Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1977
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 05.11.2018 23:44
MJPfin kirjoitti:Pärskele, kattelin kuvia mitä napsin näytöltä eilen kun koeajettiin, kaikki on yli 3000rpm kiekoilla 3300rpm kohdalla on tullut 90.6mm3.
TQ limiter 3200, 91mm, 3600,90mm et se olisi tuo 90.6 about siinä välissä.
Liian hitaasti reagoi syötön muutoksiin läppäri, yhtään kertaa en nähnyt että olisi näkynyt järkevää syöttöä alle 2500rpm.
Pitää koittaa dynomodessa johki ylämäkeen seuraavaksi.


Tuhon logitukseen on hyvä arvomme coodin, auto pom ei kun siis autocom hiukan nopeamppi,

mikäs tästä tulle sitten kun se on valmis
Mökkillä
'


Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ti 06.11.2018 07:51
Jaa autocommariksi pitäisi ryhtyä. Jaa mitäkö tulee, harraste/käyttöauto. Ihan vaan omaksi iloksi ja mielenkiinnon vuoksi räplään. Joskus voisi radalla käydä laitetta koittamassa, vanhoja muistoja verestämässä.

Kyllähän tuo liikenteen seassa toimii vakionakin mutta terävyyttä haluaisin lisää, liian kauan miettii kun pyytää lisää voimaa.
Joskus on ollut heräävyydestä kiinni että on saanut väistettyä vastapuolen hölmöilyä.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 10.11.2018 21:23
Jaahas, talliin raahautui toinenkin ahdin ja tällä kertaa vakio kuosissa w211:sen gt2359v. Kompurakoteloa pitäisi joko a:silpoa ja hitsata tai b:vaihtaa väykyn vastaavaan.
Tuo vanhemman mallinen mikä jo on pöydällä on sorvattu isommalle billet kompuralle joten se ei käy.

Mahtuuko toi servo olemaan tuossa alhalla poikittain niin kuin 320cdi koneessa on vai ottaako johki kiinni, en huomannut asiaa katsoa kun putsarikotelo oli irti?
Pitää vähän katsoa saako tuon lähdön käännettyä kuinka kivuttomasti edes välttävästi oikeaan suuntaan ja tigillä rapattua takas.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 17.11.2018 18:54
No niin nyt löytyi vimonen rajoitin ja ainakin tällä hetkellä ennen ahtimen vaihtoa saa hetken olla ohjelma rauhassa. Pitää testailla yksi kerrallaan jossain kohtaa että mitkä ei oikeasti ole rajoittimia.
94mm3 tulee läpi ohjelman ja vähän jo olisi vedon tuntua, äkkiä siihen tosin tottuu.

Vertailin eri suuttimien tuottoa yhdestä taulukosta, voisi nuo dlla153p 1494 kärjet olla passelit omiin tavoitteisiin nähden.
Selvisi myös miten mahdollisesti amg rungot eroaa taviksesta, suutinta tarvitsee muokata jos haluaa vähän lisää syöttöä, mutta siihen riittää shimmien vaihto vähän ohuempiin. Tällä suurennetaan neulan liike alue.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: To 22.11.2018 10:33
Kyllä on tiukassa löytää mitään mikä vaikuttaa turbiinin lukkoon, jotain yksittäisiä single value löytyy damosilla (3kpl) missä on auki kiinni ja regulating eli ilmeisesti luistaa ja jostain bit maskeista mutta ei mitään konkreettista karttaa mikä ohjaisi lukon toimintaa, tai en ainakaan itse ole löytänyt.
Vinkkejä mitä pitäisi etsiä?
Niin ja saa laittaa YV:llä jos ei julkisesti halua kertoa. :wink:

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 23.11.2018 12:48
Ja lisää ihmeteltävää, kolme eri moottoria kartta on ASDrf_dtrqInrLtdLim_CUR turbiini lukon bittien vierestä. Ylä vas on 270cdi siinä vieressä 220cdi ja alla 320cdi v6 minkä damos käytössä.
Ilmeisesti väännön muutos vs kierroksien muutos.
Kuva

Kellään hajua mitä tuo tekee tai kehtaako kukaan sanoa?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1977
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Pe 23.11.2018 15:10
MJPfin kirjoitti:Ja lisää ihmeteltävää, kolme eri moottoria kartta on ASDrf_dtrqInrLtdLim_CUR turbiini lukon bittien vierestä. Ylä vas on 270cdi siinä vieressä 220cdi ja alla 320cdi v6 minkä damos käytössä.
Ilmeisesti väännön muutos vs kierroksien muutos.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00885/14640157.jpg] ][/url]

Kellään hajua mitä tuo tekee tai kehtaako kukaan sanoa?


Näihinkö on nykyisin toimivia damoksi,

nehä helpottakin homman sitten kovin
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 23.11.2018 15:53
Tuohon 320cdi v6 löyty jonkinlainen ja sillä nyt siten on pärjättävä. Vertailemalla eri mallien välillä saanut vähän haarukoitua mikä tekee mitäkin.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 25.11.2018 20:45
Pikkuhiljaa löytyy kaikkea mielenkiintoista,
Driving dynamic config, ASR MSR on, on. on,off. Jne. :)
Asr disable ramp.
Sitten löytyi jotain mitä mulla olevassa Damosissa ei ole ainakaan samalla tavalla.
Wandlerkupplung, open, close, regulating(slipping) jälkeen neljä karttaa missä on vaihteet numeroituna.
Mahtaisiko olla kytkemen kartat, vapaa auki kiinni luistaa, ei välttämättä siinä järjestyksessä. Eikä mitään sinne päin. :lol:
Kuva
Pitänee vielä jatkaa tutkailua ilman oikeaa damosia hidasta eikä täälläkään hirveästi nuo gurut mitään tiedon murusia tiputtele.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 28.11.2018 13:27
Ei näytä kukaan innostuvan vastaileen.
No pengoin lisää ja löysin kickdownille prosentti arvon 83%, olisikohan kaasun asento prosentteina minkä jälkeen KD pyydetään?
Pitää kokeilla nostaa tuota ylemmäksi ja katsoa mitä tapahtuu.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: To 29.11.2018 16:25
Okei, tuohon vikaan karttaan ajan lisääminen vaihteille 2-5 ei antanut mitään toivottua tulosta, jos jotain niin ehkä ylhäällä jotenkin tuntui vielä venyvämmältä meno.
No koitetaan pienentää aikaa ja katsotaan saako jotain vaikutusta. Tuikku, olenko edes oikealla hehtaarilla binääriä?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 02.12.2018 10:10
Ajan lyhentäminen tuntui terävöittävän turbiinilukon toimintaa, tai sit se on vaan placebo efekti. Pitää tutkia starilla mitä tapahtuu kunhan saa taas jonkun kuskiksi.
Oishan se mukavaa kun joku joka näitä on kanssa kokeillut kommentoisi jotain asiaan mutta taitaa olla aika epätodennäköistä.
Kirjoituksia kuitenkin näytetään luettavan kohtuu ahkerasti.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1977
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 02.12.2018 11:42
MJPfin kirjoitti:Ajan lyhentäminen tuntui terävöittävän turbiinilukon toimintaa, tai sit se on vaan placebo efekti. Pitää tutkia starilla mitä tapahtuu kunhan saa taas jonkun kuskiksi.
Oishan se mukavaa kun joku joka näitä on kanssa kokeillut kommentoisi jotain asiaan mutta taitaa olla aika epätodennäköistä.
Kirjoituksia kuitenkin näytetään luettavan kohtuu ahkerasti.


Tällä palstaal olo kuuleman mukaan aikeisemmin vilkasta keskustelua aiheesta ja muutamat opasti vasta alkajiakin etenpäin
kunnes yllä pito poisti jutut isolla kädellä, että ei ole varsin ihme jos porukka joka tietoaan tällä jakoi ei sitä viitsi tehdä uudestaan, oli kuuleman mukaan myös juttja joista piti tulla aihetta kehitäviä missä myös apuja saaneet jakavat tietoa
mitkä sitten yllätäin lakasivat kun avun kyselijät oli saannet apunsa

vastavaa tapahtui myös toisen foorumin puolella sieltä paljon tietoa kuuleman mukaan hävisi jonkun palvelimen pettämiseen
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 02.12.2018 14:15
Jep, kävin rekisteröitymässä naapuriin että näki mitä siellä on kirjoitettu.
Mutta kuolleita on jokainen säije sielläkin vuoden tai useamman takaa viimeiset kirjoittelut. Taidan jatkaa monologia siihen kunnes kyllästyn itsekseni höpisemään ja spekuloimaan.
Olisihan se kiva tietää että onko edes oikealla hehtaarilla arveluiden kanssa eikä siihen tarvitsisi montaa sanaa tietäjien kirjoittaa.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4250
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Su 02.12.2018 20:21
MJPfin kirjoitti:Okei, tuohon vikaan karttaan ajan lisääminen vaihteille 2-5 ei antanut mitään toivottua tulosta, jos jotain niin ehkä ylhäällä jotenkin tuntui vielä venyvämmältä meno.
No koitetaan pienentää aikaa ja katsotaan saako jotain vaikutusta. Tuikku, olenko edes oikealla hehtaarilla binääriä?


No, et

Alussa olit aivan oikeilla jäljillä.
Katso vielä sitä karttaa, joka muuttaa kaasuolkimen pyytämän vääntömomentin syöttömääräksi.
Aivan riittävästi olen kirjoittanut toimintaperiaatteestakin.
Kun et vaan akseleihon koske, niin vaihteistoon ohjaus pysyy "kartalla"
Syättämäärämuutokset houkuttelee vaihteiston oppivan ohjelman toimimaan suhteessa muutoksiin tietyllä tavalla, kokeile, niin hoksaat kyllä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4250
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Su 02.12.2018 20:34
FinlandMerceds kirjoitti:
MJPfin kirjoitti:Ajan lyhentäminen tuntui terävöittävän turbiinilukon toimintaa, tai sit se on vaan placebo efekti. Pitää tutkia starilla mitä tapahtuu kunhan saa taas jonkun kuskiksi.
Oishan se mukavaa kun joku joka näitä on kanssa kokeillut kommentoisi jotain asiaan mutta taitaa olla aika epätodennäköistä.
Kirjoituksia kuitenkin näytetään luettavan kohtuu ahkerasti.


Tällä palstaal olo kuuleman mukaan aikeisemmin vilkasta keskustelua aiheesta ja muutamat opasti vasta alkajiakin etenpäin
kunnes yllä pito poisti jutut isolla kädellä, että ei ole varsin ihme jos porukka joka tietoaan tällä jakoi ei sitä viitsi tehdä uudestaan, oli kuuleman mukaan myös juttja joista piti tulla aihetta kehitäviä missä myös apuja saaneet jakavat tietoa
mitkä sitten yllätäin lakasivat kun avun kyselijät oli saannet apunsa

vastavaa tapahtui myös toisen foorumin puolella sieltä paljon tietoa kuuleman mukaan hävisi jonkun palvelimen pettämiseen


No, en oikein enää halua kirjoittaa mitään "tärkeää" tänne, juuri tämän takia.
Sitäpaitsi maksan siitä, että saan kirjoittaa ja ettei kirjoituksiani poisteta, mikä toisaalta tuntuu hullulta, kun parhaassa säikeessä on kohta miljoona klikkausta.
Toiselta käsin, saan kyllä runsaasti yhteydenottoja täältä.
Tosin suurin osa ei oikein ole sisäistänyt, ettei minulla ole oikein aikaa, tiloja, eikä oikein halujakaan alkaa korjailemaan, tai neuvomaan.
Koetan keskittyä vielä muutaman vuoden tähän ohjelmointiin vaan, niinkauan kun terveyttä vielä riittää.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 02.12.2018 21:17
tuikku kirjoitti:
MJPfin kirjoitti:Okei, tuohon vikaan karttaan ajan lisääminen vaihteille 2-5 ei antanut mitään toivottua tulosta, jos jotain niin ehkä ylhäällä jotenkin tuntui vielä venyvämmältä meno.
No koitetaan pienentää aikaa ja katsotaan saako jotain vaikutusta. Tuikku, olenko edes oikealla hehtaarilla binääriä?


No, et

Alussa olit aivan oikeilla jäljillä.
Katso vielä sitä karttaa, joka muuttaa kaasuolkimen pyytämän vääntömomentin syöttömääräksi.
Aivan riittävästi olen kirjoittanut toimintaperiaatteestakin.
Kun et vaan akseleihon koske, niin vaihteistoon ohjaus pysyy "kartalla"
Syättämäärämuutokset houkuttelee vaihteiston oppivan ohjelman toimimaan suhteessa muutoksiin tietyllä tavalla, kokeile, niin hoksaat kyllä.


Kiitän!
Arvostan suuresti työtäsi, ja ymmärrän jostain syystä sen vaikeudenkin.
Eli se on se kartta mitä vaihteisto seuraa, siitä harhaannuin jossain kohtaa kun Damosiin törmäsin ja sitä aloin kääntämään.

Tolla mitä kokeilin on vaikutusta jollain tapaa lukon toimintaan koska lyhentämällä tuota T1 aikaa joka vaihteelle turbiini tuntuu potkaisevan vaihdon jälkeen kiinni aika terävästi. Tai sitten se on syöttön ramppi turbiinin lukittumisen jälkeen mihin tuo vaikuttaa ja vaikutus on placebo.

Testailu jatkuu kyllä ajan salliessa hidastahan se on perheelliselle uudelleen koulutuksessa olevalle selkäpotilaalle.
Tuppaa koulu vievän aikaa kun ei enään opi niin nopeasti kuin muksuna, ja kaiken maailman uusia hienoja sanoja kuulee mitä ei koskaan ole missään opiskellut niinkuin integrointi ja derivointi, dynamiikka ym.
Mutta se rönsyilystä, eiköhän se jossain kohtaa aukene se mitä haluan saavuttaa tällä räpeltämisellä.

Ei tätä kyllä työkseen tekisi, nostan hattua niille jotka jaksaa ja viitsii.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 02.12.2018 23:02
Nin joo olen siis sinä uskossa että ecu osaltaan myös komentaa turbiinin lukkoa.
Toisaalta aloitin jo vähän penkomaan netistä löytämääni simensin tcu karttoja, ei vain sieltä helpoimmasta päästä hommia.
En tykkää tosta lootan toiminnasta yhtään, kuin kuminauhaa venyttäisi verrattuna muihin saksalaisiin tomaatteihin.

Kun "pakko"vaihtaminenkin on vain vieno pyyntö laatikolle että saisiko haluamani vaihteen päälle nyt. Jonka loota sitten toteuttaa kun toteuttaa ja jos sen kokee soveliaaksi.

Hieno on mersun dieseli moottori, tykkään vitosen luonteesta kovasti kun vähän saa syöttöjä siihen mutta sen jatkeena oleva oivallinen laatikko pilattu surkealla ohjelmoinnilla.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4250
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ma 03.12.2018 06:44
.
Katso vakio-ohjelmaa.
Miten sinä on moottoriin laitettu syöttöjä suhteessa vetäviin kierroksiin.
Jos laitat vetäviä kirroksia viiteen tonniinn, niin mistäpä se vaihteisto voisi ymmärtää, että haluat vaihtoa neljässä tonnissa, esim.
Mieti ensin, miksi se väännöt milleiksi kartta on sen muotoinen, kun on, sille on selkeitä merkityksiä.
Ohjelma on kokonaisuus, kuta vähemmän muutat, sen paremmin toimii.
Oikeasti fiksut tyypit on kerättynä sinne valmistjan hoiviin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 03.12.2018 11:33
Siitä ei ole epäilystäkään etteikö ne fiksuimmat tyypit ole sinne mersulle haalittu. Insinöörit ei tee mitään laskematta koko ketjun tapahtumaa loppuun asti.
Mutta siinä piilee se monimutkaisuus myös, päästöt kulutus ajettavuus ja sitten kun insinöörit on sidottuina niihin tuotannon ja kannattavuuden asettamiin raameihin niin meille jää sitten se surituskyvyn vaatimukset mitä me yritämme sitten kiertää.

Pitää tutkailla enempi tuota tq/iq karttaa, kun sai varmuuden siihen että se on just se kartta mikä lootaan vaikuttaa.
Kertaalleen vielä kiitos siitä, kauheasti kun ei noita apuja hommaan löydy kotimaisella kielellä eikä kyllä lootan uudelleen opettamiseen millään muullakaan kielellä.

Täytyy vertailla eri tehoisten karttojen väliltä mitä siellä on muutettu tuosta kartasta, kun ajettavuus kuitenkin pitää sovittaa käytettävissä olevaan vääntökäppyrään.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 03.12.2018 18:05
Kaksi näkökantaa sain äkkiä aiheeseen itse, vakiossa ero väännön rajoittimen ja konversiokartan välillä kasvaa kierrosten myötä.
Ja sitten toisaalta alemmilla vääntö pyynnöillä karttassa on hivenen enemmän syöttöä keskellä karttaa kuin korkeammilla kierroksilla paitsi ihan ylhäällä 4400rpm jälkeen.
Ja pienillä pyyneillä vaihtaa kyllä kivemmin kuin syöttö levällään.
V6 näyttää täydellä pyynnillä olevan kartta aivan päinvastoin kuin muissa, syöttömäärä tippuu 2400rpm jälkeen hiljalleen kun muissa se kasvaa kierrosten myötä.

Taidan kokeilla tuota v6 koneen kartan mallista yläpäästä ja katsoa mitä tapahtuu eihän se ole kuin yksi kirjoitus muiden joukossa.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 03.12.2018 20:50
Laitan tähän ison hymiön. :D
Ekan kerran sellainen tunne että olisi vähän voimaa kun loota ei heitä kahta alas kun länttää pedaalin lattiaan. (Ilman kickdown)
Suolattu tie ja pääsi vähän kokeilemaan, vetää 4300rpm ja latoo isompaa.
80kmh kun lämää lapun lattiaan niin yksi pienempää ja sekin tuntuu nopeammalta kun ei jää arpomaan sitä toista siihen perään 3000 kellossa ja lähtee ihan kivasti.
Tästä on hyvä jatkaa, kiitos tuikun neuvoille!
Pari kokeilu versiota tein ja toka oli jo aika jees.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ma 03.12.2018 21:17
Olisko loppupään 5v laatikon ohjelmasta apua, nehän toimii ihan erilailla. Ei minkäänlaista kuminauhamaisuutta.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 03.12.2018 21:27
Voisi olla, paha sanoa kun vasta yhtä lootan ohjaimen binääriä tutkinut.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1977
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 03.12.2018 22:30
Mökki naapuri niitä joskus tutki ja jotain muutosta saikin aikkan siihen itsetään isompaa vaihtamiseen,
906 318 08 sprinterin ohjelmaa ja henkilö mallin ohjelmaa silloin pyöriteli
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 03.12.2018 22:58
Pitääpä tuossa itsepäisyys vapailla tutkia tuotakin jos ehtii.
No ainakin sai muutosta aikaan.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 05.12.2018 21:42
No ainakin tuo muutos on tosiaan todella huomattava minkä yhdellä kartalla saa aikaan. En ole saanut vaihtamaan enään kertaa kahta vaihdetta pienemmälle kun lyö lapun lattiaan. Kiekat hyppää just sopivasti maantieajossa että jää kolmen tonnin kieppeille, missä turbiini sitten puree kiinni ja meno maistuu aika kivasti.

Nyt pitää alkaa sovittelemaan yhtä noista gt2359v:stä tuonne koneen kylkeen, alkaa tuo orkkis vislailemaan siihen malliin jo.
Kysymys kuulu, saako tuon om648 puhaltimen menemään ilman että kompuraa silpoo?
Lähtö on ilmeisesti just suoraan laturia päin eikä putki mahdu sitä kautta menemään?
Voisihan sitä kellottaa ja kääntää putkea johkin toiseen suuntaan mutta sit joutuu tekeen uuden telineen servolle.
Toi amg teline ei sovi suoraan tuohon.
Vois sitä sorvata isommalle pyörälle orkkis kompuran mutta kun se ei ihan mahdu mun sorviin.
Ehkä ehtii pyhänä miettiin asiaa.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 07.12.2018 11:10
Karkailee ajatus mutta antaa sen lentää. En yhtään ihmettele jos om647 ei pääse lähelle AMG C30 lukemia vaikka tilavuus eroa onkin niin suurin ero taitaa tulla imusarjasta.
Toi muovinen on sanalla sanoen kamala sisältä, juuri ennen läppi missä kanavat haarautuu on suoraa seinää mihin virtaus törmää ennen kanaviin jakautumista.
Laippan reijät on suorilla reunoilla ilman mitään pyöristystä ja runneri on siihen suoraan tökätty päälle.
Tulee pyörteilyä ja kuolleita kohtia just ennen kanavan alkua missä sitä vähiten kaivattaisiin.
Veikkaan että AMG imusarjalla toi hengittäisi ihan eri tavalla. Kun vaan saisi sellaisen jostakin...
Kuva
Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1540
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: Pe 07.12.2018 12:03
https://mbturbod.kuvat.fi/kuvat/c220cdi ... 171153.jpg
Omassa om612:ssa on c30:n imusarja.
Painekotelo on iso ja pullea, runnerit on tosi lyhyet. Alaväännön heikentymisen olin havaitsevani kun imusarjan vaihdoin.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Pe 07.12.2018 14:16
Olikos tuossa c30 nestevälijäähdytin tuossa imusarjassa?
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
EdellinenSeuraava

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi