Aloittelevalla st turbottajalla monia kysymyksiä konkareille

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
P.Pietarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja P.Pietarinen »

uurossa, paljon on pajoja missä oisivat tehny pumpun, vaan siellä oli halvin. aamulla viepi niin illalla sai jo olla savuttamassa raitilla :lol: kuutisen sataa tul hintaa vaan oli siinä muutakin hommoo, sammutin ym...
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Antero vissiin oli asialla. Mie oon kanssa käyttänyt autojen ja koneiden pumput siellä remontissa. Ei ehkä maailman siistein paikka mutta hommat kyllä on hoitunut helkkarin hyvin.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
P.Pietarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja P.Pietarinen »

Helkkarin hyvä asiakas palvelu ainakin, mielellään neuvoivat monissa asioissa ja lainaankin antoivat pumpun säätö työkalun..
P.Pietarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja P.Pietarinen »

Mistä näitä bemarin race kytkin asetelmia saapi ? tuomonenko paketti sinne kanssa passais: motonetin sivuilta, m-b sprinter ja varaosa: 84-1786 ja hintaa ois kämäset 242.86 €
Ja sit kiikuttasin jollekki autotalli sorvarille vauhti pyörän ja sprintterin paketin ja sanon että naita nuo yhteen
:lol: näinkö helppoo tää ois :?:
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itselle tuli bemarin m5 sachs race asetelma uspartsilta, hintaa oli 327e+rahdit. Tuohan siis kestää massalevyllä 550nm ja sintterillä 700nm, toki enemmänkin on penkitetty tuolla, nuohan ovat turvalliset sachsin ilmoittamat rajat. 240mm levylle tarkoitettu tuo. Koodi on 883082 999765.

Edit: Siitä en tiedä onko tämä sama mitä esko tarkoitti.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
P.Pietarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja P.Pietarinen »

virtala racing sivuilta sattui tuomoinen silmään: Esimerkiksi BMW M 3 ym. 240 mm asetelma massalevyllä!!! 600 nm käytetään esimerkiksi (MB 300 D 600 hv) vääntö hinta 450 Euroa. :o

Mitähän tuossa kaikkee joutuu modailemaan että pelittää ? käyköhän edes levyn poorit mursun laatikkoon ?
Eikö kellään löytys valmiiksi tehtyä kytkintä ku tuntuu niin vaikealta saaha pitävää kytkintä vanhaan mersuun ilman hirmuisia modifiointeja ja sijoituksia :lol:
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Tuo 765 asetelma loppu maasta tällä hetkellä ja väännön kesto massalevyllä 520nm. Tosin on käytetty 700nm vehkeisäki.

Bemarin levynhän saa mersun lootaan keskiön vaihtamalla, mutta ei mun mielestä oo järkee, kun Mersuun saa omiaki levyjä :wink:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
P.Pietarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja P.Pietarinen »

Mites kestäs tommonen sprinterin kytkin, onko kellää ollu kovemmassa köytössä esim. 2.9TD sprintterin kytkintä ku moisen sais melkein puol ilmaiseksi..(puretusta vm-95 olikohan 212)
on
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 01.05.2007 21:12
Paikkakunta: joensuu

tilasin tarvikemotista m3 asetelman ja joku mersun levy!!!

Viesti Kirjoittaja on »

P.Pietarinen kirjoitti:Mites kestäs tommonen sprinterin kytkin, onko kellää ollu kovemmassa köytössä esim. 2.9TD sprintterin kytkintä ku moisen sais melkein puol ilmaiseksi..(puretusta vm-95 olikohan 212)


eli niistä ruvetaan värkkäämään..
oisin ottanu sen m5 asetelman ja sprintterin levyn mut ei ollu...
jos apuja tarviit niin soita jns seuduilla rakennellaan 040-8301332
P.Pietarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja P.Pietarinen »

No perhana, mie kun luulin että tää on länsirantalaisten ja etälä suomalaisten salainen ja vaijettu harrastus. missäis päin joensuun seutua rakentelet ? itsellä halli niittylahessa vaan muutto ens kuussa ylämyllylle väljempiin tiloihin... jotain huhuja oon kuullu että okussa ois kanssa st mersuja..?
P.Pietarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja P.Pietarinen »

Mites tuo m3 asetelma kiinni mersun vauhtipyörään kun vauhtipyörällä halkaisija on 275 mm tai siis sillä osalla johon tulee paine asetelma kiinni ja m3 paine asetelmassa asetelman kiinnitys pulttien etäisyys toisistaan on 273 mm... ei oikein pultit pitä kun ei rautaa ole mihin pultata.

tuonne hammas kehäänkö se pultataan kiinni pitkillä pulteilla ? ja sorvataan tuo ylimääränen kaulus pois tosta vauhtipyörästä..?

Otetaan konkareilta neuvoja vastaan :D
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Joo kaulus pois ja aika lähelle starttikehää ne kiinnityspultit tulee
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Vastaa Viestiin