kun kunnolla runttasi poljinta niin oikeasti tapahtukin jotakin.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MJPfin kirjoitti:Kyllä se nyt ihan eri tavalla pysähtyy, jarrujen sisäänajon jälkeen kun kunnolla runttasi poljinta niin oikeasti tapahtukin jotakin.

Eli taas tuli nopeampi :)
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kyllä vaan jos kyse on radan kierrosta kyse. Jotenkin aina ollut vähän ujot nuo mersun jarrut, no orkkis puristajat ei liikkunut ihan kevyesti enään. Ja onhan noissa neljässä enemmän pinta-alaa männissä kuin siinä vakio yhdessä.
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja Talonki »

Itsekkin päivittelin omaan sporttimallin jarrut, nelimäntäsatulat ja levyt 312mm. Kyllä on huomattava ero. Taakse vaihdoin myös jäähdytetyllä levyllä olevan mallin.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Huhhuh, olipahan urakkaa laskea uudet ruiskutus ja ajoituskartat suuttimille. Ei ihan sellainen homma minkä haluaisin joka päivä tehdä. Mukavasti sai ruiskutus ajan lyhennettyä suurilla suuttimilla, ruiskutus aika jossain 20 asteen nurkilla 100mm3 määrällä 4400rpm. Nähtäväksi jää miten sitten käy, käryttääkö ja käykö ylipäänsä ollenkaan vielä voimasta puhumattakaan. Pienemmillä syötöillä ja kierroksilla EOI jossain 5 astetta jälkeen ykk. Kahtotaan sitten mihinkä sitä käännellään.
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Hienoa työtä kun jaksaa vääntää,itse en ymmärrä kyseisestä ohjelmoinnista mitään.vanhoissa mekaanisissa moottoreissa olis ihanteellinen kun ennakko aikaistuis noin 10 astetta 1000kierrosta kohden kun on laulu päällänsä.
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

Millä ruiskukulmalla ne isot kärjet sulla nyt on? "Isot pojat" puhuu että ei voisi muuttaa ruiskukulmaa vakiosta. Itse kovasti epäilen...
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Juuso124 kirjoitti:Millä ruiskukulmalla ne isot kärjet sulla nyt on? "Isot pojat" puhuu että ei voisi muuttaa ruiskukulmaa vakiosta. Itse kovasti epäilen...
Jos sumu meneen ohi kupin... ei tarvitse kovin pitkään ihmetellä että mitä tapahtuu
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

148 astetta ja shimmattuma tulee 240mm3 1800bar. Ei sitä parane kauheasti ohi sumuttaa, se leikkaa todella äkkiä kupin reunaa männästä. Sitä joutuu vähän mallintamaan montako astetta se ikkuna on missä kaikki osuu vielä kuppiin kun kulmaa muuttaa. Kulma vaikuttaa myöskin liekkirintaman muodostukseen ja suoraan siihen paljonko kärsii ruiskuttaa milläkin asteilla. Mitä leveämmällä viuhkalla selviää sitä parempi se palaminen on, rintama etenee kupin reunoilta männän keskelle ja kupu ohjaa paineen kanteen.
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

Joo no sillä tulee kyllä hyvin. En tiedä om64x tyypin suuttimista mutta ainakin vanhemmat 61x 156ast suuttimilla sumu alkaa meneen yli kupin jo jonkunverran ennen 100mm3 syöttöjä. Tämä taitaa olla syy miksi niitä mäntiä halkeilee siitä kupin reunalta.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei ne halkea ne sulaa. Nähnyt hyvinkin polttoleikattuja mukeja kun on liikaa ahnehdittu.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Perämurikka kasaantuu hissukseen, sain viimein lukon jouset maailmalta. 420N tuli esijännitystä lukkoon, saa nähdä miten pelaa.
Oli muuten v-mäinen saada murikka takas kuorien sisään, levypakan reuna vei kuiten himpun tilaa kotelon sisältä eikä meinannut mahtua kääntymään paikoilleen.
Tein kulmaraudasta ja vaarnaruuvista levittimen että sai lukkorenkaat paikoilleen, sai kuorta joustamaan sen verran että lukkorengas napsahti uraansa ilman kauheaa tappelua.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MJPfin kirjoitti:Perämurikka kasaantuu hissukseen, sain viimein lukon jouset maailmalta. 420N tuli esijännitystä lukkoon, saa nähdä miten pelaa.
Oli muuten v-mäinen saada murikka takas kuorien sisään, levypakan reuna vei kuiten himpun tilaa kotelon sisältä eikä meinannut mahtua kääntymään paikoilleen.
Tein kulmaraudasta ja vaarnaruuvista levittimen että sai lukkorenkaat paikoilleen, sai kuorta joustamaan sen verran että lukkorengas napsahti uraansa ilman kauheaa tappelua.
Siis koti tekoinen lukko ja asenus työkalu :)
joskus ihan org murikan kasuksessakin on tiukaa
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No juu, ja tuo oli sen verran kauan levällään etten enään muistanut sitä mistä se vahingossa tuli pois. Meinas jo alkaa harmittaan.
No se on nipussa, huomenna jos liimaisi peräluukun takas.
Muoks, kuva lisää kun kaikki tykkää kuvista.
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Well shit, sehän meni taas hienosti. Kiva tsup tsup tyhjäkäynnillä. No koppa auki ja ihmettelemään kuka vuotaa. #1 sylinterin suutin mustana, prkl. No kai se olis aika sitten vaihtaa suuttimet. Kone kuumaksi ja ykkösen ruuvia löysälle. Ei mihinkään. Ruuvi reilummin auki ja pikku lenkki. Poks ja suutin irti, tässä vaiheessa olisi pitänyt kokeilla onko joku muu vielä kiinni. Ainakaan vuotoja ei näkynyt. No putket irti ja ruuvit pois, 1, 2, 4 ja 5 ei ongelmaa mutta kolmonen tuntui vähän tiukemmalta.
Ei mihinkään, ei inahtanutkaan. Ei auta wd40 monttu täyteen ja koittamaan nitkuttamista, metrisellä jatkolla muutaman millin. Tunnin nitkuttelun ja kiroamisen jälkeen tuomitsin rungon menetetyksi ja korkki pois päältä. Romut mäelle suuttimesta ja kuusiokolo holkki tigillä akselin pätkään kiinni, puntti ja ei kun hakkaamaan.
Kuva
Kahden tai kolmen tunnin ja kolmen liukuvasaran korjauksen jälkeen meni tunteisiin. Talja kattoon ja vetoja, lisää lekaa ja lähtihän se.
Kuva
No runko ja solenoidin osat on entisiä, saan muutaman varaosan suuttimen päästä. Onneksi on runkoja jokunen hyllyssä.
Huomenna kannen putsaus, kierteiden avaus ja möröt paikoilleen. Saa nähdä miten äijän käy ja miten auto käy.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Homma jatkuu, aika huonoon happeen oli nuo vuotaneet tiivisteet menneet.
Kuva
Tilkkeet on todella kulahtanut, ihme että tuo kolmonen ei ollut ylös asti musta.
Kuva
Pyöräytin uuden suutinpohjan hionta tuurnan, vanha hävinnyt johonkin. Tuohon äkkiliimalla hiomapapru kiinni ja pohja puhtaaksi.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Suuttimet ois paikoillansa, olipahan urakka kun kolmonen oli sitten polttoleikannut pienoisen uran pohjaan tai edellinen sankari on jollain kolhinut. Piti kalvain tehdä kun yllätys yllätys omalta kylältä ei löytynyt.
No pohjat on puhtaat ja suuttimet kiinni. Putkia yms ja ohjelman päivitystä ennen kuin pääsee starttaan.
Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No niin jatketaan, meni seuraavaksi vian hakuun, ykkönen ei käy. Muut neljä kyllä potkii, et motti käy mutta neljällä.
Pitää vähän tutkia, miksi yksi on pimeä. Penkissä kyllä toimi mutta autossa ei.
Moottorin vikavalo syttyi startissa, onko vikatila suuttimesta vai pitkästä startista. Pitää tutkia.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5257
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MJPfin kirjoitti:No niin jatketaan, meni seuraavaksi vian hakuun, ykkönen ei käy. Muut neljä kyllä potkii, et motti käy mutta neljällä.
Pitää vähän tutkia, miksi yksi on pimeä. Penkissä kyllä toimi mutta autossa ei.
Moottorin vikavalo syttyi startissa, onko vikatila suuttimesta vai pitkästä startista. Pitää tutkia.
Vika valo voi tulla myös ilamsata systeemissä,
joskus esi historiassa ennen tietokoineita
muinais raksutimien suutimien aukemiseen vaikutti jotenkin
myös sylinterissä oleva paine
jos sillä olisi jotakin tekemistä tuon 1 kohdalla



.
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Voi se olla ilma ongelma, tökkään starin kiinni aamulla ja ihmettelen mitä sanoo. Pitää varuiksi hakea pari prikkaa ja pulttia jos joutuu suutin jumppaa tekemään.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei ole ilmaa, kärki tiputtaa pienemmillä paineilla. Eli paskaa käteen, taidan lopettaa koko auton hinkkaamisen kohta.
Pitää varmaan hakea sarja pultteja ja prikkoja ja heittää vakiot takas, mistään sopivaa kärkeä tähän hätään saa.
Ohjelma on susipaska ennakot ei ole hyvät kalkattaa aika tavalla. Ei se vaan aina mene pelkästään laskemalla ja mittaamalla. Hivenen ketuttaa.
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Mitä ennakko on,vai vuotaako kaikki
Älä veliseni masennu,sitä virittäminen on...
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

EOI on välillä 2-15 jälkeen, ennakot pyörii luokkaa 0-18 ennen YKK, ennakot on aika miedot että ei hajoa mitään heti ensikokeilussa. Pitää tutkia saisko esiruiskutuksen pienemmälle tai pois, voi olla että kilinä johtuu siitä.
Kokeilen toiseen runkoon tehdä suuttimen, todella outoa että käy vain neljällä. Vaihdoin kokeeksi boschin neulan kärkeen ja shimmasin tuoton samaksi kun muissa ja silti käy neljällä.
Kilinä ja muu ei haittaa yhtään, ne on säätämistä vain, mutta toi neljällä käyminen syö miestä.
Penkissä suutin pelaa, mutta kone ei käy sillä. Epäilen runkoa tai ecua, jos toisella ei käy niin heitän vakiot takas ja katson mitä niillä tekee.
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja HHauki »

kalkatus tulee todennäköisesti siitä että ku 4 pytty ei käy, niin ecu korjaa muita pyttyjä suuremmalle.
Vaihda se kärki toiseen runkoon.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Vaihdoin sen jo toiseen runkoon, nyt käy kaikilla. Alhaalta 1000-1500rpm sellainen volkkarimainen käynti naputus. Ei savua tai käryä pienillä kuormilla. Käynti on 1500-2500rpm todella nättiä, ehkä jopa hiljaisempi kuin vakiona. En tiedä onko ennakoista vai mistä mutta veto loppuu tasan tohon 2500rpm, siihen asti vetää ihan hyvin isoilla vaihteilla ja siitä eteenpäin alkaa nykimään. Pienillä vaihteilla ei mitään vetoa 2500rpm jälkeen huutaa vaan. Ennakot on kyllä todella miedot tuolla ylempänä.
Mut nyt se on vain säätöä ja kokeilua kun käy kaikilla. Voihan tuo johtua pumpun pienuudesta mutta ei kyllä pitäisi vielä näillä syötöillä vaikuttaa. Isompi pumppu on vielä penkissä kiinni.
Pitää kokeilla esiruiskutuksen pienentämistä jos saisi alhaalta tuon volkkari äänen pois.
Milläs ennakoilla muut ajelee isommilla kärjillä?
Tuikku onko vinkkejä?
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

Omat isot kärjet on ainakin hyvin pitkälle sama kun vakiot sinne 50mm3 hujakoille. Sen jälkeen vasta alkaa muutokset. Ja niillä saa kuitenkin sen 200mm3 1.7ms. Eli aika vakioennakot saa sillon olla siihen asti
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jo nyt on perkele, ei vaan mitään vetoja yli 2500rpm. Nostin ennakoita jo kohtuulisesti koko alueelle. Ihan kuin ei syöttöä tulisi tarpeeksi. Pitää katsoa mitä stari näyttää syötöiksi kun ehtii. Muuten käy ihan siististi mutta ylhäällä ei tapahdu mitään huuta vain. Eikä pyyntiä ole kuin 120mm3 vasta. Että ei se pumpusta vielä pitäisi kiinni olla?
Vastaa Viestiin