200d erikoisempi ahtaminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Osmoscosmos
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 08.05.2024 16:56
Paikkakunta: Kaustinen

200d erikoisempi ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Osmoscosmos »

Terve vaan kaikille, kiitokset pääsystä foorumille :D . Tuli tämmönen idea mieleen mikä saa varmaan aika paljon nauruja teinituning-luonteensa vuoksi mutta kysyn kuitenkin jos joku on sattumalta samankaltaista räpellellyt. Oiskohan kuinka kova homma laittaa esim. w203 kompressor remmiahdin om601 kiinni, kun noita kompuramersuja saa suht halvalla ja haluaisin läpimädästä w124 200d jonkinlaisen uniikin ja massasta erottuvan tehdä kun leimaa vielä riittää.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2342
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: 200d erikoisempi ahtaminen

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Tietysti herää kysymys miksi?

M111 ahdettuna antaa tehoa noin 20% enemmän kuin vaparina. Taitaa olla paljon helpompi saada lisää ahtoa turbolla.
Osmoscosmos
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 08.05.2024 16:56
Paikkakunta: Kaustinen

Re: 200d erikoisempi ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Osmoscosmos »

E200kompressor kirjoitti: Ke 08.05.2024 18:21 Tietysti herää kysymys miksi?

M111 ahdettuna antaa tehoa noin 20% enemmän kuin vaparina. Taitaa olla paljon helpompi saada lisää ahtoa turbolla.
Tottahan tuo on, haluais vaan jotain massastaerottuvaa rakentaa.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2342
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: 200d erikoisempi ahtaminen

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Osmoscosmos kirjoitti: Ke 08.05.2024 19:39
E200kompressor kirjoitti: Ke 08.05.2024 18:21 Tietysti herää kysymys miksi?

M111 ahdettuna antaa tehoa noin 20% enemmän kuin vaparina. Taitaa olla paljon helpompi saada lisää ahtoa turbolla.
Tottahan tuo on, haluais vaan jotain massastaerottuvaa rakentaa.
Lähinnä ajattelin sitä kun diesel toimii ilmaylimäärällä eli sylinteriin menee joko vapaastihengittävänä tai ahdettuna enemmän ilmaa kuin palaminen tarvitsee. Bensa puolestaan käyttää juuri sen mitä tarvitaan.

Joten tuosta johdettuna sillä vakiokompressorilla sitä ilmaa saa aika vähän lisää tai sitten pitää nostaa ahtimen kierroksia jolloin se kuumentaa ilmaa sekä itseään ja käyttöikä lyhenee.

Mahdollista varmasti jos ei halua sitä tehoa paljoa lisää. Onhan siinä remmiahtimen ulina korvia hivelemässä. Vakioahdin Mersussa on vaimennettu lähes kuulumattomaksi, kahden tuhannen rpm molemmin puolin kuuluu suorahampaisten hammaspyörien ulina ja lapojen ahtaminen.
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 555
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: 200d erikoisempi ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Vastaa Viestiin