superturbo
superturbo
MB 124 superturbosta viimein tämän kesän ensi savut....talven pimeinä iltoina olis kyllä aikaa rakentaa motori mutta niin vaan jää viime tinkaan
Motorille tarkastus, lakeria, hoonaus ja venttiilikoneistolle parannusta......
pumppu myös päivitettiin mynässä...
tarkoitus olis tälläkin kesää kokeilla varttimailia josko aika paranis...
kuullaan
Motorille tarkastus, lakeria, hoonaus ja venttiilikoneistolle parannusta......
pumppu myös päivitettiin mynässä...
tarkoitus olis tälläkin kesää kokeilla varttimailia josko aika paranis...
kuullaan
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Kalajoelle ens vkl! Ilmottautumiset mulle sähköpostiin
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=140112
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=140112
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Asiaa! onkos paljon vaiheessa? vahat pintaan ja menoks?Petehri kirjoitti:Rammstein69 kirjoitti:Koskas Peten oma Mersu on viivalla?
Olis kiva nähdä kuutosen+(ison) VNT:n potentiaali..
Tarkoitus olisi saada kuntoon 16.8 V8 & GTi kiihdytyspäiville.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Rammstein69 kirjoitti:Asiaa! onkos paljon vaiheessa? vahat pintaan ja menoks?Petehri kirjoitti:Rammstein69 kirjoitti:Koskas Peten oma Mersu on viivalla?
Olis kiva nähdä kuutosen+(ison) VNT:n potentiaali..
Tarkoitus olisi saada kuntoon 16.8 V8 & GTi kiihdytyspäiville.
Kaikki kesken. Tekemistä on ja paljon. Tarkoitus pitää sellainen kuukauden kesäloma (harrasteloma) koska muuten tuota ei ole mitään mahdollisuuksia saada täksikesäksi ajoon.
Millonkas sulla sellanen on ? jospa tuon vähän projekteja sulle tehtäväksiPetehri kirjoitti:Kaikki kesken. Tekemistä on ja paljon. Tarkoitus pitää sellainen kuukauden kesäloma (harrasteloma) koska muuten tuota ei ole mitään mahdollisuuksia saada täksikesäksi ajoon.
Lisää tietoa: www.skg.fi
kisaa
kisat oli ainakin ilmojen puolesta ok....
vaihdelaatikosta kuului pieni ääni mutta ennen alastaroon lähtöä tarkistettaessa ei havaittu öljyn joukossa metallia....
kisavedossa huomasin ettei 2 vaihde kytkeynyt päälle
toinen lähtö onnistui paremmin, ahdot lähes kohdallaan viivalta lähtiessä, mutta 2 vaihde ei toiminut ollenkaan....
eipä hääviä aikaa saa kun 2 vaihteisella kiihdyttelee,
takaisin rullatessa automaatista kuuluikin semmoinen helinä ettei viitsinyt enempiä särkeä laatikkoa
tää on nyt sitten tätä näiden virityksien kans...
mutta eiköhän seuraavaan kisaa ole laatikko kunnossa
kiitoksia vaan pelipaikalla käyneille
kuullaan lisää
vaihdelaatikosta kuului pieni ääni mutta ennen alastaroon lähtöä tarkistettaessa ei havaittu öljyn joukossa metallia....
kisavedossa huomasin ettei 2 vaihde kytkeynyt päälle
toinen lähtö onnistui paremmin, ahdot lähes kohdallaan viivalta lähtiessä, mutta 2 vaihde ei toiminut ollenkaan....
eipä hääviä aikaa saa kun 2 vaihteisella kiihdyttelee,
takaisin rullatessa automaatista kuuluikin semmoinen helinä ettei viitsinyt enempiä särkeä laatikkoa
tää on nyt sitten tätä näiden virityksien kans...
mutta eiköhän seuraavaan kisaa ole laatikko kunnossa
kiitoksia vaan pelipaikalla käyneille
kuullaan lisää
Onko Kalajoen kisasta 28.6. tuloksia jossakin?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
"lähes vakio" Katu-siviili volvo tais viedä muita dieseleitä niinku pässejä narussa.
vakio .......
no kuitenin, hatun noston arvoinen suoritus volvomieheltä, kaikki vaan kokeilemaan viivalle jos niin helppoa se vaan on , kyllä siinä suoritu´s punnitaan kun aikakorttia katsotaan.......
yrittäneellä vain ei tahdo osua kohdalleen yritýs ja onnistuminen samaan aikaan....... tuntuma auton toimintaan täytyneen vielä hakea.
7 kpl aikalappua katsoessa huomio kiinnittyy lähes samaan loppunopeuteen, taitaa turbiinin luistolla olla osuutta asiaan.....
loppunopeus, liian pieni, viittaa liian suureen luistoon?
autossa on muokattu turbiini "stallspeed" huomattavasti korkeammalle .
.....Mutta , näin se on ,että tästä Voi aina parantaa tulosta
kuullaan
vakio .......
no kuitenin, hatun noston arvoinen suoritus volvomieheltä, kaikki vaan kokeilemaan viivalle jos niin helppoa se vaan on , kyllä siinä suoritu´s punnitaan kun aikakorttia katsotaan.......
yrittäneellä vain ei tahdo osua kohdalleen yritýs ja onnistuminen samaan aikaan....... tuntuma auton toimintaan täytyneen vielä hakea.
7 kpl aikalappua katsoessa huomio kiinnittyy lähes samaan loppunopeuteen, taitaa turbiinin luistolla olla osuutta asiaan.....
loppunopeus, liian pieni, viittaa liian suureen luistoon?
autossa on muokattu turbiini "stallspeed" huomattavasti korkeammalle .
.....Mutta , näin se on ,että tästä Voi aina parantaa tulosta
kuullaan
Kyllähän se taitaa olla monesti "säätöjen hakua" ite kullakin....
Volvossa vaan oli säätö löytynyt tällä kertaa, eikä kuskikaan tainnu ensimmäisiä kisoja olla ajamassa, joskus saattanut olla epäonnistumisiakin.. Taitaa kuitenkin painia suomen nopeimpien dieseleiden joukossa joilla ajetaan ympäri vuoden kaikki arkiajot.
Eikait se aina tärkein ole paras aika vaan hyvä harrastus kokonaisuudessaan.
Volvossa vaan oli säätö löytynyt tällä kertaa, eikä kuskikaan tainnu ensimmäisiä kisoja olla ajamassa, joskus saattanut olla epäonnistumisiakin.. Taitaa kuitenkin painia suomen nopeimpien dieseleiden joukossa joilla ajetaan ympäri vuoden kaikki arkiajot.
Eikait se aina tärkein ole paras aika vaan hyvä harrastus kokonaisuudessaan.
Joku mersupurkaamo??
Jaa, sekö on "vakiovolvo" ympärivuotisessa aktiivikäytössä Enpäs tuota tiennytkään...
Zemppiä eskolle laatikon kanssa. Taitaa nuo mersun ongelmat ylipäätään liikkua pääosin laatikon ja perän/pidon ongelmien ympärillä.
Nooh, toisiin merkkeihin vaihetaan moottori toisesta merkistä, mersuihin voimansiirto ameriikanvempeleistä
Naatiskellaan retkuperällä ajamisesta
Zemppiä eskolle laatikon kanssa. Taitaa nuo mersun ongelmat ylipäätään liikkua pääosin laatikon ja perän/pidon ongelmien ympärillä.
Nooh, toisiin merkkeihin vaihetaan moottori toisesta merkistä, mersuihin voimansiirto ameriikanvempeleistä
Naatiskellaan retkuperällä ajamisesta
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Eiköhän tuon nyt kaikki tajua ettei volvo ihan vakio ole .
Tosin voimaa on paljon vähemmän ku Mersuissa.
Sitä on jo vuosia hierottu, mutta eipä siittä sen enempää.
Kyllähän tuo Mersun retkuperä pitäis nakata mäelle jos suoraa vaan ajetaan, jäykkä akseli nelilinkeillä. Tosin sitten menetetään
ajo ominaisuudet mutkatiellä.
Tosin voimaa on paljon vähemmän ku Mersuissa.
Sitä on jo vuosia hierottu, mutta eipä siittä sen enempää.
Kyllähän tuo Mersun retkuperä pitäis nakata mäelle jos suoraa vaan ajetaan, jäykkä akseli nelilinkeillä. Tosin sitten menetetään
ajo ominaisuudet mutkatiellä.
Viimeksi muokannut jeemu, Ke 02.07.2008 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Näimpä juuri ja tosiaan auto näkyy olevan arkikäytössä eikä tallissa mädäntymässä..Aki P kirjoitti:Kyllähän se taitaa olla monesti "säätöjen hakua" ite kullakin....
Volvossa vaan oli säätö löytynyt tällä kertaa, eikä kuskikaan tainnu ensimmäisiä kisoja olla ajamassa, joskus saattanut olla epäonnistumisiakin.. Taitaa kuitenkin painia suomen nopeimpien dieseleiden joukossa joilla ajetaan ympäri vuoden kaikki arkiajot.
Eikait se aina tärkein ole paras aika vaan hyvä harrastus kokonaisuudessaan.
Itse tein ja säästin