Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Raskaan (+3500 kg ja työkoneet) MB-kaluston oma osio.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Viesti Kirjoittaja Saul »

Mersuforum.net on keskittynyt enimmäkseen kevyempään MB-kalustoon, mutta miksei sitten raskaampaankin ? Onhan Mersu vahvasti mukana silläkin saralla! Tätä silmälläpitäen nyt on käytettävissä oma raskaan kaluston keskustelualue.

Tervetuloa keskustelemaan! :)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Viesti Kirjoittaja Tukala »

Hienoa.

Aivan varma en ole millaisen vastaanoton ja kiinnostuksen tai kiinnostamattomuuden tämä foorumilla herättää, mutta omasta mielestäni ideana hyvä. Vielä kun saisimme houkuteltua & koukuteltua sen/tämän alan parissa pyöriviä.
Ja varmasti monelta foorumilaiseltakin löytyy raskaampaakin rautaa sen arkikulkuneuvon lisäksi.


Onhan MB tosiaan melko "iso tekijä" KA-puolellakin ja moottoritoimittajana mukana sellaisissa vempeleissä joista moni ei ehkä ole koskaan kuullut puhittavankaan.

Ja TIETENKÄÄN wanhaa kunnon Unimogia unohtamatta :D

Keskustelua rohkeasti ja allekirjoittaneeseen saa yv:nä ja puhelimitsekin ottaa yhteyttä. Konsultoin mielelläni, olipa kyseessä traktori, kuormuri, kaivinkone, trukki, puimuri jne. ja tms. ;) Tai Perkins,Cummins,Dana,Rexroth... ja bla bla..
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Rönttä osasto :thumbup: :thumbup: :thumbup: :clap:
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Viesti Kirjoittaja atlas »

Itsellänikin on kokemusta Actros mb ja vanhemmista ja yksi sk on ajossa töissäkin.

tämä on kiva lisäys forumille ja voi tosiaan lisätä käyttäjä määrääkin.
Vaikka moni ajossa oleva auto on kyllä korjaamoissa laitettavana mutta näiden korjaaminen se kallista onkin merkki tai yleensä korjaamoilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Viesti Kirjoittaja karra »

Sen verran et 1999-2007 tuli satunnaisesti ajeltua firmamme 2540 Actrosilla työkeikkaa. Pisimmät matkat oli Ruotsin läpi Saksaan. 1995 - 1999 ajoa tehtiin vanhalla Kanikalla :D .

2006 sain puhuttua firman sponssaamaan Historic Race Tiimiämme jolloin Chevelleä siirrettiin kisapaikalle tuolla Mersulla.

Kuva

Vuosina 2008-2009 sain luvan ajaa autoa vaikka en ollut firman palveluksessa enää, sponssi pelasi kumminkin.

Kuva

2010 jälkeen en ole koskenut tuohon laitokseen, vaikka 2011 palasin kyseiseen firmaan ja autokin on edelleen firman ajossa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Viesti Kirjoittaja Tukala »

atlas kirjoitti:Itsellänikin on kokemusta Actros mb ja vanhemmista ja yksi sk on ajossa töissäkin.

tämä on kiva lisäys forumille ja voi tosiaan lisätä käyttäjä määrääkin.
Vaikka moni ajossa oleva auto on kyllä korjaamoissa laitettavana mutta näiden korjaaminen se kallista onkin merkki tai yleensä korjaamoilla.

Kyllä totta puhut, korjaamoillahan noita "useimmiten", mutta myös tien päällä, pahuksen syvällä metsässä tai missä ikinä liikkuvatkin.
Aina tuo vaan ei ole mahdollista järjestää lavettia, tai edes kuljetuskaluston pääsyä haavoittuneen luo. Ja puntaroida kannattanee myös yksistään lavetin kulut, ellei omasta takaa satu löytymään.

No mitäpä sitä manaamaan.

-----------------------

Tuossa nyt vaikka eräs MB-moottorien toimituskohde:
Kuva

Nuo eivät sentään ainakaan suolle hajoa :think:

Tässä tekn.dataa:

http://www.terbergbenschop.nl/roro-trekker-rt223.php
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Viesti Kirjoittaja atlas »

No tossa onkos toi nyt RORO nimeltään niin nykyään vaikka aina ei tiedä millainen missäkin vuosimallissa mikäkin kone on.
Taisi terberg käyttää jossakin vaiheessa myös volvon tekniikkaa.
terberg yleensäkin kun kuorma.autoista puhutaan niin tekee omat autonsa volvon tai mb tekniikalle mutta runko ja alusta on sitten omaa komponentti kasailua.
Tuntematon merkki vähän täällä mutta meillä töissä on 6x6 ja etu ja taka-akseli ohjautuu ja kaikki vetää...ja ennenkaikkea ei ole mikään sähköohjattu taka-akseli vaan tangot tulee taakse asti ja tehostuu molemmissa päissä....hyvin kääntyy köntys.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Viesti Kirjoittaja Tukala »

atlas kirjoitti:No tossa onkos toi nyt RORO nimeltään niin nykyään vaikka aina ei tiedä millainen missäkin vuosimallissa mikäkin kone on.
Taisi terberg käyttää jossakin vaiheessa myös volvon tekniikkaa.
terberg yleensäkin kun kuorma.autoista puhutaan niin tekee omat autonsa volvon tai mb tekniikalle mutta runko ja alusta on sitten omaa komponentti kasailua.
Tuntematon merkki vähän täällä mutta meillä töissä on 6x6 ja etu ja taka-akseli ohjautuu ja kaikki vetää...ja ennenkaikkea ei ole mikään sähköohjattu taka-akseli vaan tangot tulee taakse asti ja tehostuu molemmissa päissä....hyvin kääntyy köntys.
Jees, virallinen nimitys kaiketi on terminaalitraktori :crazy: tutummin vetomestari.
Melko uusi tuttavuus tämä Terberg on itellekin, tai olisikohan jo kolmatta vuotta.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
Kimmo Koo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 13.10.2006 23:51
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

tarvii alkaa vierailee tälläkin puolella useamin. Kun täällä on tälläinen topiikkikin :clap:
Kahden tähden ja Linttalla lähden.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1179
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Uusi keskustelualue raskaalle kalustolle!

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

atlas kirjoitti: Taisi terberg käyttää jossakin vaiheessa myös volvon tekniikkaa.
terberg yleensäkin kun kuorma.autoista puhutaan niin tekee omat autonsa volvon tai mb tekniikalle mutta runko ja alusta on sitten omaa komponentti kasailua.
Näistä Volvo FM-muunnoksista merkki kai parhaiten on tunnettu:
Kuva
http://www.terbergbenschop.nl/uk/produc ... s_open.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin