2.3-2.5 16V cosworth pulinaa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

nj^ kirjoitti: Ei taida vapareista rakennetut superit kestää niin hyvin kuin vakio turboista rakennetut, ellei niihin ole käytetty suurta budjettia..
Alakaa olee tuo ST nimitys jo aika laaja käsite. Noisaku o 250hv aina yli 500hv asti. Orig tbo koeesta tehtynäki kesto riippuu hyvin pitkälti mitä sielä o voimaa ja kuinka sitä käytetään

Ps. Hyvi o pärjänny tollasella liki 500hv dieselillä arki liikentees.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

jeemu kirjoitti:
nj^ kirjoitti: Ei taida vapareista rakennetut superit kestää niin hyvin kuin vakio turboista rakennetut, ellei niihin ole käytetty suurta budjettia..
Alakaa olee tuo ST nimitys jo aika laaja käsite. Noisaku o 250hv aina yli 500hv asti. Orig tbo koeesta tehtynäki kesto riippuu hyvin pitkälti mitä sielä o voimaa ja kuinka sitä käytetään

Ps. Hyvi o pärjänny tollasella liki 500hv dieselillä arki liikentees.
Eikös superi ole 100hp/l ;) Ittellä 2.5l eli 300hp mikä riittää on superi :)
edit: Tästä tosin ristiriitaa, jos se on se 100kw/l niin ite en tule hetkeen omistamaan superia :!:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

nj^ kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
nj^ kirjoitti: Ei taida vapareista rakennetut superit kestää niin hyvin kuin vakio turboista rakennetut, ellei niihin ole käytetty suurta budjettia..
Alakaa olee tuo ST nimitys jo aika laaja käsite. Noisaku o 250hv aina yli 500hv asti. Orig tbo koeesta tehtynäki kesto riippuu hyvin pitkälti mitä sielä o voimaa ja kuinka sitä käytetään

Ps. Hyvi o pärjänny tollasella liki 500hv dieselillä arki liikentees.
Eikös superi ole 100hp/l ;) Ittellä 2.5l eli 300hp mikä riittää on superi :)
Vai 100 kw/l ?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

SEC-560 kirjoitti:
nj^ kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
nj^ kirjoitti: Ei taida vapareista rakennetut superit kestää niin hyvin kuin vakio turboista rakennetut, ellei niihin ole käytetty suurta budjettia..
Alakaa olee tuo ST nimitys jo aika laaja käsite. Noisaku o 250hv aina yli 500hv asti. Orig tbo koeesta tehtynäki kesto riippuu hyvin pitkälti mitä sielä o voimaa ja kuinka sitä käytetään

Ps. Hyvi o pärjänny tollasella liki 500hv dieselillä arki liikentees.
Eikös superi ole 100hp/l ;) Ittellä 2.5l eli 300hp mikä riittää on superi :)
Vai 100 kw/l ?
tämähän on se ristiriita, muistaakseni (humalassa olen kovasti) sanoin edellisessä viestissä että tästä on pieni ristiriita että onko se 100hv vai kw per litra, jos en sanonut, niin tarkoitus oli.. Eli jos se on kilowatteina niin nykyisestä motista en tee superia, sitten se on vaan "tehokas turbo" :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Jos nyt ihan oikein muistan niin 100kw/L oli superin raja..
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Tuo ST:n määre on kait muuttunut ajansaatossa. 100hv/L alkaa löytyä tehtaalaisista jo tätänykyä, joten 100kW/L enempi kuin kohdallaan.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Nii määkin muistelisin, että 100hp/l, mutta ilmeisesti se on sitte muuttunu tuohon 100kw/l. No kumminki.



Btw. Mikähän mahtaa olla keskuslukituksessa? Ei näet toimi ollenkaan. Avaimesta kyllä menee lukkoon jne. mutta ei vedä muita perässä? Ja ei oo kaukokäyttönen että ihan avain reikään periaatteella. Tarkotus ois kyllä laittaa kaukokäyttönen, mutta ajallaan. Eikös näissä ny vielä alipainepumpulla toimi tuo keskuslukko, vai oonko aivan väärässä jälleen kerran?

Vähän ohitte turbo aiheesta, mutta kysynpä silti...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Meillä oli 190 mersusta tuolta peräkontista joku alipaineletku irti, en kyllä nyt muista että missä kohti se oli tarkalleen vaan muistelisin että vänkärin puolella lähellä takapenkkiä, ei toiminu keskuslukitus ollenkaan vaan sen jälkeen pelas aina, toki voi jostain muualtakin vika löytyä.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

No joo, elikkä toimii alipaineella. Pitänee kattoo sulake ensin, ja jos sitten lähtis kartottamaan noita letkuja ja johtoja. Ei kellään olis sähkökaavioo keskuslukituksesta tai sitten noista alipaineletkuista? :lol: :oops:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1449
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

sehän ois sitte 2,5 340hv ja 3 litrases 408hv st raja. josta tulikin mieleen että usein näkee nettiautos ym. niin ilmotettavan juuri tuo rapiat yli 400hv 3 litrases :D
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

oltzi kirjoitti:sehän ois sitte 2,5 340hv ja 3 litrases 408hv st raja. josta tulikin mieleen että usein näkee nettiautos ym. niin ilmotettavan juuri tuo rapiat yli 400hv 3 litrases :D
Millä periaatteella? Eikös suurin sallittu teho ole (moottorin koosta riippumatta) 242hp (eli 2.5 16v:n 202hp*1.2=242.4)? Vai olenkos nyt missannut jotakin?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

niin siis se laillinen raja on ehkä 242 mitä katsastusmiehen lapuissa lukee mutta eihän se mikään st ole siitä huolimatta eli st raja 340 2,5 eli jos hevosia yli sen nii voi sanoa omistavansa 2,5st mersun ja jos 3l on yli tuo 408. on mullakin oma leimattu hx55 ja raatikaisen isolla kuulerilla 136hv 0,5 bar mut voihan sieltä kovalla yrityksellä tulla jopa enemmän
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Kummeli kirjoitti:No joo, elikkä toimii alipaineella. Pitänee kattoo sulake ensin, ja jos sitten lähtis kartottamaan noita letkuja ja johtoja. Ei kellään olis sähkökaavioo keskuslukituksesta tai sitten noista alipaineletkuista? :lol: :oops:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb1.asp?TP=1&F=201034&VIN=
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Jes! Kiitos, ja kumarrus. 8) Helpottanee huomattavasti ainakin purkutoimenpiteitä... :lol:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Viesti Kirjoittaja mamu »

nostelen.

koitin haulla katsoa, mutta enpä löytänyt.

eli mitä kaikkea tekniikkaan pitää muuttaa, että 2.3-16 kone käy normaaliin 2.0 ruisku tenavaan?

alustasta jarrut, jouset, vakaajat cossusta, eikö?

konehuoneesta, koneenkorvat?? muuta?

ja tärkein: mites sähköt, ruisku, kipinä?

pähkinänkuoressa: onko kuinka suuritöinen homma?


-santtu
Maakenz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 14.06.2012 19:19

Re: 2.3-2.5 16V cosworth pulinaa

Viesti Kirjoittaja Maakenz »

itekki pulisen sen verran että omaan 2.5 cosworttiin en huolis tiisseliä vaikka kuin ois tehoja. tuo kone on säädöissä niin hyvä käskeä että tuota virittäsin mieluummin, joskus varmaan viritänki..
edit: olipa vanha topikki :D
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 2.3-2.5 16V cosworth pulinaa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Noo, kyllä varmaan sellasella miedolla setupilla oleva ~300 heppanen diesel jossa ahdin vielä herääkin kunnolla saattaa olla vähän jo toisenlainen vehje ku tollanen parisataa heppanen peruskinneri :wave:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: 2.3-2.5 16V cosworth pulinaa

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Saako noissa cossuissa säädettyä takaiskareita mitenkään? Takapää on niin perkeleen jäykkä. Ei ole sisäänjoustoa oikeastaan ollenkaan. Voiko nuo takaiskarit mennä jotenki tukkoon ja sen takia muuttuu jäykäksi? Vai onko ainut vaihtoehto uusia tolpat?

Toinen kyssäri et pystyykö seosta säätämään jotenki? Pitäisi hiukan laihemmalle saada kun käy aikas rikkaalla.
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
laiska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ti 08.04.2008 23:32
Paikkakunta: pyhäjoki
Viesti:

Re: 2.3-2.5 16V cosworth pulinaa

Viesti Kirjoittaja laiska »

Jos perä on taivaissa niin etsisin vikaa takavakaajassa kiinni olevassa venttiilistä.
Jos taas normaalissa korkeudessa niin taka-akselin luona olevista kaasupalloista.
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: 2.3-2.5 16V cosworth pulinaa

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Perä on normaali korkedessa, joten jos vika on noissa kaasupalloissa niin mitä niille on tehtävissä? Pystyykö korjaamaan vai pitääkö uusia?
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: 2.3-2.5 16V cosworth pulinaa

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Kappas tuplat tuli
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 870
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: 2.3-2.5 16V cosworth pulinaa

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Enpäs tiedä varmuudella kuinka tuossa pikkukorissa menee, varmaanki samallalailla ku esim. 124:ssa. Pallot löytyy ilmeisesti takakontin verhoilun takaata. Uudet vaa tilalle, tokkopa semmosta fakiiria löytyy joka tommoset osaa korjaa.

Itse 124 farkkuun vaihtaneena, uudet pallukat tilalle ja eiku puita uuniin, ilmaa itse itsensä.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: 2.3-2.5 16V cosworth pulinaa

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Vielä sen verran kysäsen että onko tietoa käviskö 124 farkun pallerot tohon? Kaverilla olis varaosana sellanen niin siltä saattas löytyä. Ei kuitenkaa ihan ilmaset ole noi pallot.
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
laiska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ti 08.04.2008 23:32
Paikkakunta: pyhäjoki
Viesti:

Re: 2.3-2.5 16V cosworth pulinaa

Viesti Kirjoittaja laiska »

JerQ kirjoitti:Vielä sen verran kysäsen että onko tietoa käviskö 124 farkun pallerot tohon? Kaverilla olis varaosana sellanen niin siltä saattas löytyä. Ei kuitenkaa ihan ilmaset ole noi pallot.

Kyllä ne varmaan kierteiden puolesta sopii, mutta täyttöpaineista en sitten tiedä.

Omasta 16v purin moiset viritykset pois ja laitoin vaan normaalin madallus setin alle.
Pallot taisin heittää suoraa roskiin tarpeettomana.
Avatar
JerQ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 19.02.2010 20:44
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: 2.3-2.5 16V cosworth pulinaa

Viesti Kirjoittaja JerQ »

Mitenkäs tuo hydraulivaimennin käytännössä toimii? Minkähänlaista settiä sinne tilalle kannattas laittaa jos ne heittää pois sieltä?
w201 2.0d -86 -ex
w123 300d -83 -ex
w123 300d -79 -ex
w124 300tdt -91 -ex
w201 2.5-16 Cosworth -88 -ex
w126 3.5 turbodiesel -86 -Ajelin rekan alle ja heikko hajos -ex
w124 2.5d automatic -88 -3.5l turbodiesel -ex
w202 200cdi -00 -ex
w210 200cdi -99 -ex
w211 270cdi -03 -ex
w123 -84, tästä voi tulla jotain mielenkiintoista, tai sitten ei.

Minä en tiiä mittää ja vaekka tietäsin niin sit en myönnä.
Vastaa Viestiin