Hopeless Terhon Turbo projekti/t

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Hopeless Terhon Turbo projekti/t

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tuosta lähdetään :arrow: http://i44.photobucket.com/albums/f26/t" onclick="window.open(this.href);return false; ... ese031.jpg ja tähän on päästy nytte :arrow: http://i44.photobucket.com/albums/f26/t" onclick="window.open(this.href);return false; ... ese048.jpg ja tähän luultavasti päädytään :arrow: http://i44.photobucket.com/albums/f26/t" onclick="window.open(this.href);return false; ... ese056.jpg mutta ajattelin silti laittaa projektin etenemisestä infoa tänne. auto tällä hetkellä 250d... saa nähdä mites käy :wink: tarkoitushan on tosiaan tehdä erilainen kuin tuo viimeinen joten ehdotuksia otetaan vastaan :o
Viimeksi muokannut Terho P, Pe 09.12.2011 17:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

nonii rohkeesti ehdotuksia :!: ei tämä mikää nuukailu projekti oo vaikka onkin sana säästö tuola välissä :twisted: vai onko teinitähtituunaus topikkia jo liikaaa?? any vei kahvat tuli korin väriin ja takavalot mustemmaksi :arrow: http://i44.photobucket.com/albums/f26/t ... ese067.jpg :arrow: http://i44.photobucket.com/albums/f26/t ... ese069.jpg ja halvalla taas kun itte teköö... alustasarja intraxx 40mm on asennettu peräluukkuun tällähetkellä. pitää vissiin kattella joku käytännöllisempi paikka niille ku ei oikeen madaltunu sillä :wink:.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
simppa1048
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ma 28.03.2005 17:30
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja simppa1048 »

erittäin tyylikäs maalausteline :lol:
190 E -88
KTM 200 EXC -04
tunturi city -79
BMW 316 ti -02
Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

Takaluukku sileeks ja kromipeilit ni se on siinä! :idea:
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

erittäin tyylikäs maalausteline
kumpi? ainaki lämpö piisas :lol:

aattelin korinvärisiä peiliä... oliskohan muita hienoja kun noita m3 peiliä?? toki hyllystäkin löytyy semmoset tosi pienet ja sievät pallon muotoset mut sitte lakkaa käytännöllisyys :cry: pitääpä laittaa kuvia niistä ku muistaa..
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

päivityksiä tähän pitkään rojektiin. eli jouset tuli asennettua merkiltään oli intraxx -40mm. takana tosiaan 3 piikkiset kumit (erehdyksis laitettu) pitää vaihtaa takaasi matalammat. :arrow: http://i44.photobucket.com/albums/f26/t ... ese072.jpg kiilloteltuki sitä pikkasen on täs välillä mut kesäksi sit paremmin :roll: . ja posteljooni toi tämmösen :arrow: http://i44.photobucket.com/albums/f26/t ... ese073.jpg :twisted: saa nähä mitä sille tekis....
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

takapenkin "joululahja" tietää rahan menoa :D , mutta toisaalta potkua kans :D
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tämmönen löytyi nurkasta valmiiksi ja valmiina 8) Kuva ja sit ikäviä muistoja viimekesältä :cry: Kuva... huokaus. penniä venyttäessä...
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Tommonen tuli sit köyhyyksis hommattua. :arrow: http://i44.photobucket.com/albums/f26/t ... 006037.jpg

cooleri on saapunu. saa nähä onnistuuko tälle kesää tää rojekti :?
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

mikäs ihme tuo tuommonen ahdin mahtaa olla tyyppiään?
...kummallisen näkönen :roll:
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1188
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

näyttäis olevan jotenkin laikalla leikattu poikki toi kompuran kotelon lähtö :)
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

veikkaisin Holsettia vuodelta 1969. 140:ssä Scaniassa oli tuollainen.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Tarkootin hankinnallani tuota lumiharjaa :D ja tuo turbo on sisun vanha turbo. varmaan joltain semmoselta ajalta. kuin -69. ja malli taitaa olla holset 3ld. äkkiseltään luulis että tuo ei ahdista! yks hemmo on tommosella jo jarruttanu 291hp 250 reestä :roll:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ei tuo ole samanlainen Holsetti kuin Agentin 3ld. Mulla oli kanssa jossain vaiheessa 3ld, ja on aivan erinäköinen. Tuskin kannattaa laittaa edes kiinni tuommoista museolaitetta. Tuskin herää kovinkaan hyvin.
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kaikkea täytyy köyhän kokeilla... :roll: sipi koot on kuiteski samat eli 52/62. juu kattoo ny kuinka tuossa lopulta käydään...
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Asiasta perämoottoriin eikö olekkin uskomattoman pa*kat ne intraxin jouset :evil:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Jube kirjoitti:Asiasta perämoottoriin eikö olekkin uskomattoman pa*kat ne intraxin jouset :evil:
:roll: ei oo koskaan ollu uusia tehtaan tekemiä joten ei oikeen osaa sanoa vielä. piakkoin tuo asia alkaa itteelle valkeemaan ku pääsöö rataa kiertämään ja on oikean moiset kummit alla. tähän astinen mielipide on notta pienetkin montot tuntuu kovasti mutta siihen on selitys 205/50/15 renkaat. ja just sain alle 205/55/16 set enkä osaa sanoa viä mitää. ei se ainakaan kovin paha kiikkulauta oo. mistä mä mitää tietääsin.... :D
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kuva

muuten ihan ok mutta konepelli ei mahdu kiinni :roll: turbossahan lopuksi järki vei voiton ja se vaihdettiin pienempään... :arrow: http://i44.photobucket.com/albums/f26/t ... rbo006.jpg mutta taas otetaan arvauksia vastaan mikä tuo ahdin merkki mahtaa olla? itse luulen että holsetin tekeles ja mallista ei hajuakaan.. tiedä sitten.. vihjeitä konepellin suhteen... takareuna ylös? pakosarjaa en millää viittis enää taivutella... :roll:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Ei sitä peltiä kesällä tartte :D Jäähtyy paremmin.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
jusna^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 17.06.2006 14:38
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja jusna^ »

pikkusen pisti itteäki mietittämään josko vaihtais turbokoneiseen ku sunnuntaina käväsit siinä jutuis. vielä joskus pitää kyytis kävästä niin eiköhän se omakin into kasva niin suureksi että saa ruveta omaa projektia väsäileen.
M-B E200 D -94
M-B W123 220D -76
Avatar
TeroK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Pe 18.02.2005 17:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

jusna^ kirjoitti: vielä joskus pitää kyytis kävästä niin eiköhän se omakin into kasva niin suureksi että saa ruveta omaa projektia väsäileen.
Voin sanoa kokemuksesta että kasvaa :shock: :roll: :lol:
W203 200K -01
Korotettu W124 250TD -87
koskar
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 05.08.2006 17:12
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Merc challenge (koko ~9MB) :D TerhoP vs. cossumersumies.
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

vastustaja oli nimim: VieläBMW
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Niin...
Semmosta se on ku venha bensa mersu ja vanha savuttava diesel mersu ajaa kilpaa :)

Hankala sanoo ku bensan kans ajat kilpaa, mut ehkä tuo sittenki herää odotettua aikaisemmin :shock:
Meinaan ku et jää ku reippaan auton mitan ennenku bensa haistelee kaasuja :)

Nimim: Hitaat haistelee :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
koskar
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 05.08.2006 17:12
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Terho kävi merssun kanssa SeAMKin penkissä Seinäjoella ja siitä lyhyt kooste (~4MB). Herra voi sitten itse kertoa paljonko irtosi jos viitsii ;), kuvastahan selviää vain käyrän muoto. Kaikkeahan ei katsastusmiehet ja kateelliset saa aina tietää. Toki nehän on vaan ratasäädöt...
Avatar
Jpalomäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 09.12.2005 12:25
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja Jpalomäki »

Täytyy vissiin lähteä joskus ennen lumia poikkeamaa tuolla terhon pajalla tuolla sen exällä... ja hyvin tuntuu kulkevan tuo tenavatähti...

ja saaha samalla se keulutähti mukaa jos on viä tallessa...
320E
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Terhon Turbo projekti/t

Viesti Kirjoittaja Terho P »

nykysellään on hiukan erimoiset kuviot menossa eli auto on sama mutta tekniikkaa on päivitelty aikaas rajusti.. ongelmat ei oo loppunu kuitenkaan aivan täysin..

mimmosia öljyjä porukka käytelly manuaaleissa? itselläni tulee väkisinkin mieleen että omassani tulee öljyn käryä kytkimeen tms

kertoilkaas kokemuksia :crazy:

kytkimenä on sprintterin 250mm ja levy samaa sarjaa
Viimeksi muokannut Terho P, La 21.05.2011 00:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Terhon Turbo projekti/t

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Mulla on ollu redlinen MTL:llät laatikossa ja nyt laiton kokeeksi saman merkin MT 90(tai jotain sinne päin) On aavistuksen kankeampaa kun MTL, mutta muuten samat ominaisuudet. Omassa tuo laatikko tahtoo vuotaa hieman ulospäin! :oops:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Terhon Turbo projekti/t

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ostin bimmerin race kytkimen. en sit tiä vaikka tuo mun kytkin oisvaan liian heikko tuolle voimalle :roll: en tiä sitte tulisko laitettua vihdoin toine pakosarja ja oishan hyllyssä kohtalaisen iso puhallinkin 8) ja erillinen hukkaportti :shock: houkutus on kohtalaisen suuri että paskat tuo mitään hukkaportteja tarvii kun mynämallin 7mm pumppu 165 tuotolla ... eihän se voi hajota eihän :wtf:

14.4 kaveri käväs lammimmaas vetäsemässä vakiorenkailla kapee kantisella ja +500tkm avaamattomalla koneella tänään... olihan siinä alkuviikosta taas ohjelmaa ... ja paljon siihen päälle yksityis asioita joita ei viitti julkisesti kertoa :roll:

huomampa tuossa että mikään vanha video ei toimi :( harmi.. koitetaan paikata asiaa jollain tavalla :problem:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Terhon Turbo projekti/t

Viesti Kirjoittaja napa »

Terho P kirjoitti:
14.4 kaveri käväs lammimmaas vetäsemässä vakiorenkailla kapee kantisella ja +500tkm avaamattomalla koneella tänään...
oliko kyseessä se punertava w201 :think: muita mersuja ei mun silmään sattunut (paitsi se eskon w124, mutta sen nyt tunnistaa varmaan kaikki :D ) ja on se w201 omistaja munkin kaveri, vaikka nyt en juttuihin pysähtynytkään (meinasin ja meinasin, mutta ajattelin, että seuraavalla varikko kierroksella sitten ja yhtäkkiä huomasin jo olevani matkalla kotiin :oops: )
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin