230 Kompressor viritys?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

Bypass on varmaan pwm ohjattu, en tiedä onko megassa sitä mahdollisuutta. Mitä näihin vakio kompuroihin tulee niin ei tietenkään voi täysin sulkea vaan kuristetaan ja silläkin on rajansa. Kun ei ilmapumppu pyöri niin imuilmansa ottaa kuitenkin bypassin kautta ja kun täyskaasulta helpataan täytyy paineen päästä purkautuun.

Mites muuten Tomant oli järjestänyt ilmansaannin kun kompura ei pyörinyt?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja tomant »

Nico202 kirjoitti:Bypass on varmaan pwm ohjattu, en tiedä onko megassa sitä mahdollisuutta. Mitä näihin vakio kompuroihin tulee niin ei tietenkään voi täysin sulkea vaan kuristetaan ja silläkin on rajansa. Kun ei ilmapumppu pyöri niin imuilmansa ottaa kuitenkin bypassin kautta ja kun täyskaasulta helpataan täytyy paineen päästä purkautuun.

Mites muuten Tomant oli järjestänyt ilmansaannin kun kompura ei pyörinyt?
Ilma tuli aina kompressorin läpi tuossa vanhemmassa versiossa, jossa ei ollut turboa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Tommij
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 30.07.2015 13:45

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja Tommij »

Mitenkähän kompressorin magneettikytkimen ohitus onnistuu? Oon kuullu että vastus olisi laitettu alkuperäisiin johtoihin jolloin ohjaus luulee että kytkin on paikallaan? Ajatuksena siis kiinteän ja pienemmän pyörän asentaminen alkuperäisen tilalle "pulleykit" olen joskus tähän ohjeistusta saanut mutta vastuksen koko jäi mysteeriksi.
rajamte
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 04.10.2015 00:18

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja rajamte »

Sitten suosittelen ostaan peltipakosarjan http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1216707" onclick="window.open(this.href);return false; , Putkisto ois hyvä olla 2,5" ja metallikatti kannattaa myös laittaa, takavaimentimeks kannattaa valita hyvä merkki kohtanen esim.Supersprint jos ei haluu kovaäänistä putkistoo. Ja ohjelmointi kannattaa tehdä vaikka hommaa tuon kleemanin boostkitin, vaikka siellä verkkokaupas sanotaan "No electronic upgrades necessary". Ja tuo Maffi kannataa tosiaan siirtää lähemmäks kaasuläppää juuri tuon nykimisen takia.

Saisikoah tähän keskusteluun taas henkeä?
Onko kellään tieto mistä saisi nykyään valmista esim 2,5 putkistoa? Nettivaraosa ei tarjoa kuin C malliin. Mitä mahtaisi katasatusmies sanoa, jos käyttää esim. Motonetin joustavaa putkea toisilla pätkillä. Onko kokemuksia sporttikatista tai rosterikäyrästöstä?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja tomant »

Katso Trafin uusi rakenteluohje. Siellä sallitaan vapaampi pakoputkiston melutaso ennen Euro 3 -päästötasoa, johon suurin osa W202-malleista mahtunee.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
tonttoni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 15.02.2010 19:05

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja tonttoni »

rajamte kirjoitti:Sitten suosittelen ostaan peltipakosarjan http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1216707" onclick="window.open(this.href);return false; , Putkisto ois hyvä olla 2,5" ja metallikatti kannattaa myös laittaa, takavaimentimeks kannattaa valita hyvä merkki kohtanen esim.Supersprint jos ei haluu kovaäänistä putkistoo. Ja ohjelmointi kannattaa tehdä vaikka hommaa tuon kleemanin boostkitin, vaikka siellä verkkokaupas sanotaan "No electronic upgrades necessary". Ja tuo Maffi kannataa tosiaan siirtää lähemmäks kaasuläppää juuri tuon nykimisen takia.

Saisikoah tähän keskusteluun taas henkeä?
Onko kellään tieto mistä saisi nykyään valmista esim 2,5 putkistoa? Nettivaraosa ei tarjoa kuin C malliin. Mitä mahtaisi katasatusmies sanoa, jos käyttää esim. Motonetin joustavaa putkea toisilla pätkillä. Onko kokemuksia sporttikatista tai rosterikäyrästöstä?
Onko tuo pakosarja ihan turvallinen moottorille ja oikein suunniteltu joka tuossa linkissä on? putket menee vähän kuin 2-2-1? itse tekisin 4-2-1, mutta tuohon hintaan ei kyllä taida viitsiä alkaa mutkia hitsailemaan.. ja ulkomailta sama sarja satasen vähemmän. Mutta että onko tuo nyt sitten oikein suunniteltu ettei riko mitään tai että viritys menisi edes oikeaan suuntaan.

-toni
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

tonttoni kirjoitti:
rajamte kirjoitti:Sitten suosittelen ostaan peltipakosarjan http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1216707" onclick="window.open(this.href);return false; , Putkisto ois hyvä olla 2,5" ja metallikatti kannattaa myös laittaa, takavaimentimeks kannattaa valita hyvä merkki kohtanen esim.Supersprint jos ei haluu kovaäänistä putkistoo. Ja ohjelmointi kannattaa tehdä vaikka hommaa tuon kleemanin boostkitin, vaikka siellä verkkokaupas sanotaan "No electronic upgrades necessary". Ja tuo Maffi kannataa tosiaan siirtää lähemmäks kaasuläppää juuri tuon nykimisen takia.

Saisikoah tähän keskusteluun taas henkeä?
Onko kellään tieto mistä saisi nykyään valmista esim 2,5 putkistoa? Nettivaraosa ei tarjoa kuin C malliin. Mitä mahtaisi katasatusmies sanoa, jos käyttää esim. Motonetin joustavaa putkea toisilla pätkillä. Onko kokemuksia sporttikatista tai rosterikäyrästöstä?
Onko tuo pakosarja ihan turvallinen moottorille ja oikein suunniteltu joka tuossa linkissä on? putket menee vähän kuin 2-2-1? itse tekisin 4-2-1, mutta tuohon hintaan ei kyllä taida viitsiä alkaa mutkia hitsailemaan.. ja ulkomailta sama sarja satasen vähemmän. Mutta että onko tuo nyt sitten oikein suunniteltu ettei riko mitään tai että viritys menisi edes oikeaan suuntaan.

-toni
tonttonin kanssa samaa mieltä. Hakee vaikka googlella W202 Supersprint headers, niin saa osviittaa miten niiden tulee olla tehdyt. Ja mitä oikein tehty maksaa 8)

Kuvan putken jättäisin netin hyllylle. Ei liene muuta hyvää kuin kiiltävä pinta...
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja -230k- »

tuo halpis rosterisarja on tehty siksi saman muotin mukaan kuin orkkis "peltisarja" ,että tilaa ei ole paljoa jos ei irrota ahdinta. pinnapultit poistamalla mahtuu tuon suoraan vaihtamaan.
Ja alkuperäinen sarja on virtaukseltaan kovin huono. heti pakosarjan laipan kohdalta noin 10-20% pienempi kuin kannen pakoaukon koko johtuen tavasta miten se on hitsattu kasaan.
Joten virtauksen kannalta ei vaadita paljoa ollakseen vakiota parempi, kestävyys ja istuvuus onkin sitten ihan eri juttu....
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
tonttoni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 15.02.2010 19:05

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja tonttoni »

Onko minkäänlaista tietoa kuinka nämä 200k / 230k manuaalin kytkimet ja vaihdelaatikot mahtavat kestää tuota virittelyä?

EDIT:
Itsellä yksi kpl vaihelaatikkoja joissa 2 paukkuu välillä pois.. mistä sitten mahtaa tuo 2 vaihteen vika johtua, en taida olla ainut jolla kyseistä ongelmaa tullut eteen? Uusi olisi kyllä hyllyssä, vieläkun vaihtaa kerkeisi. Vai meneekö läskiks heti uusikin loota kun alkaa virittelemään tuota.

Tarviiko auto jotain välttämättömiä tietoja tuosta laatikosta toimiakseen? laskeeko mitään nopeuksia tms sieltä?
Että onnistuisiko tekemään jostain bmw manuaalista sinne kestävän paketin :eh:

Entä mites toi vakio kytkin mahtaa kestää?
tonttoni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 15.02.2010 19:05

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja tonttoni »

Noniin, hommasin tämmöisen kyseisen halppis pakosarjan näppeihin ja pienen tutkiskelun jälkeen huomasin jotain.. Onko tuo nyt sitten 2 sylinterin putkessa, kohta jossa se yhtyy 3 sylinterin kanssa samaan putkeen T liitoksella. On reikä 50% ummessa, onko tämä reikä valmistus virhe vaiko jonkun insinöörin suunnittelema juttu että virtaukset/paineet yms saataisiin toimimaan oikein? Liitos kohtaa jossa 1 ja 4 yhdistyy ei pääse näkemään ihan suoraan silmillä, että onko siellä vastaavanlaisesti reikää supistettu.

http://i1234.photobucket.com/albums/ff4 ... haust1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i1234.photobucket.com/albums/ff4 ... haust2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i1234.photobucket.com/albums/ff4 ... haust3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

-toni
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

tonttoni kirjoitti:Onko minkäänlaista tietoa kuinka nämä 200k / 230k manuaalin kytkimet ja vaihdelaatikot mahtavat kestää tuota virittelyä?

EDIT:
Itsellä yksi kpl vaihelaatikkoja joissa 2 paukkuu välillä pois.. mistä sitten mahtaa tuo 2 vaihteen vika johtua, en taida olla ainut jolla kyseistä ongelmaa tullut eteen? Uusi olisi kyllä hyllyssä, vieläkun vaihtaa kerkeisi. Vai meneekö läskiks heti uusikin loota kun alkaa virittelemään tuota.
Onko nämä 6-vaihteisia?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
tonttoni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 15.02.2010 19:05

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja tonttoni »

hismajestics kirjoitti:
tonttoni kirjoitti:Onko minkäänlaista tietoa kuinka nämä 200k / 230k manuaalin kytkimet ja vaihdelaatikot mahtavat kestää tuota virittelyä?

EDIT:
Itsellä yksi kpl vaihelaatikkoja joissa 2 paukkuu välillä pois.. mistä sitten mahtaa tuo 2 vaihteen vika johtua, en taida olla ainut jolla kyseistä ongelmaa tullut eteen? Uusi olisi kyllä hyllyssä, vieläkun vaihtaa kerkeisi. Vai meneekö läskiks heti uusikin loota kun alkaa virittelemään tuota.
Onko nämä 6-vaihteisia?
Kyllä.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

tonttoni kirjoitti:
hismajestics kirjoitti:
tonttoni kirjoitti:Onko minkäänlaista tietoa kuinka nämä 200k / 230k manuaalin kytkimet ja vaihdelaatikot mahtavat kestää tuota virittelyä?

EDIT:
Itsellä yksi kpl vaihelaatikkoja joissa 2 paukkuu välillä pois.. mistä sitten mahtaa tuo 2 vaihteen vika johtua, en taida olla ainut jolla kyseistä ongelmaa tullut eteen? Uusi olisi kyllä hyllyssä, vieläkun vaihtaa kerkeisi. Vai meneekö läskiks heti uusikin loota kun alkaa virittelemään tuota.
Onko nämä 6-vaihteisia?
Kyllä.
Mielenkiintoista :problem:

Olen omaani nimenomaan etsimässä 6-v laatikkoa ja olen ollut siinä uskossa, että Kompressorin ja CDI:n laatikot ovat pirun kestäviä. Tässä vähän speksejä.

Kuva

Kuva


Mikä laatikko sulla on hajonnut, tyyppinro.? Internet on kertonut, että 1. vaihde saattaa oireilla synkrojen suhteen. Myös vanhemman mallin vaihteensiirtäjämekanismi (se vaijerilla) on ongelma. Faceliftissa tuli tanko bemarin malliin ja sen olen ymmärtänyt olevan huomattavasti napakampi. Muita ongelmia en ainakaan minä ole löytänyt.

Speksien mukaan näiden pitäisi kestää hyvin virittelyä. ST-käyttö ja pitkät välitykset sitten erikseen... :crazy:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
tonttoni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 15.02.2010 19:05

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja tonttoni »

hismajestics kirjoitti:
tonttoni kirjoitti:
hismajestics kirjoitti:
tonttoni kirjoitti:Onko minkäänlaista tietoa kuinka nämä 200k / 230k manuaalin kytkimet ja vaihdelaatikot mahtavat kestää tuota virittelyä?

EDIT:
Itsellä yksi kpl vaihelaatikkoja joissa 2 paukkuu välillä pois.. mistä sitten mahtaa tuo 2 vaihteen vika johtua, en taida olla ainut jolla kyseistä ongelmaa tullut eteen? Uusi olisi kyllä hyllyssä, vieläkun vaihtaa kerkeisi. Vai meneekö läskiks heti uusikin loota kun alkaa virittelemään tuota.
Onko nämä 6-vaihteisia?
Kyllä.
Mielenkiintoista :problem:

Olen omaani nimenomaan etsimässä 6-v laatikkoa ja olen ollut siinä uskossa, että Kompressorin ja CDI:n laatikot ovat pirun kestäviä. Tässä vähän speksejä.

Kuva

Kuva


Mikä laatikko sulla on hajonnut, tyyppinro.? Internet on kertonut, että 1. vaihde saattaa oireilla synkrojen suhteen. Myös vanhemman mallin vaihteensiirtäjämekanismi (se vaijerilla) on ongelma. Faceliftissa tuli tanko bemarin malliin ja sen olen ymmärtänyt olevan huomattavasti napakampi. Muita ongelmia en ainakaan minä ole löytänyt.

Speksien mukaan näiden pitäisi kestää hyvin virittelyä. ST-käyttö ja pitkät välitykset sitten erikseen... :crazy:
Laatikon numero on data kortista katsottuna 716630 01 109742
tonttoni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 15.02.2010 19:05

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja tonttoni »

Otin tossa aikani kuluks putken auki.. ja hyvä näin! Pikkusen joutui avartamaan kanavia.. en voi suositella tätä kyseistä pakosarjaa kenellekkään!
Kuva
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja -230k- »

johan on karmean näkönen ollut sisältä :o luulis että olis edes vähän yritetty.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Asiasta toiseen mutta tähän en ole löytänyt täältä neuvoa eli mulla on 200k kiinteällä kompuran pyörällä...niin onko parempi hankkia pienempi kompuran pyörä vai suurentaa kampiakselin kiilapyörää sillä kakkaralla?
Joku sanoi että kitkapinta pienenee liikaa kompuralla kun taas luin että kampuralla oleva isonnus taas luistattaa ahdon takia sitten kompuraa ja muutenkin kaikki toimilaitteet pyörii liikaa?
kumpi parempi????
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja tomant »

atlas kirjoitti:Asiasta toiseen mutta tähän en ole löytänyt täältä neuvoa eli mulla on 200k kiinteällä kompuran pyörällä...niin onko parempi hankkia pienempi kompuran pyörä vai suurentaa kampiakselin kiilapyörää sillä kakkaralla?
Joku sanoi että kitkapinta pienenee liikaa kompuralla kun taas luin että kampuralla oleva isonnus taas luistattaa ahdon takia sitten kompuraa ja muutenkin kaikki toimilaitteet pyörii liikaa?
kumpi parempi????
Katso noita C32 AMG kirjoituksia. Siellä on paljon juttua ahtimien hihnapyöristä, vaikka ei nyt juuri tuosta sinun ahtimestasi.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Heh, aivan mahtava pakosarja :lol: :lol:
tontsa96
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 05.04.2015 16:54

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja tontsa96 »

onko kukaan vaihtanut tai onko edes mahollista vaihtaa m62 orkkis magneettikytkin siivapyörän tilalle kiinteää siivapyörää?
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

en tiedä onko vaihtanut, mutta mahdollista se ainakin fyysisesti on. miksi ei olisi?
W201 250DT 20V
w201 190E
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja SK »

Nyt näin muutamaa vuotta myöhemmin tuli 230k clk ja tästä otan voimaa. Näin ensin heitän remmiahtimen mäkeen ja hx35 tulee ahdistajaksi. Kysymys kuulukin: onko suomessa kukaan tehnyt vastaavaa? Tomantin vehje ei oikein käy kun ihan eri sähköillä ja muuutenkin kun siellä remmi vielä häiritsemassä. Saako paljon hyödynnettyä orig. Osia? Ku on luistonestoa sähkökaasua ja muuta ylimäärästä. Alkuun meinasin +300hp. Mihin asti oma ecu tajuaa/ saako säädettyä? Vai suosiolla mega tai hestec?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja tomant »

SK, aiotko saada katsastettua liikennekäyttöön +300 hevosvoimalla vai tuleeko tästä jonkinlainen kilpuri?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja SK »

vähän kumpaakin,,,eka vuosi nyt myös liikenteessä, sillä niin vaatimaton tehotavoite alkuun, ihmetellään sitten vuoden päästä saako leimattua. Tosiaan ratakelpoinen tarkoitus tehdä ja käydä ajelemassa.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Eikö tätä konetta saa (tällä?) kompressorilla 300hp vai miksi haluat turbon? Ajattelin lähinnä Rotrex ja vastaavia konversioita.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja SK »

kait niillä 300 saa mutta rotrexit sen verta kovissa hinnoissa ettei paljoa naurata ainakaan jos joutuu joskus uuden ostaa. Ja samanlailla joutuu kuitenkin kaikki muuttamaan kun tarvittaessa 400 nurkilla pitää löytyä. Sen verta tähänkin päivitystä että ohjaamaan oon päättänyt hommata hestec x32. suuttimet n.550. 70mm mekaaninen kaasuläppä, muuten aika perusmuutoksia putkistot jne. orkkis puolilla tarkoitus kokeilla et jäähän ne alkuperäseks.
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja SK »

Paljonkos tomantilla on voimaa ja painetta nyt? onko alakerta ja kannentiiviste miten kestäny?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 230 Kompressor viritys?

Viesti Kirjoittaja tomant »

Edellisestä 200K-koneesta mitattiin noin 191 kW eli 260 hv. Nykyinen 230K+T on työn alla (taas kerran ,-) enkä ole saanut vielä tehoja mitattua. Tuo 13,077/171,5 vartilla antaa laskennallisesti 1320 kg painolla noin 275 hv takapyörästä (1,2 bar ahtopaineella). Syksyllä kone rupesi huohottamaan reilunpuoleisest, joten kansipahvi ja mahd. venttiilinohjurit ja kumit menevät todennäköisesti vaihtoon. Koneella on ajettu noin 120000, joten siinä voi olla yli 20-vuotias kansipahvi. Nämä 200K ja 230K (M111) soveltuvat hyvin kohtuullisen ahtopaineen nostamiseen. Viimeksi olen ajanut 1,4 barin ahtopaineella, saas nähdä kuinka kone kestää pidemmän päälle.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin