W211 280 CDI 2006 LIMP -mode

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
mner66
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 19.10.2015 11:31

W211 280 CDI 2006 LIMP -mode

Viesti Kirjoittaja mner66 »

Tästä asiasta ennenkin kirjoiteltu, pistän nyt kuitenkin oman kokemukseni:

- kylmänä auto toimi hyvin, käyntilämmöt saavutettuaan -> moottorihäiriö valo, LIMP -mode, kierroksia 3000 rpm max eli kokolailla vetelä kulkija.
- kiinan OBD -lukija antoi seuraavia koodeja P0243, P0244, P0245 (mitä milloinkin...)
- Star -kylkeen kiinni -> Tarkasta rakenneosa Y77/1 ja ohjeet tietenkin: tarkasta jännitteensaanti, maadoitus, virtakatkos

Vika löytyi turbon actuaattorista (Hella/Garrett 6NW 008 412). Koko actuaattoria en ottanut irti, vaan pelkän elektroniikka osan (musta kansi) -> pelti klipseillä kiinni actuaattorin rungossa.

Piirilevyssä kiinni yhteensä 9 kpl hyttysen jalanpaksuisia johtoja, suojattuna ilmeisesti jonniinmoisella sinkki-pinnoitteella.
Irroitin kaikki nämä ohuet johdot, hioin sinkit pois (varovasti) kaiverruskynällä. Sinkki pinnoitteen alta löytyy kuparipinta, johon "normi" -juotos kiinnittyy. Nyt on "hyttysen jalat" korvattu hieman paksummilla johdoilla ->

Auto pelaa jälleen normaalisti, ei limp-moodia. :D
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 280 CDI 2006 LIMP -mode

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Edit: Oma Kyssäri siirretty tekniikkapuolelle http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 9#p1289819" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
mner66
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 19.10.2015 11:31

Re: W211 280 CDI 2006 LIMP -mode

Viesti Kirjoittaja mner66 »

No niin, omat "kolvaukset" kestivät tähän asti.....
Hetken tutkailtua internetin ihmeellistä maailmaa, päädyin ebay:n kautta ostamaan uuden (kunnostetun) actuaattorin.
Vanha romu meni vaihdossa, uuden hinta UK:sta oli n 150 €.
Vaihto ei ole kummoinen: Kolme pulttia, töpseli, turbon siipien vipu -> auto pelaa taas. Kokemusta tällä hetkellä n 2000 km, ei valittamista, kulkee ja kiihtyy hyvin.
Vastaa Viestiin