nj^ kirjoitti:
Ei taida vapareista rakennetut superit kestää niin hyvin kuin vakio turboista rakennetut, ellei niihin ole käytetty suurta budjettia..
Alakaa olee tuo ST nimitys jo aika laaja käsite. Noisaku o 250hv aina yli 500hv asti. Orig tbo koeesta tehtynäki kesto riippuu hyvin pitkälti mitä sielä o voimaa ja kuinka sitä käytetään
Ps. Hyvi o pärjänny tollasella liki 500hv dieselillä arki liikentees.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
nj^ kirjoitti:
Ei taida vapareista rakennetut superit kestää niin hyvin kuin vakio turboista rakennetut, ellei niihin ole käytetty suurta budjettia..
Alakaa olee tuo ST nimitys jo aika laaja käsite. Noisaku o 250hv aina yli 500hv asti. Orig tbo koeesta tehtynäki kesto riippuu hyvin pitkälti mitä sielä o voimaa ja kuinka sitä käytetään
Ps. Hyvi o pärjänny tollasella liki 500hv dieselillä arki liikentees.
Eikös superi ole 100hp/l Ittellä 2.5l eli 300hp mikä riittää on superi
edit: Tästä tosin ristiriitaa, jos se on se 100kw/l niin ite en tule hetkeen omistamaan superia
nj^ kirjoitti:
Ei taida vapareista rakennetut superit kestää niin hyvin kuin vakio turboista rakennetut, ellei niihin ole käytetty suurta budjettia..
Alakaa olee tuo ST nimitys jo aika laaja käsite. Noisaku o 250hv aina yli 500hv asti. Orig tbo koeesta tehtynäki kesto riippuu hyvin pitkälti mitä sielä o voimaa ja kuinka sitä käytetään
Ps. Hyvi o pärjänny tollasella liki 500hv dieselillä arki liikentees.
Eikös superi ole 100hp/l Ittellä 2.5l eli 300hp mikä riittää on superi
nj^ kirjoitti:
Ei taida vapareista rakennetut superit kestää niin hyvin kuin vakio turboista rakennetut, ellei niihin ole käytetty suurta budjettia..
Alakaa olee tuo ST nimitys jo aika laaja käsite. Noisaku o 250hv aina yli 500hv asti. Orig tbo koeesta tehtynäki kesto riippuu hyvin pitkälti mitä sielä o voimaa ja kuinka sitä käytetään
Ps. Hyvi o pärjänny tollasella liki 500hv dieselillä arki liikentees.
Eikös superi ole 100hp/l Ittellä 2.5l eli 300hp mikä riittää on superi
Vai 100 kw/l ?
tämähän on se ristiriita, muistaakseni (humalassa olen kovasti) sanoin edellisessä viestissä että tästä on pieni ristiriita että onko se 100hv vai kw per litra, jos en sanonut, niin tarkoitus oli.. Eli jos se on kilowatteina niin nykyisestä motista en tee superia, sitten se on vaan "tehokas turbo"
Nii määkin muistelisin, että 100hp/l, mutta ilmeisesti se on sitte muuttunu tuohon 100kw/l. No kumminki.
Btw. Mikähän mahtaa olla keskuslukituksessa? Ei näet toimi ollenkaan. Avaimesta kyllä menee lukkoon jne. mutta ei vedä muita perässä? Ja ei oo kaukokäyttönen että ihan avain reikään periaatteella. Tarkotus ois kyllä laittaa kaukokäyttönen, mutta ajallaan. Eikös näissä ny vielä alipainepumpulla toimi tuo keskuslukko, vai oonko aivan väärässä jälleen kerran?
Vähän ohitte turbo aiheesta, mutta kysynpä silti...
Meillä oli 190 mersusta tuolta peräkontista joku alipaineletku irti, en kyllä nyt muista että missä kohti se oli tarkalleen vaan muistelisin että vänkärin puolella lähellä takapenkkiä, ei toiminu keskuslukitus ollenkaan vaan sen jälkeen pelas aina, toki voi jostain muualtakin vika löytyä.
No joo, elikkä toimii alipaineella. Pitänee kattoo sulake ensin, ja jos sitten lähtis kartottamaan noita letkuja ja johtoja. Ei kellään olis sähkökaavioo keskuslukituksesta tai sitten noista alipaineletkuista?
sehän ois sitte 2,5 340hv ja 3 litrases 408hv st raja. josta tulikin mieleen että usein näkee nettiautos ym. niin ilmotettavan juuri tuo rapiat yli 400hv 3 litrases
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
oltzi kirjoitti:sehän ois sitte 2,5 340hv ja 3 litrases 408hv st raja. josta tulikin mieleen että usein näkee nettiautos ym. niin ilmotettavan juuri tuo rapiat yli 400hv 3 litrases
Millä periaatteella? Eikös suurin sallittu teho ole (moottorin koosta riippumatta) 242hp (eli 2.5 16v:n 202hp*1.2=242.4)? Vai olenkos nyt missannut jotakin?
niin siis se laillinen raja on ehkä 242 mitä katsastusmiehen lapuissa lukee mutta eihän se mikään st ole siitä huolimatta eli st raja 340 2,5 eli jos hevosia yli sen nii voi sanoa omistavansa 2,5st mersun ja jos 3l on yli tuo 408. on mullakin oma leimattu hx55 ja raatikaisen isolla kuulerilla 136hv 0,5 bar mut voihan sieltä kovalla yrityksellä tulla jopa enemmän
Kummeli kirjoitti:No joo, elikkä toimii alipaineella. Pitänee kattoo sulake ensin, ja jos sitten lähtis kartottamaan noita letkuja ja johtoja. Ei kellään olis sähkökaavioo keskuslukituksesta tai sitten noista alipaineletkuista?
itekki pulisen sen verran että omaan 2.5 cosworttiin en huolis tiisseliä vaikka kuin ois tehoja. tuo kone on säädöissä niin hyvä käskeä että tuota virittäsin mieluummin, joskus varmaan viritänki..
edit: olipa vanha topikki
Noo, kyllä varmaan sellasella miedolla setupilla oleva ~300 heppanen diesel jossa ahdin vielä herääkin kunnolla saattaa olla vähän jo toisenlainen vehje ku tollanen parisataa heppanen peruskinneri
Saako noissa cossuissa säädettyä takaiskareita mitenkään? Takapää on niin perkeleen jäykkä. Ei ole sisäänjoustoa oikeastaan ollenkaan. Voiko nuo takaiskarit mennä jotenki tukkoon ja sen takia muuttuu jäykäksi? Vai onko ainut vaihtoehto uusia tolpat?
Toinen kyssäri et pystyykö seosta säätämään jotenki? Pitäisi hiukan laihemmalle saada kun käy aikas rikkaalla.
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.
Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Jos perä on taivaissa niin etsisin vikaa takavakaajassa kiinni olevassa venttiilistä.
Jos taas normaalissa korkeudessa niin taka-akselin luona olevista kaasupalloista.
Enpäs tiedä varmuudella kuinka tuossa pikkukorissa menee, varmaanki samallalailla ku esim. 124:ssa. Pallot löytyy ilmeisesti takakontin verhoilun takaata. Uudet vaa tilalle, tokkopa semmosta fakiiria löytyy joka tommoset osaa korjaa.
Itse 124 farkkuun vaihtaneena, uudet pallukat tilalle ja eiku puita uuniin, ilmaa itse itsensä.
Vielä sen verran kysäsen että onko tietoa käviskö 124 farkun pallerot tohon? Kaverilla olis varaosana sellanen niin siltä saattas löytyä. Ei kuitenkaa ihan ilmaset ole noi pallot.
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.
Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
JerQ kirjoitti:Vielä sen verran kysäsen että onko tietoa käviskö 124 farkun pallerot tohon? Kaverilla olis varaosana sellanen niin siltä saattas löytyä. Ei kuitenkaa ihan ilmaset ole noi pallot.
Kyllä ne varmaan kierteiden puolesta sopii, mutta täyttöpaineista en sitten tiedä.
Omasta 16v purin moiset viritykset pois ja laitoin vaan normaalin madallus setin alle.
Pallot taisin heittää suoraa roskiin tarpeettomana.