Tere!
Nyt tuli tenkkapoo...
Tehtiin pientä pikahuoltoa broidin 2000-malliseen pikkuAtegoon, vaihdettiin ilmanputsari, moottoriöljyt ja (vihon)viimosena polttoainesuodatin.
Tais olla vikatikki...
Nyt ei meinaan pullakaappi tärähdä enää tulille...
Starttaa, starttaa, vaan ei lupaa. Mikä sille nyt tuli?
Oltiin jopa olevinaan fiksuja ja täytettiin löpösuodattimen "pesä" naftalla, mutta ei auttanut näköjään mitään...
Mistä helkkarista tommonen ilmataan???
En puusilmäisyyttäni löydä mistään mitään viksua kohtaa josta vois "pumpata" tahi avata jotain ns. ilmaruuvia tms.
Joten, mikä neuvoksi.
Ategon pa-suodattimen vaihto ja ilmaus?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ti 13.10.2009 17:03
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ategon pa-suodattimen vaihto ja ilmaus?
Hinaa käyntiin toisella kuorkilla jos tuntuu että startti hajoaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Ategon pa-suodattimen vaihto ja ilmaus?
WIS:in työ ohjeen mukkan tuli kaikki tehtyä,Ernest Ersatzteile kirjoitti:Tere!
Nyt tuli tenkkapoo...
Tehtiin pientä pikahuoltoa broidin 2000-malliseen pikkuAtegoon, vaihdettiin ilmanputsari, moottoriöljyt ja (vihon)viimosena polttoainesuodatin.
Tais olla vikatikki...
Nyt ei meinaan pullakaappi tärähdä enää tulille...
Starttaa, starttaa, vaan ei lupaa. Mikä sille nyt tuli?
Oltiin jopa olevinaan fiksuja ja täytettiin löpösuodattimen "pesä" naftalla, mutta ei auttanut näköjään mitään...
Mistä helkkarista tommonen ilmataan???
En puusilmäisyyttäni löydä mistään mitään viksua kohtaa josta vois "pumpata" tahi avata jotain ns. ilmaruuvia tms.
Joten, mikä neuvoksi.
Niin Yksi usein ilma onkelmissa auttava on laitta ylimääräinen sähköllä toimiva pumppu linjaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ti 13.10.2009 17:03
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ategon pa-suodattimen vaihto ja ilmaus?
Vika olikin ilmeisen vääränlaisessa löpöfilsussa...
Kun Usko loppui ja Toivo pakeni paikalta, ruuvattiin wanha suodatin takaisin paikoilleen ja... Mursu tärähti taas käyntiin.
Mikä vi**u...
Vertailtiin suodattimia ja niinhän se vain oli jotta orggisfilsussa on pienemmässä päädyssä semmonen reikä jossa ristikko, muovia tieteskin, uudessa, sopimattomassa filsussa oli tällä kohtaa vain pienenpieni reikä, ei muuta silminhavaittavaa eroa.
Suodatin oli hankittu Raskasvaraosasta eikä Vehosta...
No, seuraavana työpäivänä tiskille selittämään jotta ei tämä filsu skulaa.
Tutkittiin eri valmistajien katalookeja netistä, tiedostoista ja ihan manuaalisesti paperiversiona. Loppujen lopuksi päädyttiin tilaamaan löpösuodatin Mann-Filtterinä Örumin raskaan kaluston puolelta. Kun filsu viimein tuli, ruuvattiin se Pulla-Ategoon kiinni ja sehän toimii täydellisesti.
Eli "never trust non-original-quality spareparts".
Meinaan sama vika öljyfiltterissä.
Törvikesuodatin(kaan) ei sopinut "heittämällä" paikoilleen koska orggisfilsussa EI ole paineventtiiliä ja tarvikeosassa oli.
Paineventtiili on kiinteänä autossa, suodatinpesässä. Kokeiltiin jopa irroittaa tarvikefilsusta tuo paineventtiili, mutta ei onnistu, väärä kokonaispituus.
Joten, sekin piti vaihtaa eri valmistajan malliin jossa EI ole paineventtiiliä. Tätäkin sopivaa etsiskeltiin hiukkasen aikaa...
Mutta nyt spelaa ja huolto on siis tehty.
Kun Usko loppui ja Toivo pakeni paikalta, ruuvattiin wanha suodatin takaisin paikoilleen ja... Mursu tärähti taas käyntiin.
Mikä vi**u...
Vertailtiin suodattimia ja niinhän se vain oli jotta orggisfilsussa on pienemmässä päädyssä semmonen reikä jossa ristikko, muovia tieteskin, uudessa, sopimattomassa filsussa oli tällä kohtaa vain pienenpieni reikä, ei muuta silminhavaittavaa eroa.
Suodatin oli hankittu Raskasvaraosasta eikä Vehosta...
No, seuraavana työpäivänä tiskille selittämään jotta ei tämä filsu skulaa.
Tutkittiin eri valmistajien katalookeja netistä, tiedostoista ja ihan manuaalisesti paperiversiona. Loppujen lopuksi päädyttiin tilaamaan löpösuodatin Mann-Filtterinä Örumin raskaan kaluston puolelta. Kun filsu viimein tuli, ruuvattiin se Pulla-Ategoon kiinni ja sehän toimii täydellisesti.
Eli "never trust non-original-quality spareparts".
Meinaan sama vika öljyfiltterissä.
Törvikesuodatin(kaan) ei sopinut "heittämällä" paikoilleen koska orggisfilsussa EI ole paineventtiiliä ja tarvikeosassa oli.
Paineventtiili on kiinteänä autossa, suodatinpesässä. Kokeiltiin jopa irroittaa tarvikefilsusta tuo paineventtiili, mutta ei onnistu, väärä kokonaispituus.
Joten, sekin piti vaihtaa eri valmistajan malliin jossa EI ole paineventtiiliä. Tätäkin sopivaa etsiskeltiin hiukkasen aikaa...
Mutta nyt spelaa ja huolto on siis tehty.