124 300d super turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
jokkeri-82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
Paikkakunta: Harjavalta

603 lohko

Viesti Kirjoittaja jokkeri-82 »

uutta topikkia ei viittiny tehä niin kirjottelin tänne kun asiaa läheltä liippaa.

taustaa: 603 on saamassa hyrskyttimen kylkeen.

ongelma: askarruttaa lähinnä paljon ajetun lohkon kuluneisuus. alakerta on turpon alakerta. syystä tahi toisesta eniten kuluneet sylinterit 2 ja 5 :? normaalisti 6syl suorissa 1 ja 6... noo takasin asiaan. oletteko mittaileet porauksen kuluneisuutta? tehtaan raja-arvohan on 0.07mm poikkisuuntaan ja 0.05mm pitkittäin. ymmärrettävästi pituussuuntaan kulumaa ei juurikaan synny, mutta omassa lohkossa eritoten 5 läven kunto askarruttaa... 17 satkua yli vakiomitan (x on uutena ollu eli 87.008-87.012) reijät on nyt hoonattu eli pysty skraidut on pyyhitty pois. hooni ei koskenut noin 15mm matkalta, eli siitä alaspäin tiukkenee.

männistä vielä että rengasurat eivät ole kuluneet nimeksikään.

kertokaapa kokeneet mielipiteenne reijän kunnosta :shock: ja jatkotoimista.... ajatus edelleen lyödä nippuun, ei inspiroi putken vaihtaminen....
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ymmärsinkö oikein, että 0.17mm kulunu sylinterit vakiomitoistaan? en usko, että haittaa mitään. jos männät ja männärenkaat on hyvässä kunnossa/uusia, niin tuskin tulee ongelmia ton kanssa. eriasia onkin, että jos on iso pykälä, taikka jotakin muotoja kulunu sinne sylinterin yläpäähän, niin männärengas voi ottaa kipeetä. rengashan seuraa sylinterin seinämää. sit jos sylinteri on sieltä yläkuolokohdasta kulunureilusti enemmän, kun 2cm alempaa, niin rengas joutuu tekeen aikamoista liikettä.

saikohan tosta nyt mitään tolkkua?

tuleeko tästä nyt joku viriviri vehjes, vai vaan pikkupiristystä?
W201 250DT 20V
w201 190E
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

nonii nyt mersu kans rempan ja suutin rempan jälkee taas tulilla... ja tulihan sitä vaihdettua pakosarjan laippaa kin jne tänää jos ottas testi vetoja jokohan ois ahdot 1,5korvilla :) saa nähä kauan tuo kytkin kestää nyt sit mut vedetää loppuu asti... en ole meinaa vieläkään löytänyt/kuullut mitään kohtuu halpaa pakettia joka kestäs noin 400hv ja 600nm
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
jokkeri-82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja jokkeri-82 »

pera8x kirjoitti:ymmärsinkö oikein, että 0.17mm kulunu sylinterit vakiomitoistaan? en usko, että haittaa mitään. jos männät ja männärenkaat on hyvässä kunnossa/uusia, niin tuskin tulee ongelmia ton kanssa. eriasia onkin, että jos on iso pykälä, taikka jotakin muotoja kulunu sinne sylinterin yläpäähän, niin männärengas voi ottaa kipeetä. rengashan seuraa sylinterin seinämää. sit jos sylinteri on sieltä yläkuolokohdasta kulunureilusti enemmän, kun 2cm alempaa, niin rengas joutuu tekeen aikamoista liikettä.

saikohan tosta nyt mitään tolkkua?

tuleeko tästä nyt joku viriviri vehjes, vai vaan pikkupiristystä?
sehän se, rengas "sykkii" vietävästi, mutta kait se siellä menee, on se tähänkin asti mennyt.

pikkuviripiristystä, hx35 ja inhimillisesti ruokaa 7mm mynäpumpulla
Avatar
jokkeri-82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja jokkeri-82 »

...ja vielä tosta kuppariliimamässystä. osaako joku suositella tiettyä merkkiä tahi kauppaa mistä sitä kuuluu hakea kannen väliin?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

VHT Copper Gasget
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

eli tuolta pitäisi saada tilattua kotipitäjän matkahuoltoon, jollei paikallinen putiikki saa aikaiseksi tilata:

http://www.usparts.fi/
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jokkeri-82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
Paikkakunta: Harjavalta

juu

Viesti Kirjoittaja jokkeri-82 »

kupari mämmit on jo tulossa, kiitokset vinkeistä, mutta tuo putki edelleen askarruttaa.... olis alakerta sitä vaille kasauksen.... onhan se vi***ti flotkoo toi vajaa 0.2mm mut toisaalta vaikka rengas veivaakin kuluneessa pytyssä on sillä sentään rautanen ura männässä... mutta kyllä mietityttää... vaikeeta... kait se tulee läiskästyä nippuun ja otattua ainakin savut jolsei kukaan kiellä :shock:
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

jaa kytkimen etsimis projekti ollut päällä tänää ja aika outuoa tietoa tuli eli björk motorsportin kautta ei löytyny mitään jäykkiä asetelmia mersuun kaikkiin muihin autoihin kyll ja toinen et 2,3 16v cossu mersus sama asetelma ku vapari 123 300d mersus :O et entiä kannattaako sinne semmosta iskeä ei taida jäykkyys riittää.. täytyy mennä tutkii lisää mahdollisia asetelmia ku vähällähän tos pääsis jos laittas vakio kokosen kytkimen kahtos vaa mikä asetelma kävis jossa vähä enemmän tehoja.. perkele kun 300 24venases jo 240mm kytkin
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Ei meinaa löytyä bolt on pakettia. Sachs on joskus teheny 228mm asetelmaa, muttei ruvennu valamistaa uuellee.

Sachs race asetelma Bmw e30 mallista ja Mersun oma levy. Vp sorvaus
ja kasasa on 600nm heleposti pitävä paketti.

Asetelma 280eur. Levy vähä toista sataa, siihe vp koneistus päälle.
Sintteri levyllä saat aavistuksen väännönkestoo vakio asetelman kans.
Kolomas vaihtoehto on sitte kötystellä ite noitte tuplajousi härdellie kans.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Mulla edelleen sintterilevy :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

käykös tuo E30 asetelma mersun vauhti pyörään heittämäl vai pitääkö koneistaa uudet reijät?? ja kuinka paljon vakio vauhtipyörää kannattaa sorvata?? tulitos just mielee kysyä viel varaosaliikkeestä et minkä kokosia nois vitois ja rinttereis o kytkin jos niis ois 228 asetelmia ku on paku nii varmasti ois jäykempi...

ja mietin viel sitä sintterin ostoa ku jotenki tuntus 6lapanen pitävämmältä ratkasulta..

paljonkohan cossu mersuista otettu omalla asetelmalla paukkuja?
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lueppa vielä kerran tuo jeemun postaus:
jeemu kirjoitti:Sachs race asetelma Bmw e30 mallista ja Mersun oma levy. Vp sorvaus
Lisää tietoa: www.skg.fi
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

en ollut varma mitä meinaa vp sorvauksella sillä kysyin tuota.. että onko vp sorvaus ainoastaan kevennys... mutta täytyy soittaa tänää björk motorsportille ja kysyä tuommosta asetelmaa että kiitos vaan tiedosta...
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pitää siis sorvata jotta sopii...ei dieselin vauhtipyöriä kannata huvikseen sorvailla kevennysmielessä, rytkyttää ne jo muutenkin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

ok. nyt täytyy myöntää että ei ole vielä ikinä tarvinnut kytkin asetelman takia v-pyörää sorvata nii mitä siihen täytyy muuttaa? taino ollaan sorvattu isommalle kytkimelle ja sit reijitetty kiekko uusiks. ja asiasta vanhempaa mersun käyntihäiriö.... ei ota loppuakseen vaikka tehty kans remppa sekä suuttimet... 0,5bar kohdal niinku bensa kone ampuis putkeen ja puutuu sit lähtee vetää... nyt meinaa loppuu ideat ihan kokonaan pintakaasulla ku kiihyttää ei mitään ongelmaa mutta kaasu pohjaan nii sit pätkii.. tulise pumpun ajastus mielee et kuinka suuri vaikutus on 1 asteella?? kannattasko kokeilla ajastaa 17 ast.... onko muuten ketään penkittäjää joka perehtyny dieseleihin... aattelin et veis suoraan jollekkin sepälle penkkii jolla ois ideoita mistä lähtee vikaa etsimään...
johtaja: Antti Peltomäki
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

ei vieläkään käy ihan niinkuin pitäs mutta paljon paremmin enää jotain ihanpientä (toivon) että rupee 100% sävel... käänsin meinaa syöttöjä 4kierrosta pienemmällee ja nyt 1,5bar paineet ja vetoja kyll ihan ketun hyvin (siis tavoitteet täyttyny) ens viikol täytyy vaihtaa kytkin viel..
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

1 asteen muutos ennakoisa ei vaikuta käyntiin, mutta tehoon yllättävänki palijo.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

joo sitä vois kokeilla.. meneekö sillä hienosäätö ruuvilla vai pitääkö ottaa jakopää auki??
johtaja: Antti Peltomäki
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

peltsi_racing kirjoitti:joo sitä vois kokeilla.. meneekö sillä hienosäätö ruuvilla vai pitääkö ottaa jakopää auki??
Menee jos säätö on nyt keskellä .
swamber
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 25.12.2005 21:28
Paikkakunta: Vihanti

Viesti Kirjoittaja swamber »

peltsi_racing kirjoitti:en ollut varma mitä meinaa vp sorvauksella sillä kysyin tuota.. että onko vp sorvaus ainoastaan kevennys... mutta täytyy soittaa tänää björk motorsportille ja kysyä tuommosta asetelmaa että kiitos vaan tiedosta...
Tosa ois vähempi kevennetty versio.
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=65028
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Ja tuos viel vähä enempi kevennetty :lol:
Kuva
Kuva
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

jep jep.. täytyypä yrittää ajastaa 17ast ja kahtoo mitä tapahtuu.... ja jos kytkimen yrittäs vaihtaa täl viikol ja sit käyttää rullilla kattoo mitä löytyy ja hukka porttia täytyy vähä muokata että saa paineita nostettua ihan pikkusen lisää ja kaveri jo yllytti et pitäs kuun lopus mennä radalle polttaa kumia (siis kokeilee) :D
johtaja: Antti Peltomäki
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

nonii nyt loppu rytkytys ja käyntihäiriöt.. ajastin pumpum 17ast.... ja on paljon kierros herkempi... nyt oisin sintteriä vaille muut hilut on...
johtaja: Antti Peltomäki
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

joo ajastuksen jälkee havaittavissa vähän suuttimista niinku pienillä kierroksilla metallista naputusta nii meninkö ajastamaan kenties liikaa?? minkälaisilla ajastuksilla muut tehny?

ja kytkin hilut rupeis olee kasas pitääkö siihen tuplajousi kytkimen tehä mitään ihmeitä? semmosta aattelin kokeilla ja kysyä ennakkoo etten turhaa hermoile pajalla :)
johtaja: Antti Peltomäki
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

laitoin ton viime talvena rakentaman mersunki myyntiin entiä kannattaako katsoa mutta katsokaa kummiski :DDD

-http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/320/3525400
johtaja: Antti Peltomäki
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

todiii nyt rojekti edenny sen verra et joku aika sit vaihdoin jo ekan perän :) ja nyt on tuplajousi kytkin rakennettu ja jopa toimii :) ei irrota ihan täydellisesti.. pakki kurahtaa vähä mut muuten pelaa ja tuli aika jäykkä :) eli ei naisia kuskiks.. sit pitäs uusia yks syöttö putki ku vuotaa ja varaamaan penkki aikaa ja kahtomaan mitä löytyy.. täytyy sit raportoida :D
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

hyvä hyvä! sait ilmeisesti ihan kohtuu helpolla sen kytkimen toimiin ja kohdilleen? ei tarvinnu montaa kertaa laitella lootaa paikoilleen jne..

no, kuinka se vetää?
W201 250DT 20V
w201 190E
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

joo kyllä se sinne ''kohtuu'' nätisti meni paikallee piti muutaman kerran vaa survoa :) ja olin ihan varma että ei tuu toimii mittailin varmaa 2h kaikkia osia et jos ei toimi nii ruvetaan miettii mitä tehdään mut sit ei tarvinnu ku vähä työ sylinteriä sepittää..

joo ja ollu kokoajan kyll ihan hyvin vetoja mut nyt pääsee sit rullille... puuttuu vaa viel 5pytyn syöttöputki.. jos joltain sais halvalla pistää yv
johtaja: Antti Peltomäki
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

joo ja nyt kokeiltu MOTONET suutin putkia ja todettu hyväks... veholla 350e sarja motonetillä 70e sarja :)
johtaja: Antti Peltomäki
Vastaa Viestiin