smartin viritys??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

siirtäkää jonnekkin jos män väärin.

minkämoinen fööni 800cc tiisseli smartissa?
saiskohan tuohon kuinka potkua jos kikkareita alkaisi vaihtamaan, vai laukeaako mysteeri samantein??

joku pikkukippo tarvis saada mutta ei vakiona.

super smartti kuulostaisi hyvältä.

mitäs muita niitä on yaris/lupo..??
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Vanhalla kaavalla vaan.. hx50,900x600mm cooleri, 7mm elementit ja 4" putkisto.. :wink:

Muistelen että pakosarja olisi integroitu tuohon ahtimeen joten föönin vaihto ei ole kovin helppoa.

Lastu varmaan smarttiin paras viritys mitä kannattaa tehdä..+20hp vakioon.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja tomant »

taistovainaa kirjoitti:...joku pikkukippo tarvis saada mutta ei vakiona.

super smartti kuulostaisi hyvältä.

mitäs muita niitä on yaris/lupo..??
Opel Corsaa löytyy 1.3 litraisella muuttuvageometrisella suoraruiskutusturbolla. Koneessa vakiona vissiin 90 heppaa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

joo ja om606 puuttui tuosta vanhasta kaavasta :D .
tarvis vissiin laittaa 606 erikseen peräkärryyn jos smarttiin meinaisi???

opel ei oikein ole lähipiirissä pelannu.
halpaakin näkyisi olevan mitä nettiautosta kurkkasin. taida tohtia opelia.

smartti olisi takaveto.
ja eikös nuota pakosarjoja saa tehdyksi...rosteri pelli paras pelli.
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Eiii, kyllä pata on ihan hyvä noille rojuille kun vaan porttaa sen kunnolla.. :lol:

Jos turboa alat tosissas vaihtamaan ja pakosarjaa väsäämään niin tiesit varmaan ettei tuon ikäiseen saa lain mukaan ilman testejä vaihtaa juuri mitään.
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Joo Opelin pikku turbodieseli on varsin ripeä ja sitäkin saa piristettyä vielä tuosta 90hepasta. Mutta raavaammalle miehelle se ei kyllä sovi= kaksi yli satakiloista etupenkeillä aiheuttaa kyynärpäille rupia, näin ainakin corsa c:ssä.

Vastaavan kokoinen,yhtä puhdikas, saman hintainen mutta tilavampi olisi peugeot 206 2.0hdi. Kone vakiona 90hp, mutta välijäähdyttimen asentamalla ja hukkaporttia säätämällä tuostakin saa ihan kivasti lisätehoa (välijäähdyttimen voi viedä romikselta 306:sta tai 406:sta hdi:stä)

Mutta pösöissäkin tulee vastaan tuttu ongelma; pito loppuu kytkimestä kun vähän reilummin virittää.
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

mahtaako muuten pikkuinen puhaltaa pakkasilla lämmintä ensinkään.
kenen tekemä tuo 800cid?
onkos tuossa ihan oma laatikko, vai jostaki muusta?
max rpm??
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

http://www.fram.nl/workshop/engine/smartengine.htm

OM660 :)


Eli DaimlerChryslerin innovaatioita noi koneet ja vaihteistot...
Tosta 800 kuutiotuumaisesta ei ole kokemusta, mutta kun hyötysuhde on noinkin heikko 50hp/litra niin kyllähän tuonkin luulisi lämmintä henkivän.

Ainakin bensakoneisen smartin kanssa tulee toimeen talvella.

Smartin kanssa mäkilähdöt on muuten sitten aika juhlaa, todella kivasti toimiva luistonesto vakiona.
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Virittäjän unelma:

Kuva

Toisaalta mahtuuhan se holsetti tuohon takapellin päälle röyhkeästi.

Vakionakin taisi ahtopainetta olla tuossa rajummassa versiossa jopa 1,7 bar vai muistanko väärin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

onko tosta 800cc cdi moottorista olemassa kiukkusempikin versio kuin 41hp?

http://www.digituning.com/fi/tuotteet/smart.htm

no tolla digituningilla saisi vähän lisää potkua 41 -> 60hp

Ja mahtuuhan tonne konehuoneeseen vielä vaikka mitä, kuvakulma on tossa fotossa vaan vähän huono :roll:
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Braide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 25.10.2006 17:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Braide »

Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuo kuva on Ylläpitäjän roadsterista ja siinä on siten 61 tai 82 HP. Muistaisikonhan oikein, että se 82 HP. Ainakin se kulki ja kiihtyi paremmin kuin Vito :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Tuo on kyllä mukava ajaa, tommoinen roadster, varsinkin lastutettuna. Tulee oikein isomman/tehokkaamman auton tunne, kun ahdin ja blow-off venttiili vislailee kilpaan. Mutta kun siihen autoon ei saa tota robottivaihteistoa muutettua kovinkaan helposti, siinä menee paljon niistä lisä hevosista hukkaan pitkään vaihtoon. Muutenhan toi on tosi nami pyöritellä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

..
Viimeksi muokannut vito500tkm, To 18.10.2012 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

hienoa.
kuitenkin takaveto, niin tommosta on ilo virittää.
toivottavasti kestää.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Myös bensamaleista tulee mukavia ajella ohjelmaa muuttamalla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja joskami »

vito500tkm kirjoitti:Jaa löytypä tämmönen topikki.
No nyt kokeillaan paljonko mersun 800cdi:stä irtoaa :twisted:
Tavoite 200hv.
Mutta näin alkuun näyttää että taitaa kuitenkin jäädä alle.
Tuikun softa ja amg suuttimet meni alkajaisiksi paikalleen.
Vakioturbolla piirtää mukavasti mustaa viivaa ... pakoputkesta.
100hv 200Nm paremalla puolella kuitenkin ollaan.
Isompaa hyrrää vaatii jne.
Jatketaan kun on jotain kerrottavaa...


Voi olla hieman haastavat saada tommoset amg:n suuttimet toimimaan kunnolla tuommoisessa moottorissa missä vakiona pienet suuttimet, siinä joutuu naplaamaan useampaakin karttaa et saa kunnolla toimimaan...
Onko aidot vai Karjalaisen tekemät?

Hieno projekti :thumbup:
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Kyllä tuikku taikoo nekin toimimaan :clap:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

..
Viimeksi muokannut vito500tkm, To 18.10.2012 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja patroltd »

Smartin pieneen koneeseenhan sopis 250 cdi:n biturbo setti hienosti, pienempi hyrrä heräis varmaan tuossakin koneessa tosi alhaalta. Taitaa vaan tulla tilan kanssa "pieniä" ongelmia :) vaikka kompakti setti onkin.
Löytyy tuollainen setti sopivasti jos joku tarvii johonkin vehkeeseen.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja etrade »

Mikähän on tuo paku mihin ne työntää Smartin sisälle tuos yllä olevas filmis?
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

..
Viimeksi muokannut vito500tkm, To 18.10.2012 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Roger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 20.09.2006 18:15
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja Roger »

Eikö Holsetin Hx25 olis sopiva?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vito500tkm kirjoitti:Seuraavaa ahdinta joutuu nyt miettimään.
Tällä hetkellä näyttä että yhdellä vähän isommalla hukkaportti ahtimella ensin makustellaan.
He221w hyrrää ehdotettu, mutta jotenkin en vaan lämpene sille.
Muuten varmaan ihan hyvä ahdin mutta herääkö se tässä koneessa tarpeeksi hyvin :roll:
2500 pitäis vetoa olla jo kunnolla.
Vakio ahtimella on nyt syöttöä niin että kytkimen jouset pohjaa ajottain 2500-3000rpm.
62milliä syöttö, 1,6 bar ahto.
Amg mappi hommattu ja smartin pakosarjan tiiviste laipan malliksi.
1-3sylinterin kanavien väli n.15cm. Kanavien reijät 25mm.
Laatikon pakkovaihtokohta pitäis saada ylemmäs ja nopeudenrajoitin pois.
Ainakin Bensa mallissa joka vaiheele on oma vaihto raja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Tässä se on joka vaihteella 4500rpm kun kaasu on pohjassa.
Toivottavasti joskus löytyy ohjelmasta.
Nopeudenrajotinkin joutais pois.

Sähkö egr venttiilin ohjausta pitäis vähän tutkia, jos sen sais muutettua sähköistä vnt ohjaavaksi.
Vnt olis ehkä paras ratkaisu tähän. Esim ihi:n ahdin w639 vitosta.
Vitossa ihi heräsi vähän liiankin herkästi, ja vetoja sai n.200hv ilman savua.

Saa nähdä onko amg kärki sittenkin vähän huono tähän.
Smartissa suuttimet vinossa (yksi nokka).
No katsotaan nyt miten saa toimimaan kun syöttöä lisätään.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vito500tkm kirjoitti:Tässä se on joka vaihteella 4500rpm kun kaasu on pohjassa.
Toivottavasti joskus löytyy ohjelmasta.
Nopeudenrajotinkin joutais pois.
Bensassa se on 6000rmp korvilla kaikille vaihteille samoin max raja ~6200rmp
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

..
Viimeksi muokannut vito500tkm, To 18.10.2012 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja veskola »

Onko se pakopaine piste varmasti semmoisessa paikassa, että se mittaa pakopaineen oikein :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Re: smartin viritys??

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

..
Viimeksi muokannut vito500tkm, To 18.10.2012 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin