124 300d super turbotus
- jokkeri-82
- Vakiokalustoa
- Viestit: 158
- Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
- Paikkakunta: Harjavalta
603 lohko
uutta topikkia ei viittiny tehä niin kirjottelin tänne kun asiaa läheltä liippaa.
taustaa: 603 on saamassa hyrskyttimen kylkeen.
ongelma: askarruttaa lähinnä paljon ajetun lohkon kuluneisuus. alakerta on turpon alakerta. syystä tahi toisesta eniten kuluneet sylinterit 2 ja 5 normaalisti 6syl suorissa 1 ja 6... noo takasin asiaan. oletteko mittaileet porauksen kuluneisuutta? tehtaan raja-arvohan on 0.07mm poikkisuuntaan ja 0.05mm pitkittäin. ymmärrettävästi pituussuuntaan kulumaa ei juurikaan synny, mutta omassa lohkossa eritoten 5 läven kunto askarruttaa... 17 satkua yli vakiomitan (x on uutena ollu eli 87.008-87.012) reijät on nyt hoonattu eli pysty skraidut on pyyhitty pois. hooni ei koskenut noin 15mm matkalta, eli siitä alaspäin tiukkenee.
männistä vielä että rengasurat eivät ole kuluneet nimeksikään.
kertokaapa kokeneet mielipiteenne reijän kunnosta ja jatkotoimista.... ajatus edelleen lyödä nippuun, ei inspiroi putken vaihtaminen....
taustaa: 603 on saamassa hyrskyttimen kylkeen.
ongelma: askarruttaa lähinnä paljon ajetun lohkon kuluneisuus. alakerta on turpon alakerta. syystä tahi toisesta eniten kuluneet sylinterit 2 ja 5 normaalisti 6syl suorissa 1 ja 6... noo takasin asiaan. oletteko mittaileet porauksen kuluneisuutta? tehtaan raja-arvohan on 0.07mm poikkisuuntaan ja 0.05mm pitkittäin. ymmärrettävästi pituussuuntaan kulumaa ei juurikaan synny, mutta omassa lohkossa eritoten 5 läven kunto askarruttaa... 17 satkua yli vakiomitan (x on uutena ollu eli 87.008-87.012) reijät on nyt hoonattu eli pysty skraidut on pyyhitty pois. hooni ei koskenut noin 15mm matkalta, eli siitä alaspäin tiukkenee.
männistä vielä että rengasurat eivät ole kuluneet nimeksikään.
kertokaapa kokeneet mielipiteenne reijän kunnosta ja jatkotoimista.... ajatus edelleen lyödä nippuun, ei inspiroi putken vaihtaminen....
ymmärsinkö oikein, että 0.17mm kulunu sylinterit vakiomitoistaan? en usko, että haittaa mitään. jos männät ja männärenkaat on hyvässä kunnossa/uusia, niin tuskin tulee ongelmia ton kanssa. eriasia onkin, että jos on iso pykälä, taikka jotakin muotoja kulunu sinne sylinterin yläpäähän, niin männärengas voi ottaa kipeetä. rengashan seuraa sylinterin seinämää. sit jos sylinteri on sieltä yläkuolokohdasta kulunureilusti enemmän, kun 2cm alempaa, niin rengas joutuu tekeen aikamoista liikettä.
saikohan tosta nyt mitään tolkkua?
tuleeko tästä nyt joku viriviri vehjes, vai vaan pikkupiristystä?
saikohan tosta nyt mitään tolkkua?
tuleeko tästä nyt joku viriviri vehjes, vai vaan pikkupiristystä?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
nonii nyt mersu kans rempan ja suutin rempan jälkee taas tulilla... ja tulihan sitä vaihdettua pakosarjan laippaa kin jne tänää jos ottas testi vetoja jokohan ois ahdot 1,5korvilla saa nähä kauan tuo kytkin kestää nyt sit mut vedetää loppuu asti... en ole meinaa vieläkään löytänyt/kuullut mitään kohtuu halpaa pakettia joka kestäs noin 400hv ja 600nm
johtaja: Antti Peltomäki
- jokkeri-82
- Vakiokalustoa
- Viestit: 158
- Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
- Paikkakunta: Harjavalta
sehän se, rengas "sykkii" vietävästi, mutta kait se siellä menee, on se tähänkin asti mennyt.pera8x kirjoitti:ymmärsinkö oikein, että 0.17mm kulunu sylinterit vakiomitoistaan? en usko, että haittaa mitään. jos männät ja männärenkaat on hyvässä kunnossa/uusia, niin tuskin tulee ongelmia ton kanssa. eriasia onkin, että jos on iso pykälä, taikka jotakin muotoja kulunu sinne sylinterin yläpäähän, niin männärengas voi ottaa kipeetä. rengashan seuraa sylinterin seinämää. sit jos sylinteri on sieltä yläkuolokohdasta kulunureilusti enemmän, kun 2cm alempaa, niin rengas joutuu tekeen aikamoista liikettä.
saikohan tosta nyt mitään tolkkua?
tuleeko tästä nyt joku viriviri vehjes, vai vaan pikkupiristystä?
pikkuviripiristystä, hx35 ja inhimillisesti ruokaa 7mm mynäpumpulla
- jokkeri-82
- Vakiokalustoa
- Viestit: 158
- Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
- Paikkakunta: Harjavalta
eli tuolta pitäisi saada tilattua kotipitäjän matkahuoltoon, jollei paikallinen putiikki saa aikaiseksi tilata:
http://www.usparts.fi/
http://www.usparts.fi/
Lisää tietoa: www.skg.fi
- jokkeri-82
- Vakiokalustoa
- Viestit: 158
- Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
- Paikkakunta: Harjavalta
juu
kupari mämmit on jo tulossa, kiitokset vinkeistä, mutta tuo putki edelleen askarruttaa.... olis alakerta sitä vaille kasauksen.... onhan se vi***ti flotkoo toi vajaa 0.2mm mut toisaalta vaikka rengas veivaakin kuluneessa pytyssä on sillä sentään rautanen ura männässä... mutta kyllä mietityttää... vaikeeta... kait se tulee läiskästyä nippuun ja otattua ainakin savut jolsei kukaan kiellä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
jaa kytkimen etsimis projekti ollut päällä tänää ja aika outuoa tietoa tuli eli björk motorsportin kautta ei löytyny mitään jäykkiä asetelmia mersuun kaikkiin muihin autoihin kyll ja toinen et 2,3 16v cossu mersus sama asetelma ku vapari 123 300d mersus :O et entiä kannattaako sinne semmosta iskeä ei taida jäykkyys riittää.. täytyy mennä tutkii lisää mahdollisia asetelmia ku vähällähän tos pääsis jos laittas vakio kokosen kytkimen kahtos vaa mikä asetelma kävis jossa vähä enemmän tehoja.. perkele kun 300 24venases jo 240mm kytkin
johtaja: Antti Peltomäki
Ei meinaa löytyä bolt on pakettia. Sachs on joskus teheny 228mm asetelmaa, muttei ruvennu valamistaa uuellee.
Sachs race asetelma Bmw e30 mallista ja Mersun oma levy. Vp sorvaus
ja kasasa on 600nm heleposti pitävä paketti.
Asetelma 280eur. Levy vähä toista sataa, siihe vp koneistus päälle.
Sintteri levyllä saat aavistuksen väännönkestoo vakio asetelman kans.
Kolomas vaihtoehto on sitte kötystellä ite noitte tuplajousi härdellie kans.
Sachs race asetelma Bmw e30 mallista ja Mersun oma levy. Vp sorvaus
ja kasasa on 600nm heleposti pitävä paketti.
Asetelma 280eur. Levy vähä toista sataa, siihe vp koneistus päälle.
Sintteri levyllä saat aavistuksen väännönkestoo vakio asetelman kans.
Kolomas vaihtoehto on sitte kötystellä ite noitte tuplajousi härdellie kans.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
käykös tuo E30 asetelma mersun vauhti pyörään heittämäl vai pitääkö koneistaa uudet reijät?? ja kuinka paljon vakio vauhtipyörää kannattaa sorvata?? tulitos just mielee kysyä viel varaosaliikkeestä et minkä kokosia nois vitois ja rinttereis o kytkin jos niis ois 228 asetelmia ku on paku nii varmasti ois jäykempi...
ja mietin viel sitä sintterin ostoa ku jotenki tuntus 6lapanen pitävämmältä ratkasulta..
paljonkohan cossu mersuista otettu omalla asetelmalla paukkuja?
ja mietin viel sitä sintterin ostoa ku jotenki tuntus 6lapanen pitävämmältä ratkasulta..
paljonkohan cossu mersuista otettu omalla asetelmalla paukkuja?
johtaja: Antti Peltomäki
Lueppa vielä kerran tuo jeemun postaus:
jeemu kirjoitti:Sachs race asetelma Bmw e30 mallista ja Mersun oma levy. Vp sorvaus
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Pitää siis sorvata jotta sopii...ei dieselin vauhtipyöriä kannata huvikseen sorvailla kevennysmielessä, rytkyttää ne jo muutenkin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
ok. nyt täytyy myöntää että ei ole vielä ikinä tarvinnut kytkin asetelman takia v-pyörää sorvata nii mitä siihen täytyy muuttaa? taino ollaan sorvattu isommalle kytkimelle ja sit reijitetty kiekko uusiks. ja asiasta vanhempaa mersun käyntihäiriö.... ei ota loppuakseen vaikka tehty kans remppa sekä suuttimet... 0,5bar kohdal niinku bensa kone ampuis putkeen ja puutuu sit lähtee vetää... nyt meinaa loppuu ideat ihan kokonaan pintakaasulla ku kiihyttää ei mitään ongelmaa mutta kaasu pohjaan nii sit pätkii.. tulise pumpun ajastus mielee et kuinka suuri vaikutus on 1 asteella?? kannattasko kokeilla ajastaa 17 ast.... onko muuten ketään penkittäjää joka perehtyny dieseleihin... aattelin et veis suoraan jollekkin sepälle penkkii jolla ois ideoita mistä lähtee vikaa etsimään...
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
ei vieläkään käy ihan niinkuin pitäs mutta paljon paremmin enää jotain ihanpientä (toivon) että rupee 100% sävel... käänsin meinaa syöttöjä 4kierrosta pienemmällee ja nyt 1,5bar paineet ja vetoja kyll ihan ketun hyvin (siis tavoitteet täyttyny) ens viikol täytyy vaihtaa kytkin viel..
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Tosa ois vähempi kevennetty versio.peltsi_racing kirjoitti:en ollut varma mitä meinaa vp sorvauksella sillä kysyin tuota.. että onko vp sorvaus ainoastaan kevennys... mutta täytyy soittaa tänää björk motorsportille ja kysyä tuommosta asetelmaa että kiitos vaan tiedosta...
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=65028
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
jep jep.. täytyypä yrittää ajastaa 17ast ja kahtoo mitä tapahtuu.... ja jos kytkimen yrittäs vaihtaa täl viikol ja sit käyttää rullilla kattoo mitä löytyy ja hukka porttia täytyy vähä muokata että saa paineita nostettua ihan pikkusen lisää ja kaveri jo yllytti et pitäs kuun lopus mennä radalle polttaa kumia (siis kokeilee)
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
joo ajastuksen jälkee havaittavissa vähän suuttimista niinku pienillä kierroksilla metallista naputusta nii meninkö ajastamaan kenties liikaa?? minkälaisilla ajastuksilla muut tehny?
ja kytkin hilut rupeis olee kasas pitääkö siihen tuplajousi kytkimen tehä mitään ihmeitä? semmosta aattelin kokeilla ja kysyä ennakkoo etten turhaa hermoile pajalla
ja kytkin hilut rupeis olee kasas pitääkö siihen tuplajousi kytkimen tehä mitään ihmeitä? semmosta aattelin kokeilla ja kysyä ennakkoo etten turhaa hermoile pajalla
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
laitoin ton viime talvena rakentaman mersunki myyntiin entiä kannattaako katsoa mutta katsokaa kummiski :DDD
-http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/320/3525400
-http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/320/3525400
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
todiii nyt rojekti edenny sen verra et joku aika sit vaihdoin jo ekan perän ja nyt on tuplajousi kytkin rakennettu ja jopa toimii ei irrota ihan täydellisesti.. pakki kurahtaa vähä mut muuten pelaa ja tuli aika jäykkä eli ei naisia kuskiks.. sit pitäs uusia yks syöttö putki ku vuotaa ja varaamaan penkki aikaa ja kahtomaan mitä löytyy.. täytyy sit raportoida
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
joo kyllä se sinne ''kohtuu'' nätisti meni paikallee piti muutaman kerran vaa survoa ja olin ihan varma että ei tuu toimii mittailin varmaa 2h kaikkia osia et jos ei toimi nii ruvetaan miettii mitä tehdään mut sit ei tarvinnu ku vähä työ sylinteriä sepittää..
joo ja ollu kokoajan kyll ihan hyvin vetoja mut nyt pääsee sit rullille... puuttuu vaa viel 5pytyn syöttöputki.. jos joltain sais halvalla pistää yv
joo ja ollu kokoajan kyll ihan hyvin vetoja mut nyt pääsee sit rullille... puuttuu vaa viel 5pytyn syöttöputki.. jos joltain sais halvalla pistää yv
johtaja: Antti Peltomäki
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti