Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.
Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.
Moikka!
mitäs nyt tehdään kun sytty tollanen EPC merkkivalo ja sitten sammui kesken vedon? auto on lastutettu tänään.
kuittaantui pois kyllä mutta meniköhän varaohjelmalle?
voiko viedä veholle ja tarkastaa että varaohjema ei ole päällä ja mitä jos ne päivittää uuden softan niin taitaa toi viri ohjema mennä ns. ketuiks.
mitäs nyt tehdään kun sytty tollanen EPC merkkivalo ja sitten sammui kesken vedon? auto on lastutettu tänään.
kuittaantui pois kyllä mutta meniköhän varaohjelmalle?
voiko viedä veholle ja tarkastaa että varaohjema ei ole päällä ja mitä jos ne päivittää uuden softan niin taitaa toi viri ohjema mennä ns. ketuiks.
Häiriö on kyllä yleensä poistunut, jos valot ei pala.
Käsittääkseni ohjelma on vikatilassa silloin,jos merkkivalo palaa.
Ajoa vaan, jos ei syty uudelleen. Ja voihan vikakoodit lukea, ei ne sinne uutta softaa rupea kyselemättä ajamaan. Soon meinaten rahanarvoista tavaraa. Veholla.
Käsittääkseni ohjelma on vikatilassa silloin,jos merkkivalo palaa.
Ajoa vaan, jos ei syty uudelleen. Ja voihan vikakoodit lukea, ei ne sinne uutta softaa rupea kyselemättä ajamaan. Soon meinaten rahanarvoista tavaraa. Veholla.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
veholla käynti
No niin, tuli käytyä veholla ja autohan oli täynnä kaikenlaista vikakoodia muuta nämä ei vaikuttanut millään tavalla ajoon. toi epc merkkivalon syttyminen johtui ylipaineesta, eli ahtopaineensäädin meenee kuulemma uusiksi, mikäli vika vielä toistuu ja toistuihan se tänään, mutta auton sammuttamisen ja avaimen poisottamisen jälkeen homma taas ok ja vaikka kuinka antoi keppiä niin ei enää syttynyt OMITUISTA!!
ahtosäädin
TERE Turkkusest!
Eli olen varsinainen keltanokka näissä mersujutuissa mutta kysyn kuitenkin. Mistä kannattais hommata toi ahtopaineensäädin kun vehon hinta on 287 ekeä ja asennus 120 ekeä. missä päin kannattais asentaa paikalle jos toi paikallinen isorahan kioski ei kiinosta.
Eli olen varsinainen keltanokka näissä mersujutuissa mutta kysyn kuitenkin. Mistä kannattais hommata toi ahtopaineensäädin kun vehon hinta on 287 ekeä ja asennus 120 ekeä. missä päin kannattais asentaa paikalle jos toi paikallinen isorahan kioski ei kiinosta.
Voi *
Jos auto on lastutettu tänään ja juuri tänään on tullut tämä vika ensi kertaa (tietokone herjaa että tuntuupa pahalta) niin miksipä et veisi sitä autoa takaisin sinne lastuttamooon? Kun nyt vaan tuntuu siltä että nämä asiat liittyy jotenkin yhteen. Voi olla että tulee ahtopaineanturin vika ja lastutus ja lottovoitto samana päivänä mutta harvoin sattuu. Niinpä sieltä korjaamolta pitäisi löytyä sellainen kaveri joka sanoo että -m-u-n- -v-i-k-a- ja nyyhkäisee päälle, ihan niinkun Ruonansuu TV:ssä.
Jos lastuttamo sanoo että ei kuulu heille niin laitappa meille tänne lastuttamon yhteystiedot niin että tiedetään olla käyttämättä.
PS. Jos ei perseessä tunne että ollaanko vikatilassa vai normaalitilassa niin kannattiko sitä edes lastuttaa?
Jos auto on lastutettu tänään ja juuri tänään on tullut tämä vika ensi kertaa (tietokone herjaa että tuntuupa pahalta) niin miksipä et veisi sitä autoa takaisin sinne lastuttamooon? Kun nyt vaan tuntuu siltä että nämä asiat liittyy jotenkin yhteen. Voi olla että tulee ahtopaineanturin vika ja lastutus ja lottovoitto samana päivänä mutta harvoin sattuu. Niinpä sieltä korjaamolta pitäisi löytyä sellainen kaveri joka sanoo että -m-u-n- -v-i-k-a- ja nyyhkäisee päälle, ihan niinkun Ruonansuu TV:ssä.
Jos lastuttamo sanoo että ei kuulu heille niin laitappa meille tänne lastuttamon yhteystiedot niin että tiedetään olla käyttämättä.
PS. Jos ei perseessä tunne että ollaanko vikatilassa vai normaalitilassa niin kannattiko sitä edes lastuttaa?
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ahtopaineen säädin
Eli jos kyysees on säädin jolla voidaan säätää painetta kovemmaksi ja toistepäin niin kyseinen säädin maksaa 55euroa ja asennetaan hukkaportin ja ohjausyksikön väliseen letkuun kolmio Thaaralla
kyseinen säädin siis huijaa ohjausyksikköä eli paine on eri hukkaportin puolella kuin ohjausyksikön puolella säädintä kutsutaan nimellä TURBOBUUSTER.
kyseinen säädin siis huijaa ohjausyksikköä eli paine on eri hukkaportin puolella kuin ohjausyksikön puolella säädintä kutsutaan nimellä TURBOBUUSTER.
Vie se auto Karalalle lastutettavaksi niin saat haluamasi ahtopaineen...saattaa jopa tehokin nousta toisin kuin pelkällä ahtopaineen nostolla.kf3600 kirjoitti:Auto on c 200 cdi 203 kori, elikä siihen trarvittais säädintä ja tietty sen vaihtajaa koska tiedän näistä hommista saman verran kun sika tuulimyllystä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tämä kf3600 on ilmeisesti hakemassa auton alkuperäistä ahtopaineen säädintä, hän kertoi tosessa topickissa että oli vikatila tullut päälle lastutuksen jälkeen ja oli antanut ahtopaineensäätimen vikakoodia. Tuskin hän siis tarkoitta tuommosta bleedaavaa turboruuvia.
-Risto
-Risto
Viimeksi muokannut Malm, La 15.12.2007 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Laita autoon ahtopainemittari, niin tiedät missä mennään ahtopaineiden kanssa. Turbovehkeissä pitää aina ensimmäisenä virityksenä asentaa ahtopainemittari
Cdi ei päästä ahtopaineita liian ylös, vaan menee vikatilaan n. 1,5 barin kohdalla. Vakiona ahtopaineet on luokkaa 1.2. Eli et pysty rikkomaan moottoriasi vahingossa liian suurella ahtopaineella.
Cdi ei päästä ahtopaineita liian ylös, vaan menee vikatilaan n. 1,5 barin kohdalla. Vakiona ahtopaineet on luokkaa 1.2. Eli et pysty rikkomaan moottoriasi vahingossa liian suurella ahtopaineella.
Ahaa, ehkä kannattaa kysyä kuvaavammin. Oletko kysynyt saako sitä KL varaosista.kf3600 kirjoitti:joo, kyllä näin on eli joko alkuperäistä tai vastaavaa säädintä ollaan hakemassa.
Tosin vika ei ole siinä, jos vikatila on tullut lastutuksen jälkeen. Pikemminkin kannattaa asiasta keskustella lastuttajan kanssa...tai jos siinä on VNT ahdin, sen siipikoneistoa kannattaa putsata noesta, sekä tarkistaa, ettei alipaineputkistoissa ole pientäkään vuotoa.
http://www.kl-varaosat.fi/
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lastutuksen yhteydessä on syöttömäärää lisätty. Tämän seurauksena ahtopaine nousee rivakammin kuin normaalisti. Ahdin pyrkii sen säätämään aina tietokoneen määrittämään arvoon. Mikäli ahtopaine menee ns. pyyntiarvosta yli menee moottori vikatilaan ja syttyy se valo.
Lastu eli ohjelma saattaa olla niin huonosti tehty, että se menee vikatilaan vähän liian herkästi, varsikin jos ahdin ei reagoi riittävän nopeasti.
Oikeaoppisesti tehdyssä ohjelmassa on tuota ahtopaineen pyyntiarvoa muutettu siten, ettei se mene vikatilaan.
No ehkä on helpointa pyytää lastuttajaa laittamaan hieman miedompi ohjelma sinne, jolla vikatilaa ei tule...tai vielä parempi jos saa rahat takaisin niin käyttää tosiaankin sitä Karalan ohjelmointipalvelua. Sen jäljiltä ei vikatiloja pitäisi tulla.
[edit: Liitin nämä kaksi topicia yhteen]
Lastu eli ohjelma saattaa olla niin huonosti tehty, että se menee vikatilaan vähän liian herkästi, varsikin jos ahdin ei reagoi riittävän nopeasti.
Oikeaoppisesti tehdyssä ohjelmassa on tuota ahtopaineen pyyntiarvoa muutettu siten, ettei se mene vikatilaan.
No ehkä on helpointa pyytää lastuttajaa laittamaan hieman miedompi ohjelma sinne, jolla vikatilaa ei tule...tai vielä parempi jos saa rahat takaisin niin käyttää tosiaankin sitä Karalan ohjelmointipalvelua. Sen jäljiltä ei vikatiloja pitäisi tulla.
[edit: Liitin nämä kaksi topicia yhteen]
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
.
No joo
xrviitonen voi olla ihan oikeassakin.
Joillakin autoilla on tosiaan taipumusta piikittää sitä ahtoa liikaa ihan vakionakin.
Tehdastoleranssia, vai mitä lienee.
Siihen voisi vaikka sen ahtopaineen säätimen vaihtokin auttaa.
Tankoa säätämällä tosiaan voidaan vaikuttaa siihen ahtojen nousuvauhtiin.
Tyyliin pidempi tanko - rauhallisempi nousu.
Pidemmällä tangolla sitten se ohjelman "korjausliikekkin" siinä jossain vaiheessa on suurempi.
Pakopuoli avartuu siis enemmän.
Sitä liikettä, tai sen tapahtumisvaiheita, voi myös ihan ohjelmastakin muuttaa, jos vaan seppä osaa.
Tämän muutoksen vaikutus on tietty pikkuisen pienempi (hienosäätöä) verrattuna tangon jatkamiseen.
Jos olisi minun autoni, niin veisin takaisin pajalle ja pyytäisin sellaista (miedompaa) ohjelmaa, jonka kanssa ei ahtopaineeseen kosketa.
Tai paras vaihtoehto tosiaan Veskun ehdottama Karalalle vienti, jolloin kaikkia em. seikkoja voidaan muuttaa ja penkissä testata, että kaikki varmasti toimii.
Niinkuin Jape tuossa jo kirjoittikin, pitäisi ensin niitä paineita mitata, jotta nähdään esim se, että piikittääkö se ahtopaine vaan, vai onko jotain muutakin ongelmaa siinä säädössä.
Yleensä kyllä taitaa kaikki "kohtuullisen tehonlisäyksen" lastut toimia ihan ok.
Ne helkutin "kovat" sitten tuo niitä mahdollisia murheita, jos ei kaikki olekkaan ihan timmissä kunnossa.
No joo
xrviitonen voi olla ihan oikeassakin.
Joillakin autoilla on tosiaan taipumusta piikittää sitä ahtoa liikaa ihan vakionakin.
Tehdastoleranssia, vai mitä lienee.
Siihen voisi vaikka sen ahtopaineen säätimen vaihtokin auttaa.
Tankoa säätämällä tosiaan voidaan vaikuttaa siihen ahtojen nousuvauhtiin.
Tyyliin pidempi tanko - rauhallisempi nousu.
Pidemmällä tangolla sitten se ohjelman "korjausliikekkin" siinä jossain vaiheessa on suurempi.
Pakopuoli avartuu siis enemmän.
Sitä liikettä, tai sen tapahtumisvaiheita, voi myös ihan ohjelmastakin muuttaa, jos vaan seppä osaa.
Tämän muutoksen vaikutus on tietty pikkuisen pienempi (hienosäätöä) verrattuna tangon jatkamiseen.
Jos olisi minun autoni, niin veisin takaisin pajalle ja pyytäisin sellaista (miedompaa) ohjelmaa, jonka kanssa ei ahtopaineeseen kosketa.
Tai paras vaihtoehto tosiaan Veskun ehdottama Karalalle vienti, jolloin kaikkia em. seikkoja voidaan muuttaa ja penkissä testata, että kaikki varmasti toimii.
Niinkuin Jape tuossa jo kirjoittikin, pitäisi ensin niitä paineita mitata, jotta nähdään esim se, että piikittääkö se ahtopaine vaan, vai onko jotain muutakin ongelmaa siinä säädössä.
Yleensä kyllä taitaa kaikki "kohtuullisen tehonlisäyksen" lastut toimia ihan ok.
Ne helkutin "kovat" sitten tuo niitä mahdollisia murheita, jos ei kaikki olekkaan ihan timmissä kunnossa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
on täällä kuitenkin asiantuntemusta!!
Olen kyllä käyttänyt saman firman lastuja myös ennen ja hyvin paljon myös kaverini, eikö ole ongelmia tullut eteen, mutta tämä ohjelma on kyllä se kovin mahdollinen eli tais olla jo valmiiksi niitä murheita tiedossa kun noin herkälle meni vikojen kanssa.
tossa kun noita veholta saamia papereita katsoin niin näkyy siellä olevan joku ylipaine vika common rail putkessakin mitä lie tarkottavan???
Olen kyllä käyttänyt saman firman lastuja myös ennen ja hyvin paljon myös kaverini, eikö ole ongelmia tullut eteen, mutta tämä ohjelma on kyllä se kovin mahdollinen eli tais olla jo valmiiksi niitä murheita tiedossa kun noin herkälle meni vikojen kanssa.
tossa kun noita veholta saamia papereita katsoin niin näkyy siellä olevan joku ylipaine vika common rail putkessakin mitä lie tarkottavan???
Ei ole yleensä ollu vika lastussa vaan auto reagoi vikoihin paremmin kun lastulla mennään lähemmäs rajoja.
Esim. cooleri rikki, Ahtopainesäädin rikki, katti tukossa, alipainevuoto yms.,
EPC-valon syttyminen johtuu polttoaineen loppumisesta joko sähköisesti tai ihan todella.
Milloin vaihdettu esim. polttoainesuodatin? w203:ssa taitaa olla vaihtoväli 80tkm/ 4-vuotta eli aivan liian paljon On kokemusten mukaan aiheuttanut paljon ongelmia. Perustelut: lastun kanssa vedattäessä tarvitaan enemmän soppaa kuin vakiona> suodatin tukossa ja soppa ei piisaa.
Ahtopaineen säätimiä löytyy esim. käytettynä minulta 50€/kpl ja kl-varaosat myy uutta jotain 111€
Esim. cooleri rikki, Ahtopainesäädin rikki, katti tukossa, alipainevuoto yms.,
EPC-valon syttyminen johtuu polttoaineen loppumisesta joko sähköisesti tai ihan todella.
Milloin vaihdettu esim. polttoainesuodatin? w203:ssa taitaa olla vaihtoväli 80tkm/ 4-vuotta eli aivan liian paljon On kokemusten mukaan aiheuttanut paljon ongelmia. Perustelut: lastun kanssa vedattäessä tarvitaan enemmän soppaa kuin vakiona> suodatin tukossa ja soppa ei piisaa.
Ahtopaineen säätimiä löytyy esim. käytettynä minulta 50€/kpl ja kl-varaosat myy uutta jotain 111€
Joku mersupurkaamo??
polttoainesuodatin vaihdettu 2 viikkoa sitten ja muutenkin tehtiin laaja huolto. en usko että suodatinpuolella on ongelmia muta voi toki olla mahdollista.
Onko toi painetunnistin ja venttiili paha vaihtaa, vai pitääkö viedä okein pajalle??? samoi toi ahtosäädin,
jos täällä 100km säteellä on joku teistä innokas niin maksan sopivasti en liikaa enkä liian vähän,
Onko toi painetunnistin ja venttiili paha vaihtaa, vai pitääkö viedä okein pajalle??? samoi toi ahtosäädin,
jos täällä 100km säteellä on joku teistä innokas niin maksan sopivasti en liikaa enkä liian vähän,
no niip!
Työn lomassa!
tuli sitten vaihdettua rail putken päähän sekä tuunnistin ja venttiili.
eka veto ajettu noin 3km, + tyhjäkäynti 2min. eli motti vielä hiukan kulmä.
sama juttu kuin ennenkin kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa per... epc valo sytty ja auto sammu. siinä sitten ajeltiin töihin mieli maassa.
veto 2
turku- hki motari ja ja saloon, ajoin 4:lla ja pidin rpm noin 4000-5000 välillä, lämmöt nousi noin 90c. täyskäänös, ja takasin paikallisia pikkuteitä.
toistakymmentä vetoa 0-200kmh KAIKKI TOIMI, kertaakaan ei hyytynyt ja kone kävi poskettoman hienosti, KYSYMYS: voiko tämä epc homma liittyä jotenki koneen läpötilaan kun nämä edelliset syttymiset ovat olleet vähän samanmoisia eli kone pikkasen viilee ja kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa.
Vai mahtoko toi anturin ja venttiilin vaihto sittenkin auttaa tai lähtiköhän joku isonpi karstakökkö liikkeelle ja avasi paikat?
tuli sitten vaihdettua rail putken päähän sekä tuunnistin ja venttiili.
eka veto ajettu noin 3km, + tyhjäkäynti 2min. eli motti vielä hiukan kulmä.
sama juttu kuin ennenkin kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa per... epc valo sytty ja auto sammu. siinä sitten ajeltiin töihin mieli maassa.
veto 2
turku- hki motari ja ja saloon, ajoin 4:lla ja pidin rpm noin 4000-5000 välillä, lämmöt nousi noin 90c. täyskäänös, ja takasin paikallisia pikkuteitä.
toistakymmentä vetoa 0-200kmh KAIKKI TOIMI, kertaakaan ei hyytynyt ja kone kävi poskettoman hienosti, KYSYMYS: voiko tämä epc homma liittyä jotenki koneen läpötilaan kun nämä edelliset syttymiset ovat olleet vähän samanmoisia eli kone pikkasen viilee ja kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa.
Vai mahtoko toi anturin ja venttiilin vaihto sittenkin auttaa tai lähtiköhän joku isonpi karstakökkö liikkeelle ja avasi paikat?
voisko olla että jos on nostettu rail paineita ja pumpun pitäs käydä nyt kireemmin mutta se sakkaa. eli mulla teki samoin kun kiihdytteli ja varsinkin jos oli kuormaa päällä, mutta jos ajelit koko ajan isoilla kierroksilla niin pelas hienosti. vaihdoin pumppuun kaikki o-renkaan isot ja pienet. sittempä se on toiminu. pumppu veti ilmaa sekaan ilmeisesti ja tietäähän sen miten käy. kokeileppas ottaa kavereita kyytiin ja niitä isoimpia niin näkee miten se reakoi ja toisippäin ajelet yksin ja lähdet ykkösellä ja annat mennä kiekat loppuun saakka ja sit ite annat seuraavaa vaihdetta.