superturbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

superturbo

Viesti Kirjoittaja esko »

MB 124 superturbosta viimein tämän kesän ensi savut....talven pimeinä iltoina olis kyllä aikaa rakentaa motori mutta niin vaan jää viime tinkaan
Motorille tarkastus, lakeria, hoonaus ja venttiilikoneistolle parannusta......
pumppu myös päivitettiin mynässä...
tarkoitus olis tälläkin kesää kokeilla varttimailia josko aika paranis...
kuullaan
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

No niin. Jo oli aikakin. :wink:

Ainahan nuo projektit venyy viimetinkaan, ei sille mitään voi. Missäs ajttelit ensimmäisen kerran käydä ajamassa kelloa vastaan?
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 708
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Koskas Peten oma Mersu on viivalla?

Olis kiva nähdä kuutosen+(ison) VNT:n potentiaali..
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62

Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Eikö oo Esko mukava kun ei ikinä jää viime tinkaan laittelut :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jokos Mikolla on jotain mukavaa pihassa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Eipä oo koko ukko joutanut paljon kotona viihtymään :cry: Koko kevät mennyt reissun päällä :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Kalajoelle ens vkl! Ilmottautumiset mulle sähköpostiin ;)

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=140112
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Rammstein69 kirjoitti:Koskas Peten oma Mersu on viivalla?

Olis kiva nähdä kuutosen+(ison) VNT:n potentiaali..

Tarkoitus olisi saada kuntoon 16.8 V8 & GTi kiihdytyspäiville.
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 708
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Petehri kirjoitti:
Rammstein69 kirjoitti:Koskas Peten oma Mersu on viivalla?

Olis kiva nähdä kuutosen+(ison) VNT:n potentiaali..

Tarkoitus olisi saada kuntoon 16.8 V8 & GTi kiihdytyspäiville.
Asiaa! onkos paljon vaiheessa? vahat pintaan ja menoks? :roll:
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62

Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Rammstein69 kirjoitti:
Petehri kirjoitti:
Rammstein69 kirjoitti:Koskas Peten oma Mersu on viivalla?

Olis kiva nähdä kuutosen+(ison) VNT:n potentiaali..

Tarkoitus olisi saada kuntoon 16.8 V8 & GTi kiihdytyspäiville.
Asiaa! onkos paljon vaiheessa? vahat pintaan ja menoks? :roll:

Kaikki kesken. Tekemistä on ja paljon. Tarkoitus pitää sellainen kuukauden kesäloma (harrasteloma) koska muuten tuota ei ole mitään mahdollisuuksia saada täksikesäksi ajoon.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Petehri kirjoitti:Kaikki kesken. Tekemistä on ja paljon. Tarkoitus pitää sellainen kuukauden kesäloma (harrasteloma) koska muuten tuota ei ole mitään mahdollisuuksia saada täksikesäksi ajoon.
Millonkas sulla sellanen on ? jospa tuon vähän projekteja sulle tehtäväksi :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

rojektia

Viesti Kirjoittaja esko »

alatarossa 7.6 jos kokeilis onko ukko talven jäljiltä ihan ruosteessa......
kalajoen kisa olis kiinnostanu jos olis
aikaisemmin tiennyt.....
kuullaan
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Täytyypä tulla paikanpäälle ihmettelemään miten laitteet toimii.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Petehri kirjoitti: Tarkoitus olisi saada kuntoon 16.8 V8 & GTi kiihdytyspäiville.
In your dreams... :lol: :lol: :lol:

Mutta yks toinen tollanen on kuulemma just valmis kesän koetuksiin. Saapa nähä kestääkö turbiini nyt vnt:n rasitukset edes yhtä vetoa pidempään...
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

ja siinä olis vähän kuvia tuolta alastarosta:
Kuva
Kuva
Kuva
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

kisaa

Viesti Kirjoittaja esko »

kisat oli ainakin ilmojen puolesta ok....
vaihdelaatikosta kuului pieni ääni mutta ennen alastaroon lähtöä tarkistettaessa ei havaittu öljyn joukossa metallia....
kisavedossa huomasin ettei 2 vaihde kytkeynyt päälle
toinen lähtö onnistui paremmin, ahdot lähes kohdallaan viivalta lähtiessä, mutta 2 vaihde ei toiminut ollenkaan....
eipä hääviä aikaa saa kun 2 vaihteisella kiihdyttelee,
takaisin rullatessa automaatista kuuluikin semmoinen helinä ettei viitsinyt enempiä särkeä laatikkoa
tää on nyt sitten tätä näiden virityksien kans... :(
mutta eiköhän seuraavaan kisaa ole laatikko kunnossa 8)
kiitoksia vaan pelipaikalla käyneille

kuullaan lisää
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

kisaa

Viesti Kirjoittaja esko »

laatikko on jälleen kunnossa, sateiset kelit niin tahtoo olla asfaltti lipoista....
kuullaan
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

kisaa

Viesti Kirjoittaja esko »

kalajoella 28 6 8)
vaihteistosta oli vapaakytkin palasina, uusittu teräksisellä karkaistulla vastaavanlaisella.... :!:
tuntuu testiajossa tekniikka toimivan, eiköhan kisoissakin...
kuullaan
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tässä muutama kuva Kalajoelta 28.6.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Onko Kalajoen kisasta 28.6. tuloksia jossakin?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Sen ainakin tuloksista tiedän että "lähes vakio" :? :wink: Katu-siviili volvo tais viedä muita dieseleitä niinku pässejä narussa. Olikohan aika jotain 11,5. Hattua nostan 8)
Joku mersupurkaamo??
kipontzi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 16.12.2007 10:35
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja kipontzi »

oispas kiva nähä "viritetty " volvo jos tuo oli lähes vakio
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

12.1 oli volvolla paras aika, tuossa 11.5 ajassa oli kennoissa ollut jotain häikkää, niin volvon kuljettaja ainakin sano kun sitä jututin.
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

"lähes vakio" Katu-siviili volvo tais viedä muita dieseleitä niinku pässejä narussa. :!: :evil:

vakio .......
no kuitenin, hatun noston arvoinen suoritus volvomieheltä, kaikki vaan kokeilemaan viivalle jos niin helppoa se vaan on :twisted: , kyllä siinä suoritu´s punnitaan kun aikakorttia katsotaan.......

yrittäneellä vain ei tahdo osua kohdalleen yritýs ja onnistuminen samaan aikaan....... tuntuma auton toimintaan täytyneen vielä hakea.
7 kpl aikalappua katsoessa huomio kiinnittyy lähes samaan loppunopeuteen, taitaa turbiinin luistolla olla osuutta asiaan.....
loppunopeus, liian pieni, viittaa liian suureen luistoon? :roll:
autossa on muokattu turbiini "stallspeed" huomattavasti korkeammalle .


.....Mutta , näin se on ,että tästä Voi aina parantaa tulosta :twisted: 8)
kuullaan
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllähän se taitaa olla monesti "säätöjen hakua" ite kullakin....

Volvossa vaan oli säätö löytynyt tällä kertaa, eikä kuskikaan tainnu ensimmäisiä kisoja olla ajamassa, joskus saattanut olla epäonnistumisiakin.. Taitaa kuitenkin painia suomen nopeimpien dieseleiden joukossa joilla ajetaan ympäri vuoden kaikki arkiajot. :?

Eikait se aina tärkein ole paras aika vaan hyvä harrastus kokonaisuudessaan. :idea:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Joo ei se aina oo niin helppoo. Ajamalla, säätämällä, kokeilemisella eri ratkasuja ja taas ajamalla, löytyy se paras kulku. Aikaahan se vie.
Näytti että tarvis mersu pitävemmät gummit taka.
Ei muutako tsemppiä "säätämiseen"
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jaa, sekö on "vakiovolvo" ympärivuotisessa aktiivikäytössä :shock: Enpäs tuota tiennytkään...

Zemppiä eskolle laatikon kanssa. Taitaa nuo mersun ongelmat ylipäätään liikkua pääosin laatikon ja perän/pidon ongelmien ympärillä.

Nooh, toisiin merkkeihin vaihetaan moottori toisesta merkistä, mersuihin voimansiirto ameriikanvempeleistä :lol:

Naatiskellaan retkuperällä ajamisesta :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Eiköhän tuon nyt kaikki tajua ettei volvo ihan vakio ole :) .
Tosin voimaa on paljon vähemmän ku Mersuissa.
Sitä on jo vuosia hierottu, mutta eipä siittä sen enempää.

Kyllähän tuo Mersun retkuperä pitäis nakata mäelle jos suoraa vaan ajetaan, jäykkä akseli nelilinkeillä. Tosin sitten menetetään
ajo ominaisuudet mutkatiellä.
Viimeksi muokannut jeemu, Ke 02.07.2008 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

renkaat

Viesti Kirjoittaja esko »

uudet kisarenkaat tilattu , halkaisijaltaan vähän isommat, lisää loppunopeuttakin....
toivon mukaan tulevat ajoissa ennen Kauhajoen kisaa 12,7,
kuullaan lisää
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Aki P kirjoitti:Kyllähän se taitaa olla monesti "säätöjen hakua" ite kullakin....

Volvossa vaan oli säätö löytynyt tällä kertaa, eikä kuskikaan tainnu ensimmäisiä kisoja olla ajamassa, joskus saattanut olla epäonnistumisiakin.. Taitaa kuitenkin painia suomen nopeimpien dieseleiden joukossa joilla ajetaan ympäri vuoden kaikki arkiajot. :?

Eikait se aina tärkein ole paras aika vaan hyvä harrastus kokonaisuudessaan. :idea:
Näimpä juuri ja tosiaan auto näkyy olevan arkikäytössä eikä tallissa mädäntymässä.. :shock:
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin