Viimevuodenpuolella ollut keskustelu kun ei oikein tahtonut pysyä aiheessa.

Tosiaan onko ketään vielä koittanut minkälaisia lukemia moniventtiili nelosesta uskaltaa ottaa ulos??
Onko kukaan nyt purkanut tuollaista konetta? Löytyykö sieltä oikeasti ne öljysumut männille? Ovatko veivit ja männät samat kuin isommissa monivena vapari koneissa?? Minkä verran veivit ja männät poikkeavat 605 tai 606 turbokoneen osista?
Muutamia eri moottori numeroita löytyi netistä ja hieman jäi vaivaamaan, että onko tuota nelipyttystä moniventtiiliä olemassa muuta kuin se 220d eli OM604.910. Joistakin tietolähteistä löysin, että w202 kopassa olisi ollut 200d versio minkä moottori numero olisi ilmeisesti OM604.915. Sylinterin halkaisijaksi ja iskuksi oli ilmoitettu samat mitat kuin OM606:sessa. Pitääkö tuo paikkansa?
Joskus täällä väitettiin ettei ceen 200d ole moniventtiili vaan ihan perus OM601.913