Sprinter w906 319cdi kone pyörii nihkeästi startatessa.

Raskaan (+3500 kg ja työkoneet) MB-kaluston oma osio.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 16.06.2015 17:20
ViestiLähetetty: To 23.01.2020 10:32
Autossa oli öljyvuoto joka johtui öljyn lauhduttimesta joka vaihdettiin ja samalla tehtiin suutinremppa, eli kaikki suuttimet vaihdettiin. Auto kävi ihan nätisti tyhjäkäyntiä mutta koeajolla 50-60 km nopeudessa alkoi kuulua ikäänkuin "turbon vihellysmäinen ääni" ja hetken päästä "puff" koneen edestä katsoen oikealla puolella (kuva) yläosan putki oli tullut ulos. Tätä sitten korjaamolle selvittelemään ja korjaaja laittoi sen kiinni uudelleen. Tämän jälkeen koeajolla noin 90-100 km /h vauhdissa auto sammui eikä enää startannut. Hinurilla korjaamolle, tutkittiin ja virrat meni startille mutta startti sökö. Uusi startti paikalleen mutta startaessa kone pyörii tosi nihkeästi eikä meininkiäkään lähteä käyntiin. Virta- ja maakaapeli lämpenevät startatessa jostain syystä.
Nyt on sitten korjaamollakin (ei Veho) sormi suussa, niin jos joku on tänne asti jaksanut lukea, ajattelin kysyä vaikka sivistynyttä arvausta mistä tämä voisi johtua? Siis auto sammui lennosta ja tämän jälkeen startti vaihtoon, mutta kone pyörii kuin liisterissä :( .
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.


Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: To 23.01.2020 12:30
Maajohto hapettunut kuoren sisältä, ja tai startin hammaskosketus pielessä.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2810
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: To 23.01.2020 16:43
Tai ilmastoinin kompura/vesipumppu/laturi/ohjaustehostin jumissa
tai ahdin jumittui tai suutimista "kusee" ainetta männän päälle
tai imaisi sisään jotain siitä irroneesta letkustaa(minkä kuva ei auenut) estämään ilman saanin
tai pakoputki tukossa
tai leikasi kiinni
Mökkillä
'
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 14037
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: To 23.01.2020 17:39
Kampiakselin laakerointi vaurioitunut. Vanha startti oli päällisin puolin ehjä, ettei siitä ole osia siellä-missä-ei-pitäisi ?
Veikkauksia, veikkauksia...
www.mbosa.fi

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 16.06.2015 17:20
ViestiLähetetty: To 23.01.2020 19:50
FinlandMerceds kirjoitti:Tai ilmastoinin kompura/vesipumppu/laturi/ohjaustehostin jumissa
tai ahdin jumittui tai suutimista "kusee" ainetta männän päälle
tai imaisi sisään jotain siitä irroneesta letkustaa(minkä kuva ei auenut) estämään ilman saanin
tai pakoputki tukossa
tai leikasi kiinni


Kiitos vastauksesta. kompura/vesipumppu/laturi osasto on jo poissuljettu. En tiedä miten ahtimen jumittuminen vaikuttaa, mutta suuttimet vaihdettiin uusiin ja yksi korjattiin Boschilla. Kiinni leikkaamisesta en tiedä, koska kone pyörii startatessa, vaikka nihkeästi.
Avatar
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Pe 24.01.2020 07:03
Öljypohja pois ja laakerointi selvityksen alle.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER

Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 24.01.2020 08:09
Pyöriikö se käsin kampuran päästä avaimella kuinka helposti?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 16.06.2015 17:20
ViestiLähetetty: Ma 27.01.2020 21:02
MJPfin kirjoitti:Pyöriikö se käsin kampuran päästä avaimella kuinka helposti?

Pyörii nihkeästi, mutta pyörii.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2810
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 27.01.2020 21:17
taksipepe kirjoitti:
MJPfin kirjoitti:Pyöriikö se käsin kampuran päästä avaimella kuinka helposti?

Pyörii nihkeästi, mutta pyörii.


Jos tulos on sama kun remmi on pois niin vika on valitettavasti se mitä jo tuolla tulikin mainittua
eli leikkanut/laakerit päälekäin

Jos ei ole kokemusta miten normalii toimiva pyörii niin
Ennen purkamista kannatta kokeilla semoissta pyörittä tai pyyttä joku jolla on kokeilemaan
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 15.04.2008 15:16
ViestiLähetetty: Ke 29.01.2020 10:21
-
Viimeksi muokannut Eetyzk päivämäärä Ke 12.02.2020 12:40, muokattu yhteensä 1 kerran

Mersumies
Mersumies
Viestit: 805
Liittynyt: Ti 23.10.2007 12:20
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Ke 29.01.2020 19:39
Eetyzk kirjoitti:Kannattaa myös koittaa ottaa dpf-pönttö pois.

Useampikin tapaus tiedossa, johna on ajosta tumpannu ja ei oo enää lähteny käyntiin.
Ajettu väärillä öljyillä ja DPF-pönttö menny ihan tukkoon. Tosin hiipumisen pitäis huomata jo pidemmältä ajalta, mutta kannattaa ny sekin kortti kääntää ennen koneen aukasua.


Tämä on kyllä mahdollinen tilanne, joskin itellä ei ole tullut niin tukkosta dpf:ää vastaan, mutta katti on.
Väyrynen ei jaksanut kunnolla startata, löi hanttiin, niinkuin laakerit jumissa tai tavaraa männän päällä, turbon jälkeen putki löysälle ja heti käyntiin kuin palmun alta.

Ehkä kallistuisin itte laakerivian puoleen kuitenkin, vikamuistissa näkyis tukkonen pönttö, jos on luettu.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 16.06.2015 17:20
ViestiLähetetty: To 30.01.2020 18:38
Kumipää kirjoitti:
Eetyzk kirjoitti:Kannattaa myös koittaa ottaa dpf-pönttö pois.

Useampikin tapaus tiedossa, johna on ajosta tumpannu ja ei oo enää lähteny käyntiin.
Ajettu väärillä öljyillä ja DPF-pönttö menny ihan tukkoon. Tosin hiipumisen pitäis huomata jo pidemmältä ajalta, mutta kannattaa ny sekin kortti kääntää ennen koneen aukasua.


Tämä on kyllä mahdollinen tilanne, joskin itellä ei ole tullut niin tukkosta dpf:ää vastaan, mutta katti on.
Väyrynen ei jaksanut kunnolla startata, löi hanttiin, niinkuin laakerit jumissa tai tavaraa männän päällä, turbon jälkeen putki löysälle ja heti käyntiin kuin palmun alta.

Ehkä kallistuisin itte laakerivian puoleen kuitenkin, vikamuistissa näkyis tukkonen pönttö, jos on luettu.

Kiitos kaikille arvioista, pitää seuraavaksi yrittää sitä turbon putkea irroitella. Tätä autoa on moottorin osalta ylihuollettu ja harvoin 319 on kiinni leikannut jos koneessa öljyä on ollut kuten tässäkin. Tämä episodi alkoi kun korjaamo vaihtoi öljynlauhduttimen ja samalla tehtiin suutinremppa. Tutkimusmatka jatkuu, laitan tänne sitten tietoa kun syytä löytyy.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2027
Liittynyt: To 11.08.2005 15:55
Paikkakunta: hki
ViestiLähetetty: To 06.02.2020 05:02
Noihan kondensoi cooleriin vettä.
Ettei vaan olis päässyt palotilaan ja pistännyt veivin muuttamaan muotoaan :wink:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 16.06.2015 17:20
ViestiLähetetty: La 08.02.2020 16:03
taksipepe kirjoitti:
Kumipää kirjoitti:
Eetyzk kirjoitti:Kannattaa myös koittaa ottaa dpf-pönttö pois.

Useampikin tapaus tiedossa, johna on ajosta tumpannu ja ei oo enää lähteny käyntiin.
Ajettu väärillä öljyillä ja DPF-pönttö menny ihan tukkoon. Tosin hiipumisen pitäis huomata jo pidemmältä ajalta, mutta kannattaa ny sekin kortti kääntää ennen koneen aukasua.


Tämä on kyllä mahdollinen tilanne, joskin itellä ei ole tullut niin tukkosta dpf:ää vastaan, mutta katti on.
Väyrynen ei jaksanut kunnolla startata, löi hanttiin, niinkuin laakerit jumissa tai tavaraa männän päällä, turbon jälkeen putki löysälle ja heti käyntiin kuin palmun alta.

Ehkä kallistuisin itte laakerivian puoleen kuitenkin, vikamuistissa näkyis tukkonen pönttö, jos on luettu.

Kiitos kaikille arvioista, pitää seuraavaksi yrittää sitä turbon putkea irroitella. Tätä autoa on moottorin osalta ylihuollettu ja harvoin 319 on kiinni leikannut jos koneessa öljyä on ollut kuten tässäkin. Tämä episodi alkoi kun korjaamo vaihtoi öljynlauhduttimen ja samalla tehtiin suutinremppa. Tutkimusmatka jatkuu, laitan tänne sitten tietoa kun syytä löytyy.



No niin, se useimpien "peukuttama" laakerivika sieltä löytyi, eli kiertokangen laakerit päällekkäin. Onpa sitten varaosakone itselle tai ken tarvitsee. Kiitos kommentoinneista :thumbup: !

Paluu Raskas kalusto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa







kl-varaosat.fi

nettikasinot