230 Kompressor M111 lastutus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

230 Kompressor M111 lastutus

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Onko kokemuksia M111.973 (142kW) -moottorin lastutuksesta. Itse eilen hakiessani alustasarjan asennuksesta autoni JP AutoTuningilta, he suosittelivat erittäin kovasti moottorin ohjauksen optimointia ohjelmoinnilla. Sanoivat, että etenkin alakierroksille saisi erittäin helposti paljon lisää vääntöä mikä lisäisi luonnollisesti ajamisen notkeutta ja mukavuutta sitä kautta. Katsoivat koneelta paljonko saisi optimoinnilla muokattua vääntöä ja tehoa ja kyllähän tuohon koneeseen saisi todella reilusti lisää vääntöä ainakin esitteen mukaan:

345 Nm väännöksi, kun nyt on 280 Nm! Siis tuohon 230 kompressoriin saisi jopa enemmän vääntöä kuin 320 -moottoriin, vaikka siis molemmat olisi lastutettu:

230K vakio 280Nm -> nousee 345Nm

320 vakio 310Nm -> nousee 335Nm

ilmeisesti siis ahdettuun moottoriin saadaan ohjelmoinnin optimoinnilla melko helpolla vääntöä, kun isompi 320 jää jälkeen, vaikka senkin vääntö nousisi

toisaalta sitten ihmetytti tuossa esitteessä/listassa se, että uudempi 230K (145 kW) jossa vakiona 280Nm -> nousee 320Nm. Painovirhe?

linkki:

http://www.viritykset.fi/mese.html

Joka tapauksessa ilmeisesti tuo 5-vaihteinen sähköohjattu automaatti 722.6 kestää ainakin tuon 310Nm hyvin, koska sama loota on 320:ssa jossa vääntöä 310Nm vakiona. Jos todella vääntö nousisi ad 345Nm, niin onkohan se iso haitta automaatille? Toisaalta kiinnostaisi optimoida moottorin toimintaa, tehoa ja vääntöä, vaikka kyllähän nykyisilläkin pärjää, mutta hieman epäilyttää että tekisi hallaa automaatille...

Entäs muutoskatsastus, onko läpihuutojuttu, tai onko se käytännössä yleensäkin turhaa, kun ei käytännössä voi jäädä mitenkään "kiinni" tuosta ohjelmointimuutoksesta moottorissa?
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Olen kyllä sitä mieltä, että ei ne tehot tässä tapauksessa pelkällä lastutuksella nouse oikeastaan yhtään, vaan myös kompuraan pitää saada lisää kierroksia ja nämä toimenpiteet yhdessä tuottaa tuloksen.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

pommac kirjoitti:Olen kyllä sitä mieltä, että ei ne tehot tässä tapauksessa pelkällä lastutuksella nouse oikeastaan yhtään, vaan myös kompuraan pitää saada lisää kierroksia ja nämä toimenpiteet yhdessä tuottaa tuloksen.
Niin, siis kovasti vain väittivät JP:llä, että ohjelmoinnilla saadaan etenkin alarekisteriin kovasti lisää vääntöä ja jonkin verran nostettua myös ylipäätään tehoja. Vaikuttaakohan tuo ohjelmoinnin muutos siis kompressorin toimintaan, eli että se ahtaisi enempi matalammilla kierroksilla jo, tällaisen käsityksen ainakin sain siitä, mitä kyseisin firman edustajat sanoivat, että siihen ahtoon jotenkin vaikutetaan ohjelmoinnilla.

Toki tietysti parhaan lopputuloksen saisi heidän mukaansa kun sekä ohjelmistoa parantaisi että kompressorin rullia muuttelisi siten että ahtaisi enempi, eikös siihenkin niitä sarjoja ole olemassa siis?

Sitten vielä suosittelivat ilman saannin parantamista jollakin viritys-ilmanputsarilla.

AMG:n pakoputkistohan tuossa jo onkin ennestään, minkä kuulemma myös pitäisi lisätä tehoja jopa 7hv vakionakin jonkin lähteen mukaan.

Noilla kaikilla saisi helposti kuulemma sen 250hv ja vääntöä pitäisi olla reippaasti, ainakin 350Nm. Kyllähän se noilla tehoilla varmasti liikkuisi kivasti, kun ei painoakaan ole kuitenkaan kovin paljoa autolla, mutta sitten varmaan pelkäisin henk. koht. koko ajan kompressorin tai vaihteiston puolesta, että levähtävät, toki kestävät jos ei polje eikä tehoja käytä, mutta miksi sitten edes taas hankkisi niitä ellei uskalla käytellä voimavaroja :?

Kivastihan sillä pärjäilee jo nytkin, ainakin itselleni ihan riittävästi kiihtyy esim. ohituksiin, ei sen puoleen. Kierroksia vain toki täytyy antaa että tehoa tulee, mutta eipä se haittaa kun automaatti vaihtaa niin nöyrästi ja joustavasti kuin oma mieli alaspäin kun vähän enempi kaasua painaa, hyvin on oppinut tuo sähköloota vaihtamaan jouhevasti kolmoselle kun syvempään kaasua painaa esim. ohitusta varten ja kun ei kerran itse tarvitse edes keppiin koskea tai muutakaan vaivaa erityisemmin nähdä, niin eipä sinne alarekisteriin mitään tehoja sinällään tarvita välttämättä kyllä lisää :wink:
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
JoMa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 06.05.2007 15:40

Viesti Kirjoittaja JoMa »

Oletko päätynyt mihin ratkaisuun tuon viriohjelman kanssa? Itse olen miettinyt jotain lastua mutta se on aina jäänyt mietintä asteelle.
Avatar
Braide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 25.10.2006 17:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Braide »

voimaa.com:in sivuilta :
C 230 Kompressor
142 kW / 193 Hp, 280 Nm -> 159 kW / 216 Hp, 345 Nm 499 €

yhteystietoja yms. löytyy sivuilta.. :D

ps. samat tehot tietty clk ja slk malleihin..
Avatar
markos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 16.04.2006 15:32
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja markos »

Itselleni on tulossa karalan tekemä lastu. Hihnapyörä on jo vaihdettu ja löytyy myös supersprintin pakosarja ja 2,5" teetetty rosteri putkisto.
Auto on siis C230K W202 -95.
messse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 12.03.2007 16:29

Viesti Kirjoittaja messse »

markos kirjoitti:Itselleni on tulossa karalan tekemä lastu. Hihnapyörä on jo vaihdettu ja löytyy myös supersprintin pakosarja ja 2,5" teetetty rosteri putkisto.
Auto on siis C230K W202 -95.
Ja mitä vaikutusta oli pelkällä hihnapyörällä?Ilmoittele muutenkin miten onnisu viritys,kiinnostas vähä itteenikin.
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Taidan vielä "lykätä"

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

JoMa kirjoitti:Oletko päätynyt mihin ratkaisuun tuon viriohjelman kanssa? Itse olen miettinyt jotain lastua mutta se on aina jäänyt mietintä asteelle.

Olen kallistunut nyt sen puoleen, että en ala muuttamaan ohjelmistoa, ts. jättäisi "lastutuksen" vielä ainakin nyt toistaiseksi pois.

Lähinnä siksi, että ihan kivasti se liikkuu nytkin jo ja koska tuo automaatti on todellakin oppinut vaihtamaan varsin kärkkäästi pienempää sisään jos vähänkään painaa nopeammin ja syvempään kaasua, jolloin kierroksia saa tarvittaessa kyllä nopeastikin käyttöön ilman ongelmia tai vaivaa ja sitä kautta myös tehoa. Toki se varmasti on mukava ajella jos alakierroksillakin pöhisee vääntöä kovasti, muttei vielä ole siis alkanut voiman puute alakierroksilla häiritsemään ja bensaksihan tuo vääntää aika kivasti jo vakionakin kyllä.

Toisena tekijänä pohdinnoissa on ollut osaltaan se, että jos siitä kuitenkin tulisi jotain probleemia sitten, joko vaihteisto ei tykkäisi tai saisi vaikka pahimmassa tapauksessa jonkin mystisen sähkövian aikaan tuollaisilla viritelmillä autoon, niin... no, tämä menee jo ehkä turhan vainoharhaisuuden piikkiin :lol:
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
markos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 16.04.2006 15:32
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja markos »

Ja mitä vaikutusta oli pelkällä hihnapyörällä?Ilmoittele muutenkin miten onnisu viritys,kiinnostas vähä itteenikin.

Herää nopeammin alakieroksilla ja muutenkin vastaa kaasuun nopeammin. Mukavampi ajaa :lol:
Mitenhän paljon on muilla nostanut ahtoja pyörrän muutoksel?
ja kuinka vakaina ne pysyvät?

Laitan infoa kun saan auton säätöihin.
messse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 12.03.2007 16:29

Viesti Kirjoittaja messse »

No miten on hommat edenny, joko on voimaa??
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

Itselläni on toi hihnapyörä viritys...ohjelmasta en tiedä,edelliseltä omistajalta ei tietoa nyt saatavissa.
Brabuksen välijäähdyttimen laitoin hiljattain kun alkuperäinen hajos...
Kulkee aika kivasti...tosin en ole vakiolla ajanut joten olis mielenkiintoista päästä vertaamaan...
Avatar
markos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 16.04.2006 15:32
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja markos »

Sama tääl! Kyl liikkuu huomattavasti paremmin. Mittailin kaverin mittaril 0-100/0-400 ja kyllä huomattavaa eroa on vakioon. Eipä tohon sit enään taida mitään helposti lisää saadakkaan. Menis sit kansi ja nokka hommisk... :?
Avatar
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ti 17.05.2005 19:30
Paikkakunta: Los Angeles

Viesti Kirjoittaja waltari »

markos kirjoitti:Sama tääl! Kyl liikkuu huomattavasti paremmin. Mittailin kaverin mittaril 0-100/0-400 ja kyllä huomattavaa eroa on vakioon.
Mikä se semmonen mittari on? :o
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Minkälaisia aikoja saitte?
Ite tuli joskus kanssa mittailtua G-techillä tota SLK:ta niin ajat oli 6.5-7.4 välillä
Muistaakseni noin 10 vedon keskiarvoksi jåin noin 7.1s
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
messse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 12.03.2007 16:29

Viesti Kirjoittaja messse »

Mitä siivuja siihen pitää vaihtaa ja mistä saa halvimmalla ton paketin jos suomesta meinaa ostaa?Eikös laturin kierroksetkin nouse kun vaihtaa siivun/vai siivut?
Avatar
markos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 16.04.2006 15:32
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja markos »

joskami kirjoitti:Minkälaisia aikoja saitte?
Ite tuli joskus kanssa mittailtua G-techillä tota SLK:ta niin ajat oli 6.5-7.4 välillä
Muistaakseni noin 10 vedon keskiarvoksi jåin noin 7.1s
Samanlaisel laitteel koitin kans ja ajat oli noin 6.1-7.7s. Kutosel alkavii oli useampia.
ökö
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 29.11.2005 18:51
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ökö »

nostetaas vähä tätä topiccia :twisted:
tuli mieleeni että onnistuiskohan ton megasgruitin (vai kuinka se kirjotetaan) ymppään tohon 230 kompressor koneeseen. Eikös sillä saisi sitten itte säätää ruiskutuksen, sytytyksen ja ahtopaineet.
kuinkas teillä jotka olette noita lastuttaneet ahtopaineet käyttäytyy? asensin itse ahtopainemittarin imusarjaan (tiettävästi lastuttamaton) ja kas kas, imusarjaan tulee ahtoa n.0,4 bar ja sekin vasta kun antaa monoo. Joku kirjoitti että alavääntö paranee lastutuksen myötä, liittyisikös se tähän?
Niin ja sitten vielä siitä supersprintin pakosarjasta, onko hintansa väärti?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3932
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 230 Kompressor M111 lastutus

Viesti Kirjoittaja tomant »

Simo M. A. kirjoitti:...toisaalta sitten ihmetytti tuossa esitteessä/listassa se, että uudempi 230K (145 kW) jossa vakiona 280Nm -> nousee 320Nm. Painovirhe?
Onkohan tuo uudempi kone 1,8-litrainen, kuten W203-mallissa, missä 230 on vain hämäyksen vuoksi? Tällöin siitä on jo puristettu kohtuullisesti tehoa eikä reserviä niin paljon ole.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: 230 Kompressor M111 lastutus

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

tomant kirjoitti:
Simo M. A. kirjoitti:...toisaalta sitten ihmetytti tuossa esitteessä/listassa se, että uudempi 230K (145 kW) jossa vakiona 280Nm -> nousee 320Nm. Painovirhe?
Onkohan tuo uudempi kone 1,8-litrainen, kuten W203-mallissa, missä 230 on vain hämäyksen vuoksi? Tällöin siitä on jo puristettu kohtuullisesti tehoa eikä reserviä niin paljon ole.

tomant
Ei kai, olen ymmärtänyt, että kone on muuten sama 2,3 litrainen rivi-4, mutta ahtimessa jotain eroa olisi. Tuo kone taisi tulla uusine ahtimineen faceliftin myötä. Mutta jospa tuon uuden ahtimen kanssa on vakiona enempi tehoa (ja ilmeisesti parempi alavääntö) muttei sitä voi jostain syystä viritellä lastuttamalla yhtä paljon kuin vanhempaa kone/ahdin -yhdistelmää? Ainakin pre-facelift -malleissa 142 kW:n teholla on Eatonin M62 -ahdin, mutta siitä ahtimestakin taitaa olla olemassa eri "sukupolvia", eli vain mahdollisesti uudemman sukupolven Eaton M62 luullakseni on kyllä facelift SLK R170:ssä 230K -koneella.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

http://www.viritykset.fi/mese.html

lastuttajien listoihin kannattaa suhtautua suurella varauksella ne kun tehdään setelien kuvat silmissä suurella kiireellä eikä ne niitä jaksa tarkistaa vaikka siihen ei montaa tuntia mene
hieno lista esim. bmw 725 tds siinä vasta tehoja
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

xr5t kirjoitti:http://www.viritykset.fi/mese.html

lastuttajien listoihin kannattaa suhtautua suurella varauksella ne kun tehdään setelien kuvat silmissä suurella kiireellä eikä ne niitä jaksa tarkistaa vaikka siihen ei montaa tuntia mene
hieno lista esim. bmw 725 tds siinä vasta tehoja
50% tehon lisäys näyttää uskottavalta :lol:
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
*SLK230*
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 07.11.2007 17:27
Paikkakunta: Pori

Re: 230 Kompressor M111 lastutus

Viesti Kirjoittaja *SLK230* »

Ostin viime kesänä 230 kompuran. Jo ennen ostoa olin suunnitellut sen vieväni "lastutettavaksi". Mielestäni 399€ ja jo edellä mainitut tehonlisäykset muodostivat pelottavan hyvän yhdistelmän. Voiko niin halvalla saada niin paljon tehoa?

Kyselin sähköpostilla ko. liikkeestä (Tamperelainen firma muistaakseni) käytännön asioista ja etsein jo kalenterista sopivaa päivää lähteä päivittämään tuoretta silmäterääni.

Kävin kuitenkin vielä ennen Pohjoismaiden suurimpaan sisävesikaupunkiin lähtöäni paikalliselta (tiettävästi ERITTÄIN PÄTEVÄLTÄ ja ASIANTUNTEVALLA, mutta kalliilta) ammattimieheltä kyselemässä mielipidettä lastuttamisesta. Hänen jyrkkä mielipiteensä oli että SLK:ta ei kannata lähteä sörkkimään. Hänen kollegansa saksanmaalla ovat kuulemma taistelleet kyseisten kompuroitten kanssa ja useimmiten päätyneet ojasta allikkoon. Autosta täytyy vaihtaa valtavasti osia ja asetuksia (en osaa tähän tarkemmin yksilöidä että mitä, koska konepellin alapuolinen maailma ei ole vahvin osa-alueeni), jotta toivotut tulokset saavutettaisiin. Ja silti se olisi täysin tuuripeliä. Hän sanoi, että jos ottaisi itse hoitaaksen asian, se maksaisi pyöreät 3k€. Mutta samaan hengenvetoon mainitsi, että se ei silti ole suositeltavaa.

Siihen loppui unelmani n.240hv:stä. En uskaltanut menettää uniani viallisen/turhan/riskialttiin virityksen vuoksi. Mukavampi kulkea hieman rauhallisemmin, kuin kruisailla rasvamontun päällä. Silti olisi kiinnostava tietää, jos jollakulla on minkäänlaisia kokemuksia virityksestä, onnistuneesta tai epäonnistuneesta. Voihan yhden ammattilaisen mielipide olla vain yhden ammattilaisen mielipide :wink:
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

Noojooo...enpä oikein jaksa uskoa että sen enempää ongelmia tiedossa olis kun minkään muunkaan auton virittämisessä,itellä ainakin pelannut ihan jees.Eikä noita osia tarvi ihan reppu kaupalla vaihtaa...hihnapyörä satsin huutaa ebay:sta niin muuttuu jo kummasti.En tiä paljonko mulla tossa on potkua mutta kyllä se mukavasti liikkuu... 8)
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Karalan ohjelmapäivitys, vaihdettu hihnapyörä ja ahtopaineet nostettu 0, 5:stä 0, 85:teen
+230hv/350nm

Tuommoiset lukemat olis 230sportcoupessa ja kyllä tuntuis tuo kinneri aika hätäsesti liikkuvan :roll:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Sami201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 18.07.2005 13:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sami201 »

Mitäs tollanen Karalan ohjelma suurinpiirtein maksaa?
W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

ozzy kirjoitti:Brabuksen välijäähdyttimen laitoin hiljattain kun alkuperäinen hajos...
Mistä löysit ja mihin hintaan, sopiko paikalleen heittämällä? Joskus noita näin Ebayssä pilkkahintaan parilla saturaisella (ovh ~1500€) mutta enpä tajunnut silloin ostaa varastoon. Lupailevat 10 lisäheppaa tommosella, jota en kyllä usko mutta tuskinpa se paljoa tehoa ainakaan laskee ja varmaan hyvä lisä korkeammilla ahdoilla. Alkaa meinaan oleen toi meikäläisenkin kuuleri aikas tukossa ja pari alinta kennoriviä muusina. Uuden saa alle 300 juurolla Saksasta, mittojen mukaan teetetty virityskuuleri kustantaa varmaan lähemmäs 500€. Tosin eipä siihen paljoa isompi/paksumpi mahdu ilman mittavia muutostöitä. :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

No just sieltä Ebaysta ja olisko ollu jotain 500e rahteineen.
Periaatteessa heittämällä paikalleen...kiinnitys rautoja vähän modifioda mutta
alkuperäinen menee "muutoksen" jälkeen edelleen paikalleen heittämällä.
Erittäin hyvät asennus ohjeet tuli mukana.
Parissa tunnissa oli vaihto tehty...kahvitteluineen ja tupakkitaukoineen... :)
aapela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 02.06.2007 18:46
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja aapela »

Moro! Itseänikin kiinnostaa tämä 230k:n viritys kovasti. Virilastu on jo asennettu, mutta myös tuon kompressoripyörän vaihto kummittelee mielessä. Entäs paljonko pakosarjalla on mahdollista vaikuttaa hevosvoimiin? Saisin tuon hihnapyörän ja uuden pakosarjan noin 700 eurolla. Ja vielä, kestääkö automaattivaihteisto?
MB CLK 230k autom -97
karira
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 22.07.2006 23:48

Viesti Kirjoittaja karira »

Eikös vanhemmissa 230K koneissa ole jo peltipakosarja vakiona ?
Mitenkäs pelkkä lastutus vaikutti koneen käyntiin ?
Loota kestää nämä viritykset, EPC mainitsi 330-340Nm kestosta.

Kukaan ei ole tainnut ottaa "kunnon" tehoja irti 230K-koneista, jonkin verran tulee vastaan siippapyörä- tai lastuvirityksiä sekä molemmilla, mutta kun kerran näkis >400Nm kamppeen.
messse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 12.03.2007 16:29

Viesti Kirjoittaja messse »

VM:98 mulla ja peltisarja vakiona,mutta onko niissä sitten eroa jos erikseen ostaa jonkun peltisarjan? Niin ja mistä saa ton hihnapyörän halvalla? jostain katoin että ois 1000e luokkaa.
Vastaa Viestiin