W906 Jyrinä veto päälä

Raskaan (+3500 kg ja työkoneet) MB-kaluston oma osio.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 09.07.2017 20:15
ViestiLähetetty: Ma 30.04.2018 13:52
Sprintterissä seuraavanlaista vaivaa. Talven jälkeen alkanut jyrisemään veto päällä yli 80 Km/h vauhdissa, samantien kun veto loppuu niin jyrinä myös. Pienemmissä nopeuksissa ei ole mitään oireita, jyrinä on pysynyt kokoaika samanlaisena. Ei ole mikään kovin voimakas mutta silti ärsyttävä :roll:
Taaempi kardaanin kannatinlaakeri vaihdettu sekä vaihteiston tukikumi vaihdettu, molemmat oli rikki mutta vaihto ei vaikuttanut jyrinään. Ristikoissa ei tunnu väljää ja etummainen kannatinlaakeri vaikuttais ihan ehjältä :wtf:


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: La 18.06.2016 21:46
ViestiLähetetty: Ma 30.04.2018 20:56
Omia kokemusta ristikoista,yleensä 1 laakeri jää jumiin . Pitää irrottaa että huomaa ettei pyöri oikein..Eli laippa irti ja laidasta laitaan pyöritystä..
Pykii silleen pyöriessä jos entinen.
Ei ole väljää välttämättä. Ja ravistaa ihan huolella veto päällä..
Tietty koneen/lootan kumitkin vois tarkistaa. E; niin teitkin :D
ML320cdi sport-07

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1590
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ti 01.05.2018 05:42
Automaatti vai manuaali? Itsellä automaatissa laatikko ilmoitti loppumisestaan juuri noin. Tosin jurina ilmeni n. satasen vauhdissa.
Perheessä:
S 2O4 C 350 CDI -09
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W208 CLK 320 -99
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 09.07.2017 20:15
ViestiLähetetty: Ti 01.05.2018 16:23
tahtoomersun kirjoitti:Automaatti vai manuaali? Itsellä automaatissa laatikko ilmoitti loppumisestaan juuri noin. Tosin jurina ilmeni n. satasen vauhdissa.


Manuaali, vauhtipyörä sekä kytkin vaihdettu ~20tkm sitten ja öljyt laatikkoon samalla. Laatikko pelaa normaalisti eikä jyrinä muutu vaikka ajaisi eri vaihteella tuota nopeutta :roll:

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 09.07.2017 20:15
ViestiLähetetty: Ke 04.07.2018 15:54
Vika selvisi, kardaanista ristikkoja rikki :roll: Jos joku muu painii saman ongelman kanssa niin voin lämpimästi suositella Espoossa olevaa Ko-Met Oy:tä. Kaikki ristikot, tukilaakerit sekä tasapainotus kustanti 860e. Ja on tosiaan pitkä malli eli kolmi osainen kardaani eli aika halvalla selvisi ja nopealla aikataululla sai ajan, ainoa miinus on se että kardaani pitää viedä irroitettuna mutta tosi yksinkertainen ottaa irti ja laittaa takaisin 8)
Avatar
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 05.03.2019 13:12
ViestiLähetetty: Ti 05.03.2019 13:46
Tällaisessa w906 ja AlKo-alustan sekotus kärsi kanssa vatkauksesta 80-90km/h välissä. 3 osainen jortaani, jossa keskimmäinen lieppasi ja 1. tukilakrun kumi väsynyt. Tasapainottivat KoMetissa hiihtolomien alla, seuraavana päivänä sain jo hakea. Hyvä tuli, hyvää paljelua sopuhintaan (330€)
Kuva :thumbup:
MB Sprinter (w906) Frankia i6800

Paluu Raskas kalusto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi