koneen vaihto mb312>>mb310 ??

Raskaan (+3500 kg ja työkoneet) MB-kaluston oma osio.
kiille
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 19.07.2013 13:25

koneen vaihto mb312>>mb310 ??

Viesti Kirjoittaja kiille »

Olisiko kenelläkään tietoa voiko lahokorisesta Sprinteristä 312 vm-97 vaihtaa koneen terveeseen 310B vm-87 ? molemmat rekisteröity k-a:ksi.

Ei ehkä onnistu keltä tahansa kyläsepältä,tietääkö kukaan seppää joka selviäisi?
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

Re: koneen vaihto mb312>>mb310 ??

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Moro
mielenkiintoinen ajatus.
katso ensin mahtuuku mittojen mukaan aisojen väliin,Mahtuuko kone ja latikko yleensäkään
Ja tuossa rintterissä on jonkunverran enenmpi sähköä,mutta jos laittaisit sähköt myös rintteristä.
Kartaaneja joutunee pätkimään .
Kävisikö rintterin perä tai onko vanhassa kummonen välitys

Tervesin Jamppa
jarppu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 05.07.2009 19:02
Paikkakunta: Iitti

Re: koneen vaihto mb312>>mb310 ??

Viesti Kirjoittaja jarppu »

Tervehdys!
Käsittääkseni itse koneen fyysinen asennus ei pitäisi tuottaa ongelmia onhan Sprinterin 312 ainakin melkein tehty samaan lohkoon
kuin T1:n 310D. Kardaanin pituudesta en sano mitään Sprinterin laatikkoa käyttäen, täytyypä muuten tarkastaa. Sähköt teettää tietysti vähän töitä mutta puuttuvat johdothan löytyy sieltä Sprinteristä. Sitten on ilmeisesti vielä yksi juttu, T1:n tehokkain moottori on tietääkseni 98hv siihen lisää se sallittu 20%, joten saadaan 117,6hv. Sprinter 312 moottorissa on 122hv eli kuristus ja tehomittaus on edessä. Kyseinen moottorinvaihto on käynyt mielessä itselläkin kun vm -90 410D kaipaisi hieman lisäpotkua.
,
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Re: koneen vaihto mb312>>mb310 ??

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

jarppu kirjoitti:Tervehdys!
Käsittääkseni itse koneen fyysinen asennus ei pitäisi tuottaa ongelmia onhan Sprinterin 312 ainakin melkein tehty samaan lohkoon
kuin T1:n 310D. Kardaanin pituudesta en sano mitään Sprinterin laatikkoa käyttäen, täytyypä muuten tarkastaa. Sähköt teettää tietysti vähän töitä mutta puuttuvat johdothan löytyy sieltä Sprinteristä. Sitten on ilmeisesti vielä yksi juttu, T1:n tehokkain moottori on tietääkseni 98hv siihen lisää se sallittu 20%, joten saadaan 117,6hv. Sprinter 312 moottorissa on 122hv eli kuristus ja tehomittaus on edessä. Kyseinen moottorinvaihto on käynyt mielessä itselläkin kun vm -90 410D kaipaisi hieman lisäpotkua.
,
Nämä vanhemmat autot on siitä kiitollisia ettei kaikki ole niin justiinsa.
Lopuiksi taitaa kuitenkin olla niin että kuorma-autossa näillä millään asioilla ei taida olla merkitystä, vain merkitään otteeseen muutoskatsastuksessa.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

Re: koneen vaihto mb312>>mb310 ??

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve
Ja aina tuo 312 mylly menee myös 310 koneesta,sama rauta,mutta eri aivot
T Jamppa
Vastaa Viestiin