Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
kAAmo5
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 26.10.2009 23:38

Viesti Kirjoittaja kAAmo5 »

Morjes,

Tuli ostettuu pari kk sitte tollanen 200 cdi automaatti 300tkm ajettu, jonki sortin viriboksilla.. Nytte tullu pari tuhatta kilometriä ajettua ja vastaavaa vikaa ilmenny :/ Kerran menny vikatilaan, jollon ei antanut yli 3000rpm ja nytte sytty toi keltanen motin kuva kojetauluu kiihdytyksen jälkeen..

Onko tähä jotaa fiksua korjausta / ratkaisua jo keksitty ?

Mielessä on myös käynyt paremman lastun hommaaminen tai 220 cdi:n ohjelma.. Vakio 200 cdi ei todellakaan kiinnosta :lol:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei kait tässä mitään oikeata ongelmaa ole ?
Heitä kuikkaa sillä purkilla, niin auto toimii.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kAAmo5
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 26.10.2009 23:38

Viesti Kirjoittaja kAAmo5 »

tuikku kirjoitti:.
Ei kait tässä mitään oikeata ongelmaa ole ?
Heitä kuikkaa sillä purkilla, niin auto toimii.
Nii no sehä ny on sanomattaki selvää :D pitäs vaa keksii joku lastu tilalle ..

Missä hintaluokissa noi "hyvät" lastut/ohjelmat pyörii ja mistä kannattaa hommata? Mitä oon ite katellu ni voimaa.comit sun muut tarjoo sillä 600-700e ja jostaa luin että se on iha törkee hinta ..
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No niin, palataan alkuperäisen aiheen pariin...

Railpainekiemurat on edenneet silläkeinon toisen "potilaan" kanssa, että ohjelmaan tehdyn muutoksen jälkeen vika tarkentui.
Enää vikatilaa ei tullut paineen ylityksestä, vaan siitä, että railputken etupään paineanturin jännite liian suuri.
No, staarin oman testin ja ja ihan mitatunkin perusteella, jännite todellakin on koko ajan ihan "hyväksytyn ylärajalla".
Varsinaiseksi, lopulliseksi viaksi näillä näkymin on sitten paljastumassa anturin liitin.
Kun johtojen väliin työntää mittarin "piikit", niin kaikki ok, mutta jonkin ajan kuluttua tulee kuitenkin käyntihäiriöitä, joita ei testattaessa ole ... kuulostaako tutulta, AkiP. :lol:
Liitintä on nyt hieman väkivaltaisesti kohdeltu ja herjat ja kummalliset käyntihäiriöt käynnistettäessä näyttäisi olevan tälläerää ohi.
Eli kuitenkin tämä näyttäisi menevän sinne mekaanisen vaivan piikkiin.
Voiko löystynyt/hapettunut liitin muuttaa hiukan jännitettä, en tiedä, mutta siltä tosiaan nyt näyttäisi.
Siis, on anturi, jonka antama jännite on koko ajan järjestelmän itsekontrollin hyväksymässä ylärajassa ja huono liitin, joka aiheuttaa sen verran vääristymää, että sopivassa kohden raja-arvo ylityy liian pitkäksi aikaa.
Ja tieten, perimmäinen syy tähän on se, että lastutettaessa nostetaan ruiskutettavan polttoaineen määrää, joka sitten aiheuttaa paineensäätöönkin lisää haastetta.
Kaiken pitäisi siis todellakin olla kunnossa, lastutus ei korjaa mitään, vaan tuo tosiaankin ne kaikki, piilevätkin vaivat "esiin".
..Jokohan tälle "mythbusterssille" voitaisiin laittaa piste perään.

Toisella "koeajajalla" ei vaivoja.

Toiselle potilaalle ei ole vielä tehty mitään.
Omistajalla ei taida olla hermoja ollenkaan ja vaivakaan ei tietty niin hermojaraastava olekkaan, eikä "jokapäiväistä leipää".
Täytyy jotain koettaa, ennenkuin ystävyys loppuu... :lol:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jaahas
Simppa löysikin tämän topiikin, jota vähän etsiskelinkin jo.

Ko. tapausten selvittely on edellisestä postauksesta edennyt.
Tilanne on nyt sellainen, että kaikki olen saanut toimimaan, tempulla ... tai toisella.

Selväksi on kyllä tullut sellainenkin asia, että tämä vaiva, jonka vikadiaknoosi imoittaa usein olevan "railpaineen ylitys" - voi olla jotain muutakin.
Ja ilmeisesti jokaisessa naplaamassani "potilaassa" vaiva on lopulta paljastunut oikeaksi, mekaaniseksi viaksi.
Vaikka vaiva näyttää seurailevan juurikin lastutettuja autoja, niin ei se syy siis ole siinä lastussa.

Syy on se, että kun kaksatanen lastutetaan, niin syöttömäärät nousee reilusti.
Se vika on jo ennen lastutusta "ollut olemassa", mutta kun vakiossa kaksatasessa syöttömäärät on vaan noin puolet ruiskutusjärjestelmän todellisesta kapasiteetista, niin systeemi, vähän vaivaisenakin hanskaa tilanteen kuiten vakiona hienosti.
Lastutettuna vaiva sitten tulee "esiin".

Helpoimman pään korjauksia on esim muuttaa auto taas vakioksi, mutta ymmärrän hyvin, ettei se tunnu sitten enää houkuttelevalta.
Toinen aika hyvä korjaus on muttaa se kaksatasen ohjelma takitilleen, kaikilta osiltaan vastaavan softanumeron 220cdi,ksi.
Kolmanneksi sitten tieten vaihdella niitä polttoainejärjestelmän osia niin pitkään, että vaiva poistuu.
Sitten on vielä mahdollista käyttää ohjelmassa olevia, muita mahdollisuuksia, joista en oikeastaan sen enempää halua mainita.
Softamuutokset ei tosiaankaan korjaa sitten mitään vikaa, mutta näköjään niillä saa auton kuitenkin toimimaan, jos on pakko.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tästä vaivasta ollut joskus aikesemminkin juttua,
sellana hauskuus tossa on viellä että se vika ei ole edes joka kerta samassa osassa niin että voisi heti sanoa että vaihda toit tai toi niin kuntoon tulee,
mitä tuolla jossain aikaisemmi kirjoitelemiini softa"vikohin" tulee niin niissä surimassa osassa oli sorkittu "railpaineesen" liityvää kohtaa...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Racink
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 25.09.2016 10:05

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Racink »

Osaatteko selventää mikä tarkoitus sillä "venttilillä" on Rail pumpun alapuolella? Näyttäisi olevan märkä siltä seudulta eli liekkö se suhautellut? Auto on nyt sytyttänyt tasaisessa maantieajossa moottorinvikavalon, joka uudelleen käynnistyksen jälkeen sammunut. Paluuletku Rail-pumpulta näytti olevan aavistuksen kurtussa yhdessä mutkakohdassa, täytynee se letku vaihtaa piakkoin. Lisäksi hiljattain vaihdettu polttoainesuodatin ulkopuolelta/pohjasta märkä, nekin näköjään voi olla uutuuttaan prässätty kannen juuresta vuotaviksi... :o

Luultavasti näillä korjaantuu tämä vikavalon sytyttely mutta tuo venttiilin funktio on jäänyt hieman epäselväksi, kuuluuko jossain tilanteissa laskea jotain pihalle? Esim jos paluuputki tukossa? Tai jos tämä paineensäädin/anturi rikki pumpussa?

Pumpun O-renkaat muutama kk takaperin vaihdettu. Auto on Vito 115cdi -04 ilman lastua


Olipa vanha topikki mutta näköjään quuqlella löytää herkästi omiin oireisiin sopivia aiheita vaikkakin vanhoja :D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Se on määränsäädin.
Sen tehtävänä on säätää pumpulle ja sitäkautta railputkelle menevä polttoainemäärä oikeaksi.
Sinun autosi polttoainejärjestelmä on aivan erinlainen, kun tässä viimeiksi käsitelty.
Sinun autosi korkeapainepumpussa ei ole O-renkaita.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Racink
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 25.09.2016 10:05

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Racink »

Kyllähän siellä O-renkaita on toistakymmentä kun juuri niitä vaihtelin. Määränsäädin on varmaankin tämä musta anturin tyylinen kapistus mihin menee piuha, mutta se ei ole se mikä vuotanut vaan messinkinen aivan pienehkö nysä pumpun pohjassa jossa taisi joku kuulakin näkyä, selvästi jonkunsortin varoventtiilin näköinen....


Edit:

Muistin väärin, ei ollutkaan messinkinen eikä niin pienikään. Kuva on minun auton pumpusta, tiivisteiden vaihdon yhteydessä otettu. Tuo on nyt siis sormella tunnustella märkä ja tuon ympäristö näyttää nyt siltä että olisi suhautellut...

Kuva
inzinoori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 12.10.2018 20:00

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja inzinoori »

Tämmönen ropleema:

Mb w204 320
Ohjelmoitu tuusulassa nyt käy niin että auto menee yön jälkee stratessa limp modee mutta ei anna vikakoodeja.
Soitin tuusulaan kyseiselle ohjelmoitsijalle sanoi ettei ole mahdollista että olisi ohjelmoinnin syy.. eeikoista tässä on että autovikatilassa
Mutta ei minkäälaisia vikoodeja löytynyt mersu lorjaamolla. Auto kuulostaa normaalilta ja eikä savuta.

Satunnaisesti menee limpmodeen mutta ei lähesköön aina kylmä stratatessa.

Mikä on herrojen mielipide asiasta?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17205
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä olen sitä mieltä että aina tallentuu vikakoodi moottorinohjauksen vikatilasta, tai sitten on tehty softalle jotain mitä ei pitäisi.
oulaistenliikenne.fi
inzinoori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 12.10.2018 20:00

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja inzinoori »

Ohjelmoitsija syytti polttoainepumppua ja suuttimia tai mikään mikä liittyy polttaineeseen, voi luoja...

Yritin tälle selittää että epäilen että vika olisi mekaaninen tai joku osa rikki kun toistuu niin randomisti. Ja sano että ottaa 200e jos haluaa ohjelman pois...vitsit mikäköhän autoa riivaa. Vai riivaako tuusulainen lastutusherra
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

inzinoori kirjoitti:Ohjelmoitsija syytti polttoainepumppua ja suuttimia tai mikään mikä liittyy polttaineeseen, voi luoja...

Yritin tälle selittää että epäilen että vika olisi mekaaninen tai joku osa rikki kun toistuu niin randomisti. Ja sano että ottaa 200e jos haluaa ohjelman pois...vitsit mikäköhän autoa riivaa. Vai riivaako tuusulainen lastutusherra
Alkoikis vaiva heti lastutuksen jälkeen, onko autton tehty jotain mekkanisia muutoksia vaikappa dpf pois?
Mökkillä
'
inzinoori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 12.10.2018 20:00

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja inzinoori »

Vaiva alkoi vasta kuukausi sitten ja lastutettiin toukokuussa. Dpf päätettiin pitää pöntössä kiinni. Ei ole ollut tarvetta koittaa edes lukea vikakoodeja aiemmin sitten laatutuksen. Just kävin heittää mersulla rundin oli normaalin tuntunen, mutta tänään kun eka kertaa starttasin 1600 maissa ni meni kyseiseen limp modeen tien sivuu ja auton sammutus ja käynnistys perää ni toimi normaalsti

:*( :evil: :?


Ajettu nyt 202 000 ostaessa 190 000.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17205
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaiva alkoi vasta kuukausi sitten ja lastutettiin toukokuussa.
Just. Suottahan tässä sitten ohjelmaa epäilee.
oulaistenliikenne.fi
inzinoori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 12.10.2018 20:00

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja inzinoori »

Miksi ei epäilisi. Kysymys ei ole siitä että ohjelman takia limp modeen vaan sitä että ei näy vikakoodit.
Ohjelman jälkeen tullut vika ja vikakoodeja ei löydy. Mielestäni suht suora syy ja seuraamus.

Kiitos mielipiteestäsi kuitenkin , niitä tulin juuri täältä hakemaankin. Voi olla että oma ajatelmani on täysin väärä.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja xr »

inzinoori kirjoitti:Miksi ei epäilisi. Kysymys ei ole siitä että ohjelman takia limp modeen vaan sitä että ei näy vikakoodit.
Ohjelman jälkeen tullut vika ja vikakoodeja ei löydy. Mielestäni suht suora syy ja seuraamus.

Kiitos mielipiteestäsi kuitenkin , niitä tulin juuri täältä hakemaankin. Voi olla että oma ajatelmani on täysin väärä.
Et sinä ihan väärässä ole (laitan yv)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Vika tuskin johtunee ohjelmasta yleensä tulee nopeammin
(Siis jos autolla ajettaan)
Mutta se että vika koodeja ei näy johtuneen ohjelmasta,
Niiden näkyminen on estetty
Mökkillä
'
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

V6 cdi. Ohjelmoitu (ei yhtään tietoa mikä tai kenenkä ohjelma) mut dpf jäänyt käyttön. Huohotin tatti rikki,öljyt ahtimeen ja happianturi rikki niinkuin myös paine eroanturi,dpf pönttö laskennallinen 130% tukossa. Ei wetoa autos ollenkaa,ei minkäänmoista vikavaloo mollota. Starilla toki jäljille pääsi.
Star
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17205
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niinjuu, aivan. Kiireessä ajattelin kertaalleen asian nurinniskoin :roll: pahimmillaan olen törmännyt sellaiseen että moottorin vikavalo on poistettu kokonaan toiminnasta.
oulaistenliikenne.fi
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Tämä on totta. Itekkin useamman ohjelmoitsijan tekeleitä kattellut ja tahallaan vikatiloja aiheuttanut ja autossa ei vikavalot pala.
Star
inzinoori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 12.10.2018 20:00

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja inzinoori »

No olispa kiva tietää miksi tätä pitää tehdä kuulostaa vähän hullulta? Onko toiminta vahingossa hups oho juttuja vai miten tässä edes onnistutaan? Perhanan ärsyttävää kun viedää mersultä äly pois... jonkun taliaivon puolesta. :thumbdown: :geek: . Maanantaina auto menee mb valtuutellu korjaamolle mikä myös tekee ohjelmia katsotaan pääsevätkö ongelman jäljille.
inzinoori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 12.10.2018 20:00

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja inzinoori »

Oman aikakautensa ohjelmoitsija gurut saisivat laittaa jonkin ohjelmointi ry:n pystyy ja rupee jakaa niitä sertifikaatteja lastutus pajoille katsomalla työn jälkiä. Tämä siksi kun joka kylän shelliltä saa kohta corollaan +50hp lisää 30 minutissa.... :D :clap: .. ja tunnin päästä corolla on paalissa kun motti paskana.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

No,mää kuuluttasin myös sen ostajan vastuuta että mitä ohjelmaa on ostamassa jne. Juu ymmärrän et asiakas ei näistä mitään tiedä välttämättä,mut valitettavasti kaikki myyntipuheet myös uppoo
Star
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kyllä se valitettavasti niin on että niitä helpon rahan tekijöitä on ihan jokapuolella. Luvataan kuuta taivaalta ja sitten haukotellaan kun homma menee vituiksi.
On noita tullut muutama nähtyä kun kavereiden autojen ohjelmia lataillut mielenkiinnosta että mitä sinne nyt on sitten tehty.

Ei sillä että kenenkään ohjelmia olisin kopioimassa jos en mitään ole maksanutkaan, lähinnä sitä että mitä sillä rahalla on saanut mitä on kaveri maksanut ja auto sitten ei kuitenkaan ihan toivotulla tavalla ole toiminut.
Aukiolokarttaa niissä parissa oli peukaloitu ja vähän ahtoa ei muuta.
Tämän jälkeen en ole erästä paikallista pajaa kenellekkään suositellut. Ja ne pari autoa itse uusiksi kirjoittanut.

Pitäisi kyllä jokaisen itseään kunnioittavan myyjän joka ohjelmia toisten autoon latailee olla edes vähän kartalla siitä mitä sinne työnnetään.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Tämä ohjelmointi touhu on ihan villiä.... ite törmänny moneen josta vain suutinkartta touhuttu niin että ei toimi edes yhtään niin hyvin kuin orkkis auto. Ja juu itelläki muutamat paikat joiden tekoset aina samaa pas...aa. Aina melki kun kysyny omistajalta että onko sen ja sen pajan tekele nii osunut oikeaan,sen niin vaan tiätää oireista jo kenen tekemä
Star
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MJPfin kirjoitti:Kyllä se valitettavasti niin on että niitä helpon rahan tekijöitä on ihan jokapuolella. Luvataan kuuta taivaalta ja sitten haukotellaan kun homma menee vituiksi.
On noita tullut muutama nähtyä kun kavereiden autojen ohjelmia lataillut mielenkiinnosta että mitä sinne nyt on sitten tehty.

Ei sillä että kenenkään ohjelmia olisin kopioimassa jos en mitään ole maksanutkaan, lähinnä sitä että mitä sillä rahalla on saanut mitä on kaveri maksanut ja auto sitten ei kuitenkaan ihan toivotulla tavalla ole toiminut.
Aukiolokarttaa niissä parissa oli peukaloitu ja vähän ahtoa ei muuta.
Tämän jälkeen en ole erästä paikallista pajaa kenellekkään suositellut. Ja ne pari autoa itse uusiksi kirjoittanut.

Pitäisi kyllä jokaisen itseään kunnioittavan myyjän joka ohjelmia toisten autoon latailee olla edes vähän kartalla siitä mitä sinne työnnetään.
Parasta nissä usein on että ovat salaneet sen niin että ei ole mitään nähtävää ilaman kovempaa vaivan näköä
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Näin se alkaa valitettavasti nykyisin olemaan, parivuotta sitten ei vielä "säätäjät" tajunneet salata töitään. No read tagi ei salaa onneksi mitään kun on sopiva työkalu.
Ainakaan yksi kiinan johto ei kunnioita sitä no readia ollenkaan ainakaan vag bokseissa.

Eipä noita tule ihmeemmin toisten töitä katsottua, itse ihan harrastus pohjalta näitä tulee itselle ropattua ja joskus jollekkin kaverille jotka on kysynyt ja ymmärtäneet riskit.
Pyrin välttämään muiden autojen sorkkimista kun ei sitten tarvitse selitellä mitään jos jotain menee pieleen.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Niin eipä niile muuta käytöä mutta pikku fixsaksella olisivat monesti korjailtavissa jos ei sopivaa ole tarjolla
Mökkillä
'
inzinoori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 12.10.2018 20:00

Re: Vikatila CDI moottorissa lastutuksen jälkeen.

Viesti Kirjoittaja inzinoori »

Tänään käytetty läppärissa kiinni ja ei vikoja auto toimi normaalisti kun lähdin ajelemaan. Silti epäilivät että softan vika, otti anturan irti moottorista ja tuli vikokoodi eli jotain eloa löytyy... mysteeri jatkunee katotaan meneekö samalla syklillä kerran viikossa vikatilaan.

:wtf:
Vastaa Viestiin