MB ATEGO 818

Raskaan (+3500 kg ja työkoneet) MB-kaluston oma osio.
aphotakainen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 02.04.2014 15:52

MB ATEGO 818

Viesti Kirjoittaja aphotakainen »

Omistan vm 2003 MB ategon, todella huono-onnisen sellaisen. Ostin auton vuonna 2008 saksasta jolloin autolla oli ajettu 188 000km.
Nyt autolla ajettu 313 000km ja moottori vaatisi täyden remontin uusine turboineen. Aiemmin ajettujen 125 000km aikana on auto katkaistu jo 4kertaa.
Kaksi kertaa startin hammasrattaiden takia ja kerran kytkimen uusimisen takia ja viimeksi n 10 000 km sitten kampiakselin katkeamisen takia.
Tällä kertaa syynä koneremonttiin öljypumpun paineventtiilin irtoaminen ja siitä johtuva öljynpaineen katoaminen. Tämän takia pitäisi ostaa kokonaan uusi moottori. Edullisempi vaihtoehto kuulemma kuin kuin käydä koko moottori läpi. Olen tekniikan kanssa aika tumpelo ja en ymmärrä paljoakaan moottoreista, mutta olen hämmästynyt kuinka usein auto seisoo korjaamolla. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB ATEGO 818

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tollaseen saa varmaan kohtuu hinnalla vaihto moottorin ja monet firmat tuovat myös euroopasta koneita.
Voit vaihtaa merkkiä auton kuntoon laiton jälkeen..jos se helpottaa oloa.
Kytkin on normisti mitoitettu hyvin...hajotessaan pitää kyllä tutkistella ajo tapaa koska isoissa yli 400hp koneisissa kestävät kytkimet todellaa paljon mutta riippuu tieten ajosta,käytöstä ja painoista.

Chit happends..muuta ei voi oikeastaan sanoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin